Blog

>> Szerviz[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2012-01-28

Az egyik Eaton M45-ön nagyszervíz volt, melynek során a Front Rotor szimeringek cserélve lettek, csapággyal együtt. Szimering: Simrit 35mm x 20mm x 7mm B2PT

Az eredeti (Chicago Rawhide Part# 8522) szimeringek nem beszerezhetőek,ezért kerültek beépítésre a Simritek, melyekhez módosítani kellett a rotorokat és a szimering fészkeket is.

Barátom, CNC kapitány ezt is megoldotta.

 

mivel már kicsit untam kicsit a felniket amik fent voltak a 2 évig úgy döntöttem ha találok olyat ami tetszik akkor eladom az enyémeket és megveszem amit kinéztem! sikerült is találnom egyet itt amoren Hermész cartarsnal amiket ma el is hoztam tőle! a méret ugyan úgy 16" mint eddig csak már kellett a változás( de ti tudjátok hogy van ez)!
már nagyon várjuk a március végét hogy fent legyenek végre és ezeken gurulhassunk!

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2012-01-28

Olajcsere, olajszűrőcsere, légszűrőcsere, pollenszűrőcsere.

Km: 168390

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2012-01-27

Mielőtt a kompresszor a helyére kerülne, használt darabról lévén szó, szeretném felújítani, noha semmi lógás nem látszott/érződött rajta. Mégis ha már egyszer majd nagy neheze felkerül, egy jó ideig nem szeretném leszedni :) A snout-ot pár csavar és az olaj előzetes leeresztése után simán le lehet emelni. Sajnos ugyanez a szíjtárcsáról nem mondható el, ha hinni lehet a fórumoknak, akkor ehhez célszerszám kell, a sima csapágy lehúzó nem segít. :( A szerszám maga egyszerű, úgyhogy ezt magam készítem majd el. A rotorokat kis feszegetéssel simán ki lehet emelni a házból és nagyjából kész is. A házat minden külsőségtől lepucoltam, hogy alapos takarítás után új színben tündökölhessen. A felújító szettet megrendeltem, komoly 13000Ft-os költség :) A első két képen a kompresszor fő darabjai, a harmadik képen a potenciális tuning lehetősége látszik.

 

Mivel kicsit unatkoztam ezért nekiláttam szétszedni és lefújni a régi lámpákat, még csak az eggyik kész de elégedett vagyok vele, egyépként eladók lesznek ,ha valakit érdekel szóljon :))

 
>> Eseménypiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-01-27

Igaz, hogy nem ma volt, de a közelmúltban. Átléptük a 260 000 kilométert, a közösen elautózott kilométerek száma pedig közelít a 20 000-hez. Szeressük egymást! :D

 

Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.

Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.

Nagyszervíz, km: 122.323
Tekintve, hogy 119 225 km-rel vettem meg Gabriel-t, bár a szolnoki Fiat szervíz computeres vizsgálata szerint stimmel az óra, nincs visszatekerve, biztos ami biztos alapon úgy voltam vele, ejtsük meg a 140-ezres nagyszervízt.
Cserélt alkatrészek:
- komplett vezérlés
> vezérműszíj - Dayco, teflonbevonatú
> feszítőgörgő és vezetőgörgő - Ruville
> vízpumpa
- olaj és olajszűrű csere - Selénia WR 5W-40
- levegőszűrő, pollenszűrő

Problémák:
- hosszbordás szíj egyik görgője kézzel megpörgetve is nagyon sistergett, ezért ez is ki lett cserélve.
- az olajleeresztő csavar fejét az előző tulaj "szervíz-szakembere" enyhén szólva lesarkalta, sőt a peremét is elnyírta, ezért egy nagyobb sorja befelé ált. Ennélfogva ne lehetett teljesen betekern a helyére, a csavar nem illeszkedett tökéletesen, ergo enyhén szivárgott az olaj. A csavart elvileg csrélni kellett volna, de hétvége lévén ez lehetetlen volt. Fogtuk hát a csavart, leköszörültük a sorját, majd hegesztettünk rá egy megfelelő méretű anyát. Tökéletes lett, de a következő olejcserénél kicserélem.
- A váltóolajszint ellenőrzése negatív eredményt hozott, a teknőn lévő kis csavar kitekerése után az ujjammal nem értem el az olajszintet. Után kell tölteni. Ezt két-három nap múlva tudom megejteni, be kell szerezni az olajat. Sajnos a főtengely szimeringjét ki kell cserélni, mert ott szivárog a váltóolaj. Nem vészes, de meg kell csinálni. Ez további 15 000-be fog kerülni.

 
>> EgyébMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2012-01-27

Koppp-kopp-koppp...
Ez csak megy, megy és megy...
:)))
Csak a benzint ne kéne megvenni :/

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2012-01-27

Ma van ötödik éve, hogy tag vagyok az Amorén. Piszkosul megy az idő.