Blog
Bekovetkezet a en kocsimon is a fek rendszer tovabb fejlesztese mivel a vas meglett kicsit butykolve es jelenlegi konfiguracioja 210loerot es 460Mn nyomatekot tud.4dugatyus Brembo feknyergeket szereztem be,eredetileg egy Alfa romeo Mito QV fekei voltak,ami azert elony mert a Mitonak is 10cm a csavartavja ezert nem szukseges a GTA golyalab. ez egy monoblock nyereg aminek radialis felfugestese van,es a gyari Brembo tarto konzol egy a egyben passzol a 156-ra.Mar csak a GTA fektarcsakat kellet megvenni ami egy furt mart verzio lett.A fekfolyadekot kicsereltem egy OMW DOT 5.1-es re.





Volt egy kis szabadidőm délután így megszabadítottam a gépet a rengeteg sótól ami az utóbbi 2 hétben rárakódott! Durva volt a mosóban ahogy fagyott rá a mosóvíz a -7 fokban de mivel utána beálltam a fűtött csarnokba így sikerült teljesen vízmentesíteni a kritikus helyeket (tankfedél zárja, ajtótömítések, kilincsek)!
A csomagtartóba sikerült vennem a Lidl-ben egy fekete a kárpittal harmonizáló táskát melyre édesanyám felvarrta az Alfa-emblémát! Minden belefér még a poroltó is és nem csúszkál ide-oda mert tépőzárral "kapaszkodik" a kárpithoz!
Kicseréltem még a pollenszűrőt is mert már gyengébben fújt a ventilátor ami nem is csoda mivel tele volt szeméttel! Egyenlőre Wix márkájú sima került bele nem sikerült aktív szenest felkutatni pedig a gyári beszállító a Valeo de után gyártottban egyenlőre nincs más!
A jobb első ajtókárpit is levételre került mert berezonált a hangszóró körül valami és csak így lehet hozzáférni! Kiderült, hogy a gyárban a műanyaghegesztő kicsit trehányan dolgozott nem "sütötte" össze rendesen ez is orvoslásra került hála egy műanyagos havernak!




Miután megvettem autószerelő barátunkhoz elgurulva másfél napig csak ővele foglalkozott a többi autót talonba téve. Átnézett rajta mindent pontosan és hát mint mindig voltak itt ott azért némi gondok amiket sürgősen ki kellett javítani. olajcsere olajszűrő, váltózár, pollenszűrő vezérműszíj cseréje és csöpögött kicsit az olaj így azt is meg kellett oldani.
Bevallom hogy nagy érdeklődést nyújtottam az elmúlt pár évben az Alfák iránt. Vagy minden 3. nap nézegettem hsz-n hogy volna e egy remek autó vételre. Eleinte a 147-es felé húzott a szívem volt már kinézve is, és lementem érte siófokra de a tulaj nem igen akarta végül eladni az autóját és a törzskönyvét sem találta. Az egész olyan szétszórt volt hogy inkább gondoltam kivárok. Aztán nemrégiben felcsillant egy remény, meghirdettek egy alap felszereltségű GT 1.8 ast. Másnap fel is hívtam a tulajt mire ő mondta hogy másik autó miatt adná el és addig él az ajánlata míg a másik autó is el nem kell. Így sürgőssé vált a döntésem. Hamar megbeszéltünk egy időpontot ahol összehoztuk az első találkát és kipróbálhattam a vasat. Azonnal beleszerettem és onnantól arra figyeltem hogy tudok kijönni a legjobban. Ez volt 2012 január 20 körül. Másnap 21-én autószerelő ismerősünkel alánéztünk és kipróbálgattuk újra. Tökéletes volt. Már akkor tudtam hogy családban marad:-)) Január 28-án megvettem tőle az autót árban énszerintem nagyon jól.Örülök mert nem volt összetörve és továbbiakban is iparkodunk a legjobban vigyázni rá:-) Szervízkönyv megvan hozzá és mindössze 34 348 km volt benne vételkor. Mert a legújabb szabály szerint a pontos dátum mellett a pontos km állást is bele kell írni eladáskor.
Új akkut kapot a gép. A régin meglepődtem, hogy csak 66 Ah/300A -os volt.
Most egy 74 Ah/680A -os akkut kapott.
Szóval nyár elején megvettem. Nyár közepén el is kezdtem használni. Hozta amit vártam tőle. Egyszerű szerkezet, megy és csak megy. Amit a vizsgára megcsináltunk az elég volt egész évben. Télre kellett egy téli kerék szett. S csak tisztán tartására s pár apróságra, extrára kellett költenem... Sikerült is 3500km-t megtennem. Átlagban 10,2L es ! Fogyival. OK, hogy igénytelen, mint az atom, de ez majdnem annyi, mint a 2000 8V 155 é. De ez egy fűnyíró és nem is megy ahhoz képest... Így megfogalmazódtak a 2009-es tervek... ;)
Nem fűtött a bella ezért kapott egy új Behr termosztátot!!!most már olyan meleg van benne mint a demjéni melegvízben....
Alfredo névnapja alkalmából (febr. 7. Rómeo) olajcserét (Castrol 10w40), új szűrőket, fojtószelep tisztítást, teli tank benzint és egy mosást kapott. 145500km.
2012.02.09.-én ki lett cserélve a kuplung munkahenger igaz utángyártottra remélem jó lesz.Az egész munka művelet kemény 20 percig tartott.

Elérkezett a negyedik olajcserém időpontja. Úgy tűnik, ráálltam a 15 ezres olajcsereperiódusokra, a bejáratás utáni 4000-es olajcserét követően mindig úgy jött ki, hogy 15 ezrenként cseréltettem. Ez jó, hiszen rövidebb, mint a gyár által előírt 20 ezer, de azért az ideális a 10 ezrenkénti lenne.
Az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, így most ez került az autóba. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető különbség... egy kicsit halkabb motorhangnak például örülnék :)
A szervizelést ismét az Autóház Budaörs végezte. Most került sor az első és a hátsó fékbetétek cseréjére is, érdekes módon kb. egyszerre koptak el...
Garanciában cserélték a váltógombot , ugyanis az alsó fele elkezdett mattulni. Megigazították a lógó motorvédő műanyagokat is és a kilincseken is állítottak kicsit, télen a hidegben ugyanis néha nem ugortak vissza a helyükre.
Köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!



1
619
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV