Blog
Teháth.
Papírok káoszban. 3-4 előző tulaj/ + a kereskedő nem íratta át. Az utolsónak sikerült belefutnia egy ellenőrzésbe. Egyből ugrott is a forgalmi. Közben lejárt a műszaki is.
Természetesen az utolsó tulaj utáni driverek is nyomot hagytak rajta:
-jobb oldala (2db ajtó) horpad
-1db fényszóró repedt
-hátsó sárvédők rozsdásodtak
-elektromos paranormália itt-ott
-önindító nem indít
-J tükör törött
-első lökös törött
-1db bal kilincs is qka
-alaktörlő sem működik
Ezek egy friss tulajnak macera, de egy kellemes alkatrész bázissal rendelkező fazonnak, mint én!? ;-)))












Szóval. Osztottam- szoroztam. S bele vágtam. Mivel a 2000 8v-t épp eladtam. (akkor még azt hittem). Egy 2000 16V-t meg beszámoltam addigra, s elkezdtem a felújítást is. Ezért kicsit "macerás" volt kifizetni. De megoldottam... :)
Az autónak nem voltak érvényes papírjai és nem is indult. Ezért trélerrel került Érdre...




Megvolt az első nagyobb szervízelés is: első lengőkarok, a bal féltengely-csukló, olaj, szervóolajcsere, a hátsó ablakfűtés, a jobb oldali elektromos ablak, illetve a bal oldali tükör háza meg lett ragasztva, égők lettek cserélve, meg még apróságok.
Van két tenyérnyi rohadás-folt az alján, az marad márciusra, ha már jó idő lesz.
Másfél hét van még műszakiig, de elvileg nem lesz gond!
Volt jelentkező! Zé barátommal el is mentünk egy kis állapotfelmérésre!
145 1.7 16V!!! 6-8 éve áll a fa alatt, aksi nélkül, mankókeréken. Bontatlan eredeti motor, futómű, törés nélküli karosszéria. Vittünk aksit (reméltük beindul). betettük, gyújtás és indít: először csak lóbálta magát, 1 henger, 2-3 mp. múlva már kettő és így tovább.....(6éves benzinnel!)
Zé rámnéz- Na mi legyen?
Fülig ér a szám!! -Ezt te mond meg, te vagy a boxer guru!!
Zé a tulaj fele fordul és közli vele: elkelt!!!
Hazafele, BOXER érzés maximális fordulaton! Bennem és a kis piros 33 1.7 16V-ben is(by Zé) megmutatta mit tud! Bömbi, Merdzsó, Renault, csak figyelt mikor a kis mérges megérkezett, villantott, 5000-es fordulat és parketta. A kérdőjel ott volt, lehetett látni! EZ MI VOLT?
Nemsokára nekem is ilyen szívem lesz!
Várható átépítés március közepe!

Ma megvolt párszáz km pályázás, szemerkélő esőben. Azon gondolkoztam, hogy feltűnik-e a szembejövőknek - akiknek folyamatosan ment az ablaktörlője -, hogy az én autómon nem megy. :)
Én mondom, jó dolog a Rain-X... 100km/h fölött folyamatosan ablaktörlőzni számomra már-már anakronisztikus dolog.
(A Rain-X legújabb verziójánál már a törlés után rövid ideig történő elhomályosodást is gyakorlatilag megszűntették. Erre utal a "Verbessert" felirat a német nyelvű matricán.)
Egy flakon Rain-X amúgy kb. 8 euróba kerül, ami - figyelembe véve, hogy sok évig kitart - olcsónak számít.
Próbáltam régen Motip Rain Away-t is, annál nagyon zavaró volt a törlés utáni homályosodás. Az kidobott pénz volt.
Ablaktörlőnek végre találtam egy kimondottan jó típust, ami a Bosch v. Valeo árának még a felébe sem kerül. Ez az Alpin Premium Line Flat F5
Halk és mindenhol tökéletesen felfekszik, nincs a jobb oldalon egy nem törölt tenyérnyi rész, mint az SCT fajtánál. Ha Alfa-alkatrészeket árulnék, ilyen biztos lenne a kínálatban.

most az első rész következett , sikerült beszereznem egy jó állapotú bontott első részt,lecsiszoltam s kapott szép hőálló festéket, meglátjuk mennyit bir, sajna az enyémet a multkor picit elszabtuk nagyobb rezonátort kapott a kelleténél s elég fura hangja lett, ezt nem tűrhettem..u.i: már fent van a régi helyén, sikerült visszakapnom az alfa régi hangját, semmi kifujos hang,rezonállás :-)

Mivel az utóbbi időben többször megcsúszott vizes, latyakos úton a vas, elérkezettnek láttam az időt a gumicserére, lehet talán el is késtem vele egy kicsit. Amik fent voltak, még az autóhoz kaptam, kb 9ezer km-t mentek el. 2 db gumi kb. 3-3.5mm-es volt a másik kettő kicsit jobb, de az egyik hangos is volt. Szerettem volna kihúzni ezt a szezont ezekkel a gumikkal de inkább nem kockáztattam. Gépkönyv 215-öst ír a 16" alufelnire, de végül 205/55-ös lett rárakva, korábban is ilyen méretűek voltak rajta. A választás Conti WinterContact-ra eset amit a Flotta Szerviznél nemrég fel is raktak. Első benyomások nagyon jók, lágyabb, puhább minta a régiek, kanyarokban megszűntek a csikorgások :-)!
S csak megy megy és megy. A mai napig februárban, az uccsó full tank óta 812km-t tettem meg. Ma végre tele is tankoltam 88L. Teháth az átlag fogyi 10,8l/100km. Szerintem ez kiváló! Mégis csak -10-15C fokok voltak mostanában, s ennek a felét itt Pesten tettem meg.
Persze azért a hónapban cserélnem kellett egy fényszóró izzót. Kontakt hibás a rendszám tábla világításom, s fogy az ablakmosó folyadékom is :) Ez borzalom:)))

2010 tavaszán megkeresett egy srác. Ablaktörlő motor kellett neki egy 155-höz. Mikor találkoztunk, akkor felismertem, hogy a rég nem látott vágyálmom A V6 van nála. Elmondása alapján jó kis autó,szereti is, csak azért vannak hibái. Meg én láttam, hogy nem az a "VérAlfas" . Inkább csak az olyan "occon nagy motoros érdekes autót" felhasználó. Utána szeptemberig nem is jelentkezett. Akkor már azért hívott, hogy nem-e kell az autó.? Műszaki lejárt és kitiltották a forgalomból, átíratás elmulasztása végett... Mindössze 100 000ft.-ért vihetem.




Szóval. Akkor lemaradtam. Valaki megvette, majd használta,de nálam nem jelentkezett... Aztán egyszer csak feltűnt ismét. Akkor egy (ezzel az autóval) frissen regisztrált tag vette meg. Ő gondos tulajnak látszott. (az "én" szerelőmhöz vitte). Ő már eléggé lelakottan vette, nagyon sok pénzért vett sok-sok új alkatrészt. Új gumikat/ felniket vett rá... S szépen rendbe rakatta.
Sajnos valamilyen problémái miatt, ár alatt kellett tovább adnia. S ismét kikerült a látómezőmből.