Blog
Mostanában azt vettem észre, hogy egyre sz@rabbul világítanak a lámpáim. Sötétben, esőben szinte a korlátba kellett kapaszkodnom a nulláson, hogy ne tévedjek el rajta :)
Szétburitottam a lámpákat...
A kiszedés, szétszedés nem volt különösebben vészes, leszámítva, hogy alig lehet hozáférni a csavarokhoz... :S
A képeken láthatók a vetítőlencsék és a mögöttük levő foncsorozott parabolatükör, ugyanolyan jobb és bal oldalon is.
Az egy dolog, hogy a lencsén mindkét oldalt letelepszik idővel egy finom porréteg, de sajna a tükör is "bevakul", megég, elhomályosodik a tükröző mivolta...
Marki jóvoltából évek óta pakolgatok ide-oda egy doboznyi búra nélküli bontott lámpát, most szétkaptam azokat is.
Meg is örültem, amikor találtam bennük két olyan lencsét, amiben szép a tükör. Akkor már kevésbé, amikor kiderült, hogy az egyik angol autóból van, azaz fordított a vetítési képe :))
Muszáj volt hát jobban szétkapni és összeházasítani a régiekkel. Persze a rohadékok szegecselve voltak.
Balkormányos és jobbkormányos lámpa közt a különbség szerencsére csupán a terelő vagy takaró lemezen levő hullám.
A lencse és a tükör ugyanaz mindkettőn.
Összelegóztam, elnyaltam szépen a búrát is, kicseréltem az egyik magasságállító motort, meg egy elnyalt fejű beállítócsavart, majd kipróbáltam egy halogénnal. Mintha jobban világítana :) Xenonnal fotonágyú?
Végül a halogén maradt benne kíváncsiságból. Ma mentem vele sötétben is, azt kell mondjam, hogy fényévekkel jobb lett, újra látok megérte a reszelést :)








izzítógyertya csere, EGR tisztítás
A hétvégén megtettem az első lépéseket a "Nagyvad" rendbehozatalára vonatkozólag, lekerült a komplett kipufogórendszer, a katalizátor szép tiszta, átlátni a szerkezeten, nincs összeesve, a cső teljesen ép, kívülről kis felületi rozsda lepi, ami persze nem maradhat így, majd némi pucolás után jófajta horganysprayel kezelem,középdob rozsdamentes, vélhetően belül sem lehet gond vele, egyik tartófület a csőre vissza kell hegeszteni, mert megadta magát. Hátsó dob Sebring rozsdamentes két véggel rendelkező dob, kis fényesítés után mehet vissza szintén a helyére. Kézifékbowdeneket alulról lebontottam, és sikerült detektálni, hol tűnik el a fékfolyadék, az egyik hátra menő cső a tank előtt kirohadt. Alul a bódé 10 év jófajta osztrák sózás ellenére elég jó állapotban van, néhány pontszerű korróziós hely van, de némi tisztítás passziválás után kap egy friss "rücsi" réteget, és továbbra is jól bírja majd a strapát. Elöl lebontásra került a cooler,rezonátorok, légszűrőház. Kellemes meglepetés volt a gyári alfa romeos olajszűrő. Turbó tengelye minimális játékot mutat, lapátok épek, házba nem ér bele. Cooler kimosás után megy vissza. Hűtők lamellái épek, és gyári minden a motortérben. Némi olajszivárgás van a coolercsöveknél, és a motor vezérlés felöli oldalán, nem vészes, egyelőre nem nyúlok hozzá. Első tengelyen lévő fényszóró állító motor fülei töröttek, gyorskötőző gátolta, hogy ne lógjon, persze a szintet így sem állította jól, majd némi kézimunkával készítek hozzá tartót,mert az állítást kézzel hajtva a karját elvégzi. A hátsót még nem sikerült tesztelni. Folytatása következik....




km: 82617
Megérett egy kuplung csere :(
A fájdalmas szerviz ma letudva!
kuplung szerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy 107e HUF
munkadíj 55e HUF
Végre volt időm szerelni és az időjárás is "jó" volt hozzá. Már nagyon ideje volt, mert az utóbbi időben nehézkes volt az egyes és rükvercbe is csak álló motornál tudtam betenni. Már egyszer megpróbáltam, de meg se mozdult. Nagyon nem akartam vele szenvedni, mert ha vmi gubanc lett volna és másnapra húzódik, akkor mehettem volna busszal dolgozni és időm se lett volna befejezni. Na meg a WD40 is elfogyott:) Újabb adag WD40-el már sikerült megmozdítani és nagyobb szenvedés árán ki is jött. Persze azért a vége se ment egyszerűen, mert elnyalódott a légtelenítőcsavar. Na, de ezért áll 3 donor sprint az udvarban:) Szerencsére amire ma szükségem, az mind egyezik a 145-ével. Így a költségem is 0ft:)
És az eredmény?:
-puha kuplung (pedig volt lábedzés rendesen)
-erőlködés nélküli váltás
Január 31-ig érvényes a 2011-es kártya, de mától megint egy évig állhatok az utcában.
Sikeresen átmentünk a műszakin, megkaptam az új szélvédőmatricám, ami ezt igazolja. Újabb 1 év biztosítás kipipálva
+ szélvédőbiztosítás
+ utasok biztosítása
költséget nem írok...ami tetszett, az a műszakiztató fickó megjegyzése, miszerint "ennek akocsinak még új illata van" :) magamban azért jót nevettem ezen. ugyanakkor jól is esett :)
km állás: 151.886
Tegnap este keresztanyáméktól hoztunk egy 1 éves 74 Ah-s 640A indítóáramú Banner Starting Bull akkumulátort. Egész éjszaka töltöttük, mivel ők hónapokig tárolták. Reggel pöccröff :) A melós DAF-ból kivettük a másik akkumulátort, ami szintén 74 Ah-s, viszont indítóárama 680A ez egy Varta GTV3 típusú akkumulátor, lehet ez kerül bele véglegesen, vagy ha menthető a régi, akkor az kerül vissza, ami egy ProForce Green Line 54 Ah 510A +15%