Blog
Már régen tudtam, hogy rossz 1 izzítógyertya, de nem nagyon foglalkoztam vele.
De mivel vasárnap délután az új akkuval is nagyon nehezen indult az autó, így erősen foglalkoztatott a dolog, hogy talán nem 1 rossz gyertyám van...
Ennek tudatában megjött az ihlet, hogy kimérjem, és esetleg kicseréljem azokat.
Na igen, de tudom, hogy nagyon nehezen indul, viszont mindenképpen jobb lenne átvinni Zolihoz az autót.
Hatalmas szerencsémre éppen lett parkolóhely mellette, így rögtön kapott ŐnagySárgától némi elektromos puffert, azaz az új akkura (drága Édesapám által készített, nagyon gyilkos:-)) bikakábel került. Hát biztosan merem mondani, hogy igen sokat segített a furgon 100Ah akkuja, és annak generátora általi segítség, kb 8 izzítás-indítás után nagy nehezen beindult a masina ZIL-hez méltó füstfergeteggel...
1 perc múlva már mind az öt duracell nyuszi megtalálta a saját kis dobját és mosolyogva dobolgatott. Biztos ami biztos alapon további cca 10 percig nem akaródzott a kábelt eltávolítani, hátha több töltést kap két generátorból.
Át Zolihoz.
Burkolat le, na hol vagytok.
Egyes henger, jééé nincs rajta a csati...
Kimértem, jó.
Kettes henger rossz, csere.
Hármas henger jó.
Négyes henger rossz, de úgy szorul, hogy nem volt kedvem este a komoly mínuszokban megtépni, ez később lesz cserélve.
Ötös henger rossz, csere.
Kb egy óra munka volt, és Ferke szavait idézve nem értem, hogy eddig miért nem csináltam meg...
De tipikusan az a hülye állat vagyok, aki ezt nyáron letojta, sőt bármelyik nagyobb szerelés közben kimérhettem volna őket (az kb 10 perc), de nem...
Összegezve: az 5 gyertyából, 2 volt jó, és azokból csak 1 volt megfelelően csatlakoztatva...
5 hengerből 1 kapott izzítást. Na innentől kezdve nem lep meg, hogy nehezen indult -12 fokban. Ami jó hír, hogy ebből arra merek következtetni (már abból, hogy nehezen, de beindult ekkora hidegben is), hogy van még kompresszió a motorban.
Másnap reggel már klasszisokkal könnyebben indult, úgyhogy volt értelme a dolognak.
Köszönet Csabinak, aki jó kis FELHŐ;-)
Természetesen ZÉ nagy mesternek, a technológiai háttér biztosításáért, na meg azért mert pont 3 db jó izzítót kaptam tőle ajándékba :-)
Elkészült....! Cserélve lett a vezérlés....vizpumpa , görgök , szíjak , módosító....hosszbordás szíj és a görgöi is és a szelepfedél tömités. Következő vezérlés csere: 208.500 Orvosolva lett a sérülés amit az ittas okozott...egy sérülésmentes bontott sárvédöt raktunk fel ujrafényezve. Fent vannak a Zender spoilerek amit nagyon vártam, de ennek egy külön postot szánok:)

Miután megvettem a vasat az első mínuszokkor befagyott a kézifék. Kaptam egy elrettentő árajánlatot a cserére márkaszerviztől (III. ker) kb 60ezer Ft. Ezek után gondoltam, hogy jó ez így ahogy van, de az elmúlt napokban csúnyán összefagyott és többször reflexből behúztam megálláskor és úgy maradt. Eger mellett hétvégéztünk, sikerült megismerkedni egy ottani Alfás szerelővel, aki hamar és kb. félárba megoldotta a problémát :-)! Mellékesen kellett cserélni még az egyik tompított izzót (megalight) is.
Nem volt beltéri világítás. Kiszedtük, és láttuk, hogy nem volt rácsatlakoztatva a csatlakozó. Rádugtuk, de csak az egyik égő égett. Kicseréltük és így már mind a kettő ég, de a térképész lámpa még mindig sötét :( De legalább már ez meg van csinálva! :P
Jobb hátsó féklámpa izzó panaszkodott. Mivel egyidősek, cseréltem a bal oldalit is.
2 Hella P21/5W
km 121280
Vettem hóláncot meg egy garnitúra gumiszőnyeget. Ez utóbbi ronda, mint a bűn, de inkább ezen olvadjon a behordott hó, mint a szöveten. Ja és meglepő módon nem bűzlik.
Olaj- és légszűró csere.
Nem tudom már mikor volt pontosan.
Km óra: ~130.000
Lila köd, ezért csak röviden:
Komplett féltengely, komplett kuplung, kettőstömegű lendkerék, váltóolaj (3,2l). EGR és turbó tisztítva, bár Zá szerint nem volt koszos. Kipufogúnál vmi rezgéselnyelő bigyó csere (8e körül volt ára).
Zénél volt szerelve.
Km óra: ~135.000,-
Kicserélődött a kormány egy másikra, ami bőrös, légzsákos, és a tetőre is került egy antenna a jobb vétel érdekében.
A kormány Marklartól származik, nem csináltunk vele semmit, csak feltettük. Szerintem jól néz ki még kopottan is. Elvégre a jó bőr, az mindig jó bőr.


A mai napon tisztításra került a pillangószelep, illetve kapott az autó a légtömegmérőhöz egy "részecskegyorsítót", amitől picit megnő a teljesítménye, ezzel párhuzamosan pedig csökken a fogyasztás.
0
571
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Ti kire dudáltok? (autó...
- Adok-veszek
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10