Blog
Többféle apróság is orvoslásra került a múlt héten:
-Nem működött a sebességmérő. Helyesebben egy ideig működött, aztán ahogy bemelegedett az autó, megállt. Egy bontott jeladó Marklar kartárstól megoldotta a problémát.
-Miközben Aliék a sebességmérő-jeladóval küzdöttek, észrevettek egy cserés vízcsövet. Ez is újnak adta át a helyét.
-A kézifékkar alatt felszakadt a padló. Nekem nem tűnt fel, mert így vettem az autót, de Aliéknak nem tetszett és állítani akartak rajta, ekkor szembesültünk a kegyetlen valóval..:) Ez is meghegesztődött. Ennek kapcsán visszaraktam a középkonzolba a kézifékkar fedelét, ami már elég rég kiesett és a kesztyűtartóban lakott. Ehhez persze ki kellett szedni a középkonzolt, ami nem volt egyszerű, mert Luigi (akit ezúton csókoltatok) benszülött csavarokat tervezett a rögzítéshez. A kettőből egyet valaki már nem tett vissza, a másiknak én mondtam búcsút, úgyhogy legközelebb könnyebb lesz már kiszedni (amit a hátsó szivargyújtóhoz menő drótokban tapaszatlható folytonossági hiány miatt meg kell majd tennem).
Schulek Béla a következőket javította, cserélte :
- középső kardán felfüggesztés
- kardán csillag a végén
- váltó elejét tartó konzol + bak
- váltórudazat
- kuplungtárcsa
- hátsófék beállítás
- féltengelyek csere
- hátsó kerékcsapágy csere
- első kerékcsapágy csere
- légmennyiségmérő tisztítás beállítás
- kipufogó már nem vergődik kasztnihoz


Megérkezett az alkatrész, péntek 13-án délután elmentem Csörihez megejteni a cserét. A kiszerelt csövet megvizsgáltuk, hajlításra meggyűrődött és sürített levegővel csináltunk "nyomáspróbát", szépen sziszegett. Azóta hibátlan a vas. Egyelőre megúsztam a kuplungcserét. Kíváncsi vagyok meddig bírja. Óra szerint 194e, komp. szerint 210e km. van benne.
Ma furcsa nagy zörgést hallottam a kocsi alól. A visszapillantóban megláttam, ahogy az első rendszámtáblám a tartóval együtt elrepül. Szerencsére egy nem túl forgalmas utcában kb 50-es sebesség mellett történt, így nem nagyon sérült és nem is ment át rajta senki.
A lökhárítóban a csavarok helye ki van tágulva, ezért tudott leesni az egész. Holnap felszerelem nagyobb csavarokkal.


A szívócsonk építéséhez, 10mm vastag AlMg3 melegen hengerelt vastaglemez.
Gyönyörű anyag. :) Köszönet a Metalloglobusnak.

Pár hónappal ez elött akadtam rá alkatrész keresgélés közben egy teljes Zender szettre. Régóta szerettem volna ilyet az autómra de mint tudjuk nem könnyü hozzájutni. Amikor megkaptam a képeket rólla, tudtam : KELL! Nem volt olcsó, éhes volt a srác aki árulta ,de nem bántam meg. Igaz késöbb ugy döntöttem kap uj fényt is. Most tökéletes, alig várom ,hogy fent legyen.



Ma az autó sikeres műszaki vizsgát tett.....
Olyan félsikerest....persze nem az autóval volt a baj.Szerintem sokan jártatok így.El van írva a környezetvédelmi osztály.Úgyhogy még az okmányirodába is el kell mennem,hogy átírják...bepecsételjék...felragasszák....stb...
Ma reggel jelenésem volt ismét az autóvillamossági szerelőnél. És igen, a hátsó lámpák bekerültek a helyükre. Nekem tetszik a változás. :-) Csináltam róla videót is a képek mellé, és bár nem adja vissza azt teljesen, ami élőben látható, azért aki kíváncsi rá, az megtekintheti ITT. Meg van egy másik is ITT.
Természetesen bárkinek lehet hasonló, a Fanat-X csapat tud segíteni, csak rám kell hivatkozni. :-)
Megoldódott az akkut leszívó probléma is, kiderült, hogy nem is közvetlenül a fejegység fogyaszt sokat álló helyzetben, hanem a fejtámlákba beépített monitorok. Szerencsére most már ez sem fog bosszantani, egy gonddal kevesebb. :-)






