Blog
Első futómű beállítás és felújítás: új szilentek, gömbfejek, stabilizátor rudak, kormány összekötők-gömbfejek.
Mielőtt elgurulok Egerbe, meg vissza, gondoltam lecserélem az olajat. Ma meg is történt a vérfrissítés, mondjuk már ideje volt :S.
6 liter belement, cseréltem olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, meg légszűrőt is. A pollenszűrő még vissza van.
Km: 262500.
Olyan szerencsém volt, hogy a legjobb állapotú 156 V6-ot sikerült mevenni. :) Ismert az előélete, minden szervizt szakműhely végzett el, természetesen gyári alkatrészekkel. Kicsi sérülések találhatók a karosszérián, melyeket folyamatosan javítgatok rajta. Semmi komoly.
A bőrülések szép állapotban vannak, egyedül a sofőroldali, amely komolyabb kozmetikára szorul. Ha jobb lesz az idő.
Az ültetés rettenetesen stabillá tette. Az elődök is vették a kanyart, de ez valami hihetetlen! Hiba 16"-os kerekekkel "bohóckodni", ég és föld a különbsség a 17"-hoz képest. Komfortban semmi, de sportban... huhú...
A Torsen difi nagyon érzékeny! Annyira hirtelen, hogy megszokást igényel. Illeteve, ha hirtelen nem lenne, nagyon hiányozna az érzés, mikor kanyarban odalépek...
A hang... hát igen az a hang.. Ha csak a hangja lenne, már jó lenne. Az konszolidált dübörgés, mellyel minden reggel megajándékoz... aztán üzemi hőmérsékleten kicsit lent tartva a gázpedált a mutató elhagyja 4000-et és kicsieréődik a buli! Üvölteni kezd és kegyetlenül szorít a székbe.
Baja meg nincs. Ennyi! Hétfőn olajcsere, mert beleszalad lassan a 10.000.km.
Kapcsolható gázpedál elektronika került a fehér gépszörnybe. Olyan, mint az utolsó 170 lovas dízel GT-nél a gyári sport gomb funkció.. Szuper lett! Normál, közepes és érzékeny beállítási lehetőség! :-)) (egy kapcsolóval változtatható a beállítás a váltó mellett)

Leműszakiztattam a kocsit. Volt egy két apróság, ami nem stimmelt: lekapartatták az első fóliát, be kellett álíttatni az első fényszórókat, illetve le kellett mosni a motorszámot. 2014ig megvan a műszakija, 146400 km.
A mai napon elértük Alfival a 35.000 km-t is. Igaz csak mindössze 500 km-t mentünk eddig együtt de se egy elektronikai hiba, se futómű se izzó kiégés semmi árva gond. Hála az égnek:-)) Körülbelül egy hónapja hogy a születésnapja volt hiszen februári születésű én meg márciusi vagyok tehát majdnem egyszerre ünnepeltük az eseményeket. Lőttem egy képet is hogy megörökítsem a dolgot. legközelebb nagyobb km megtétel után írok és beszámolok hogy volt e valami ziccer.
Még annyit hogy javarészt a városban sürgölődünk, de áprilisban párommal megyünk egy nagy kirándulásra ahol majd autópályán is megfordulunk:-) Tehát jobban le lesz tesztelve.

Elérkezett az idő/időjárás, hogy rendbe rakassam a popóját. Alkatrész van, Karcsi is ráért, így Budafokon szépül a Verda. Már csak némi KP és Krisz33 is dolgozhat egy picit rajta... ;)



Sikeressen elértük a 200 000 km-ert, és igy kap friss olajat +szűrőt a gép, továbbá sikerült beszereznem olajfilter olajt a sport filtere, majd olajcserekor azis tisztitva lesz, várom még a kiszállitót mert sikerült rendelnem még egy olajcsere előti motor tisztitót és kipróbálásra kerül egy adalék is a benzinben, csupa jót irnak róla remélhetőleg segit a hideg inditási problémákon... továbbá a multkor sikerült megadnia magát az egyik szoritónak a szervó csövön és igy szépen eltünt az összes olaj ,ezis orvosolva lett +uj olaj, sajna csak castrol majd legközelebb lecseréljük vmi taliánra :) u.i. : az olaj sikeressen lecserélve, levegő filter kitisztitva befujva olajjal :)

Nos hol is kezdjem. 150ló után valami több kell. Hasznaltauton.hun két eladó V6TB. Sorba vesszem őket. Elsőre a könnyebb eset. Egyik kereskedésben magyar papír gondoltam könnyebb esett. Hát egyszerűen mondva az autónka nem volt ép "magyar tipikus tákolás" mentes alkatrésze.
Így maradt a nehezebb eset az olasz papíros. Első pillantásra: Az autónak lóg a lököse de annyi gond legyen. Be is indul de kicsit dadog de valahogy bizalom gerjesztő. Kicsit melegedett (pár hete nem járt már) és a próba körön bizonyított. KELL.
Haza ért magyar rendszámmal. (ami persze a világ legnagyobb szívása, de hát itt lakom). Út hazáig: az autó mint egy vitorlás úgy járt mintha nem lenne benn gátló. De a törött Twinsparkból átrakott hátsó gátlók már jó útra terelték. Pár nappal késöbb kezdjük a szokásossal. Vezérműszíjjak, olajok szűrők gyertyák... Közbe kiderül azért volt olyan kelebóla mert első lengőkar is kuka. Jelenleg itt tartunk. Jövő héten jön haza jó motorral, fékkel, futóművel.
Csapatni már lehet, nagyon várom. Utána jönnek a külsőségek. Kinek van eladó Zender szárnya?