Blog

>> Tuning és extrapmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-01-26

195/65 R15 Goody. UG5 4db az egyik javíthatatlanul tönkrement. Így keresgélés után
185/65 R15 Vred. Snowtrack3 4db és acélfelnire váltás.

km148000

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-02-08

Nem akart indulni a kocsi.
Izzítással lehetnek gondok (műszerek is jelezték) és az aksi.

Ugyan csak 2 éves, de nem volt megbízható az akkumulátor így csere 72 helyett mondjuk csak 65Ah, Banner (sz: 175 mm, h: 278 mm, m: 190 mm), de ez volt a legközelebb.(KAISER a.bolt)
4-ből 3 gyertya rossz persze, hogy nem indult.

Ha már a klassz szerelő Ferke megcsinálja ezeket akkor legyen még dolga az első féktárcsákkal (TRW) is (betéteket már kicseréltem ezelőtt) Köszi

óra: 148600km

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-02-08

Az eddig együtt töltött 6 év alatt sosem sikerült igazi havas képeket csinálnom. Most végre olyan idő volt, hogy lehetőséget adott erre. Akkor jöjjön pár kép:

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-02-08

Azt hiszem nem ez az utolsó carbon fóliás posztom. :) Nagyon nem kommentálom..beszéljenek a képek. :)

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-07

Ideiglenesen feladva autohifis terveim, a hiányzó Blue@Me, Mp3-as részét beköltöztettem az Alfába, egy Yatour YT-M06 CD tár emulátor személyében.
Köszönöm szosza!
CODE számmal a markomban, már bátran estem neki a csodálatos a fejegység kiszerelésének. Első körben két kiszedő szerszámot gyártottam le 3 mm-es AWI pálcából.
Kiszerelés után a CD/Rádió, CD váltó csatlakozójából el kellet távolítani egy vakdugót, hogy rá tudjak a kis kínaival csatlakozni!
Az Emulátort ideiglenesen a középkonzol oldalsó szoknyája, és a padló kárpit közé szorítottam be.
Miután szóra bírtam az emulátort csalódnom kellet! Az amúgy is gyenge frekvencia tartomány 2/3-ára csökkent minimális alapzaj kíséretében. Az eszköz lassú és nem ismeri az id3 tag-eket.
Szóval elsőre csalódás, de legalább most már a 80 percnél hosszabb zenei anyagok is hallgathatók autómban!
Éljen az Mp3!!!
A kesztyűtartóba beszerelésre - B&M módra - még alszok rá egyet!
Update: 2012.04.29.:
Az emulátort eladtam!

>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-07

Tavaly év elején megszületett a döntés, saját autó kell. Ekkor már jó ideje böngésztem a használtautót, de nem találtam az igazit. Dízelt akartam a fogyasztás miatt és persze minél fiatalabbat. Az Alfák mindig is tetszettek, de egy ideig elnyomta a racionális énem, a családban sosem volt olasz és ültem már a villamoson olyan mellett akinek a szomszédja szívott vele. Hahu-n nézegettem dízeleket, de csak nem találtam az igazit, a 2 milliós ár körül az évjáratok nagyon közel jártak 2000-hez ami nagyon nem tetszett, illetve szervizkönyvet hírből sem ismerték. Ekkor döntöttem úgy, hogy megnézem az Alfákat. Többet megnéztünk, de mindig találtunk valami kivetnivalót bennük. Aztán a netet túrva találtam, egy fekete 2005-ös SW-t, ráadásul tőlünk kb. 10km-re Környén. Még aznap intéztem magamnak szabadságot, hogy nehogy elvigyék előlem, másnap reggel már ott voltunk, megnéztük, kipróbáltuk, kicsi alkudozás után gyorsan megírtuk a papírokat.

Az elmúlt 1 évben nagyon megszerettük az autót és az Alfás közösség is nagyon jó, illetve találtam egy megbízható, hozzáértő szerelőt a városomban. Eddig valamivel több, mint 17 ezer közös kilométer van a hátunk mögött. Jártunk vele nyáron Olaszországban, majd ősszel elmentünk megnézni Prágát, ami nagyon szép volt, de az autópályájukon lenne mit javítani. Legutoljára Ausztriában voltunk vele síelni. Szóval megjártunk vele néhány országot és egyszer sem kellett trélerre tenni az autót. Kopó dolgokon kívül eddig egy komolyabb szervizt kellett végezni az autón, mégpedig kuplung + kettőstömegű lendkerék cserét. Sajnos letörött a kinyomócsapágy füle, amit bedarált a lendkerék, de ekkor se maradt az út szélén, kuplung nélkül négy kerekén gurult a szervizbe. Ekkor egy kicsit morcos voltam rá, főleg, hogy azon a héten indultunk nyaralni, és nem tetszett a számla végösszege, de miután újra mentem vele, egyből megbocsátottam neki.

