Blog

>> EgyébJan van Hofe // Alfa GT Distinctive // 2012-03-02

Eltelt ismét 1 év gond nélkül. Kőzben volt egy éves átvizsgalas és szerviz.Az auto jelenlegi km állása 112000 km. Remélem meg sokaig igy is lesz, habár mostanaban gondolkozom egy új Alfáról. Meglátjuk mit hoz a sors....
pieace

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-03-02

Az ablaktörlőm vacakolt egy ideje....meg is kérdeztem a topicban,hogy vajon mi baja lehet...néha,furán rángatózva mozog a lapát. Többen is javasolták,hogy alaposan zsírozzam át az egészet.
Ma vettem egy pár menő,rugalmas lapátot és nekiláttam...
Az egész mechanikát szétszedtem,a tengelyeket is kihúztam és bezsíroztam.Elég rozsdásak voltak.A gömbfejeket is alaposan megtömtem zsírral,majd összeraktam.A próba során egy furcsa hangra lettem figyelmes,olyan mintha a motor egy bizonyos pozícióban kontakthibás lenne....na majd ő lesz a következő.

 
>> EseményJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2012-03-02

Ma nagyon meglepett a kocsi. Egy elég mérsékelt tempójú (90 km/h) 300 km-es út után 6,1 liter. Alig hittem a szememnek a benzinkúton, igaz ilyen nyugodt tempóban nem igen szoktam autózni. Kisforgalmú úton mentem minimális előzéssel.

>> Tuning és extraykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-01-19

Négy 15-ös alufelni, a 155 Super felszereltségből, peremes-tojástartós, mert a régi 33-asra való, ill nagy sebességnél ráztak picit centírozás után is.
Adtam érte Marklarnak egy Fu-Si Coreduo számítógépecskét, melynek cca 50.000 a piaci értéke.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-02-29

Ha minden igez végre 2 hónap alatt kész a karosszéria, nem kicsit mérges vagyok. Tény, hogy nem csak a törött eleje lett lakatolva, hanem a teljes hátulja, ill a kerékívek is, de akkor is kééééét hóóónaaap. Nóóóórmááális? Most fényezik. Ujjé, franc tudja azt meddig sikerül elhúzniuk. Aggódom.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-03-05

A roló elromlott nem húz vissza.

Lépésről lépésre jó lenne egy ilyet egyszer látni vagy olvasni valakinél...:)

Hozzáláttam és leszedtem a két oldalán a két műanyag borítást.
(Képen mellékelem, hogyan néz ki belül eredetileg biztos nem így volt elnyalva a baloldali)
Aztán levettem a 2-2 csavarral rögzített réz színű alkatrészt.

Itt kezdődtek a számomra nem érthető dolgok.
Miért kell 2db olyan kis kiemelkedést csinálni ezen(4.kép karikázva), hogy ne tudjon felfeküdni a 2db fekete műanyag gomb amivel fel kell spanolni a tengelyt, "rugót"??És mivel van rögzítve a gomb? A külső borítással próbáltam erősebben rácsavarni nagyobb csavarral az sem sikerült.

3. képen látható az ahol nagyon sok kérdés merült fel. Hogy is múködik a kis rugó, hogy visszaakadjon betételkor, ha a követezőképpen rögzítem...???
Felteszek egy cartárs képét 2., nála volt 1-1 csavar "gyárilag"

Én is ehhez a módszerhez folyamodtam.(4.kép rögzítés)
Összesen 4db csavart anyával és alátéttel rögzítettem a réz alkatrészhez a gombot és így felfeszítve a roló működik.

Várom milyen eredménye lesz...

