Blog
Felkerült a motorvédő lemez. Nagy-nagy Köszönet a segítségért Pityukomának!
Képeket majd nyáron rakok fel, ha nem lesz sötét és sár :)
Eljött az idő hogy kicseréljem a kipuff középső részét meg a tömitéseket+tartó gumikat, mert már nagyon oda vannak...nemrég csomag érkezett egyenesen Csehországból :) És felkerült az autora az új középrész,meg az új gumi tartók-tömitések, még tervben van az első rész cseréje is.






Történt egy kis "baleset".....Ünnepek előtt pont jól jött. Hála Erhard 242 (Dark Side) kollégának, másnap már fel is rakhattam az utángyártott új tükröt.

A vasárnapi előképzésnek köszönhetően,kb 30 perc alatt mindkét kézifék-bowdent kicsréltem.
Összehasolíthatatlanul jobb az érzés és a hatás is.Pénteken viszem vizsgára...ha megint csak annyi hibát találnak mint a legutóbb (rozsdás a kipufogó) akkor teljesen elégedett leszek....
Megváltam az autótól. Nem azért, mert bármilyen gond lett volna vele, csak egyszerűen elég volt. Lezárult egy korszak, ez pedig az extrém tuning korszaka. Eljött az az idő, amikor már nem egy ilyen autó a vágyam.
Szerintem jól járt aki megvette. Ha valaki értékeli az ilyet, akkor annak sokkal többet ér, mint amit kértem érte, annak ellenére, hogy volt egy-két komolytalan hibája amik akár néhány éves autókon is előfordulnak.
2002-ben vettem ami azt jelenti, hogy néhány hónap híján 10 évig birtokoltam a gépet. Szerintem senki nem vitatná, hogy ez alatt az idő alatt, az egyik legkomolyabb 145-é vált Magyarországon, és megkockáztatom hogy az egész földön. Gyönyörű optika, kiváló futómű, és a 3.4 V6 24V GTA erőmű. Semmi nem adja vissza azt az érzést.
Tegnap jól megviccelt az autó beülök vak sötétbe indítózok fények és utána semmi,se nyekk se fény totál csend :)
Motortér kinyit aksit megvizsgálom a telefon fényénél és megmozgatom a negatív sarút és a kezembe maradt.......( ,mikor decemberben megvettem előtte tettek bele új akkumulátort és azóta mentek kb 600km-t így,mekkora eszük volt csak betették az aksit és rátették a kábeleket :)) a pozitívat is meg keltet húzni) nem semmi mik vannak...
Eljött az idő a nagy szerviz előtti hibafelderítésre az alsó szegleteken. Hiba nem volt, hál' Istennek.
Az átvizsgálás oka pedig evidens. Tervezek tavaszra egy fútóműbeállítást, és e fenti szemlével, szerettem volna minimalizálni annak az esélyét, hogy röviddel a beállítás után esetleg valami tönkremegy, és a ismét szükséges legyen geometriát hangolni.
Az eredmények:
Lengéscsillapító:
BE: 77%
JE: 76%
BH: 63%
JH: 52%
Fék:
BE: 1876N
JE: 1658N
BH: 1388N
JH: 1076N
Kézifék:
BH: 1616N
JH: 1315N
A mérésekről jegyzőkönyvet kaptam.
Köszöznet érte: Gemenc Autócentrum - Paks.
Sokat gondolkodtam,hogy hogyan lehetne az eddigi ménest a legköltséghatékonyabban növelni. Első megoldás egy erős szívó lett volna, viszont egy értelmes 300 körüli (tényleges) lóerőhöz lökettérfogat növelés 6 pillangó és egy komoly tengely kellett volna, ez finoman szólva is drága megoldás lett volna. Akkor legyen feltöltős. Külföldi fórumokon bóklászva kiderítettem,hogy max 0.7bar-t simán bír a motorbelső, úgyhogy akkor vegyük sorra. Turbó, nekem már a 2.0 V6 TB megoldása is taszít, úgyhogy egy turbó, nem. Twin Turbo, tetszett, be is szereztem 2db V6 TB volt időm átgondolni, és az olajzás, leömlők kialakításának problematikussága, és az hogy a turbók az általam fontosnak tartott alsó tartományban nem adják meg azt az erőt amit szeretnék, így végül a két turbó a polcon végezte. Egy dolog maradt, nem, nem a nitro, azt meghagyom a másoknak. Szóval utána olvasva, szépen kiválasztottam egy Eaton kompresszort, a motor méretéhez talán leginkább passzoló M90-et. Az M90 90 köbhüvelyk levegőt tud bepréselni. 2 hónapja nézegettem az ebay-t és 400 usd vagy felette találtam csak. Aztán végig követve egy licitet rátaláltam egy fickóra, de sajnos pár héttel karácsony előtt lejárt a licit és hát az ünnepi készülődés nem tette lehetővé a vásárlást. Karácsony elmúlt, viszont nem volt sehol nekem megfelelő M90-et. Gondoltam egy merészet és írtam a fickónak, hogy nem-e tud egyet.Néhány email váltás után megegyeztünk fizettem, és elindult haza fele a kompresszor. :) A mai napon megérkezett hozzám, és elkezdődött a nagy matek, hogy hogyan és hova rakjam ezt a nagy valamit :)

A hátsó fék konzolhoz sikerült anyagot szerezni, ami hát egy "picit" kemény... Hát nem egy élmény vele dolgozni, de lassan azért alakul.
Elkészült a főfékhengerek sablonja is a mai napon fel is raktam rá próbaképp a főfékhengereket és pedálgép házát is kivágtam.Most szerzek ahhoz is anyagot, és már csak a hátsó kell összedobni és kész a fék.. :) Ugye milyen egyszerű?

