Blog

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2011-11-25

November 24én adták át a kocsi kulcsait, nagyon jól ment minden, muinkahelyem felé jöttem pestről és ha kicsit is jobban rajtahagytam a gázpedálon a lábam, hamar felszökött a mutató 100felé, észnél kell lenni, nehogy trafiba fuss. Semmi baj nem volt vele. Másnap volt 2 óra szabad időm, behoztam a műhelybe az autót, felemeltem, szép az alváza nem rohadt sehol, de azért a benzinszűrőt kicserélése volt az első.1 fokkal szebb volt az alapjárat, picit jobban is huzott. 2 lépésben a pollenszűrőt cseréltem ki. ahhoz nem nagyon nyúltak- tiszta kosz volt( olaj gőz ahogy lecsapódott, falevél.. szóval elég csúnya. kedvezménybe vettem egy aktívszeneset hozzá, belenyomtam fél tubus klímatísztítót és betettem a szűrőt. Ég és föld a különbség. Meg észrevettem h nem megy a hőfok mutató 60 felé, így azt is vettem és hétvégén ki is cseréltem otthon. Ki hitte volna h Behr termosztát volt benne, más kell bele. kicseréltem és jó lett utána, kevésbé volt füst szaga és kezdett elmúlni a fehér színnek. Két hét múltán az észrevétel az h szépen pamacsol, semmi füst, beindításnál semmi gőz...csak rá 2 percre :)Tavasszal esedékes az olajcsere és a gyertyacsere is.( volt egy érzésem h nem jo gyertya van benne, hiába megy mint a barom, de többet fogyaszt mint kellene és kicsit jobban benzin szaga van mint kellene lennie. Gyanúm beigazolódott mikor kivettem, szerintem használtat tettek bele, kb 1000ft darabja és egypólusú. Ami meg bele kell az kétpólusú NGK és 7500/db. Most laza 3-4 literrel többet eszik mint kellene. Mostmár kezdek megnyugodni h nincs semmi baja az autónak, csak apróbb dolgok vannak vele.

 
>> Szervizalfarosso // Alfa 156 sw 2.0 selespeed // 2011-12-10

6 év után úgy gondoltam,hogy elérkezett az idő,hogy valami megoldást keressek az első lökhárítómon fityegő kisméretű matricarendszám problémájának megoldására.Már meguntam kiugrálni,és csodálkozó arccal"hűamosóslevertegőzborotvávaltegnapésnemvettem"szöveget minden rendőri ellenőrzéskor,és csak a szerencsémnek köszönhetem,hogy komolyabb bírság nem lett belőle.Az utolsó számjegy nagy rész hiányzott,de ezt gyorshajtásnál valahogy tűéles logikával mindíg megfejtették,így már értelme sem volt.Valamint tavasszal megyek külföldre dolgozni,és a német rendőr az ilyenért csonkít...
Először megpróbáltam matricásokkal legyártatni.Az anyag,a technika,amivel csinálják tök más,nem beszélve arról,hogy közúti jelzés meghamisításáért itt is csonkítanak...
Összeszedtem a batyumat és beballagtam a helyi Okmányirodába.Egy nagyon kedves hölgy szinte azonnal fogadott,és felvázolta az előttem álló lehetőségeket.Én lemez rendszámban gondolkodtam,mert lehet,hogy nem szép,de végleges megoldást jelenthetne.A bibi vele a bürokrácia.Menjek be a Mozaikba,szemléztessem le,hogy tényleg sérült a rendszám,jöjjek vissza,és majd akkor.Utána bejegyzés a forgalmiba.Vagy vizsgánál irják rá a műszaki kísérő lapra...Ja
Marad a matrica.De ez a kis méret megszűnt,a jelenlegi D kategória akkora,mint a lemezrendszám,az ára 12.300ft
Legyen.Kiperkáltam a pénzt,a hölgy elkérte a telefonszámom,és hívni fog,ha elkészül,ígérete szerint 30 napon belül.
Vettem 400ft-ért egy rendszámtartó keretet,kimentem Apukámhoz Gyömrőre, ott a sufniban kerestem egy alumínium táblát,és izgatottan vártam a telefont...
Egy hét!!!!! múlva hív a hölgy,hogy megvan a rendszám,csak vigyem be a régit.Ok.Hőlégfújó,hajszárító,kiélezett spakli,oszt' neki!!
NEM LEHET EGYBEN LESZEDNI!!!!Az uv a hat év alatt annyira beleégette,hogy 3 rétegben,félkörömnyi darabokban jön le.Így nem lehet leadni.És kicsattan belőlem őskorszaki,barbár lényem...A műszer,ami mindenre gyógyír!FLEX!!!
Mire végzek egy hetyke kis téglalap alakú luk vigyorog rám a lökhárítómon,de a rendszám a kezemben....
Okmányiroda be,rendszám lead,új felvesz,tűz haza.
Az alumínium lemezen körberajzolom a rendszám formáját,a műszerrel méretre igazítom.A rendszámot ráragasztom.Felcsavarozom a rendszámtábla tartó tartóját,arra a rendszámtábla tartót,abba a rendszámot.Hua!
Nem látszik a luk,gyönyörű lett/persze önmagához mérten/
Ha cserélnem kell,törés,vagy bármi miatt,beviszem így kompletten.
És csonkítva sem leszek....

 
>> Tuning és extraMarklar155 // Alfa 155 2,0 16V Sport // 2011-12-09

Kapott a szélvédő egy kis csíkot. + "Marklarosítottam" is. :)
S megállapodtam a fólia folytatásáról is. :)
Ideiglenes hátsó lökös is került rá.

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-09

Június első hétvégéjén indultam haza a Balatonról, amikro feltűnt valami halk búgás hátulról. Először kipufogóra gyanakodtam. Elvittem egy mesterhez, nézze át. Nem talált zajt okozó hibát rajta. Javasolta a csapágyak ellenőrzését. Ez meg is történt, és kiderült, hogy valóban elkoptak, de még bírják. Eltelt fél év, és már igen zajos volt (az én fülemnek), így megejtettük a cserét.
Egyúttal beszereltettem a két napja vett bontott ablaktörlőmotort is.

>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2011-12-03

Selenia 20K 5l + szűrő

 
>> EseményVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-12-09

Meghosszabbítottuk a Szépség műszaki érvényességét.

Ezt meg Yoyo intézte-végzete, ezúton is köszönet neki.

 
>> SzervizVik.. + Rich // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-11-01

Csöpögött a szervóolaj.
Arinak hála már nem. :)

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2011-12-09

Pityu az átiratás előtt átvizsgáláson van.

 
>> Szervizkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2011-12-09

Az autó megvétele óta nem működött a ventilátor fordulat szabályzójának első két fokozata, néhány napja a harmadik is csődöt mondott. Ezt az apró de bosszantó hibát orvosolni kellett. Az ellenállás sor cseréje után újra működnek az egyes fokozatok. A három ellenállásból kettő szakadt volt. Az alkatrészért köszönet Marklar155-nek.

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2011-11-10

Ma reggel megadta magát a gyári akku, eddig bírta. Gyorsan ki is cseréltem egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező Bosh-ra.