Blog
Egyik reggel épp indultam volna a bellával de hiába nyomkodtam a kulcsot nem reagált!
A csomagtér viszont igen, így csak rájöttem hogy nem az elemmel volt a gond hanem a mikrokapcsolóval!Gyorsan meg is csináltattam...addig a pótkulccsal jártam!de a pótkulcsnál is elfordult hogy nem mindig reagált rá(10-ből 1-szer nem)...ugyhogy azt is megnézetem hamarosan!A másik kulcs azóta tökéletes!
Nohh. Év végi szokásomhoz híven teletankoltam az autót.
Várakozásomhoz képest kicsit roszabb, de teljessen elfogadható átlag fogyasztást mértem. Ügye nem mellékes, hogy főleg Budapesten használtam az autót. S az évszak sem épp nyárias ;)
Szóval: 1841km/ 192,8L azaz 10,47L/100km
Azért ez nem is olyan vészes egy 200 000km-t futott 16 éves autótól :)
Nos, pont az, amiért lényegében mentem, nem lett megcsinálva, azaz a ledesített hátsó lámpák nem lettek beszerelve. Ennek oka egy kis technikai probléma, melynek orvoslása folyamatban, és hamarosan ez is meg lesz oldva.
Na, de ha már ott voltam, ki lettek olvasva a hibák, azaz mindössze egy darab, amiről tudtam is, hogy van. Ez pedig a légzsák visszajelző volt. Ahogy gondoltam, a bal hátul lévő csati volt a hibás. Szerintem a mélynyomó nyomta el egy kicsit, biztonság kedvéért be lett fújva kontaktspray-vel, és ki lett ütve a hiba. Azóta mentem pár km-t, de nem tért vissza a jelzés, remélhetőleg nem is fog.
A másik dolog, ami bár orvoslásra még nem, de már felderítésre került, az az, hogy mi is szívja le az aksit? Terhelés lett mérve, álló, lezárt helyzetben maximum 40 mA lehetne a fogyasztás, ehhez képest 187 mA-t mértünk. Nem csoda, hogy az aksi 3 hét alatt lemerült. Kiderült, hogy bizony a rádió szórakozik, mert a biztosíték kivétele után 25 mA-ra lement a mért érték. Ez már mindjárt barátibb, de mivel rádió-állás nincs az indítón, és gyakran van használva álló helyzetben is a hifi, valamint áram nélkül minden beállítás törlődik a fejegységből, így egy jobban átgondolt megoldásra lesz szükség, ami már elméletben létezik, de idő hiányában ma nem lett megvalósítva.
Folytatás később...

Miután az előbbi blogbejegyzésekben olvasható szervízelés után hazakerült az attó, majd állt kb. még egy hetet, sikerült megint meglepnie. Reggel beülök, gyújtás, kuplung be, indít, bal láb le a kuplung pedálról, pedál bent marad.. hát ilyen nincs vazze..
Munkahanger elfosta magát..
Biztos, ami biztos kicseréltük a főhengert is..
Egyébként bámulatos, hogy a munkahengert mekkora szopás visszarakni (pedig azt gondoltuk könnyebbnek), mivel felette mennek el a klímacsövek..
Most egy darabig befejezhetné a hisztitzést.. :)
A karácsonyi olajcserénél ellenőrizve a gyertyákat, az 1-2s kis gyertyánál kis olaj befolyás volt látható, a gyertyák és a pipa még nem sérült.Akkor csak megtisztítani tudtuk, de most, ahogy nyitott az alkatrész bolt, mentem és vettem szelepfedél tömítést és t.pasztát is. A szokásos újpesti szervizben pedig megtörtént a csere.
Tömítés+paszta(reinz)+ m.dij:10.000
Hazajövetelem után, helyre kellett rakni a légzsákvezérlő hibáit, így, vettem egy használt egységet, ezután hibatörlés. Mióta megvan az autó, ez volt az első alkalom, hogy a középső kijelző, folyamatosan sötét: :)))
Féltengelycsukló csere is kellett, külső-belső. Mindez Zé mester "családiasműhelyében":)))
A mai napon kicserélésre került a már korábban kiszedett tetőkárpit, így újra jól néz ki a belső, és lehet utast is szállítani, mert a helyére került a hátsó ülés is.
Továbbá kicserélődött a Yoyo által javasolt és támogatott injektorsor is, remélhetőleg így mérséklődni fog a fogyasztás.
Az utóbbi hónapokban elmaradt néhány változás dokumentálása. A pályás élmények mellett nem tűntek fontosnak, pedig az autó vezethetőségének szempontjából – főleg pályán :-) - bizony sokat jelentenek. Elsőként az ülések cserélődtek le az augusztus 20-i pályanap hetében az Autostyle márkájú – valószínűleg valamilyen ázsiai gyártmányú – ülésekre. A kiválasztásánál több szempontot szerettem volna egyszerre szem előtt tartani, ennek megfelelően sokáig tartott a keresés (kb. 2 évig nézegettem az üléseket):
1. Oldaltartás – ez volt a legfontosabb,
2. Dönthetőség – megőrizve a mindennapi használhatóságot,
3. Kárpitozás – legyen igényes, és illeszkedjen az autó stílusához,
4. Nézzen ki Jól :-),
5. Csökkentsünk némi súlyt,
6. Végül ne legyen horror az ára.
A végeredményt volt lehetőségem tesztelni hosszabb távon, és meg kell mondjam őszintén, 2-3 óra vezetés után nagyon fárasztó a sportülés, alig vártam, hogy kiszállhassak. Ezzel szemben pályán össze sem lehet hasonlítani a gyári ülésekkel oldaltartás tekintetében, továbbá a 4 pontos övet is könnyebb installálni. A képek alapján talán érthető, hogy miért hívja a kedvesem Darth Vader üléseknek :-)
A gyári kormány is lecserélésre került a MOMO versenykormány kollekciójának MOD 88, GT és túraautó futamokon használt alul lapított típusára, mely több helyet biztosít a lábaknak, illetve a mérete miatt még kevesebb mozdulatot igényel a vezetés, ezzel még precízebben lehet lekövetni az íveket. Talán ez is hozzájárul majd a jobb köridőkhöz, sajnos ezt még nem volt lehetőségem pályán kipróbálni. :-)
A pályázáshoz ugyan nem kapcsolódik, de fontos fejlemény az autó éltében a GTA fenik megújulása. Korábban már tudtam, hogy a felniket görgőzni kell, és akkor már változzon meg a színük is. A nem oly régi divathoz igazodva antracit szint választottam. Az ősz folyamán került sor a kerekek felújítására is.








Egy kicsit meg volt fáradva az ablaktörlő rudazata. Csörgött, kotyogott, plusz a motorban is előjött a típushiba zsírosodás az érintkezőknél.
Szereztem egy bontott rudazatot amiben a csuklók jobbak, de sajnos a tengelyek abban is gatyák voltak... tehát esztergáltam két új tengelyt :)
A képen a régi, megkopott tengelyek láthatók.

