Blog

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-03-18

A téli garnitúrával már megvagyok. Van 4 szép új téligumim, ráadásul ADAC által tesztgyőztes gumik. A nyári viszont fogas kérdés. Egyrészt ott vannak a régi alufelni. Az egyik kupakja már hiányzik, és Rial RS2-es felnihez kupakot szerezni nem egy könnyű dolog. Lemezfelnit nyárra nem akarok. Az aluk meg már össze-vissza voltak javítgatva. Sokáig halogattam, hogy új felnit szerzek be. Egyrészt, mert nincs rá pénzem, másrészről meg csak akkor, ha az autó az enyém lesz. 100%-osan. Most viszont adódott a lehetőség. Egyrész mert épp külföldön dolgozok, másrészt meg csak max 16"-ban gondolkodom. Az még elvisel egy enyhe ültetést. Tovább ezeken az utakon nem merek kockáztatni. Érden beszereztem 1 garnitúra Azev A alufelnit. Mérete 7,5"x16 ET35. A gumi 2-2 pár. Elölre Yokohama 195/45R16, hátra GTradial 205/45R16 ment. Szerencsére sehol nem ér bele sehova. Nagyon szépek így ezüstön. Talán nem is lesz fehér...

>> EseményZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-03-18

Hatvan környékén, Ecséd és Rózsaszentmáton fele jártam a hétvégén, és a totálisan sz*r út miatt, elállítódhatott a futómű.. Fékezésnél és tempósabb elindulásnál jobbra húz a kormány :(((

 
>> AutóápolásZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-03-16

A téli kerekek lemosva, bezacskózva! Mostantól az új Pirelliken gurulunk! :)

Km.: 170500

 
>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-03-18

mosás, takarítás, bőrápolás, ablakpucolás, stb. A jó időre való tekintettel az udvarban. :)

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-03-18

Kezdődött azzal, hogy kiégett egy helyzetjelző (bal első), ill. az egyik izzó a rendszámtábla világításból.. De a bal oldali féklámpám sem az igazi már, mert a búra belsejében letört az a műanyag henger (belül mitől..?!), amibe az izzó belemegy és attól lesz piros fénye, de ennek hiányában most szép rózsaszínes fehér fénye van.. állítólag ez már télen is így volt, csak én nem láttam.. A helyzetjelzőt cseréltük (0318), az volt otthon, a többi még várat magára. A hátsó lámpabúrát valószínűleg Tulihoz fogom elvinni ismét.

>> Szervizkaboszolee // Alfa 156 1.9 JTD MJET // 2012-03-18

Kuplung munkahenger csere!!! 6eft+11eFt!!! +4ezer munkadíj!!!!

 

Az autó megvételekor már feltűnt, hogy a hátsó üléssor mennyezeti világításával valami zűr van! Egészen pontosan a kettőből az egyik kapcsoló nem működik. Az izzók világítanak, de működésükre a kapcsoló nincs hatással. Miután megjöttek a patent-, és kárpitleszedő szerszámok, nagy lendülettel álltam neki a probléma elhárításának. Kiszereltem a világításpanelt (1. kép), de az áramköri paneleket rögzítő sok-, és merev tartófül-, és a hideg miatt, felvittem a lakásba, majd ott, nagy műgonddal szétszereltem azt (2-4. kép). Az izzókat magában foglaló panel könnyen lejött, bár meg kell jegyeznem, hogy a szalagkábelt rövidre hagyták. A kapcsolók paneljét óvatosan, a pöcköket hajszárítóval felmelegítve - az alsó három darab rögzítőfül mellet -, két darab késsel, a füleket egyesével kifeszítve kiszereltem.
A kapcsolók működése egy mezei távirányítókhoz hasonlatos.
A panelt kontakt tisztítóval lemostam, a gumilapot vízben tisztítottam, a műanyagelemet pedig alaposan lezuhanyoztattam, kiveretve belőle a beleszállt és az azóta bentrekedt szúnyogokat.
A panelt lepróbálva működött, majd miután összeraktam ismét megmakacsolta magát és a helyzet ugyanaz lett.
Következőnek gondoltam jól belefújok kontak spray-vel, de ez sem oldotta meg a problémát, ellenben a gumit jól szétkapta megdagasztotta. Gondoltam, ez Luigi bosszúja.
A mai nap - egy barátommal kiegészülve -, arra a megállapításra jutottunk, hogy a kontakt hiba, az izzókat tartalmazó panelen található. A szalagkábelt és a csatlakozót összekötő szakaszon. A gond talán a nem megfelelő forrasztás lehetett...
A problémát egy nem éppen elegáns, de annál biztosabb, kábel híddal hárítottuk el (5. kép).
Munkákat bandázs szalaggal vontuk be (6. kép). A munka gyümölcse jól látható (7. kép). Végre működik mindkét kapcsoló!
És majd elfelejtettem: Ha már kiszereltem, akkor a plexin levő karcokat polírozással eltüntettem.

