Blog
Rendeltem egy utólagos, de típusspecifikus középső kartámaszt (Armster), ami ma meg is érkezett, és be is szereltem 4 csavar segítségével. Teljesen jó, masszív, stílusra is illik a kocsiba. Eleinte furcsa volt így váltani, de hamar meg lehet szokni.

Szinte csak pár honapja van nálam a kocsi és már kezdődnek a bajok. A vizhőfok mutató 90fok alá nem akar lemenni a városban pedig már 33 fok melegben full fűtéssel közlekerdetem ( Fáztam :) ) mert az haggyán, hogy ment a hűtőventilátor folyamatosan de a vizhőfoka csak felfelé ment és 100-at már érte a mutató mindig, klimával meg aztán nem is lehetett használni a városban mert szerintem meg is főzetem volna vele a gépet a 100-at simán túl is lépte egyszer. Első dolgom mindjárt a termosztát ellenőrzése volt.. Reggel beindítottam a vasat és hagytam melegedni, 90foknál a mutató és a hűtő felöli cső még hideg, 100 fok elött egy picivel már a hűtőventilátor az bekapcsolt de a hűtő még mindig hidegvolt, és ugy 100fokon mutató szerint engette át csak a vizet. Biciklire pattantam és elmentem az autósboltba megkérdezni mibe is fog kerülni a termosztát. Durván 14000 ft lesz tömittésel együtt. Hát a hónap végére való tekintettel ez igy elmaradt, igy maradt a bontott amit egy haver adott, hogy tökéletes és még fizetnem sem kell érte. Megörültem de mivel othon volt a termosztát én meg Győrben (160km)ezért hogy haza tudjak menni vele, leszedtem és kivettem a belsejét és csak az üres házat raktam vissza. Tökéletes is lett 30fokban a vizhőfok klimával a városban max 90 fok volt, viszont országúton meg csak 70fok. Haza mentem kicseréltem a kapott termosztátra és mindjárt el is követtem egy hibát. A jeladót benne hagytam mert úgy gondoltam hogy jó. Mielött felraktam beleraktam forró vizbe, hogy működik-e, nyitott és zárt is rendesen. Nagy mosoj a képemen össze is rakatam a kocsit indítom és várom hogy melegedjen. 80-90 fok között már ki is nyitott faszán üzemelt, de nem álítottam le a kocsit mert telefonáltam és megfeletkeztem róra, kb 5-10percet ment mikor ránézem. Folyt a viz belőle mint a barom mert nem raktam vissza kiegyenlítő tartályra a kupakot, és ez is lett a szerencsém mert már vagy hengerfejes vagy valameik hűtőmet szét nyomta volna. Néztem a vizhőfok mutatót 120fok felett volt és a ventilátor nem kapcsolt be. A jeladót nem cseréltem ki ami benne volt mert aztmonták hogy jó, végülis lehet hogy jó volt, csak a termosztát 164 -é volt és más benne a jeladó száma, ezáltal gondolom a hőértéke is. Kicseréltem az egyémre és fasza lett, KB 1 hétig aztán kezte előről, persze megint fizu előtt igy vissza került rá a kibelezett. Aztán vettem egy alkatrész kocsit, és azét is megpróbáltam, termostát cserében már verhetetlen vagyok, nem kellet 10 perc hozzá. Mivel az alkatrész autót a lábán vittem haza ezért biztosan jó volt rajta a termosztát mert megnéztem mielött levettem mentem vele felmelegítettem müködött rendesen. Átraktam már az időt is mértem csere közben 8perc és már indítható is volta gép. Fasza is lett jó is volt egy ideig de ez meg nem későn hanem korán nyitott így mikor bejöttek az első hidegek 60fok fölé nem ment a viz, és itt meguntam és vettem egy újat ami tökéletsen jó és remélem ezzel fog elrohadni.
