Blog
Megvettem a 4 új felnimet, csavarokkal, fém szelepekkel és uj középkupakokkal, nagyon kedvezményes áron.


Az ePer szerint nincs munkahenger a motortérben, tehát valszeg a kinyomócsapágy van oda, Csöri berendelte az összes alkatrészt ami elképzelhető hogy kell, én pedig mentem korán hogy beleférjen a nagyobb műtét az időbe.
De egyelőre úgy néz ki nem kell komolyabban hozzányúlni. Jobban - szakértő szemmel :) - megnézve kiderült, hogy az egyik hidraulika-cső (9-es) ereszti el az olajat, a pedált nyomvatartva nedvedzik és csöpög. Ez az aksi alatt van. Sajna ilyen alkatrész csak gyáriban van és nemigen raktározza senki, tehát rendelni kell, köv szerdára lesz meg. Így tehát volt egy kvázi felesleges utam, DE úgy fest megúszom a kuplungcserét, és legalább autóztam egy jót a család nélkül :) Szóval egyelőre nem jártam rosszul.

Eljött a nap, hogy az autó tisztíthatósága egy új szintre kerüljön. Sok lett abból, hogy a szövetszőnyegeket és a csomagteret szinte minden használat után porszívóztam, ebben a nyálkás, saras időben. Ha megláttuk egymást a porszívóval, kölcsönösen idegbajt kaptunk... :)
Hosszas keresgélés után, rátalaáltam a tökéletesre, a lehető legjobb áron. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Szőnyegben Petex és Rigum nem volt, de a GUZU ugyanaz, és egy helyen készülnek, a Cseheknél. A csomagtér tálca Rezaw, mely meglehetősen jól illeszkedik, és anyaga hálásnak, tartósnak tűnik. Elég vastag és merev, viszont egyáltalán nem rideg, még ebben a hidegben sem. A Rezaw az pediglen lengyel.
Tételesen:
Gumiszőnyeg: GUZU 156 03 221 9 + a gyári patentok felrakása - 7.500,- Ft
Csomagtértálca: Rezaw 102404 - 8.500,-Ft
A kereskedő:
Főnix Autószőnyeg
Czirják Tamás
1/360-0115
H-1173 Budapest, Angyalhegyi dűlő
A 159-el óvakodjatok. Az utca keleti felétől közeledjetek. Én nyugatról mentem és 3x ültem fel!
A Rezaw hótálcáján sokat gondolkodtam, de az vékonyabb és sokkal sérülékenyebb illetve nem nevezhető méretpontosnak. Ezen kívül nincs az a hó (víz), amit ez a szőnyeg ne fogna fel.
A srác profi és olcsó!
Vásárlás előtt viszont egyeztetni szükséges!
A hátsó szőnyeg a képeken még fordítva van rakva, azért áll hülyén!
UPDATED: 2012.11.10.:
A 10-es képen látható a szőnyeget rögzítő patent alső kárpitban levő része.










Régi vágyam teljesült. Mától felsőruházatomat, az autómban is kultúráltan tárolhatom.
Az előzmény: az első fotó! Nem ajánlom senkinek. Egy kínai kacat. Menetes műanyag rögzítőkkel, melyek gyengék, és lötyögős ló..sz az egész. Típus Type-R. Ár: 2.000,-FELEJTŐS!
Helyette: a Vateráról 2.500,-Ft-ért egy ilyen.
Amit módosítottam rajta: A tartókonzolokból ~ 10 mm levágás, hogy a fejtámlát az első pozícióban lehessen rögzíteni + a támlának megfelelő kialakítás, lekerekítés. Az adapterhüvelyeken kb. 0,5 mm tágítás csiszolóvászonnal, hogy rámenjenek a fejtámla tartó vasakra. Minden szürke műanyagelem festése fekete műanyag festékkel.


A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!










Ma majdnem lemosattuk a géposztályt, de teltház volt a mosóban, nekünk meg másfelé kellett autóznunk, szóval maradt fülig retkes. Mosás helyett kapott némi (ejtsd: ipari mennyiségű) szélvédőmosót, hogy legalább azt lássa a jónép, hogy ki az a kretén, aki ilyen koszos Alfával jár. :) Ezzel a lendülettel új illatosítót is vettünk, szóval belül teljes a Hawaii.
Csörit is meglátogattuk, megrendelt nekünk egy hűtőcsövet, ami egyszer talán meg is érkezik. Hétvégén a még régi csővel nekifutunk Pécsnek. Valami családlátogatás az ürügy, de igazából inkább a Mecsekbe vágyom autózni egyet.
u.i.: Kedves család, remélem, nem olvassátok a blogomat. :)
Hát meglett a folyamatos betorpanásnak, füstfelhőnek es hibakódoknak az eredete. A turbóm egy laza 1,85 bar nyomással töltött padlógázon (ez egy laza turbós versenyautónak megfelelő nyomás, nekem olyan 1,1bar körül lenne ideális...) Szerelőm erre poénosan megjegyezte, hogy írassam fel a chip-essel 2,0 bárra es tökéletes lesz. "Persze más fa...-val könnyű a csalánt verni" => Vákumos mechanikus turbó, nem tudja, hogy lehet állítani, de utánna jár pontosan, azt mondta addig, lehetőleg ne bántsam... => azért vettel 140 lovas kocsit, hogy 130-cal járkálj. PECH, de türelem rózsát teremt.