Blog
Néhány hónapra meg kellett válnom a nyári 19-es grafit felniktől és felkerültek a téli kerekek. Gyári 17-es felnik 225/50 R17-es Pirelli gumikkal. Ez is szép, da azért a nyári lesz az igazi. :-) Némi ablakmosó folyadék is utántöltésre került Misi jóvoltából. :-) köszönet érte :-) Futómű ellenőrzés és állítás sem maradt el (szerencsére, mert a gyári beállítás nem igazán volt jó). Ahogy nézem a képeket jövőre már szinte biztos, hogy a téli felni is grafit színű lesz! :-)








Elindultunk, hogy megnézzük a karácsonyi vásárt Budapesten, de annyian voltak, hogy mi inkább felmentünk a Citadellához. Pazar a kilátás onnan fentről, ráadásul üres volt a parkoló, nem úgy, mint a Vörösmarty tér környékén!




Cserélek rajta egy két dolgot. Bár nem éri meg költeni rá, de sajnálom szegénykét így kap egy kis törődést. Kuplung munkahenger, trafó, termosztát és olaj csere.
Küzd az életéért, nem adja fel a harcot, nagyon jó gép és nagyon szeretem, de sajnos tavasszal megy a süllyesztőbe, nem szabad költeni rá többet. Ezt a kis karbantartást megkapja még, remélem ezzel kibírja még velem a telet és a tavaszt.
Termosztát csere. Most már 90 foknál beszögelve áll a mutató.
Csak egy gyors összegzés.
Sikerült mindent annyira összerakni hogy lehessen indítani. Bár kicsit aggódtam, de minden rendben ment, elsőre indult, bár borzasztó szelephangja volt.
Természetesen ahogy melegedett ez el is csitult. Ezen kívül elsőre nem ment minden henger sem.
Dehát végül minden beindult.
Még néhány aprósággal küzdök (RPM szenzor, trafók, kábelek), ezért gurulni nem tudtam vele, még.





Nehéz volt benyomni a kuplungot, és egyesbe rakni a sebváltót.
Tehát irány a szerelő . Alkatrészt én vittem, mert horror ára volt és én olcsóbbat szereztem (180 kuplung+kinyomó+lendkerék) Nem kellett volna. Szerelés után egyest jól tudtam kapcsolni, de pedálnyomás nehéz maradt, illetve alapjáraton fura morgás jött a motorból. Szerelőnek nem volt ötlete mi lehet. A kiszerelt kuplungom még jó állapotú volt. :(
Az volt a gyanúm, hogy felújítottat kaptam, mivel le kellett adni a régi cuccokat.
Alkatrészes adott másik lendkereket amit nem kis költséggel újra beraktak. Most megszűnt a morgás, de a nehéz kuplungpedálnyomás meg maradt.
Ez nagyon elkeserít, mert gyakorlatilag ez volt a fő ok a cserére, és egy rakás pénz kifizetése után majdnem ott vagyok ahol voltam. :(
Ha valakinek van ötlete, hogy mitől nehéz benyomni a pedált azt megköszönném. (a szerelő vszínüleg ténylegesen kicserélte)


Végeredményben akármekkora roncs ez, szeretem. Erre mindig rájövök. Még jó hogy nem adtam el... :)
(Most épp beszart a fordulatszámmérő...)
Lecseréltük az olajat(Selenia 20k for AR),és a direktszűrő is ki lett véve.Vissza ment az eredeti szűrőház egy új szűrővel.145250km.
Már az előző télen is észrevettem,hogy az igazán nagy hidegekben kicsit fáradtan forgatja meg a motort az önindító reggelente.Főleg ha egy-két napot állt az autó.Azt a telet még átvészelte,de most négy éves korára végképp felmondta a szolgálatot az akksi.
A gyári teljesítményűvel megegyező 74 Ah-s Bosch került a gépbe.Most nagyon fürgén hajt reggelente az indítómotor:-)!Remélem legalább négy évet ez is el fog menni.Bár az igazsághoz hozzá tartozik,hogy előtte a 156-os hat évet szolgált nálam és nem kellett benne akksit cserélni(!).
A fokozottabb igénybevétel miatt mostanság ötezrenként tartunk karban:) Nem volt semmi extra, olajcsere, szűrők. És első helyzetjelző izzók cseréje.
Nagyobb igénybevétel ide vagy oda, a GTA olajfogyasztása továbbra is 0.0 :))
A szerviz továbbra is a Csöri művek, ami a legjobb szerviz :)