A mai napon felraktam a ti felniket a gyári csavarokkal és a kerékőrökkel.
Az eredmény: Alfa Romeo 159 Crosswagon.
Az autó, majd 2 cm-rrel magasabb lett, olyan mint ha egy teljesen más autó lenne. Mondhatni, kicsit terepjárós lett.
A csavarokat ismét rozsdátlanítottam RO55-el, bízva abban, hogy a rozsda nyáron nem üti fel a fejét!
Emeléskor történt egy kis baleset, melyről később majd beszámolok...
A cserkor leszereltem a bal oldali műanyag doblemezt, mely jövő héten megy a műanyaghegesztőhöz javításra, pótlásra! Hasonlóan a jobb oldalihoz!
A gumikba előre 2,9 bar, hátulra 2,7 bar levegőt tettem.
Konklúzió:
+
A kinézet hibátlan! Ez a grafitos antracit nagyon megy a feketéhez. A felni gyönyörű szép. A hasmagasság 19,5 mm-t nőtt.
-
A fogyasztás megemelkedett. Pontos értéket még nem tudok, de ahhoz meg kell még mérnem a sebességet GPS-el is. Az óra most lefele csal és nem felfele. Az autó ráz elég rendesen, minden úthibára, keresztbordára hangosan, idegesen reagál. A kormányt kis tempónál nehéz tekerni, érezni, hogy a futóműalkatrészeknek a nagy kerék nincs ínyükre. Nagyobb tempónál minden apró kormánymozdulatra jobban reagál. Kevésbé megbocsájtó. A gumik gördülése sokkal zajosabb a télieknél!
o
A gumi tapadásáról még nem tudok beszámolni. Eddig még nem volt szívem bántani az autót velük.
Minden összevetve, majd elválik...
UPDATE: 2012.03.18.:
Egy 230 km-es etap után megállapítottam, hogy a kerék 0,5 l-t tesz rá a fogyasztásra 90-es tempónál!
UPDATE: 2012.05.30.:
Egy teljes tanknyi távot (980 km) autóztam tuningbox nélkül a ti kerekekkel! A fogyasztást a kerék, a korábbinál mért, jóval kisebb mértékben emelte meg, átlagban 2-3 dl-el. A drasztikus fogyasztás növekedés (6-8 dl) leginkább városban figyelhető meg! Városon kívül konstans normál tempónál a sebesség korlátokat betartva 1-2 dl a növekmény!
Továbbá a computer által írt fogyasztási adatok a valóságban 1,5-2 dl-el alacsonyabbak, a kerekek átmérőkülönbségéből adódóan!
Ezen mérések nem tekinthetőek reprezentatívnak a kis számú mintavételezés miatt!

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2012-03-17

A nemzeti ünnep napján kibújt Lola a ponyva alól, kölcsön aksival. Ez várható volt, de az meglepett, hogy semmi mást nem viselt meg a téli szünet. Pöccre indult, nem ropog semmi, gumik nem lettek kockásak, működik minden. Mint ha nem is olasz autó lenne :)

Ma autós kirándulást tartottunk. Bp-Zebegény, végig hatodikban, Párkány-Visegrád-Bp csordogálás. Csoda, ha 200 km alatt annyit fogyasztott Lola, mint Bazsi GT-je.. Sebaj, idő jó volt, társaság jó volt, hát öregszünk.. Még a fényképezőgép akksiját is otthon hagytam.

Ebben az évadban várható, ha nem lesz világvége
Váltógomb csere - ha megjön egyszer a megfelelő (a párom születésnapi ajándéka lenne, állítólag az összes Európában található váltógombot meghozták már, de egyik sem az amelyik kell)
Kormánybőrözés - ha már megvettem Ollah kormányát, kellene kezdeni vele valamit
Felni fényezés - ráfér egy felújítás, és egy két árnyalattal sötétebb ezüst.

És ha nem megyek ki vele versenypályára, márpedig többet nem akarok, akkor még féket és gumit sem kell cserélni idén. Erre a nyakamat még nem teszem..

>> EseményKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2012-03-17

30. születesnapomra baratnöm es huga alfäs szivet melengetö ajandekokkal leptek meg.Egy üveg borocska,illetve egy pulcsi volt az ajandek.