Blog
Szeptemberben cseréltettem az összes szíjat , vezető- ,feszítőgörgöket....valamelyik elkezdett fütyülni rendesen, nem vagyok vidám...
A jobb elején egy ideje csattogott valami és itt Hollandiában ahol a fekvőrendőr fekfőrendőrt ér , plusz a belvárosi utak macskakövesek ... hát idegtépő. Vettem egy toronycsapágyat és elmentem egy török szerelőhöz akit egy itteni magyar ajánlott.
A szerelő kipróbálta és azt mondta nem toronycsapágy hanem lengőkar, de még ma megcsinálja 165 euro-ért , mindenestöl. "Nagyon boldog" voltam :( , de mit volt mit tenni belementem.2-3 óra mulva hívott, hogy kész , átnyujtottam a 165 euro-t , erre Ő visszaadott 150-et és mondta adjak még egy 5-öst...
Kiderült, hogy a kuplungcserénél nem húzták meg rendesen a csavarokat és két csavar ki volt lazulva (egyiket már cserélni is kellett) !
Mostmár zajmentesen siklik a futómű :) , és jó tudni, hogy vannak jó emberek.
A bal hátsót még 2011 novemberében kicseréltettem.
A jobb hátsót mult héten cseréltem ki én :).
Úgyanis mikor le lett cserélve a bal hátsó , azonnal hallatszott hogy a jobbnak is van pici hangja már, csak azt eddig elnyomta a bal oldali. Mostanra eléggé kezdett helikopteresedni a filing :) ezért a beavatkozás nem tűrt halasztást !
A költség mindkét csapágyra és egy szerelési díjra értendő (nem drágák itt az alkatrészek)
Ma sikeres vizsgát tett a verda, köszönöm Mattyancsnak a segítséget MEGINT. Majd úgyis hívom megint ha KELL VALAMI. :P :)
Történt mostanában azért más is. "Új" felnik ( ez már a harmadik variáció közös történetünk alatt, fotók mellékelve ) és gumik ( defekttűrő Bridgestone Potenza ) kerültek fel, a belső térben cserélve lettek a levegőbeömlők, ICS tekerőgomb ( végre használhatóra ), és az első fékbetétek is.
Az autó valamiért úgy gondolta, hogy megunta a bal oldali első lámpa alatti króm díszlécet, és elhagyta azt. Ez a hisztije SEM érdekel, Grando-nak hála ( gigathx.! ) már pótlásra is került. Nem kis segítség volt ez tőle, mert csak lámpával együtt szokás árusítani ilyet. Jobb idő esetén fel is kerül a helyére (ragasztás).
Jobbos féltengely külső gumiharang megint elfosta magát, immár azt hiszem harmadszorra. Cseréltük. Elképzelésem nincs, hogyan lehetne megóvni...



Tegnap nem indult, töltőre került, de a rajta lévő 2004/11 számok arra utaltak, hogy ne legyenek nagy reményeim. Az is hatalmas dolog, hogy 7 azaz HÉT évet (és kb 120.00 km-t) kibírt...
Banner volt az elődje, így az került bele most is.
Nem tudom, hogy ez majd kibír-e 7 évet...
Mivel több hete szenvedek az akksival és ma már egyáltalán nem tudtam elindulni, beszereztem egy új 70Ah Exide akkumulátort, remélem egy darabig ezzel sem kell foglalkozni :)
Páratok már keresett meg az elmúlt időben érdeklődő üzenettel a gázrendszerem felől.
Nálunk a családban már 40 (!) éve folyamatossan van gázüzemű autó. Eddig egyikkel sem volt komolyabb gond ebből adódólag. Jelenleg az enyémben van szekvenciális gázrendszer, ugyanolyan, mint a csatolt sematikus fotón. Maga az üzem a következőképpen néz ki:
Gyujtáskor benzinüzemen gyullad a kocsi, majd egy bizonyos üzemhőfok (nálam kb 50-55fok) elérése után automatikusan vált gázüzemre. Teljesen különálló injektorjai vannak, amelyek a szívócsőbe porlasszák a gázt.
Nemtudom, én nem vettenm észre komolyabb telejesítmény veszteséget, szinte nulla. Talán a végsebességben van 5-10km/h eltérés, de ennyit belehet áldozni a költséghatékonyság oltárán :)
Maga a gáztartály telítettségéről egy, a középboxban elhelyzett kis méretű ledes egység ad visszajelzést (2. kép). Ugyanezen az egységen látni az épp akítv rendszert (benzin/gáz).
Nálam a gáz töltőnyílása szépen bevan építve a benzintöltő mellé, így annak fedele szépen letakraja, kívülről tehát csak a hátsó szélvédőre ragasztott gázt jelölő matrica árulkodik a rendszer meglétéről :)
Akinek van rá keretje és sokat hasnzálja a kocsit, annak gyorsan megtud térülni a beépítés!


Most, hogy már lassan két éve, hogy együtt vagyunk, megtettünk közel 20.000 kilométert, arra gondoltam, hogy leírom a mi közös történetünk Kis Sárkánnyal.
Kezdjük azzal, hogyan akadtunk egymásra.
Volt egy Grande Puntom-m, ami szép volt, jó volt, valami rettenetesen hiányzott belőle. Kicsit már kiölték belőle a szívet. A sok elektronika, meg hülyeség gátló, meg egyebek miatt nem volt meg az az érzés, ami miatt én anno beleszerettem az olasz autókba. Szóval egy hirtelen felindulás, majd 5 hónap árusítás után sikerült eladnom. Az új autóról akkor még nem döntöttem. Egy volt biztos, újra Alfa kell. Leginkább 156-okat nézegettem, édesapámét nagyon-nagyon szerettem, de nem nagyon találtam olyat, amiire azonnal rámondtam volna, hogy: NA! EZ AZ! EZ KELL! Szóval keresgéltem tovább. Eszembe se jutott a 145. Úgy voltam vele, hogy már öregecskék, ráadásul olyat találni, ami nem volt törve és tényleg jó állapotban van, gyakorlatilag lehetetlennek tartottam. Egyszer azonban mégis megnéztem a hahu-n a 145 hirdetéseket. És ott volt. A legelején, kiemelve. Máris gyanús volt, általában ezek mindig átverések. Megnyitom, micsoda? 2500 km? Egy ’96-os boxer. Áh, ez tuti átverés. Mondjuk a képeket nézegetve tényleg nagyon szép állapotban van. Kívül is, belül is, a motortér is szép. Persze le lehet mindent szépen mosni, stb. Szóval nem igazán hittem. Aztán ennyiben is maradtam magammal. De azért nem hagyott nyugodni a gondolat, ott motoszkált folyamatosan hátul a fejemben… Eltelt pár nap, szülőknél voltam vasárnapi ebéden. Apám is épp nagy autókeresésben volt, mondja, hogy képzeljem talált egy jót, de el kéne menni megnézni. Persze menjünk, hétfőn munka után hajrá. Hol a kocsi. A Süba mögötti kereskedésben. Ajjaj, gondoltam magamban, ott van a 145 is… Mindegy, megnézem és majd jól megállapítom, hogy átverés és egyébként is. Este megnéztem még egyszer a hirdetést. Áh se klíma, se ABS, csak egy lufi és elektromos ablak. Hát ez elég sovány. Áh, tuti nem jó.
Másnap hát mentünk, megnéztük apámnak a kinézett offos verdát, én meg elkóboroltam az Alfa felé. A kóboroltam, mondjuk erős kifejezés, mert az egész kereskedésben volt kb. 10 autó. Apám is jött velem, aztán néztük. Néztük és néztük. Hm. (Itt megjegyezném, hogy apám első alfája egy olajzöld 1.6 boxer 146 volt, amit még szalonból vett új korában.) Áh, kizárt. Na azért kérjük el a kulcsát. Beültünk. Ajjaj. Semmi kopás a kormányon. A pedálokon sem. Áh, ezeket le lehet cserélni. De a szag. Azt nem lehet újra varázsolni. Mivel a családban volt már ilyen autó, ami annak idején új volt, emlékeztem annak a szagára, amikor apám elhozta a szalonból. Ugyan az. Nem is szag, illat! Indítsunk. Szép. Jó. 1-es. Kuplung, de jó. Kiszálltunk, megnéztük alaposan a motortért, az alját, a mindent, amit tudtunk. Kérdeztem a kereskedőt, hogy aztán miért? Mit miért? Miért van benne 2500 km? Hát aztat nem tudom, de ennyi van benne. Na mindegy, őt sem a Nobel díja miatt fogjuk szeretni. Ára? Uh. Azért az elég húzós egy közel 14 éves kocsiért, mondja apám, majd rám néz. Ekkor már ő is tudta, hogy mindegy. A fia elveszett. Oda minden ész érv, okoskodás, vége. Hazafelé annyit kérdezett, hogy mikor jövünk vissza érte. He? – ocsúdtam fel. Nem tudom, megint három ajtós, nincs benne klíma (még mindig próbáltam magam lebeszélni róla, persze teljes sikertelenséggel). Na jó, mondja apám. És visszafordult. Ne nekem kelljen már téged meggyőzni egy teljesen logikátlan döntésről. Addig vegyél autót szívből, amíg fiatal vagy és megteheted. Ez igaz. És innentől konstans vigyorgás.
