Blog
sajnálom de tavaly nyár óta mindig csak gondoltam rá hogy írnom kéne. Most van rá időm. Szóval amikor tavaly azaz bocs már tavaly elött nyáron megvettem 2010ben szép szürke volt. Elöző tulaj még alku tárgyaként kicserélte nekem a teljes középső belső kárpitot mármint azt ami az órát tartja rádiót meg ilyesmit.
Mivel használt autó volt igy átnéztük. Ez után vezérlő szíjjak ,görgökkel ,vizpumpával csere. első több mint százezres tételem. Azt hiszem volt még pár apróság de már nem maradt meg.
Csak a tökéletes autót tudom elviselni. A nyári melegbe a 15éves tetőkárpit feladta a harcot és lelógott. Egy fantasztikus kárpitos kicserélte az egészet babapopo puhaságú plüsre.
1.baj
Pirosnál álltam mikor az osztrák papa akivel már régóta versenyeztem a 84esen úgy döntött nem bírja tovább nézni a gtv hátulját és belém jött.
A biztosítója rendesen fizetett. Dávidtól lett lökhárító és lámpa. Mire megjött a lakatos barátunk el is készült. A maradék pénzből pedig az autót szét bontottuk. Megrendeltük a gyári alfa rosso 130b/b festéket és az autó Piros lett. Bár indok nem volt rá, mámint rozsda indok, de ha egyszer már festünk akkor kapott alváz védelmet is.
Kipufogó már megvételtől kezdve kicsit izé volt. Volt egy bizonyos fordulatszám ahol valami rezonált. Rá találtam a doktorra a kipufogó doktorra. Elvégezte a hibafeltárást és mire észbe kaptam volna már flexelt. De mire vérnyomásom normális lett már hegesztett. Utána csak élveztük milyen szépen szól a műhelyben a gép. Egyben megkaptam első dícsértem hogy milyen szép lett és jól teszem hogy költök rá bőven mert meglátszik.
baj2
házibuli, életem első és utolsó ittas vezetése... villanyoszlop
1napig bamba bámulás
indul a telefonálás, Szerelő - kasztnis testvér párt házhoz jött. Meg is lett az analízis. Vagy eladjuk vagy neki fekszünk és állat lesz. (na vajon melyik lett). Pár napon belül tréleren volt az autó, motort kivettük. Csak útban volt. Jöhetett a húzópad meg persze egy Volvo v70 csomagtérnyi és utánfutónyi alkatrész Dávidtól. Jobb első nyulványt levágtuk kb felénél és újat kapott. Ezután Monroe lengéscsillapítókkal, Brembo tárcsákkal , Selénia Olajjal és hasonló kaliberű alkatrészekkel újá építettük.
elektronika
Már a kezdetektől gondom volt az elektromos antennával. Végre lett egy guru aki második próbálozásra de összehozta, a megbízhatóan teljesen ki és be mozgó antennát.
2012.01.05 Kb itt tartok. Tervben van még: ajtók hangszigetelése, dupla végú kipufogó rendszer építése, hátsó két ülés közti műanyag bőrözése.
Most vettem észre, hogy kimaradt egy fontos mozzanat még decemberről, most pótlom.
Amikor vettem az autót, 4 acél felnivel+gumikkal kaptam, de a gumikból 2 tuti kuka-2 necces volt. A felnik pedig itt-ott felületi rozsdásak.
Ezért túrtam a neten gumikat : 195/50 15R méretben (az ültetés miatt kellett a peres, ezzel még 1 centivel lentebb van az a autó..) kumho kw17 típus.