Nem bántuk meg az autóválasztást, annak ellenére, hogy a fenntartása az átlagnál drágább. Tudnak valamit ezek az olaszok, ami miatt kialakul valami beteges ragaszkodás a tulaj és a gép között.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-02-07

Lacci33 cartárstól kaptam pár LED-es szulfit égőt ajándékba, be is szereltük, van különbség :)

 
>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-02-07

Kapott 1 liter Castrol Magnatec 10w40-et utántöltés céljából. Márciusra tervezem az egész motorolaj cserét, akkor majd Selenia-t kap. :) Addig meg beéri evvel is, remélem..

 

A januári sikertelen gyújtás probléma feltárás után, végül úgy döntöttem, hogy elviszem Novoth Tiborhoz (Novothauto) az autót. A TC-n több cikket is írt a Technika rovatban és ezek alapján kompetensnek és nagyon szimpatikusnak tűnt.
Megbeszéltük, hogy alapvetően az alapjárati egyenetlenségre kellene fókuszálni. Végül csütörtök este 6-ra vittem hozzá. Mondtam, hogy péntek délelőttig maradhat.
Akkor este még neki is állt. (!) Majd este 10 körül hívott, hogy megcsinálta a diagnosztikát, de ha nem bánom, ő kivenné az injektorokat, hogy próbapadon megmérje a szállítási kapacitásukat és ha szükséges, akkor péntek reggel kitisztítja őket (ultrahang). Miután megbeszéltük, hogy ez anyagilag mivel jár, mondtam neki, hogy csinálja, ha már ott van az autó, valószínűleg ilyet még úgysem követett el vele senki. :)
Másnap délelőtt 11-re mentem érte. Az injektorok szállítási kapacitásában voltak szép különbségek, de a tisztítás után szépen helyreállt a rend.
A műhelyben leültetett maga mellé és a laptopon megmutatta, hogy miket mért, milyen eredmények születtek és ezeket hogyan kell értelmezni. Amiket megvizsgált:
- ECU párhuzamos teszt (az ECUbe bejövő ill. kimenő összes jel vizsgálata), erről egyébként adott is egy kétoldalas listát, ami tartalmazza a határértékeket ill. a mért értéket. Ez mind OK.
- Gyújtás: nagyjából rendben, de érdemes lenne kábelszettet cserélni
- LMM jel. Szőrös a jel, de a fő "csapásvonal" rendben
- Folytószelep poti: teljesen rendben
- Alapjárati szabályzó: rendben, de ez is átesett egy ultrahangos tisztításon
- Kipu gáznyomás: ez alapján látható, hogy némely kipu szelep már nem zár tökéletesen, mert néha túl nagy visszaszívás van.

Az alapjárat sokkal jobb lett, de néha még előfordul egy picike bizonytalanság, ez persze nem jelenti azt, hogy az eredeti probléma szűnt meg, de amit csinált, az segített.

Összességében elmondhatom, hogy nagyon korrekt és segítőkész. A Gyömrői úton van most a műhelye, és mivel onnan fogalmunk nem volt hogy jutunk vissza a KÖKIhez így vissza is vitt autóval a KÖKIhez valamint másnap reggel odajött értem.
Ezen kívül sikeresen nála felejtettem az autó elhozalatakor a forgalmit, amit vasárnap elhozott nekem Bicskéig. Szóval korrekt és szerintem egyáltalán nem drága.
Csak ajánlani tudom.. tervben van, hogy a következő két hónap folyamán isméet meglátogatom, hogy egy motorállapot felmérést is csináljunk, esetleg ABS vizsgálatot.

Ha esetleg valaki menne hozzá: a cím ugyan Gyömrői út 150., de fontos, hogy a 10. kerben, ugyanis nem messze a 18. kerben is van egy Gyömrői út 150. :) (minket a GPS persze a rosszhoz vitt, mert nem írtam neki ir. számot)

>> EseménySKrisz // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 Bhp // 2012-02-07

Országos havazás nálunk valahogy kimaradt és egész tegnap estig, Szombathely és környékét egy csepp hó nem érte. Ma reggelre sem jutott sok, de a szél erőteljesen rádobott egy lapáttal. Így sikerült az olasz design stúdió munkáját megtoldani egy lépéssel és egy teljesen újragondolt morcosítást összehozni a 159 elejére! :) Nekem tetszik! :))) Íme képeken a természet munkája! :) ...és persze az sem utolsó szempont, hogy a fiatal úr most látott életében először havat! :))