Vissza a kereskedésbe. OK, visszük. Jó, foglaló maradt, mi meg haza. Két nap gyakorlatilag alvás nélkül, és mehetek érte.
És eljött a nap. Persze esik. Aláírások, pénz átadása, biztosítás megkötése. stb. stb. Aztán kezemben a kulcs, jó utat.
Beül, indít, juuuuujjjj, de szép hangja van. Na menjünk. De jó, jaj de jó, erre vágytam, ez kellett. Újra az az érzés, ami már iszonyatosan hiányzott. Rálépek a gázra és harap. Megmozdítom a kormányt és érzem az utat, az autót. Eggyé válok a géppel és hasítunk. Ez az.
Ez volt találkozásunk történet. A szerelem pedig azóta is tart. Töretlenül.
P.S.
Végül pedig a válasz, hogy miért? Mi történt ezzel a kocsival 14 évig? Kis nyomozás után megtudtam a történetét:
1996. Jön a vevő. Ügyvéd, viszi az autót. Három hét múlva hívja a szalont, hogy baj van, belenézett a motortérbe, valami elkapta a sálát és most nem megy a kocsi.
Tréler, vissza a márkaszervizbe. Tényleg nagy a baj, a vezérlés oda, szelepek oda. Hát ez hosszabb javítás lesz. A tulaj mondja, hogy az nem jó, neki nagyon kell a kocsi. Sajnos akkor is kb. egy hónap. mire megjönnek az alkatrészek és kész a javítás. Hát jó. Emberünk el. A javítást kifizette, de a kocsit nem vitte el, mert vett magának egy másikat, mert hogy kellett a kocsi. Majd jön érte. És nem jött. Nem jött tíz évig. A kocsi meg ott állt a szalonban. Csak a műszaki vizsgákra ment ki onnan. Tíz év után kis rábeszélésre végül elvitte. Kirakta a kertbe. További négy év, majd végül eladta egy kereskedőnek, aki a Süba mögött kezdte árulni. És innen kezdődött a mi történetünk…

ELtelt 1 év azóta, hogy fotót készítettem a km állásomról, akkor mutatott 145.000-et. Jelenlegi km állás: 152.067. Ez "kereken" 7.067km egy év leforgása alatt. Látszik, hogy nem sokat használom, de ígysem pihen azért sokat a garázsban :) Leginkább ilyenkor télen van napi siznten használatban. Nem részletezem az elmúlt 1 év történéseit, inkább csak az üzemanyag mennyiségről teszek említést. Tehát most beszéljenek picit a számok:
1 év alatt megtett km: 7.067 km
1 év alatt elfogyasztott benzin: 76,99 liter
1 év alatt elfogyasztott gáz: 612,22 liter
Az átlag-átlag (tehát az elfogyasztott gáz mennyisége az elfogyasztott benzin mennyiségével, ami összesen 689,21 liter)... ...9,75 liter/100km
Nem a leg fényesebb fogyasztási adat, de nem nyugdíjas tempókrol van szó, meg zömében városban van használva, olykor fél órás, órás hangyatempó az országhatáron.
Lent látható két grafikon is, azthiszem azuk magukért beszélnek :)
Köszönöm Piri ezt az elmúlt 1 évet, szeretnék jövőre is egy hasonló blog formájában beszámolni a dolgokról, szóval vigyázz rám továbbra is és én igérem sok törődést fogsz kapni cserébe :)
km állás: 152.067




