Blog
Mivel most volt az autó műszakin és jön karácsony is,ezért használt gumikat kerestem.Vaterán találtam is Marangoni Meteo téli gumit 6,5 millist 195/65 15-be.A gumik postával 22K-ba kerültek.Ma felkerültek a tojástartós felnire, azok pedig eLeNoR-ra.Jöhet a hó.




Még novemberben egy családi kirándulásról hazafelé tartva Szászvár környékén kattanást hallottam a kuplungpedál felől.
Szerencsére ezúttal úgy tűnik, nem nagy a baj: a pedál fölött található rugót tartó műanyag rögzítőpatent pattant el: a mai napon megérkezett a pótlás 1.325,- Ft-ért, beszerelés remélem minél hamarabb megtörténik, mivel a minden kuplungozáskor jelentkező kis kattanó hang elég zavaró...
UPDATE 2011.12.29.:
Végre megoldódott a probléma a Fiat Largonál Szekszárdon dec. 29-re időpontot kaptam és gyorsan megoldották a javítást.
Elérkezett az újabb olajcsere ideje. Kis Sárkány kapott új olajszűrőt, Castrol Edge Sport 10W60-at.
Lecseréltük a hűtőfolyadékot is, meg át is mostuk a rendszert mert bazi koszos volt.
Mivel a hátsó lengéscsillapítók teljesen kukák voltak, bekerült két Kayaba hátra. Fekszik a kanyarban, mint cica az ágyban. :)
Km óra állása: 19.700 km.

Idei utolsó látogatás a szervizben - remélem. Pityu (is) kapott egy zöld matricát a szélvédőre, hogy behajthassunk a német nagyvárosokba.
Mint már valamelyik előző bejegyzésben említettem,némi rendellenes kopást észletem a nyárigumiknál.Pontosabban:a belső fele mindkét elsőnek megfogyatkozott kicsit.
Tegnap ráértem így elmentem a szhelyi Marso-ba ,hogy megnézessem a futóművet.
Mint a mellékelt vizsgálati eredmények is mutatták a hátsó futóműnél a kerékdőlés és a kerékösszetartás mértéke is eltért a gyárilag megadottaktól-igaz csak kis mértékben.Azokat be is állították a megfelelő értékekre.
Arra számítottam,hogy az első gumik belső felének kopását a nem megfelelő összetartás okozza.Viszont az-mint a mérésből kiderült-pontsan a gyári értéken van mindkét első keréknél.
A kerékdőlés azonban a gyári 20 perc helyett több mint 1 fok-amin-viszont nem lehet állítani az első futóműnél:S.Lehetséges,hogy ez okoza a rendellenes kopást?
A szerelő szerint-aki az állítást végezte-szinte mindegyik 159-nek így áll a futóműve.
Egyenlőre mást nem tudok tenni,mint hogy figyelem a téliek is rosszul kopnak-e.Amennyiben igen,lehet hogy mégiscsak állítani kell kicsit az összetartáson,mégha így el is tér a gyári értéktől.Hisz a két percces kerékösszetartás a húsz percces kerékdőléshez kell.Viszont az jelen esetben több mint egy fok.Hmm.........nem egyszerű:S


Vajon minden egyes autóvásárlás termosztát-cserét von maga után?
Az hétköznapi emberek nem veszik észre, hogy nem megfelelő a motor üzemi hőmérséklete?!

Ma leróttam az államnak a "jussát" is. Befizettem a horror illetéket az occó autó után.
Meg kifizettem a forgalmit és a super fontos és értelmes törzskönyvért is áldoztam 15-16L nyi benzinre valót. :( Biztos ami biztos beállították a futóművet is.

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

130000 km-2 izzítógyertya kiment, így rendeltünk bele 4 db NGK-t
Bal féltengely csukló csere is meg volt. Ropogott már teljes alászedéskor.
3
472