A felniket lecsiszoltam, és tárcsafestékkel lefújtam. Nem tökéletes, de sokkal szebb , mint volt...1-2 telet kibír.
gumik:34.000+4.000 a felrakás, festék+ kieg.:1.500(+egy szombat délelőtt)



Az egész úgy kezdődött, hogy kaptam egy kavicsot! Ezeken a jó magyar utakon ez nem meglepő...nagyot csattant de nyomát nem láttam így nyugisan haladtam tovább! Aztán majd 100 km múlva valami furcsa dolog jelent meg az ablaktörlő irányából....egy fénytörés mely szépen lassan araszolt felfele egy repedés formájában....Elég ideges lettem aztán kicsit lenyugodtam és számba vettem a lehetőségeket:
1. van cascóm ami üvegkárra is jó igaz 10% önrészt ki kell csengetnem,
2. elég sok cég foglalkozik javítással de repedést nem vállal(hat)nak de én azért saját felelősségemre ideiglenesen megcsináltattam itthon egy cimbivel aki már 10 éve javít kőfelverődést! Átmeneti megoldásnak jó lesz mert várni akarok tavaszig a cserével elég jól sikerült alig észrevehető és mivel meg lett fúrva a repedés vége így nem fut tovább!
A cascóm az Uniqánál van felhívtam őket a későbbi csere részletei miatt és meglepetésemre ha a Carglassnál cseréltetem ki az üveget akkor az önrészt is átvállalják! Elég jól hangzik ráadásul csak gyári üveg elérhető nem is szeretnék mást berakatni így valószínű itt fogom cseréltetni ha melegebb idő lesz tavasszal!



Ma lementem a pincébe, de nem vajat csipegetni. Van még felújítani való. Kell még vennem rozsdaoldót, mert a mostani 2 liter lassan telítődik.
Úgy döntöttem, hogy a két csonkállványt homokfúvatni fogom. Nem drága és gyorsabb, mint reszelővel, meg csiszolópapirral dolgozni.
Mindenesetre a hővédő lemezeknek is nekiestem. Rozsdaoldó-drótkefe páros váltogatta egymást. Most rozsdaoldóban áznak.



A Jézuska (Kedvesem személyében) egy pár "lóherével" ajándékozott meg melyek tegnap egy alapos mosás után fel is kerültek a helyükre így már a nyári gurulókkal teljes a QV feeling. Már csak egy "kis" ültetés hiányzik úgy érzem a tavasszal belevágok egy komplett állítható futóműszettbe! Első körben erre akadtam de hála a CSS tuningnak már más alternatívákat is vadászik nekem Máté!



Ma reggelre volt időpontunk az Autóház Budaörshöz a nyolcvanezres felülvizsgálatra.
Két kisebb dolog volt még a "kívánságlistán". A jobb első kerék kicsit nyüszögött, mint később kiderült egy pici kavics szorult be a féktárcsához valószínűleg a téli kerekek felrakásából. A másik dolog pedig a jobb ajtó nem csukódott 100%-osan, néha rá kellett segíteni. Ez is egyszerűen orvosolható volt.
A majdnem egy napos móka végeredménye:
- Olaj-, levegőszűrő-, pollenszűrő-, és olajszűrő csere
- 4 új fékbetét
- 1 db fényszóró izzó + 1 db halogén izzó
- Futómű beállítás, fékhatás mérés, fényszóró beállítás
145 511 Ft
A szellőztető venti kb. másfél hónapja kontakthibásnak tűnt, mivel néha nem akart elindulni, de a venti környékén lévő kábeleket igazgatva elindult. Így hát elkezdtem kibontani az ott lévő kábeleket a szigetelőszalagból, de nem láttam semmi érdekeset. Egy kábel tűnt gyanús színűnek, ami a venti vezérlőben lévő csatiba megy. Lehúztam a csatit.. volt baja. Össze volt olvadva, a test (!) csati megégve..
Szerencsére nemrég Marklartól hoztam egy zsák tyúkbelet meg csatikat így volt is otthon ugyanolyan csati, ami hibátlan. A csatiból a sarukat kiszedtük és levágtuk, helyükre pedig guberáltunk a zsákból jó állapotú sarukat.
Kivettem a szabályzó egységet is és szomorúan tapasztaltam, hogy a test csatlakozója laza (ami a nyák-ba volt forrasztva). Szerencsére az egység könnyen szétszdhető, így a nyák másik oldalán meg tudtuk erősíteni a forrasztást.
Aztán össze is lett rakva, frankó.