Kicsit elhanyagoltam a bolg írást, de majd szépen lassan bepótólom. kípróbáltam etanollal a kocsimat. Előszőr csak 20-30% etanollal és tökéletesen ment semmi külömbséget nem éreztem, sem hidegen sem melegen. Aztán kipróbáltam 70% etanol és 30% benzinnel. Reggel korán inditva ( Kb 15fok) indul és szépen megy alapjáraton is, de mikor elindultam egy nagyon picit elkezdett rángatni és ezt kb a 3. sebességig kapcsolva csinálta aztán teljesen abba is maradt. Úgy gondoltam ha csak ilyen lesz akkor ez igy fasza és havonta közel 10-12 ezret sporolhatok vele. 70-30 arányban használtam úgy 2 hónapig mind városban mind hosszú távon (Győr Zalaegreszeg, Siófok) és a fogyasztása klimával Győrben 8.5l hosszabb úton pedig 7.8 teletankal többször ellenőrizve. Aztán egyik reggel megyek a munkába és Győr kellős közepén egyszer csak leált a motor és többet nem indult el. Még szerencse hogy nem egyedül járok kocsival dolgozni igy a kollégáim segítségével letóltuk az útról és az egyikük kocsiával mentünk tovább. Délután gyorsan neki lódultam és elkeztem keresgélni miért nem indul a kocsi és kiderült hogy a benzinpunpa nem indult el. Az erősítő tápjáról huztam neki áramot hátha csak szakadás van valahol a vezetékben, és el is indult az ac, de olyan szar hangja volt, hogy az utca másik felén is hallani lehetett, de nem érdekelt csak birjonki durván 1km távot hogy hazavigyem. Beugrottam és elindultam a kocsival ment is káb 1.5 métert aztán többet nem is indult el. Kicseréltem bontott ac-ra 13000ft és tökéletesen jó azóta is. A bontóban monták hogy az etanol a régi benzinpunpákat megöli mert a gumitömítései nem birják az E85 öt. Nem tudom mennyire igaz ez, és lehet hogy csak a véletlen műve volt ez az egész, a lényeg hogy megszivatott rendesen.
ma délelőt érkeznek hátulra az uj fékek,ferodo tárcsa+betét,aztán ha ezek fentvannak megyünk tzoli155-höz.felrakni az uj váltót,ugyanis a mostani szinkronos lett sajnos:( aztán még egy vezérléscsere,egy kis szilent előre,és ujra rajtkészek leszünk:))
Minőségire és jobban passzoló, egészen extrém méretű párosra cserélődtek az ablaktörlők. 53/40
Szóval majdnem egy év után, itt van az igért hang az új kipufogóról..
hangtompítóval
hangtompító nélkül
én nemtudom eldönteni, hogy melyik jobb :)
Erhard kolléga ismét a segítségemre volt pár apróbb javítási és karbantartási kellék beszerzésében.
Ezek:
-gyári váltóolaj
-motorháztető nyitó
A váltóolaj cseréje simán zajlott. A leengedett olaj nem volt piszkos,tehát jó állapotúnak tekinthető a váltó, már amennyire ezt így meg lehet ítélni.
Turbo tisztítás is megtörtént az autón,így a lekormolódásától egy ideig biztosan nem kell tartani.
Talán vége a télnek!Kapott a járgány külső belső takarítást,pasztázást,meg meglettek rendelve műszakihoz az alkatrészek.ujabb tizezrek!


Már hetek óta hallottam, hogy ciripel vmi a jobb első kerék körül. Ma volt időm, elvittem az autót Szamosiékhoz. Megnézték, pár próbakör után sikerült megtalálni a problémát, féltengely csapágy porvédője rakoncátlankodott. Kapott egy kis zsírt és a probléma megszünt :-)!
Minden korábbi igyekezetem ellenére a kerékcsavarok vissza rozsdásodtak!
Lépnem kell valamit!
0
454
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- Stelvio
- 159
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV