Blog
Visszautasíthatatlan ajánlat új Valeo kuplungszettre, majd a meglepődés.
Mi miatt?
Átmentem Zéhez megnézni, hogy hogyan halad a rugók, illetve a folyadékok, szűrők cseréje. De nem kis örömömre azt kellett látnom, hogy éppen folyamatban van a kuplung cseréje is.
248.000 km-nél lett tehát cserélve a gyári kuplung, nincsenek téveszméim, a Valeo sem fog ennyit kibírni.
Megjegyzendő, hogy nem volt teljesen halott a kuplung, de már nem volt az igazi.
Ami nagyon jóhír, hogy a kettőstömegű lendkerék meglepően jó állapotban van, azt nem kellett cserélni!
Amikor beültem, és először benyomtam a pedált, akkor azt hittem, hogy levegős a rendszer, pedig nem. Azt hiszem ezzel elég sokat elárultam...
Zé és Thomas ismét a két úriember, akinek köszönhetem.
Beszerelésre kerültek az új első rugók (a régiek tavaly ősszel rövidebbre lettek vágva, az egyik rugó eltörésének okán, de nem volt túl jó ötlet).
Sokkal érezhetőbb a kanyarstabilitás, és kevésbé bólogat az autó.
Természetesen Zoli és rugórepítő Tomi keze műve
Mindenféle olajok (motor, szervó, váltó) és szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) cseréje.
Az autó határozottan vészüzembe került, ez nagyjából viselkedésben azt jelenti, hogy úgy húz mint egy szívódízel, nem működik a tempomat, sem a klíma.
A kiolvasás többszöri sikertelensége után átkerült egy másik helyre, ahol sikerült kiolvasni, P0190 Rail szenzor hibát jelzett. Pár nap munka után kiderült, hogy azzal nincs baj.
Nade mielőtt kiderült, mik történtek?
Rail szenzor csere, nyomáscsökkentő tisztítása, kábelek kimérése esetleges szakadás keresése.
Végül kiderült hogy az ecu megsérült, és nem küld test jelet a szenzornak.
Kapott a szenzor egy direkt testet, amitől az autó újra jól működik.
A hibakód valószínűleg törlődött, ezt kiolvasás hiányában csak abból tudom következtetni, hogy a tempomat újra működik.
Köszönet az elméleti segítségért GTPetinek, Warbinak, és a gyakorlatban pedig ki másnak mint ZÉ és Thomasnak.
A gyári lökhárító lecserélésre került. még nincs teljesen befejezve az utódja, de már jó úton halad, ideglenesen be lett festve feketére késöbb ha elnyeri teljes formáját akkor mejd le lessz fényezve.



A mai nap nem telt el eseménytelenül...Ricsi bepisilt...:S
A képeken látható tócsát egy óra alatt sikerült prezentálnia majd utána 1 liter vizet kért....Persze amennyire tudtam szárazra töröltem az akut területet,
10 km-el később már látható jelei vannak a folyás helyének....a hűtő adta fel a harcot...
Persze nem a bordáknál,valahol alul folyik....
Remek, hosszú hétvége,kéne a vas erre most itt rosszalkodik nekem.... :S
Holnap hűtő javítós később meg csere...



Ma megvolt a tervezett olaj + olajszűrő + légszűrő csere. Gyári szűrők kerültek bele. Az ECU-ban a szerviz intervallum lenullázásra került a diagnosztikai programmal. Legközelebb 30K múlva fogja dobni a menü: "change engine oil" jelzést, de azt nem várom meg max 15K és csere.