Blog
Karácsonyi elfoglaltság! Az előző tulaj előszeretettel alkalmazta a sziloplaszt és a facsavar javítási módszerét!
Így igazából nem sok minden működött (elektromos: ablak, zár, tükör, riasztó, ködlámpa,
hangszórók) mindet meg lehetett javítani, nem kellett vennem semmit!
Eredmény(komolyan): 18 db facsavar, kb. 2 maréknyi sziló. és működik minden!
Olaj nélkül meddig megy egy váltó? nem sokáig! Nem értett egyet az előző tulaj!
1.6 váltóház 1.7 belső!
Két váltó szétborítva és indul a legózás!
"Zé te komolyan tudod, hogy ezt, hogy kell majd összerakni?"
"Nyugodj meg mosd meg az arcod!"
Zé-nél...Gyorsan kiszórjuk a többi autót aztán jöhet az enyém! Föcivel voltam párban. 156 összerohadt első futóművét vágtuk szét flexel amiből a csuklóm is kapott. Irány a Merényi kórház baleseti sebészete! 1,5 órás műtét. Szegény Föci jobban megijedt mint én! Mire visszaértünk az autó már kint volt a műhelyből egy új főtengelyjel és hengerfejekkel Ugyan félkézzel de már vele mentem haza!
Az autó sikeres műszaki vizsgát tett, de a gép az első lengéscsillapítók cseréjét vetítette előre. Némi üröm az örömben, de majd látjuk.
Az autó Bálint napja alkalmából megkapta az új olajat és olajszűrőt. Még egy kevés fagyállót kellett a tartályba tölteni, hogy a max jelölésnél legyen a szintje. Jöhet a következő 10ekm :)
160137km
Zé barátomnál voltam és a véleményét kértem, venni akartam egy Aprilia RS-t. "Nyugodj meg, mosd meg az arcod" Internet, elkezdtünk keresgélni és ott találtuk csapágyasan, lepukkanva. Persze az ára tükrözte ezt, mi baj lehet csapjunk bele!
Átírás, hivatalos motorkód (gondolván a későbbiekre)
Tegnapi napon sok újat mutatott meg az Alfa ismételten, hogy milyen kezekben volt.
A kereskedőtől vásárolt és általa elmondott törés és hibamentes, friss műszakin átment autón több igen bosszantó hiba volt.
Azt, hogy a km óra nem azt mutatja amit már akkor gondoltam( de nem ennyivel)
Kormánymű engedte az olajat, csere (ebbe még be is szállt) már múlt.
A hátulját összetörték és a kasznin két kivágott lyukon kalapálták vissza elég szemét módon.
És a világítás...a fordulatszám mérőóráig kellett kutakodni. Ott durrant el és lett átkötve és átverve a rendszer.
Érzelem mentesen kell Alfát vásárolni:))
De eredményes nap volt, mert sose volt ilyen jó a gép!
Köszönöm Zé. azért rendesen el volt dúgva a hiba!
UI:
Kontakt hibás a biztosíték táblánál a világítás. Jobb tompított és bal hátul. Ködlámpa bal nem kapcsol be csak ha megütögetem a burát...
viszont a kézifék kötél nem lóg már:)
óra állás:) 149e.km

Az első változtatás a gyári állapotból. Közel négy hónap után sikerült egy gyári MP3-s CD lejátszót találnom. Az előző tulajdonosa már a szalonban multimédiás lejátszóval vette át az autóját. A gyári készüléket, pedig dobozban vitte el. Így egy gyakorlatilag teljesen új berendezésre sikerült elcserélnem a sajátomat.


Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.
km: 204.208

Miután megcsinálják majd a sérülést a kicsikén, megkapja a matrica rendszámot. :) Később majd jön fotó is....