Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-12-05

Hosszbordásszíj, fogasszíj, légszűrő, gázolajszűrő cseréje történt sk.
Nem várt kiadás, egy új akksi beszerzése (85Ah, 12V, 800A), mert a régi zárlatos lett.
Km: mindjárt 150.000 km :-)

 
>> Tuning és extraJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2011-12-05

Bekerült a kondenzátor is, most már teljes a rendszer.

 
>> Szervizmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-12-01

Cserére érett lett a termosztátom mert állandóan nyitva volt.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-12-05

Megérkezett. Sok lehetőség nem volt a próbára, a színét se én határoztam meg sajnos, de 9 km van benne és én égethettem le a kipufogóról a matricát. Magyarul teljesen új, októberben gyártották.

Behemót. Ez a hivatalos neve, bár a leghivatalosabb Citroen C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive. Vagy valami ilyesmi. 1804 kiló, 4829 mm. Az Alfa 156 hossza 4441 mm, a 159 SW 4660 mm. Alig 10 centivel rövidebb, mint az Audi A6, ami már kis híján 5 méter. Aki sokat autózik, tudhatja, mit jelent ez - a vezetőülésből hátranézve leszakad az ember állkapcsa, hol is az autó vége. Főleg, ha most pár hónapot egy szedanban töltöttem. Megkaptam, amit akartam, a csomagtérben elfér a babakocsi, a hátsó ülésen a két gyerekülés közé befér az anyós és a Matyi a gyerekülésből NEM ÉRI EL a sofőrülést a lábával. Mivel ez volt az alap követelmény, mit is kaptam pluszban?

Divatbuzi csicsagép. Ahogy a külseje túl van dizájnolva és nyoma sincs az olasz eleganciának, a belseje is inkább franciásan extravagáns. Kezdeném talán az ülésekkel, hiszen jobb darabot nem próbáltam. Gyönyörűek a félbőr sportosan exkluzív ülések, remek oldaltartással, finom bőr illattal, motorosan 6 irányban állítható, fűthető, memorizálható, masszázs funkcióval. A hátlap teteje külön dönthető, így életemben először a fejtámasznak támaszthatom a fejem. A jó beállítást az 500 km alatt nem sikerült megtalálnom, a derekam még fáj picit nagyobb táv után, ennek ellenére az ülések tökéletesek.

A másik tökéletes dolog a világítás. Bixenon + LED + kanyarreflektor. A hidro miatt nincs szintezés, így senki ne jöjjön velem szembe, de ha egyszer reflektort kapcsolok, a Napnak már felesleges felkelnie. Az útmenti fák száraz levelei közt meglátom a fagyoskodó kukacok hátán ágaskodó szőrszálakat.

A harmadik a csicsa egérmozi. Több remek funkció, több fölösleges. Kár, hogy nem lehet válogatni. A tempomat fenomenális. A viselkedése és vezérlése egyaránt. Logikus, ergonomikus, pontos. Fölösleges a sebességlimit funkció, amit csak a kickdown kapcsol ki. Fölösleges a hátmasszázs, nagyon jó a távirányítós csomagtérnyitó (nem csak a zárat nyitja, mint a 156, hanem magát az ajtót is - és le is zárja). Kívülről zavarónak tartottam a fix közepű kormányt, pedig nagyszerű. Sajnos néha dudálok a kormányt tekergetve, de megszokjuk majd egymást. Ráadásul vicces is, ahogy a mélygarázsban manőverezve itt-ott valakire odatrombitálok. Hibátlan dolog, hogy mind a 4 ajtó aljában lámpák vannak, akárcsak az ajtók, amik első menetben kb. 40 fokban nyílnak. Ez a szűk garázsban hasznos, én simán kiférek és nem csapom a falnak az ajtót. Meglepően rossz volt a váltó az első pár kilométeren, karcos, kellemetlen. Mostanra "bekopott", rövid és pontos, kezdem szeretni, bár az álmom az automata váltó lett volna. Marhaságnak tartom az elektronikus kéziféket, de a guminyomás ellenőrző cucc se a kedvencem. Bár egy defekt esetén majd dícsérni fogom, biztos vagyok benne. Egyelőre csak azt látom, hogy néha gond eltalálni azt a guminyomást, ami még nem kezd mozizni és kiabálni, villogni, brr. Maga a hidropneumatikus izé eddig nem rengette meg az egóm. Az autót emelgetni normális ember nem szokta, fantasztikus, hogy rakodásnál 12 centit tudok emelni a hátulján, de minek? Leengedni se értem minek, ha 10 km/h felett kiírja, hogy nem engedélyezett akció. Hol osonjak lapítva 10 km/h alatt? Kanyarokban mondjuk vicces, ahogy egy icipici késedelemmel és icipici rántással felpumpálja az autó oldalát, talán jó is, fene tudja. Inkább parasztvakítás funkciónak gondolom. A felesleges extrák közül a "legalább hasznos" kategóriába az esőszenzor, világítás felkapcsolása, elektrokromatikus belső tükör, minden ajtózárásnal behajló tükrök tartoznak.