 
>> Tuning és extraGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-03-01

De csak mióta beraktam egy távirányítós központizár vezérlőt....
Már egy ideje szenvedünk a zárakkal.A vezető oldali zárólemezkéje eltünt,így a kosz és a víz akadálytalanul bejuthatott.A másik oldali meg már csak többszöri próbálkozásra működött.Mivel a zárcsere drága és körülményes is egyben,az olcsóbb és elegánsabb megoldást választottam.A bicskakulcs.hu-n rendeltem egy távirányítós,központizár vezérlőt.
A beszerelés Axl Trans segítségének köszönhetően (küldött rajzokat) viszonylag egyszerű volt,bár a csomagtér nyitóval szenvedtem egy kicsit.
Ha már úgyis szétszedtem a középkonzolt,kicseréltem a fűtésállító világítását is....bár még mindig olyan mintha nem világítana...

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-06-01

A 15" téli gumis kerék a kezdetekre jó volt, de mindenképp szeretem volna egy szép 17-es kereket. A GTA felni lett az egyik kiszemelt, majd a GT gyönyörű toora felnije. A bontós barátomnak volt is egy ilyen, de kicsit leharcolt volt és sokra tartotta. Hirdettek újpesten egy toora formulát 68e-ért, amit felpróbáltunk, de nem volt az igazi....Keresgélésemnek az lett a vége, hogy a bontós barátom visszahívott: megcsináltatja a GT felnit és amennyit adok érte annyiért az enyém! Mondtam 68-ért van toora formula, akkor legyen annyi. Megbeszéltük! Bódogság!!!! Elment a kerék a felnishez, gyönyörűen leszinterezve kaptam meg. Ennyiért ajándék volt a 4 új felni.
Gumit már könnyű volt mellé vásárolni. A váltóméretekkel operáltam kicsit, de végül a 225/45R17 lett ,és michelin pilot sport . Nem új, de tökéletes!
A komfort nem sokat változott, viszont olyan kanyarsebességem lett, hogy a párom áthajlott az ölembe az autópálya feljáratnál!

 
>> EgyébJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-04-22

Az első pár száz km után, mikor felszáll a rózsaszínű köd, elmúlik az újdonság varázsa, kezdett kirajzolódni a kép, hogy vmi nincs rendben a motor erejével. Alul a nyomatékkal nem is volt gond, városi tempónál hibátlan volt. Viszont amint összeakadtam egy versenyzővel és elhagyta a mutató a 4000/min tartományt, mintha valami expandert húznék ki, csak forgott, nyöszörögve kúszott fel a mutató a 7000-es tartomány közelébe. Keserves volt, és tudtam ez így nem maradhat. Kiderült a 95-ös benzin nem ebbe való( unokatesóm ezzel így járt, ettől úgy csörömpölt gyorsításkor,mintha beleszórtam volna egy marék sörétet a blokkba), a gyár is 98-ast ír. A lukoil tart már csak 98-ast és az auchan. Az auchanba szerintem tejért menjen mindenki, az a 98-as nem egy nagy szám. A lukoilos benzinnel viszont a 3soros expanderből kiszedtünk rögtön egy sor rugót! A csörgés elmúlt varázsütésre, a fogyasztás is 0,2l-t csökkent 2 napra.... Kiüttettem a hibakódot, zavart a kilátásban. Lambdajel elégtelenség volt a tünete. A 95-öst nem akarta, a 98-sal már semmi baja nem volt a lambdának. Bár ebben nem vagyok biztos,minden esetre nem írt ki új hibát, az üzemanyag váltásnak tudom be a hibajel megszűnését.

 
>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-03-22

Amint leparkoltam a kocsit otthon, hívott is az unokatesó. Van egy állítható novitec toronymerevítő jó áron. Persze hogy kell! Azonnal be is csavaroztuk. Kicsit sajnálom is, hogy ilyen gyorsan megtörtént, mivel így nem lett viszonyítási alapom, hogy mennyit változott tőle a kocsi merevsége. Anno (kr.u. 1992 körül) a fiat ritmo 125tc mikor megkapta a merevítést, teljesen megváltozott karosszéria merevsége(kis túlzással: nem nyílt ki az ajtó a padkára parkoláskor). Hallottam másoktól, hogy a merevítőt mikor berakta nem nyikorgott tovább a műszerfal. Nekem most tavasszal kezdett nyöszögni, tehát nem sok köze volt a tmerevítőnek hozzá.....