Blog

>> SzervizMogyiQV // Alfa 145 Quadrifoglio Verde // 2012-02-28

ma délelőt érkeznek hátulra az uj fékek,ferodo tárcsa+betét,aztán ha ezek fentvannak megyünk tzoli155-höz.felrakni az uj váltót,ugyanis a mostani szinkronos lett sajnos:( aztán még egy vezérléscsere,egy kis szilent előre,és ujra rajtkészek leszünk:))

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-10-04

Minőségire és jobban passzoló, egészen extrém méretű párosra cserélődtek az ablaktörlők. 53/40

 
>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-02-27

Szóval majdnem egy év után, itt van az igért hang az új kipufogóról..
hangtompítóval
hangtompító nélkül
én nemtudom eldönteni, hogy melyik jobb :)

>> Szervizstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2012-02-28

Erhard kolléga ismét a segítségemre volt pár apróbb javítási és karbantartási kellék beszerzésében.
Ezek:
-gyári váltóolaj
-motorháztető nyitó

A váltóolaj cseréje simán zajlott. A leengedett olaj nem volt piszkos,tehát jó állapotúnak tekinthető a váltó, már amennyire ezt így meg lehet ítélni.
Turbo tisztítás is megtörtént az autón,így a lekormolódásától egy ideig biztosan nem kell tartani.

 
>> AutóápolásGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-02-27

Talán vége a télnek!Kapott a járgány külső belső takarítást,pasztázást,meg meglettek rendelve műszakihoz az alkatrészek.ujabb tizezrek!

 
>> SzervizTozo // Alfa 159 SW 1.9JTDm 8V Progression // 2012-02-27

Már hetek óta hallottam, hogy ciripel vmi a jobb első kerék körül. Ma volt időm, elvittem az autót Szamosiékhoz. Megnézték, pár próbakör után sikerült megtalálni a problémát, féltengely csapágy porvédője rakoncátlankodott. Kapott egy kis zsírt és a probléma megszünt :-)!

 

Minden korábbi igyekezetem ellenére a kerékcsavarok vissza rozsdásodtak!
Lépnem kell valamit!

Service Reset, FES 3.3-al!
Brutál autó, motor + motortér mosás, magasnyomású mosóval! Kíváncsi leszek, hogy a Multipower C3 olajjal is olajnedves lesz-e a turbóra menő levegőcső...
A felső zárhídról még több helyen jött le festék (1. kép). Ez a bevonat szégyen és silány minőségű. Tavasszal kiszerelem, majd selyemfényű fekete festékkel lefújom.
Alsó motorvédő, jobb első doblemez, mosás után megy a műanyaghegesztőhöz, kissebb javításra!
Forced DPF Regen. Érdekes történet, mert 50%-ról, felmet 70 %-ra a dugulás mértéke! Majd kielemzem a log fájlokat!
A felső motorburkolat vörös műanyagelemének rezgésmentesítése, és tartó gumibakjainak ragasztása Loctite 595-tel. Valamint a gumik szilikonozása!

>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2012-02-26

Kettőstömegű lendkerék /Mert amit Erhardnál vettem felújjítottat egy sapka szar volt/, Vezérlés készlet /ennek itt volt az ideje, és a megtett km is/ + vízpumpa, ennek a cseréje miatt a fagyálló is, ja és ilyenkor a hosszbordás szíjat is illik cserélni a görgőivel. Ha már szervízbe volt olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő. Ne azt kérdezd mennyibe került, mert ha alfád van tisztában kell ezzel lenned, csak biztosíts arról, hogy együtt érzel velem, és sajnálj!

A mai napon végre beépítettük, a szerelőm vezetésével - a már korábban megvett (1. kép) - szíjakat, görgőket, szűrőket, olajakat folyadékokat. A várakozás oka, a meglepően zord és hideg idő, valamint a műhely fűtésének gyengesége.
A szerelő még nem javított JTD blokkot, ezért előtte interneten készült fel a javításra. A szerelést nagyban támogatta az eLearn.
Reggel mentem este jöttem el!
Először a vezérműszíjcserével kezdtünk.
Észrevételek:
A motortartó bakból kiszakadt, az alsó motorvédő lemez csavarjának egy menetes fészke. Hegesztek bele, majd egy anyát.
A motortérben az egy rétegben festett szénacél elemek erősen korrodálnak. Pl.: motortartóbak, alsó zárhíd, hűtő tartó, 2 db első függőleges nyúlvány. Ezeket tavasszal lecsiszolom, a rozsdát passziválom, alapozom rozsdagátló alapozóval, majd selyemfényű fekete festékkel lekenem.
A főtengelyen levő hosszbordás szíjtárcsa EPDM gumija elöregedett (2. kép). A következő szíjcserekor cserés lesz!
A motortartóbak tartó blokk csavarok elég nehezen jöttek ki, hajtatták magukat, menetrögzítővel be voltak kenve. A vezérműszíj feszítő görgő csavarja elég rövid, sima 8.8-as hlf. csavar (4. kép). Max 5-6 menet megy be a fészekbe. Vélhetőleg nem gyári. Legközelebb kap egy gyárit.
Az Airtex vízpumpa a tömítettséget, nem O gyűrűvel, hanem papírtömítéssel oldja meg! Kár érte!
Az olajleengedő csavart az előző szervízkor megtépték. Másrészt dióta helyen is van, vízszintes pozícióban, tőle kb. 3 cm-re a motortartó bak. Villáskulcs, csillagkulcs lefordul, 1/2"-os crova nem fér oda. A 1/4"-os crovaszár csőhosszabbtás mellett eltörött. A csavart, annak szoknyájának teljes - hidegvágóval való - leverésével lehetett kilazítani. A csavar nagyon lágy anyagból van. Mivel a 13 kulcsnyílású csavarból - a sarkok lenyalódása miatt -, már csak 12 mm-est tudtam csinálni, azt, már csak ezért sem húztuk agyon, de biztos, ami biztos körbekentük a csavart sziloplaszttal.
A következő olajcserekor kap egy gyári új leeresztőcsavart!
Az olajszűrő fedél szintén nehezen jött le!
FIGYELEM! OLAJCSEREKOR A SZŰRŐ HÁZAT ÉS A LEERESZTŐT NEM SZABAD NAGYON MEGHÚZNI!!!
A hosszbordásszíj cserekor volt egy kis ijedelem, mert a megvett a Dayco rövidebb volt, mint a bent levő Dayco, és más volt a száma is. 12:07-kor még tudtam hozni, a helyi autósboltból - egy a bentlevővel azonos számú szíjat -, de az meg hosszabb volt mint az eredeti! Végül a rövidebbet (Dayco 6PK1725) tettük be, és a rugós feszítő is, rúgóutjának felénél állt be!
A hajtóműbe pont 2 liter olaj ment bele. Nem fért bele az előírt 2,3 liter!
A motor előtti öntött hűtővízcső légtelenítő csavarját nem mertem kitekerni. Eleddig levegősödést nem tapasztaltam...
Eddig ahány 100k feletti 1.9 JTD-t láttam, mindegyik fékszervo vákum szivattyújának tömítése engedett. Ennek is, ezért cserétem a tömítést, gyári lapostömítésre. A pumpa működésének közben, közelről hallható annak berregő hangja!
Figyelem! A habos klímatisztító használatától óvakodjon mindenki. A szellőzőrostélyokban folyadékká vált hab, belefolyott a fejbe és kinyírta azt! Remélem csak időlegesen. Sercegett, és most meg ki-be kapcsolgat. Most szárongatom. (5. kép) Szerintem tápegység...
Munkadíj: 16.000,-Ft
Összességében nagyon elégedett vagyok a mester precíz és alapos munkájával. Arról nem is beszélve, hogy én is kivethettem a részem a szervízből. Láttam mindent és tanultam.
Most aztán, már tényleg nyugodtam álomra hajthatom fejem, tudom, hogy mindent kicseréltem. Remélem a Vas is hálás lesz ezért, sok és boldog hibamentes km-t teszünk meg közösen!
A munkádért köszönet Pál Béla!
Hazafele megcsusszant a kuplung, remélem ez valami rövid elmezavar, vagy a szervíz mellékhatása (olaj esetleg). Vagy már a Novitec-é?!? Nagygázas, 6-dikban való induláskor sem fulladt le. Sajnos! Remélem magához tér. Majd figyelem!