Blog
Pár nappal ezelőtt a műszerfal egy hibajelzésére lettem figyelmes miszerint:
Figyelem! Szabad fordítás!:)
"Ellenőrizd a jobb első lámpád te szerencsétlen!"
Valóban nem világított. Sok autóval ellentétben az 59 izzói aránylag jól hozzáférhetőek a mezei userek számára is,így én magam cseréltem le a kiégett darabot.
Elképesztő ára van a kis mütyűrnek:) 90Ft/db áron vettem rögtön kettőt is a biztonság kedvéért. (bárcsak minden ilyen olcsón megúszható lenne)
A csere során egy dolog viszont kiderült. Az izzó tokozása nem arra lett tervezve,hogy sokszor ki-be szerelgesse az ember ugyanis a műanyag annyit veszít anyagából a "becsavarás" közben,hogy előbb-utóbb kotyogóssá válhat a keretben.
(Nem 1-2 szerelésről beszélek,de extrém esetben előfordulhat)
Mivel szülinapi ajándék volt nem várhattam vele sokáig a beszereléssel:-)Gondolkodtam rajta sokat ( ezzel elment másfél óra....), hogy hová kellene felszerelni, végül is oda került ahová gondoltam már előtte is.A rács ki és már fúrtam, faragtam is.Bevezetékeléssel komplett 3 óra alatt megvolt.Nyári szett felugrott végre és kapott egy új MOMO Corse króm matricát a hátsó üveg is.Téli gurulók lemosva, lekezelve sziikonnal mentek pihenni.











Az egész úgy kezdődött, hogy mikor tavaly megvettem az 56-t, rögtön kinéztem magamnak a fekete lámpákat.... egy ideig pénzem nem volt venni újat, aztán meg bátorságom nem volt, hogy szétszedjem a gyárit és feketítsem. Páran tudjátok, hogy belekezdtem a projektorosításba, viszont egy kis ideig még össze kell szednem a dolgokat, míg azzal elkészülök, de nem bírtam magammal, muszáj volt fekete lámpával feszíteni az utakon. Ma szétszedtem a lámpákat, lecsiszoltam a króm réteget, majd alapozás után kapott pár réteg fekete festéket, valamint az utasoldali lámpabura egy alapos polírozást is, mivel eléggé megsárgult, karcos volt. A végleges lámpák még készülnek, azok is feketék már, de több darabban várják a projektorok érkezését, majd beépítését. Addig is gyönyörködöm ebben a látványban... :)
ui.: Szerintem a lámpa polírozása jól sikerült, előtte szinte nem lehetett látni a foncsort. Használtam Tempo polírpasztát, valamint Xerapol karc-eltűntető polírt is






A téli garnitúrával már megvagyok. Van 4 szép új téligumim, ráadásul ADAC által tesztgyőztes gumik. A nyári viszont fogas kérdés. Egyrészt ott vannak a régi alufelni. Az egyik kupakja már hiányzik, és Rial RS2-es felnihez kupakot szerezni nem egy könnyű dolog. Lemezfelnit nyárra nem akarok. Az aluk meg már össze-vissza voltak javítgatva. Sokáig halogattam, hogy új felnit szerzek be. Egyrészt, mert nincs rá pénzem, másrészről meg csak akkor, ha az autó az enyém lesz. 100%-osan. Most viszont adódott a lehetőség. Egyrész mert épp külföldön dolgozok, másrészt meg csak max 16"-ban gondolkodom. Az még elvisel egy enyhe ültetést. Tovább ezeken az utakon nem merek kockáztatni. Érden beszereztem 1 garnitúra Azev A alufelnit. Mérete 7,5"x16 ET35. A gumi 2-2 pár. Elölre Yokohama 195/45R16, hátra GTradial 205/45R16 ment. Szerencsére sehol nem ér bele sehova. Nagyon szépek így ezüstön. Talán nem is lesz fehér...


Hatvan környékén, Ecséd és Rózsaszentmáton fele jártam a hétvégén, és a totálisan sz*r út miatt, elállítódhatott a futómű.. Fékezésnél és tempósabb elindulásnál jobbra húz a kormány :(((
mosás, takarítás, bőrápolás, ablakpucolás, stb. A jó időre való tekintettel az udvarban. :)
Kezdődött azzal, hogy kiégett egy helyzetjelző (bal első), ill. az egyik izzó a rendszámtábla világításból.. De a bal oldali féklámpám sem az igazi már, mert a búra belsejében letört az a műanyag henger (belül mitől..?!), amibe az izzó belemegy és attól lesz piros fénye, de ennek hiányában most szép rózsaszínes fehér fénye van.. állítólag ez már télen is így volt, csak én nem láttam.. A helyzetjelzőt cseréltük (0318), az volt otthon, a többi még várat magára. A hátsó lámpabúrát valószínűleg Tulihoz fogom elvinni ismét.
Az autó megvételekor már feltűnt, hogy a hátsó üléssor mennyezeti világításával valami zűr van! Egészen pontosan a kettőből az egyik kapcsoló nem működik. Az izzók világítanak, de működésükre a kapcsoló nincs hatással. Miután megjöttek a patent-, és kárpitleszedő szerszámok, nagy lendülettel álltam neki a probléma elhárításának. Kiszereltem a világításpanelt (1. kép), de az áramköri paneleket rögzítő sok-, és merev tartófül-, és a hideg miatt, felvittem a lakásba, majd ott, nagy műgonddal szétszereltem azt (2-4. kép). Az izzókat magában foglaló panel könnyen lejött, bár meg kell jegyeznem, hogy a szalagkábelt rövidre hagyták. A kapcsolók paneljét óvatosan, a pöcköket hajszárítóval felmelegítve - az alsó három darab rögzítőfül mellet -, két darab késsel, a füleket egyesével kifeszítve kiszereltem.
A kapcsolók működése egy mezei távirányítókhoz hasonlatos.
A panelt kontakt tisztítóval lemostam, a gumilapot vízben tisztítottam, a műanyagelemet pedig alaposan lezuhanyoztattam, kiveretve belőle a beleszállt és az azóta bentrekedt szúnyogokat.
A panelt lepróbálva működött, majd miután összeraktam ismét megmakacsolta magát és a helyzet ugyanaz lett.
Következőnek gondoltam jól belefújok kontak spray-vel, de ez sem oldotta meg a problémát, ellenben a gumit jól szétkapta megdagasztotta. Gondoltam, ez Luigi bosszúja.
A mai nap - egy barátommal kiegészülve -, arra a megállapításra jutottunk, hogy a kontakt hiba, az izzókat tartalmazó panelen található. A szalagkábelt és a csatlakozót összekötő szakaszon. A gond talán a nem megfelelő forrasztás lehetett...
A problémát egy nem éppen elegáns, de annál biztosabb, kábel híddal hárítottuk el (5. kép).
Munkákat bandázs szalaggal vontuk be (6. kép). A munka gyümölcse jól látható (7. kép). Végre működik mindkét kapcsoló!
És majd elfelejtettem: Ha már kiszereltem, akkor a plexin levő karcokat polírozással eltüntettem.







0
464
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8