Blog

>> Tuning és extraZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2012-01-24

Az első változtatás a gyári állapotból. Közel négy hónap után sikerült egy gyári MP3-s CD lejátszót találnom. Az előző tulajdonosa már a szalonban multimédiás lejátszóval vette át az autóját. A gyári készüléket, pedig dobozban vitte el. Így egy gyakorlatilag teljesen új berendezésre sikerült elcserélnem a sajátomat.

 

Az egész úgy kezdődött, hogy hétfőn délután lemosattam az autót, mert hiába tetszik nagyon a 156-os fehérben, a só azért más a fényezésen...
A januárban vásárolt alkatrészek egy része ma kerültek beszerelésre:
olaj+szűrő, kipufogó leömlő, termosztát és a hűtővíz feljavítása (-30°C), légzsák hiba és csatlakozó.
A féltengely csukló és az önindító elmaradt. Valószínű, hogy nem a féltengely csukló miatt van a kerregés, kattogás, mert kinyomott kuplungnál elhallgat. Ez akkor lett biztos, amikor kijöttünk a műhelyből és pár erősebb próbakanyar után sem adott semmi hangot, ellenben előjött még egy, vagy egy másik légzsák hiba.
Annyi változott, hogy állóhelyzetben szűnik meg a kattogás kinyomott kuplungnál, menet közben nem.
A féltengelycsuklót egyelőre nem szereltetem be és az önindítót is csak márciusban.
Pár napja feltöltöttem az ablakmosót is, de az ablakig nem jutott belőle. Megnéztük azt is, forró vizet is kapott, de semmi.
Ma (szerda) szétszedtem a szélvédő alatti takarót és kiszedtem a csöveket is, azt a kis elosztó műanyag csövet is, amelyik bal és jobb oldalra vezeti a vizet. Kifújattam levegővel, ezután szépen jött is a víz, de a bal oldalon lévő fejből még mindig semmi. Levágtam egy kicsit a csőből, ami a fejre csatlakozik, mert ott folyt el a víz. Most jobb, de még mindig maradt benne kosz, de már csak akkor szedem szét újra, ha megvettem az újabb takarólemezeket.

km: 204.208

Miután megcsinálják majd a sérülést a kicsikén, megkapja a matrica rendszámot. :) Később majd jön fotó is....

 
>> Tuning és extraSzimonetta // Alfa GT 1.9 JTD 16V Progression // 2012-02-08

A Maxalarm Kft.-től vásárolt ülésfűtést a mai napon beszerelték. Külön állítható a jobb és bal első ülés, két fokozatban.. nagyon jóóó :)) most már lehet süttetni a hátsónkat :))))

 
>> SzervizSuetiMueti // Alfa 147 TWIN SPARK // 2012-02-14

Cserélve lett a váltóolaj és a termosztát. A gumicserével még vár rám egy felfüggesztés csere...

 

179.000 km van az autóban , de ez sem kívülről sem belülről nem látszik rajta :)
Most egy olajcserte és folyadékcsere fog következni , de a biztoság kedvéért ka egy új bosch aksit is a télre
Egyenlőre semmi mást nem igényel , mert ismert az előélete :)

 
>> Eseménysztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2012-02-14

Mindig ettől féltem!

Aki közlekedik, főleg este, rossz látási viszonyok között, attól tart, hogy későn veszi észre, amint a vándorló vadak keresztezik a járműve útját.

Bennem is többször felvillant már ezen gondolat, de eddig a nagyobb kárt okozó közvetlen fizikai kapcsolat elkerült.

Mint szinte minden rendszeresen közlekedőnek, így nekem is volt már néhány állat elütésem, az első autómmal, egy kispolákkal már sikerült egy nyuszit elcsapni, mikor balról be akart előzni, de csak az autó közepéig ért, illetve egy másik alkalommal egy kutya akart akart Nagybajom után átszaladni előttem, de nem sikerült neki, akkor a fényszóró látta a kárát.

