Blog
Ismételt fogyasztás mérés:8.5!!Úgy néz ki,ennyi.Kap direktszűrőt,meglátjuk változik-e?!
Kopp-kopp-kopp. S csak megy és megy és megy. Néha dob egy füst gomolyagot. Néha berángat és leáll. De utána pöcre indul. Csipegeti az olajat is. De egy 200+e kmes autónál ez belefér. Meghaladtam az első 5000km-t is.
Szóval: erőt vettem magamon és kicseréltem a műszerfalban a kiégett izzókat. Csak 8db-ot kellett. :) Meg a trutyis, sós hideg időre való tekintettel kimostam/ olajoztam a légszűrőt is. ha meg már matattam egy kicsit, akkor még féktisztítóval az alapjárati motort is megpucoltam... De semmi több:) Csak a Benzin. ;)


Jöttem haza a pihenésből és 5. sebességből kiszedve már négybe nem ment be. Ötbe se. (többit nem mertem kipróbálni, nehogy a 3-nak is annyi legyen) Hagytam háromban. Kaptam egy piros lámpát, gondoltam megnézem a többit...na akkor már csak a 3. fokozatba ment be...hazajöttem óvatosan vele kb 20 km-t és már a ház előtt a harmadik fokozatból se jött ki. Örülök neki. Mondjuk hazahozott, csak még nem tudom milyen áron...annak örülök, hogy a pözsónknak a kuplungja össze lett rakva. Hozhatom ki a garázsból. Az is csak ilyen esetekre van. Pfffff. Jó, hogy dobtam rá az utolsó hónapban 80-at kopó alkatrészre.
Lehet erről is vitázni a szerelő topikban, hogy mi pénzt rá lehet górni egy 12 éves autóra. És mondja valaki azt, hogy mindig is elhanyagoltam, mert nem így van. Nagyon mérges vagyok, pedig nem lesz jobb
Az előzmény az volt, hogy néha rúgott a kuplung vissza és a váltókar terhelésnél és elvételnél nagyon mozgott. Ezekre tippeltem: kulissza, pedál rugó, motortartó bak. :-) Szerintem nem talált. :-) Az összegük se...így már tuti csúszik a fóliás projektem. Nem is tudom mit gondoljak.
Ezt csupán donor autónak vettem ebből raktam át cuccokat a twin sparkba mégpedig az első lökháritót és ködlámpáitt ,müanyag dobbetéteket teljes belsőkárpitott, üléseket,légzsákokat ,kormányt, mivel az előzőt totál lelakta az előző tulaj.300ért vettem miután kioperáltam és kicseréltem amit akartam eladtam 150ért

Ezt a citroent adtam érte és kifizettem 120ezret ami elmaradt az előző tulaj törlesztőrészletéből és fizettem mai napig 28 és 33 ezerközöt,
valamint cseréltem két első sárvédőtt ,első lököst és indexet,
kikellet cserélnem a vizpumpát és a vezérlést,fékeket,belsőteret,lengéscsillapitókat,lemüszakiztattam,sajnos csak feketén lehetett mert az előző tulaj akkora állat hogy 3 év alatt 3 szor cserélt motort benne és 3 szor törtte össze a kocsit,és elhagyta a motor vételéről szoló papirt.

Ma megjött a várva várt OBD kábel , de nincs rá szükség per pillanat .
Arra azért kiváncsi leszek , hogy Macbook ill Osx alatt müködik e .
Ma megtörtént az olaj és összes szűrő csere és első komolyabb átnézetés .
Szatyi mester az olajcsere után rádugta a vasat az examinerre és átnézegettük , de minden a legnagyobb rendben van :)
Sehol semmi hibaüzenet , olajszivárgás , kopás , szakadás :)
Megnyugodtam .
A 15-ös keréken lévő téligumi garnitúra már semi-slick kategóriába esett, így biztos volt az új téligumi vásárlása. Átolvastam a téligumi teszteket, megnéztem az árakat és elkezdtem keresni a legjobb ajánlatot. Egy kedves barátomnak megemlítettem, hogy szeretnék gumit venni, így Ő ajánlotta a strauszgumi-t, mivel neki nagyon sokat segítettek már, jók az áraik, plusz van valami michelin téli akciójuk is... Felhívtam Gergőt, a gumis műhely tulaját, aki olyan jó árat mondott 4db michelin A4-re, hogy azonnal kértem időpontot. A3 volt az előző autómon is, tehát ismerem a képességeit a guminak,az A4 csak jobb lehet! A michelin téligumi akciója pedig az volt, hogy 4db gumi vásárlása esetén 9000ft OMV üa utalványt adnak ajándékba.
A téligumit Ausztriában sikerült is üzemi körülmények között tesztelni. 11%-os havas emelkedőt úgy abszolválta a kocsi 4 személlyel, hogy a kipörgésgátló meg sem nyikkant!
Régebben is írtam már, hogy hiányzott pár ló a ménesből akik egy részét a megfelelő üzemanyag kiválasztásával sikerült visszaterelni a motortérbe. A következő lépés a szívás-kipufogás fejlesztése lenne, hátha megkerül a forgalmiban szereplő teljes létszám. A unix születésnapom alkalmából jóárasította az összes K&N cuccát, ami félárat jelent náluk. Boldogan fizettem ki érte cca 11000 ft-ot, mivel motoros múltamat tekintve tisztában voltam egy ilyen légszűrő pozitív hatásaival. Párhuzamosan beszereztem 4db "felsőpolcos" platina verseny gyertyát(állítólag az...NGK BKR6EVX), így együtt kicserélve úgy érzem meglett mind a 166 ló, sőt szerintem egyik-másik a távollétük során le is ellett párat(sokat nem, azért nem lettek 200-an...). Alul a nyomatékkal eddig sem volt gond, fent hiányoztak a lovacskák. Na ők értek haza! Sportlégszűrőt mindenkinek!!!
Elmentem kipufogóshoz is, aki megállapította, hogy 60-as rendszer van gyárilag alatta, sokkal nagyobb nem kell alá. A katalizátort nem tudjuk megszüntetni, mert előtte-utána van szonda(cserélhetjük verseny kat.-ra=150e ft). MAx egy jó végdobot tudunk tenni amitől jobb lesz az öblítése, de hangosabb is lesz+választhatok vmi riszrossz véget rá. Azt én nem akarom, tehát marad a gyári rendszer. Ezzel is jó a hangja nagyon!
