Blog

>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-11-28

Ma végre sikerült apuval elmennünk a Mozaik utcába, és a több órás sorban állás meghozta a gyümölcsét, nem kell tartanom a szmogriadóktól. :) Még csütörtökön új ingyen forgalmi, és végleg lezárul ez a sztori, amit nagyon nem bánok. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-28

2 napig állt az autó, ami elég épp elég volt arra, hogy a bal hátsó gumi elengedje a nyomás nagyját. Felfújtam, eltekertem a szervizbe, ahol felszerelték a gumikat, ahol szó nélkül leszedték és feltették újra. Azóta jónak tűnik, de az igazság csak holnap reggel derül ki.

Update: 3 napja nem ereszt. :)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-11-28

Hétvégén lecseréltem a nyári kf felniket a télen használatos gyári lemezfelnikre. Illetve, volt egy kis gubanc a jobb elsővel, mert azon úgy megtapadtak a felni csavarok, hogy nem sikerült meglazítani őket. Acélcső sem segített, végül vasárnap(!) találtam a budaörsi Tesco előtt egy marso-t, és ott tudták orvosolni a problémát, amihez egy hatalmas légkulcsot kellett igénybe venni, amin állítólag még nem fogott ki semmi - vagy eltörte azt :D

Ma reggel pedig olyan történt, ami már régóta nem:ezer ágra sütött a Nap, és +3C. Na kellett sietni a cserével?! :)

Kilométer-óra állás. 127 424

>> Szervizkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2011-11-27

Ha az eddigiek nem lettek volna elegek, egyik napról a másikra elkezdett sírni a kormány-szervóm. Alapjáraton is, de főleg kanyarodáskor nyekergő síró hangot adott és szétszedés után kiderült hogy az olaj is szivárgott belőle. Kormánymű kompletten ki és elküldve egy teljes felújításra. Amíg a szaki várt a szervizbe küldött cuccokra lecsiszolt és alvázvédőzött pár rozsdafoltot, állítottak a nehezen nyíló ajtózárakon is és próbáltak egy régebbi hibára - olajnyomás és hőfok + ködlámpa - fényt deríteni, sajna sikertelenül. Legalább a kormány rendben van, simán és csendesen jár. A kormányzása talán kicsit feszesebb lett de cseppet sem zavar. Kicserélték a fék/váltó olajokat és a kormánymű beépítése után az is megkapta a friss vért.

 
>> Tuning és extraJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2011-08-28

Nagyon régóta szerettem volna lecserélni a szokásos kék színű kicsit kopottas üléseket valami szebbre, különlegesebbre:) Sikerült is beszereznem egy (a tisztítás után) nagyon szép állapotban lévő ülésszettet oldalkárpitokkal kompletten jóárasítva:)
A szerelés pikk pakk ment, külön örültem hogy jobbkormányos autóból kerültek ki az ülések, mert így az anyósülés lett állítható, a vezetőoldali ülésnek ugyan nincs meg az állítási lehetősége de nem is baj, főleg hogy egy kicsit talán alacsonyabbra tolódott az üléspozíció:)

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-10-26

A vízhőfok mutató tartósan a 90 előtti vonásnál tanyázott a hűtőcsere után.
Kicseréltem a termosztátot Vernet gyártmányúra, majd mikor ezzel is ezt produkálta, kicseréltem a hőfok jeladót (Facet). Ezek után a mutató erősen ingadozott, majd beállt a 90 alá egy kicsivel.
Aggodalmaskodtam az ingadozás miatt, de a fórumon megnyugtattak, hogy ez természetes jelenség az Alfánál. Eddig nem csinálta, így azt gondoltam, valami gixer van.
Valószínű, hogy a régi hűtő már olyan állapotban volt (elszennyeződés kívül-belül, korrózió), hogy nem okozott ekkora különbséget a hőfokban.
Na meglátom hogy fog viselkedni nyáron, amikor ismét meleg lesz.
Addig is valamelyik nap visszateszem a gyári termosztátot.

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-11-11

Miután bebizonyosodott, hogy nem a termosztát volt az oka a vízhőfok mutató alacsony szinten állásának hanem a hőfok jeladó, így visszacseréltem a Vernet márkájú termosztátot a gyári Behr-re.
Mivel a fagyálló ocsmány folyadék és nehéz eltakarítani, ezért a csere elvégzésénél fontos szempont volt a minimális fagyálló melléfolyás. (Mellesleg ugyanezt töltöm vissza.)
A csere menetét útmutató szerűen írom le, talán valakinek hasznára lesz.

Hozzávalók:
- bilincsfogó (hiányában kombinált fogó és kicsi laposfejű csavarhúzó is megteszi),
- 6-os és 7-es dugókulcs vagy megfelelő csavarhúzó az awab bilincsekhez,
- 13-as csillagkulcs a termosztát csavarjaihoz,
- 21-es csillagkulcs a hőfok jeladóhoz,
- kis tölcsér,
- műanyag kajás edény,
- 3 darab literes flakon,
- rongy és papír törlőkendő,
- esetleg egy emelő.

Menete:
A légtömegmérőről húzzuk le a csatlakozóját és a szívócsőről oldjuk a műanyag bilincsét, majd a kábellel együtt tegyük az akksi mögé.
Oldjuk a pillangószelepház oldali awab bilincset (6-os) valamint a légtömegmérő valamelyik oldali bilincsét (bilincsfogó). A kartergáz csövét nem kell leválasztanunk, a szívócső elfordítható azzal együtt, hogy ne legyen útban.
Oldjuk a légszűrőházon lévő cső bilincsét és szedjük ki a csövet a helyéről, tegyük félre.
Húzzuk szét a hőfok jeladó csatlakozóját, fordítsuk a hengerfej mögé.
Ha a termosztát nagy csövén gyári bilincs van, akkor annak az összehúzó fémfülét fogóval és csavarhúzóval feszítsük le, majd a kis füleket letörve oldható a bilincs. Egyébként a 7-es kulcsra lesz szükségünk.
Fogjuk a tölcsért és az egyik flakont, helyezzük a termosztát alá. Egy csavarhúzóval szúrjunk be a nagy cső alá a termosztát csonkja mentén. A folyadék megindul, a tölcsérrel fogjuk fel a sugarat. Amikor a flakon megtelik, húzzuk ki a csavarhúzót, cseréljünk flakont és folytassuk a leeresztést.
Ha már nem jön több folyadék, húzzuk le a csövet a termosztátról és fordítsuk a motor elé végével felfelé.
Oldjuk a fűtéscső bilincsét és húzzuk hátra a csövön amennyire lehet. Mozgassuk meg a csövet a csonkon. Illesszük be a műanyag tálkát a csatlakozás alá és lassan húzzuk le a csövet, de ne teljesen, csak addig, hogy a folyadék lassan szivárogjon a tálkába. Amikor a tálka megtelik, a csövet visszadugjuk a csonkra. Átöntjük a tartalmát a flakonba és folytatjuk a leeresztést.
Ha már nem jön több folyadék, húzzuk le a csövet a termosztátról és fordítsuk a tűzfal felé végével felfelé.
Oldjuk a legkisebb cső bilincsét, majd húzzuk félre a csövet. Csavarjuk ki a hőfok jeladót.
Tegyünk törlőkendőt a termosztát alá és oldjuk a két csavarját. (Ennél a pontnál az autó bal elejét kissé megemelhetjük egy emelővel, akkor a hengerfejben maradt folyadék nem folyik ki.) Fordítsuk fel a levett termosztátot és oldjuk le az alsó cső bilincsét, majd húzzuk le a csövet.

Termosztát kint van, a folyadék veszteség minimális :)
Fogjuk az újat és a szétszereléssel fordított sorrenden beszereljük.
Miután meggyőződtünk, hogy az összes cső (4db) a helyén és a bilincseik rögzítve/meghúzva, feltölthetjük a hűtőrendszert.
Azt fogjuk tapasztalni, hogy a kiengedett mennyiséget nem tudjuk visszatölteni. A megmaradt folyadék helyén levegő van, azt ki kell engedni a rendszerből.
A bennmaradt levegő jelentős hányada a hűtőben van. Ezt legegyszerűbben a hűtő csőcsonkjával átellenes felső sarkában található műanyag légtelenítő csavar segítségével tudjuk kiengedni. Ehhez egy széles fejű csavarhúzóra lesz szükségünk.