Tegnap este viszont egy nyúl ült az út közepén, nekem háttal, s figyelte a szemben jövö járműveket.

Ezt a képet csak az ütközést követően raktam össze.

Sajnos én csak későn ismertem fel az állatot, előszor egy száraz foltnak tűnt az aszfalton, s csak egész közel érve ismertem fel, amikor megmozdult, a nagy fülei látványa maradt meg bennem, amikor azokat hátracsapva elindult a felezővonal, a szemben jövő jármű felé, át az úton.

Nem sikerült neki.

Nagyot koppant, zökkent, nem tudtam rögtön megállni, a szemben jövő és a mögöttes forgalomra figyeltem. A sónedves úton, talán jobb is, hogy nem vészfékeztem.

Nem számítottam rá, hogy ekkora kárt okozott az autóban. Így utólag még szerencse, hogy nem került be a hűtők légbeömlő nyílásába, volt olyan autós kolléga akinek nem volt ilyen "szerencséje".

Tegnap 13.-a volt, ez nem volt az én napom!

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-02-04

Az egész ott kezdődött, hogy egyik napról a másikra szálszakadásos lett két gumim! Az egyik nagyon, a másik csak alig észrevehetően! :-(
Szerencsére még tavaly szert tettem egy garnitúra használt, de jó állapotú Hankook Ventus V12 Evo gumira, amik ráadásul már itt Magyarországon készültek! :) Kb. egy hónapba telt, mire a gumis haverommal időpontot tudtunk egyeztetni és végre lecserélte a gumikat! Elég ramatyul nézett ki az egyik, mert a gumi belső oldala elég csúnyán be is repedezett! Szerencsére bírta a gyűrődést! Természetesen a felnik is át lettek nézve, kettőt görgőzni is kellett! Sőt, édesanyám általi padkázás nyomai is el lettek tűntetve! Szépek lettek! :-)


A kerekek felrakása után következett az olajcsere! Egy picit túlfutottunk a 10K kilométeren, de csak éppenhogy! Egyúttal lecseréltem a szervóolajat is, mert egyrészt nem a belevaló volt benne (legutóbb gyorsan kellett cserélnem és csak másfajtát kaptam), másrészt meg már elég zavaró volt a hangja! De mégegyszer le kell majd cserélnem ( vagy még párszor), mert eléggé fekete még a színe! Egyébként Tutela GI/A került bele, motorolajból pedig a szokásos 20K Alfa Romeo! Köszönet Erhard-nak a beszerzésért! A légszűrőt nem cseréltem, majd a következő alkalommal!


Költségek:
- szerelés: 6400,- (1600,-/kerék)
- görgőzés: 7000,-
- felnik fényezése: 15000,-
- 6 liter 20K Alfa Romeo olaj 14970,-
- 1 liter Tutela GI/A szervóolaj 1880,-
- olajszűrő 1020,-




KM óra állása: 111690 Miles
Régi óra szerinti állás: 220878 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 70005 Km (43499 Miles)

Következő olajcsere: 117904 Miles óra állásnál :-)

>> SzervizDuda // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-02-11

Megtörtént a vízpumpa cseréje. Hazafelé a pályán alig emelkedett 50 C felé most pedig mintha oda szögezték volna a 90-hez. :) Ahogy leszedtük cserénél a turbó csövet akkor vettem észre, hogy a pillangó szelep is tiszta trutyi. Az is meg lett pucolva és a szerelővel megegyeztünk, hogy nyáron leszedjük az egész szívó torkot pucolásra.
Az e-learn képei alapján egyszerűbbnek tűnt a csere, de nehéz szülés volt.
Azóta jobban megy a kocsi és nem is füstöl annyira.
A vízpumpa és a hűtővíz együtt 15000. A szerelőnek sok köszönet, 3 sör és 2000. :)

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2012-02-13

Ma, mikor beálltam a garázsba és rápillantottam az órára, ez a látvány fogadott: