Blog
Ma megtörtént az olaj és összes szűrő csere és első komolyabb átnézetés .
Szatyi mester az olajcsere után rádugta a vasat az examinerre és átnézegettük , de minden a legnagyobb rendben van :)
Sehol semmi hibaüzenet , olajszivárgás , kopás , szakadás :)
Megnyugodtam .
A 15-ös keréken lévő téligumi garnitúra már semi-slick kategóriába esett, így biztos volt az új téligumi vásárlása. Átolvastam a téligumi teszteket, megnéztem az árakat és elkezdtem keresni a legjobb ajánlatot. Egy kedves barátomnak megemlítettem, hogy szeretnék gumit venni, így Ő ajánlotta a strauszgumi-t, mivel neki nagyon sokat segítettek már, jók az áraik, plusz van valami michelin téli akciójuk is... Felhívtam Gergőt, a gumis műhely tulaját, aki olyan jó árat mondott 4db michelin A4-re, hogy azonnal kértem időpontot. A3 volt az előző autómon is, tehát ismerem a képességeit a guminak,az A4 csak jobb lehet! A michelin téligumi akciója pedig az volt, hogy 4db gumi vásárlása esetén 9000ft OMV üa utalványt adnak ajándékba.
A téligumit Ausztriában sikerült is üzemi körülmények között tesztelni. 11%-os havas emelkedőt úgy abszolválta a kocsi 4 személlyel, hogy a kipörgésgátló meg sem nyikkant!
Régebben is írtam már, hogy hiányzott pár ló a ménesből akik egy részét a megfelelő üzemanyag kiválasztásával sikerült visszaterelni a motortérbe. A következő lépés a szívás-kipufogás fejlesztése lenne, hátha megkerül a forgalmiban szereplő teljes létszám. A unix születésnapom alkalmából jóárasította az összes K&N cuccát, ami félárat jelent náluk. Boldogan fizettem ki érte cca 11000 ft-ot, mivel motoros múltamat tekintve tisztában voltam egy ilyen légszűrő pozitív hatásaival. Párhuzamosan beszereztem 4db "felsőpolcos" platina verseny gyertyát(állítólag az...NGK BKR6EVX), így együtt kicserélve úgy érzem meglett mind a 166 ló, sőt szerintem egyik-másik a távollétük során le is ellett párat(sokat nem, azért nem lettek 200-an...). Alul a nyomatékkal eddig sem volt gond, fent hiányoztak a lovacskák. Na ők értek haza! Sportlégszűrőt mindenkinek!!!
Elmentem kipufogóshoz is, aki megállapította, hogy 60-as rendszer van gyárilag alatta, sokkal nagyobb nem kell alá. A katalizátort nem tudjuk megszüntetni, mert előtte-utána van szonda(cserélhetjük verseny kat.-ra=150e ft). MAx egy jó végdobot tudunk tenni amitől jobb lesz az öblítése, de hangosabb is lesz+választhatok vmi riszrossz véget rá. Azt én nem akarom, tehát marad a gyári rendszer. Ezzel is jó a hangja nagyon!

Íme. A mai napon Alfi és én közösen megpecsételtük a sorsunkat is. Egy Alfa tetkóval bélyegeztük meg ezt a napot:-))
Íme egy kép.

Pár napja a városban, néhány km megtétele után arra lettem figyelmes, hogy a motorház felől búgó, "síró" hang hallható, ami a kormány forgatásakor erősebben,egyenesen haladva gyengébben jelentkezik. A szervó-olajtartályban lévő piros színű olaj a minimum szint környékén folydogált - volna, ha nem lett volna habos a felszíne. Gondoltam, a szervóval kapcsolatos meghibásodás lehet, ezért ma elvittem a kocsit a szekszárdi Fiat szervizbe. Némi töprengés és a kocsi "átvizsgálása"után azt találták ki, valószínűleg ki kell cserélni a szervó-szivattyút, mert levegőt kap a zárt rendszer.