Az első benyomások végére 2 dolog, ami kimondottan rossz. Az egyik a rádió kezelőszerve és kijelzője. A kijelző egy az egyben a Peugeot 308-ból van, ott se szerettem. Nem illik az autóba, ronda és... talán hagyjuk. Nem fogom soha megérteni, egyetlen jó dolog nincs benne. Összevissza ikonok, vonalak ronda narancs betűkkel, amik a kimondottan elegáns (kockáztatok: szép) fehér központi képernyővel akkora kontrasztban áll, mint a DVD lejátszó a Trabiban. Ha 3-4 fok alá süllyed a hőmérséklet, elkezd villogni a hőfok a sarokban. Jaaaaaj. Van bluetooth meg USB, igen, tök jó, de ki a fene tudja menet közben odalenn keresgélni? Erre a franciák is rájöttek, több funkciót nem enged "jár a motor, engedély megvonva" üzenettel. Szerencsére a funkciók többsége elérhető a kormányról is, ahol van vagy 30 gomb, tekerő.

A másik hihetetlenül rossz dolog az eletromos szervó. Kis korrekciónál egyáltalán nincs ellenállása, olyan, mint a Puntóban a CITY gomb, így gyakran azt hiszem, hogy az autó felúszott a vizen és legszívesebben vészfékeznék. Csak azért nem gyűlölöm, mert az autó egyetlen gomb kivételével (ami felesleges és a lengéscsillapítókat állítja sziklakeményre), semmivel nem sugallja, hogy sportos akarna lenni. Ez egy sima KENK. Mármint kényelmes, erős, nagy kombi. És annak kiváló. Az autópályán tökéletes közlekedőeszköz, a 120 kW-os dízelmotor nem füstöl, csak tol és tol, 1700-2500 között szereti a fordulatot és kényszeríteni kell az embernek magát, hogy a sebességet a táblákhoz igazítsa, mert akár 70-ről, akár 150-ről képes úgy megindulni, hogy Cuore Sportivóval a véremben is csak elismerő bólogatásra futja.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-05

legutóbbi olajcsere és futómű reparálás alkalmával észrevettük, hogy a bal első féktárcsa felső fele csúnyán vállas. Olyan mintha a fékbetét levált vagy eltört volna párezer Km-rel ezelőtt. Úgy döntöttem kicsrélem. Hosszas nézelődés után egy barátom tudott "normál" árban beszerezni Brembo Max tárcsákat, betétestül. Ez fog felkerülni hamarosan.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-12-03

A légszűrőház fedelét rögzítő fülekből 2 letört, ideje volt megjavítani.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-12-03

Sokáig úgy tűnt, hogy egyéb elfoglaltság miatt nem fogok tudni részt venni a rendezvényen, de aztán úgy alakult, hogy mégis...
Ismét új helyszín, de a színvonal maradt, teljesen rendben volt. Ahogy legutóbb kitűztem a célt, miszerint a döntő asztalhoz kerüljek, ezt sikeresen teljesítettem. A 9. helyen végeztem, és lehettem volna jobb is így utólag, de hát így sikerült, a hibákból mindig tanul az ember... Legközelebb jó lenne dobogós helyezést elérni! :-)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-12-03

Ma ismét Csöri mesternél jártunk. Bal első kerékagy csapágy cserére. Már régóta zúgott, ez lett most megszüntetve. Hatalmas csendé vált a menetzaj. Hát azt hiszem hamar hozzá fogok szokni :)

örömmel tudatom, hogy november 29-én levizsgáztunk,két évig nyugalom..a vizsga előtt még cserélve lett a jobb oldali ködlámpa+rezonátorcső a kipuffon,ez utobbi még picit bütykölésre szorul mert 3000-es fordulattol elég érdekes hangja lett,mintha vmi rezonálna,mongyuk picit nagyobb cső került az eredeti helyére, meg a katalizátor előtt cserés a tömités mert szétesett leszedéskor,a vizsgán még fény derült az első tárcsák deformáltságára,ezért ráz a kormány fékezéskor,orvosolva lesz ,ezt leszámitva jól vagyunk :)

 
>> Szervizkrecsi // Alfa 145 1.4 boxer // 2011-12-03

A műszaki utolsó napján elértük ezt a szép kerek számot. Jövő héten vizsga, de addig még pár dolgot cserélni kell:
-jobb féltengely
-bal alsó lengőkar
-jobb alsó lengőkar szilent
-stab.rúd szilentek
-jobb kormányösszekötő gömbfej