Blog
Idei utolsó látogatás a szervizben - remélem. Pityu (is) kapott egy zöld matricát a szélvédőre, hogy behajthassunk a német nagyvárosokba.
Mint már valamelyik előző bejegyzésben említettem,némi rendellenes kopást észletem a nyárigumiknál.Pontosabban:a belső fele mindkét elsőnek megfogyatkozott kicsit.
Tegnap ráértem így elmentem a szhelyi Marso-ba ,hogy megnézessem a futóművet.
Mint a mellékelt vizsgálati eredmények is mutatták a hátsó futóműnél a kerékdőlés és a kerékösszetartás mértéke is eltért a gyárilag megadottaktól-igaz csak kis mértékben.Azokat be is állították a megfelelő értékekre.
Arra számítottam,hogy az első gumik belső felének kopását a nem megfelelő összetartás okozza.Viszont az-mint a mérésből kiderült-pontsan a gyári értéken van mindkét első keréknél.
A kerékdőlés azonban a gyári 20 perc helyett több mint 1 fok-amin-viszont nem lehet állítani az első futóműnél:S.Lehetséges,hogy ez okoza a rendellenes kopást?
A szerelő szerint-aki az állítást végezte-szinte mindegyik 159-nek így áll a futóműve.
Egyenlőre mást nem tudok tenni,mint hogy figyelem a téliek is rosszul kopnak-e.Amennyiben igen,lehet hogy mégiscsak állítani kell kicsit az összetartáson,mégha így el is tér a gyári értéktől.Hisz a két percces kerékösszetartás a húsz percces kerékdőléshez kell.Viszont az jelen esetben több mint egy fok.Hmm.........nem egyszerű:S


Vajon minden egyes autóvásárlás termosztát-cserét von maga után?
Az hétköznapi emberek nem veszik észre, hogy nem megfelelő a motor üzemi hőmérséklete?!

Ma leróttam az államnak a "jussát" is. Befizettem a horror illetéket az occó autó után.
Meg kifizettem a forgalmit és a super fontos és értelmes törzskönyvért is áldoztam 15-16L nyi benzinre valót. :( Biztos ami biztos beállították a futóművet is.

Kicseréltettem az első fékeket. Az alapanyag már nagyrészt megvolt, még egy flakon Ferrodo fékolaj és 2 fékcső jött hozzá, plusz munkadíj.
Sajnos nem csak az egyik, hanem mindkét tárcsa belső oldala félre volt kopva. Nem tudom mi lehetett az oka. Elvben most jó lesz. Komolyan még nem tudtam kipróbálni.

130000 km-2 izzítógyertya kiment, így rendeltünk bele 4 db NGK-t
Bal féltengely csukló csere is meg volt. Ropogott már teljes alászedéskor.
Akksi csere esőben jó móka :)
Régi Freedom 56Ah 480EN már nagyon a végét járta (nullázta a napi km állást) úgyh cseréltem 1 Banner 64Ah 510EN-re.