Mikor mondtam, hogy több 159-es kapcsán olvastam erről a hibáról és hogy a szivattyú csere nem feltétlenül oldotta meg a jelenséget, elbizonytalanodtak és megadták a pécsi Alfa szerviz egyik munkatársának a számát: beszéltem is vele és azt mondta, hogy 159-es típus-hibáról van szó és egy szimpla olajcsere - mondott egy új, ezt a hibát orvosló olajfajtát -, esetleg a tartály cseréje 100 %, hogy megoldja a problémát. Elkérte az autó alvázszámát és elvállalta, hogy utánajár, hogy ebben az esetben elég-e az olaj lecserélése, vagy a tartály cseréje is szükséges. Jövő hétre ígérte a visszahívásomat és egyben a hét elejére a javítást. Ő biztos benne, hogy nincs nagy baj, remélem tényleg gyorsan megoldódik a dolog.
Egyben orvosolni fogjuk az izzítógyertya meghibásodását is, mert erre utaló hibaüzenetet jelez a kocsi, most már minden alkalommal, amikor behelyezem az indítókulcsot: vagy kontakthiba, vagy gyertyacsere lesz belőle.
UPDATE: 2012.03.08.:
Mára kaptam időpontot az NS Autóházba, ahol könnyedén orvosolták a hibákat: a szervo problémája, az a furcsa, „síró” hang valóban a tartály hibájából ered, így annak cseréjével és a Tutela szervo-olaj (GL/R) lecserélésével teljes egészében orvosolni tudták a rendellenességet, egyben sor került az izzítógyertya cseréjére, így most már ismét hibátlanul működik az autó,
Költségek:
- olajtartály: 10.536,- ft
- izzítógyertya: 9.773,- ft
- Tutela Car GI szervoolaj: 4.597,- ft
- munkadíj: 9.399,- ft.
Kedvezménykupon: 5.000,- ft.
A nyaraláskor Zalaegerszeg melletti kanyargóban megszólalt a kocsi eleje. Mondjuk nem csodálkoztam rajta, olyan volt az út minősége, hogy 80 felett valamelyik kerék mindig a levegőben volt. A kopogó zaj jobbról is és balról is jött, épp melyik oldalnak volt kedve megszólalni. Hazaérve megnéztük és a stabilizátor volt szegénykém, illetve a jobb felső lengőkar. A stab szilentet külön lehet cserélni, de ha lúd legyen kövér: rudat is adjunk neki+ a felső lengőkar is bekerült! És a poltergeist eltünt a futóműből....
Eltelt ismét 1 év gond nélkül. Kőzben volt egy éves átvizsgalas és szerviz.Az auto jelenlegi km állása 112000 km. Remélem meg sokaig igy is lesz, habár mostanaban gondolkozom egy új Alfáról. Meglátjuk mit hoz a sors....
pieace
Az ablaktörlőm vacakolt egy ideje....meg is kérdeztem a topicban,hogy vajon mi baja lehet...néha,furán rángatózva mozog a lapát. Többen is javasolták,hogy alaposan zsírozzam át az egészet.
Ma vettem egy pár menő,rugalmas lapátot és nekiláttam...
Az egész mechanikát szétszedtem,a tengelyeket is kihúztam és bezsíroztam.Elég rozsdásak voltak.A gömbfejeket is alaposan megtömtem zsírral,majd összeraktam.A próba során egy furcsa hangra lettem figyelmes,olyan mintha a motor egy bizonyos pozícióban kontakthibás lenne....na majd ő lesz a következő.
Ma nagyon meglepett a kocsi. Egy elég mérsékelt tempójú (90 km/h) 300 km-es út után 6,1 liter. Alig hittem a szememnek a benzinkúton, igaz ilyen nyugodt tempóban nem igen szoktam autózni. Kisforgalmú úton mentem minimális előzéssel.
Négy 15-ös alufelni, a 155 Super felszereltségből, peremes-tojástartós, mert a régi 33-asra való, ill nagy sebességnél ráztak picit centírozás után is.
Adtam érte Marklarnak egy Fu-Si Coreduo számítógépecskét, melynek cca 50.000 a piaci értéke.