Csakhogy, volt még egy dolog, ami nem hagyott nyugodni, mégpedig, hogy a műszerfal háttérvilágítását megránjta az index ill. a venti is, viszont a ventit megrántja az index. Viszont a venti testje és az index testje messze nem közös. A háttérvilágításé és a ventié viszont igen. Azt előző nap sikerült kideríteni, h a gyújtáskapcsolóba érkező pozitív ingadozik indexeléskor valamint a venti is azt rántja le.
A jelenség a venti csatlakozó rendberakása után is megmaradt.
Valamikor 2009-ben volt egy kalandom olaszból hazafele, amikoris elkezdett füstölni a lábamnál valami. Ez egy szakszerű kábelsodrás miatt volt. Este eszembe ötlött, hogy ami akkor elkezdett füstölni, az két piros kábel összesodrása volt, amelyből az egyik a venti pozitívját adta. A vonatkozó kapcsolási rajzokat ekkor már majdnem fejből tudtam, de azért mégegyszer megvizslattam a ventihez kötödő kapcsolási rajzot. Nem meglepő módon aszerint a venti teljesen máshonnan kapja a pozitívot, nevezetesen "közvetlenül" az akksiról, egy 50A-s és egy 30A-s (motortérben levő relédobozban található) biztosítékon keresztül.
Emlékeztem én, hogy ott volt egy biztosíték annó, de ki lett szedve. Most azt gondoltam, biztos szakadás volt a pozitívon és így hidalták át. A vicc az az, hogy az eredeti pozitívra volt rákötve a bal oldalról áthúzott kábel. Szóval az eredeti kábel ott volt, így nem volt más dolgom, mint az 50A--s bizti kivétele után szakadást mérni a venti és a 30A bizti hely között. Nem volt szakadás.. Így bekerült a helyére a 30A-s biztosíték, az áthúzott pozitívot lecsaptuk az eredetiről és láss csodát megy a venti és nem ránt meg semmit.. Arra tudok tippelni, h vmelyik előző tulajnál kiment a 30A-s bitzosíték és fingja nem volt róla, h hol van, ezért megoldották okosan, vagyis onnan vették a ventinek a tápot ahonnan a legtöbb belső fogyasztó is.. mindezt bármiféle biztosíték nélkül.
A venti kipipálva. Jöhetett a másik probléma, az index.
Nem tudom, h ki volt az az aranykezű szaki, aki beszerelte a riasztót és az immot, de ónba kéne önteni a kezét, hogy egy életre megjegyezze, hogy az 1-es, 1,5-es pozitívról nem osztunk le tápot úgy, hogy csak összesodorjuk a kábeleket, de nem forrasztjuk. Rohadna meg az ilyen.. Ilyen kötésekkel volt tele a kormány alatti rész, és ezek közül nem kevés össze volt már égve. Szerencse, h nem gyulladt ki semmi, hogy rohadjon meg ismét..
A kuplung munkahenger miatt le kellett venni a szívóág egy részét, így ki lett cserélve a légszűrő is.
Az elmúlt egy év során megtett 18ezer km alatt is kellemes utazótársnak bizonyult. A következő kopó alkatrészek lettek kicserélve: kuplung szett, gyertyák, vízpumpa, három lengőkar, x darab szilent, első fékbetétek. Nem betervezett karbantartás részeként kapott egy másik olajteknőt (vigyázzatok a Csopak, Mandulavirág utca 17. előtti csatornafedéllel!).
További kellemetlen epizód volt az axiális csapágy cseréje. Ne kérdezzétek, hogy hogyan tud elkopni ennyi kilométer alatt, mindenesetre kapott egy tisztességes bronzcsapágyat helyette.
Szervízfronton továbbra is a pátyi Franke testvérek bizonyultak a legjobb partnernek.
Egyik reggel épp indultam volna a bellával de hiába nyomkodtam a kulcsot nem reagált!
A csomagtér viszont igen, így csak rájöttem hogy nem az elemmel volt a gond hanem a mikrokapcsolóval!Gyorsan meg is csináltattam...addig a pótkulccsal jártam!de a pótkulcsnál is elfordult hogy nem mindig reagált rá(10-ből 1-szer nem)...ugyhogy azt is megnézetem hamarosan!A másik kulcs azóta tökéletes!