Blog

>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-12-20

nah végre megjött a csomag:
- termosztát 20500 Huf
- stab. rúd szilent 2300/db Huf
- axiál csukló 3900 Huf

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2011-11-25

Bp-Genova oda s vissza 2011.11.04-2011.11.20
2260km átlag fogyasztás autópályán 5,5. Főúton és városban 6,5l/100km

Szépen ment, teljesen elégedett voltam az Alfával, tényleg élmény vezetni.
Autópálya+matrica+tankolás 75e.
Viszont, mikor hazaértünk az M1 M7 közös szakaszán kaptam egy kavicsot
Szélvédőjav. 5e.

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-12-20

Múlt hét közepén friss műszakit kapott az autó. A két első fékcsövet és a kézifék bowdenjeit kellett kicserélni. A motor control failure hibát az egyik lambdaszonda generálta, de csak időszakos dolog volt. Töröltük és azóta nem jelentkezett. Így van ez a légzsák visszajelzővel is. A fóliát sajnos le kellett szedni az első üvegekről, de annyi baj legyen. Thx for Totti!

Ja és folyamatban van egy OBD kábel beszerzése Kínából, mert nálunk nevetséges árakon adják őket...

 
>> EseményDuda // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2011-12-19

Ma megvettem a szűrőket és az olajat a két ünnep közötti szervizhez. Selenia WR 5W-40 plusz FRAM szűrők. A pollen WIX. Extra-hiper-szuper kedvezménnyel összesen 19055 Ft.
Még közben gondoltam meg és lehet veszek váltó olajat is, ha már szerelés lesz az is legyen kicserélve.
CSAK AZÉRT MERT MEGÉRDEMLI!!!!
Végül, de nem utolsó sorban észleltem, hogy van az első két ülésben ülésfűtés. Ez is felkerül az extrák közé! :)

 
>> EseményMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-18

Épp két hete vettem az autót, napi használatban van azóta! Le is kopogtam, hogy a 16. évéhez képest milyen patent kis verda. A folyamatos használat közben, meg az állapot felmérésem alapján is tudom, hogy mire kell számítanom mostanában. A 2000 16V hibamentességében meg csak bízom, s gyúrok a vezérlés... cseréjének költségeire... :)
Szóval a már több,mint 1000km alatt semmi extra nem történt. Tegnap délutánig. Mentünk "anyóshoz" ebédre. Egyszer csak a jobb lábtérből elkezdett valami füstőlni. Olyasmi mikor a kipufogóra csöpög az olaj és bejön az utastérbe. "Puccos" öltözékemben nem akartam félre állni (ha nem muszáj) így még megtettünk 2km-t "rettegve". :) Motor hangján, nem volt hallható semmi. Visszajelző műszereken sem volt semmi jelzés. Kaja után hideg motornál megnéztem a folyadékokat, rendben. Kocsi alatt sem volt semmi nyom. Így 50% os eséllyel haza indultunk. Indulás után ABS visszajelző jelzett vissza. Újra indítás után megint. Utána megálltunk 1x, még s akkor is. Ma reggel meg semmi... Kis ribanc... :)))

 
>> Tuning és extraMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-19

Szokásomhoz híven szombaton sem unatkoztam.
Átraktam a Temprába a B1bőr ülést is. Mégis csak így teljes a szett:) Kicseréltem még egy pár darab égőt. Feltoltam rá egy sérülés mentes Bh lámpát. Felraktam a tető antennát is fixen. De a Homasita mondjon le! Az univerzális antenna kábele max egy Ticoba elég. A csavar meg bele ért a belső világítás csokijába. A gyári emblémákat lenyestem (nem kell azt hirdetni, hogy 2,0 TS), s csak egy "155" felségjelzést kapott. Kapott egy MP3 as fejegységet. Ez kicsit kalandosra sikeredett, de tavaszig kitart (remélem) a nem szagszerű bekötés... ;) Ajtónyitogatás, lámpa próbálgatás közben kiderült, hogy mégsem olyan 100-as a benne lévő aksi. Így kénytelen voltam átrakni a "vésztartalék, próba" aksim is.

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2011-12-18

A motor elfogyasztotta a Selénia Goldot. Hamar. Túl hamar!

>> Eseménypiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2011-12-18

A történet úgy kezdődött, hogy csütörtökön egy pécsi kávézóban irigykedve hallgattam egy barátom, hogy másnap pénteken megy Budapestre, és hogy mennyire izgatott tőle.
Erre én: Oké, akkor én is megyek, ott majd találkozunk. :) Hívtam magammal még pár barátot, mégse egyedül kelljen utaznom.
Pénteken délelőtt még beültünk kávézni a törzshelyünkre, aztán el is indultunk. Nem éreztem semmi problémát, gondot, Lysa rendesen viselkedett. Tette a dolgát. Egészen Szekszárd utánig, amikor is előzés közben megmakacsolta magát, (vagy félrenyelt- :) nem tudom) és a motor, mint olyan megszűnt repíteni minket a főváros felé. Szervó nélkül lekevertem valahogy a padkára, még szerencse, hogy nyílegyenes szakaszon voltunk. Első gondolatom az volt, hogy b@szki a vezérműszíj. Heves szívverések között bekukucskáltam a motortérbe... Nem, nem az. Hála az égnek. Na de akkor WTF? Második, vagy harmadik próbálkozásra be is indult, szerencsére. Konzultálva a többiekkel úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk utazásunk. Hazafelé vettük az irányt, csak lightosan, nagy bánatomra. Elég rossz érzés volt, hogy mindenki leelőzött, de nem akartam neki tolni. Jelzett, hogy nincs jól a Drágám! :)
Aztán elgurult a gyógyszerem, én is előzni kezdtem. Nem kellett volna, ugyanis megint megállt. Többet hazáig nem is előztem :(
Szerencsésen hazahozott minket. Vezműszíj után, a lehetséges bajforrás listán az eltömődött üzemanyag szűrő/rendszer következett. Kicsréltem, bízva abban, hogy most a tuti. Az új szűrővel be sem indult. Következő gyanús elem a listán az üz.a. szivattyú (vagy annak a mikroszűrője) vagy a rajta található nyomásszabályzó szelep. Mindezeket szétkaptam, megtisztogattam, majd összeraktam. Próba következett. Beröffent, végre. Csak fura hanja van, ingadozik az alapjárat (gondolom én). A munka közben még meg is sebeztem magam összevéreztem a motort. Életemet és véremet az Alfáért!

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2011-12-18

Gondoltam egyet, és ráálltam a küszöb spoiler témára. Egy hét alatt összejött, hálás köszönet Mizooo cartársnak és barátjának a segítségért, jó, hogy még vannak ilyen emberek. Köszönöm.

 
>> Egyébttamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2011-12-18

Végre a működési problémákon túl is jutott keret a megjelenés javítására. Lecserélésre került az első és hátsó embléma, ami ugyebár típushiba, hogy teljesen elkopik-összemosódik.
Felkerült alulra egy műanyag motorvédő kartell, és lett pótolva némi váltóolaj előtte. Plusz a műszaki is két évre letudva, következő projekt januárban az első lengőkarok cseréje, vagy felújítása lesz. A felújítás lényegesen olcsóbb történet lesz, de ez már 2012 eleje.