Blog

>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2012-02-26

Kettőstömegű lendkerék /Mert amit Erhardnál vettem felújjítottat egy sapka szar volt/, Vezérlés készlet /ennek itt volt az ideje, és a megtett km is/ + vízpumpa, ennek a cseréje miatt a fagyálló is, ja és ilyenkor a hosszbordás szíjat is illik cserélni a görgőivel. Ha már szervízbe volt olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő. Ne azt kérdezd mennyibe került, mert ha alfád van tisztában kell ezzel lenned, csak biztosíts arról, hogy együtt érzel velem, és sajnálj!

A mai napon végre beépítettük, a szerelőm vezetésével - a már korábban megvett (1. kép) - szíjakat, görgőket, szűrőket, olajakat folyadékokat. A várakozás oka, a meglepően zord és hideg idő, valamint a műhely fűtésének gyengesége.
A szerelő még nem javított JTD blokkot, ezért előtte interneten készült fel a javításra. A szerelést nagyban támogatta az eLearn.
Reggel mentem este jöttem el!
Először a vezérműszíjcserével kezdtünk.
Észrevételek:
A motortartó bakból kiszakadt, az alsó motorvédő lemez csavarjának egy menetes fészke. Hegesztek bele, majd egy anyát.
A motortérben az egy rétegben festett szénacél elemek erősen korrodálnak. Pl.: motortartóbak, alsó zárhíd, hűtő tartó, 2 db első függőleges nyúlvány. Ezeket tavasszal lecsiszolom, a rozsdát passziválom, alapozom rozsdagátló alapozóval, majd selyemfényű fekete festékkel lekenem.
A főtengelyen levő hosszbordás szíjtárcsa EPDM gumija elöregedett (2. kép). A következő szíjcserekor cserés lesz!
A motortartóbak tartó blokk csavarok elég nehezen jöttek ki, hajtatták magukat, menetrögzítővel be voltak kenve. A vezérműszíj feszítő görgő csavarja elég rövid, sima 8.8-as hlf. csavar (4. kép). Max 5-6 menet megy be a fészekbe. Vélhetőleg nem gyári. Legközelebb kap egy gyárit.
Az Airtex vízpumpa a tömítettséget, nem O gyűrűvel, hanem papírtömítéssel oldja meg! Kár érte!
Az olajleengedő csavart az előző szervízkor megtépték. Másrészt dióta helyen is van, vízszintes pozícióban, tőle kb. 3 cm-re a motortartó bak. Villáskulcs, csillagkulcs lefordul, 1/2"-os crova nem fér oda. A 1/4"-os crovaszár csőhosszabbtás mellett eltörött. A csavart, annak szoknyájának teljes - hidegvágóval való - leverésével lehetett kilazítani. A csavar nagyon lágy anyagból van. Mivel a 13 kulcsnyílású csavarból - a sarkok lenyalódása miatt -, már csak 12 mm-est tudtam csinálni, azt, már csak ezért sem húztuk agyon, de biztos, ami biztos körbekentük a csavart sziloplaszttal.
A következő olajcserekor kap egy gyári új leeresztőcsavart!
Az olajszűrő fedél szintén nehezen jött le!
FIGYELEM! OLAJCSEREKOR A SZŰRŐ HÁZAT ÉS A LEERESZTŐT NEM SZABAD NAGYON MEGHÚZNI!!!
A hosszbordásszíj cserekor volt egy kis ijedelem, mert a megvett a Dayco rövidebb volt, mint a bent levő Dayco, és más volt a száma is. 12:07-kor még tudtam hozni, a helyi autósboltból - egy a bentlevővel azonos számú szíjat -, de az meg hosszabb volt mint az eredeti! Végül a rövidebbet (Dayco 6PK1725) tettük be, és a rugós feszítő is, rúgóutjának felénél állt be!
A hajtóműbe pont 2 liter olaj ment bele. Nem fért bele az előírt 2,3 liter!
A motor előtti öntött hűtővízcső légtelenítő csavarját nem mertem kitekerni. Eleddig levegősödést nem tapasztaltam...
Eddig ahány 100k feletti 1.9 JTD-t láttam, mindegyik fékszervo vákum szivattyújának tömítése engedett. Ennek is, ezért cserétem a tömítést, gyári lapostömítésre. A pumpa működésének közben, közelről hallható annak berregő hangja!
Figyelem! A habos klímatisztító használatától óvakodjon mindenki. A szellőzőrostélyokban folyadékká vált hab, belefolyott a fejbe és kinyírta azt! Remélem csak időlegesen. Sercegett, és most meg ki-be kapcsolgat. Most szárongatom. (5. kép) Szerintem tápegység...
Munkadíj: 16.000,-Ft
Összességében nagyon elégedett vagyok a mester precíz és alapos munkájával. Arról nem is beszélve, hogy én is kivethettem a részem a szervízből. Láttam mindent és tanultam.
Most aztán, már tényleg nyugodtam álomra hajthatom fejem, tudom, hogy mindent kicseréltem. Remélem a Vas is hálás lesz ezért, sok és boldog hibamentes km-t teszünk meg közösen!
A munkádért köszönet Pál Béla!
Hazafele megcsusszant a kuplung, remélem ez valami rövid elmezavar, vagy a szervíz mellékhatása (olaj esetleg). Vagy már a Novitec-é?!? Nagygázas, 6-dikban való induláskor sem fulladt le. Sajnos! Remélem magához tér. Majd figyelem!