A csavart sosem kell teljesen kitekerni, és nem kell agyonhúzni. Először kitekerjük a csavart addig, amíg meghalljuk a szuszogást. Amikor már a folyadék jön, visszacsavarjuk. Ezután a jobb kezünkkel megnyomkodjuk a felső csövet, majd összenyomva tartjuk. A bal kezünkkel lazítunk a csavaron, hogy szuszogjon. Amikor már a folyadék jön, visszacsavarjuk. A jobb kezünkkel elengedjük a csövet. Ezt 2-3-szor megismételve a levegő nagy részét kipréseltük a hűtőből. A maradék folyadékot betöltjük a kiegyenlítő tartályba max szintig. Ha még ezután is maradt kevés folyadék, azt betöltjük az autó használata után, amikor a maradék levegő is távozott a rendszerből.
Ellenőrzésképpen beindítjuk a motort és járatjuk addig, amíg a termosztát kinyit. Közben átnézzük, nem szivárog-e a folyadék, illetve a kiegyenlítő tartály tetején lévő kis csőből egyenletesen folyik-e a folyadék a tartályba.

Ha minden eszköz rendelkezésre áll, az egész csere 1 órát vesz igénybe.
Tapasztalatom az, hogy a gyári termosztát hiszterézise kisebb, vagyis a mutató ingadozása kisebb. Hamarabb zár a Vernet gyártmányúnál, nem hűl annyira vissza a folyadék és hamarabb is nyit. Átlagban ugyanazt az értéket tudja mind a kettő, de a gyári "gyorsabban" reagál.

>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2011-11-27

Elérkezett ennek is az ideje. Kevés a 166 ló. A chip tuning nem vonzott, drága, és macerás, illetve nincs kedvem a motort szétcseszni. Ezért jött képbe a tuning box, igen, szívó motorba. Bacar tuning, olasz, mást nem szabad benzines Alfaba tenni. Az az igazság, én sem számítottam szinte semmire, de akartam tudni, mennyire húzható ez a moci, ha egyáltalán húzható ezzel a kütyüvel.
A héten, Szerdán megkerestem a szakit, aki már több száz autóba szerelt, és programozott fel boxokat. Alfa mániás, 159-et akar venni :-), most nincs Alfaja.
Nagy reményt ő sem fűzött a dologhoz, mivel ez egy gyárilag kihegyezett motor. Mondta, hogy kisebb motoroknál igencsak nagyot tud húzni.Bekötötte a boxot, elindultunk a 'teszt pályára' Pécel utáni szűk kanyargós rész.
Kezében a tester, egyszer kérdezi, érzek-e valamit.
- ne viccelj, kellene? Visszaváltok, nyomom a gázt, de ugyanolyan az autó, mint volt mindig is.
- Na mondom jó, úgy néz ki, akkor ennyi a történet. Kb. 1-2 perc múlva, azt hittem, hogy érzéki hallucinációm van, az autó megváltozott, más lett a hangja, és kifejezetten ideges lett. Jött egy kanyar, lelassítok, akkor már éreztem, hogy valami megváltozott, utána elkezdtem kigyorsítani, nézzük, mit művelt a box: baromira megindult, és azon döbbentem le, hogy 3-asban volt a váltó, és kb. úgy gyorsult, minta 2-esben lenne a váltó..azt hittem, a 2-est forgattam el 4000-ig, és nem vicc, tényleg így volt. Mondhatni, hogy a váltások eggyel eltolódtak, a 4-es a régi 3-asnak felel meg, stb. Teszteltük az autót kb. 1,5 órán keresztül, különböző beállításokkal, feszegettük a határokat, hogy mit lehet kihozni a motorból. Volt, amikor felül ment veszettül, de alul nem húzott annyira, a motor nem forgott tisztán, vagy a hangja volt természetellenes. Aztán közösen a szakival eldöntöttük, hogy melyik programon fusson a vas, és azt tároltuk. A teljesítményéről: 1-es, 2-es leforgatása után, nehezen lehet az úton tartani téli gumikon, asr, vdc villog, keresztbe akar fordulni, nem csak én üvöltöttem a brutál érzéstől, hanem a programozó is :)). Minden várakozásunkat felülmúlta a dolog. Tehát, alul nagyon megy, 2000-től határozottan húz, fokozattól függetlenül. Nincs gondolkodás, nincs torpanás, szétforog a motor 3-asban is.
Nagyon örülök, hogy ezt megléptem, ajánlani tudom mindenkinek, aki plusz teljesítményt szeretne. Én a boxot használtan vettem, de újonnan szereléssel együtt 50K. A szakember szerint 8-10 % plusz teljesítményt nyertünk, de nagyon érezni :-).

>> AutóápolásGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2011-11-26

Ma egy picit jó idő volt,így hát lemostam az autót.(hát ezek a lemezfelnik elég randák:))

 

Ma ismét elérkezett az idő, hogy 10 ezer km után új olajat kapjon a kicsike.
Olajfajta: Selenia Multipower 5w-30. Szürő cserélve.
km:177200