>> EseményHellomilo // Alfa GT Impression // 2012-02-26

Ugyan Március 2-án van a szülinapom a család előrehozta mert elkészült a titkos ajándékom:-PP Egy ideje már tudják hogy egy vírus fertőzött meg amiből nem fognak tudni kigyógyítani. Egy lehetőségük maradt.
Egy ALFA ROMEOS Torta:-))
Néhány fotó is készült róla így egyet feltöltöttem. :-))

 

Beszereztem a minap egy 147-esbe való origy új csomagolású üléshuzatot. Kicsit küzdelmes volt berakni, de végül is sikerült. Egyenlőre jó lesz...bár hátul a könyöktámaszt most nem lehet kinyitni. Mondjuk, nem is szoktam használni, mert a gyerekeket minden áltorr reggeél be kell kötni az oviba menet, a lehajtott könyöklő meg csak akadályoz. A cél egyenlőre nem a jó kinézet, hanem hogy a kis rosszcsont gyerkőceimtől megóvjam az üléskárpitot. Ez teljesült.

 

A vasárnapi motormosás után csütrötökön vittem a vasat szimeringcserére...csakhogy szivárgás hiányában az akció elmaradt.
A váltóolajat viszont feltöltöttük. 2 dl maradt a flakonban (!). B*sszus, alig volt olaj a váltóban! Da hová latt, ha nem szivárog sehol?! Örök talány.

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2012-02-26

2012.02.23. 122800Km! Mivel a hűtővíz a hideg téli napokon, még tartós használat után sem érte el az 50-C fokot sem, cserélve lett a termosztát! Eps-Facet Ft -7.8676.tipus került bele! Reméljük beválik,és ezzel megoldódik a probléma! Az- az igazság hogy a nyári melegben sem akart 70-80 C fok fölé menni a vízhőmérséklet, ami ugye NEM jó....!

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-02-26

A tavaly év végén vásárolt Brembo féknyergek lakkozása nem volt tökéletes, meg egy-két helyen voltak sérülések is. Úgyhogy az újrafényezés mellett döntöttem. És bár így a fényezett Alfa Romeo felirat eltűnt, majd kap másikat, bár csak matrica formában. Egyre jobban közeleg az időpont, hogy az autóra kerüljenek. :-)

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-02-25

Sokat beszélgettünk már a chiptuning témáról. Ebben a posztban - a teljességre való törekvés igénye nélkül - fogok pár dolgot leírni erről.


Elöljáróban:

Boxok között a Novitec az egyik legjobb. Léteznek azonban rajtuk kívül is korrekt cégek, mint a Steinbauer, v. talán a G-Tech. Ezek legalább tesztelték is olyan motorokkal a terméküket, amikhez kínálják...

Azonban, ha egy mód van rá a hozzáértő remap elegánsabb megoldás!

 
>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2012-01-27

Az autókám nem romlott el, mégis sikerült jelentősen 100.000 feletti kiadást produkálnom. Ezen okokból:
- Vizsga
- Repedt szélvédő – csere
- Féktárcsa, fékbetét csere elöl, hátul
- Kézifék bowden
- Csomagtartó teleszkóp csere
- Ablaktörlő lapát csere
- Bal első ajtókárpit tré – csere
- Az olajnyomásmérő műszer nem mért. Most már mér.
- S a legfontosabb: új jelvény elöl – hátul. :-)
km: 205.500

>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-02-24

Ma megjöttek az új nyári gumik. Pirelli P7 205/55 R16 91 V méretben.