Blog
Jobb később, mint soha, így én is elkezdtem lejegyezni az autóm szervizelését.
Tehát:
2011. november 17-én mentem Csörihöz.
Műszaki vizsgára kellett elkészíteni a járgányt.
1, Olajcsere Selénia Racing
2. Vez. módosító cseréje (kb.:130000 km-t ment a régi és még nem volt erős hangja)
3. Az összes ékszíj cseréje
4. Pollenszűrő csere
5. Kézifék rögzítő kötelek cseréje.
Km-óra állás: 196128
A munkákat Csöri profi módon végezte el.
Szerintem bizonyos alkatrészekből - főleg motor alkatrészekből - nem érdemes utángyártottat beépíteni, ezek közé tartozik a hidrotőke is. Így nem volt kérdés, gyári kell. Több helyen érdeklődtem hidrotőke árak után, és bevallom majdnem meginogtam. Elég tekintélyes különbség van a gyári és az utángyártott ára között, és 16 darabnál ez komoly tétel. De végül szétnézve a neten, rábukkantam erre az oldalra: http://ricambi.alfisti.net
ahol igen jó árat mondtak.
16db gyári hidrotőke (46787055) ára 71421Ft áfa nelkül (szabadkai címre rendeltem).
Ami a vezérműtengelyt illeti, mivel nem típushibáról van szó, jó lesz bontott is. Az új különben 90eFt körül lenne, horror. Szerencsére találtam egy hibátlan tengelyt a helyi bontóban. 10eFt-ot kértek érte.
Nem hiányzott ez a kiadás, de legalább ezzel sem lesz gondom többet.
Eljött a nagy szervíz ideje. Szabadnapot vettem ki erre a napra, mert kíváncsi voltam a motorra. Olajteknő és vezérlés cseréje és a kapcsolódó dolgok elvégzése lett tervbe véve mára. Km-óra állása: 149823
Majdnem minden alkatrész megjött. A gyári szelepfedél tömítés és a vezérlésmódosító szimmering sajnos nem érkezett meg két hét alatt, így utángyártott lett véve.
Először a szelepfedelet bontottuk le tájékozódás céljából, hogy hogyan is áll a vezérlés, illetve a célszerszám (vez.teng. rögzítő idom) megfelelő-e.
Ekkor egy igen kellemetlen meglepetés ért bennünket, már bánom hogy nem fotóztam le. Amikor a kipufogó vezérműtengelyre próbáltuk rátenni a szerszámot, megdöbbenve láttuk, hogy az a bütyök szinte eltűnt. A többihez képest kb. 3mm-rel lekopott a csúcsa. A hidrotőke kikezdte és szépen lekoptatta.
Az biztos, hogy hidrotőkéből még a gyári volt benne, de talán a vezérlésmódosítóból is. Legalább is a rajta szereplő dátum erről tanúskodik.
Ez a felfedezés persze átszervezte a tervezett programot mára. Innentől kezdve felesleges lett volna bármit megcsinálni a motoron.
Először is kell egy kipufogó vezérműtengely és egy garnitúra hidrotőke. Ugyan nincs mindegyik közel a véghez, de inkább legyen mind kicserélve, akkor nem kell hozzányúlni a szelepfedélhez 100ekm-ig.
Ha ezek meglesznek, ismét neki lehet gyűrkőzni a nagy szervíznek.
Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.



Jó ideje nézegettem a lecserélt első brembo nyergeimet, és az az ötletem támadt,hogy ha már lent van a váltó és úgyis hátsó fék frissítést kell tartanom mi lenne ha valamit fejlesztenénk rajta. Így kezdtem azon gondolkodni,hogy fel lehet-e rakni hátra a nagyobb nyergeket. A projekt elindult a mai napon, és már kész is a sablon a felfogatáshoz fából :-) Egyelőre ígéretesnek mondanám a projekt állását, meglátjuk milyen lesz felcsavarozva. Apróbb akadályok még vannak, főképp a fékcső nyeregbe csatlakozásánál zavar be a difi egyik merevítője, de majd Mr Flex megoldja :) A képeken látható sablon az evo 1, de utána készült egy jobb, sajnos arról nem csináltam képet, majd holnap.


Két hete történt, hogy Budapestről hazafelé nagyon hangos volt az autó. Több fórumtárs tippelt porlasztó hibára, de engem nem hagyott nyugodni, hogy miért hidegben hangosodik, és erős emelkedőn miért halkul. Titkos tippem volt a katalizátor, szerintem hidegben nem működött, és lassan eltömődött.
A kipufogós megerősített, szerinte csoda hogy beindult az autó. A javítás óta a fogyasztás ismét 7l alatt mozog (legutóbb a korábban szokásos 6,8 jött ki), csendesebb is a járgány, és fantasztikusan élénken reagál a gázpedálra. Kaptam egy jópár paripát ismét.
Kicseréltem a hátsó és a középső hardy tárcsát. Félsiker... A kardánfelfüggesztőt és az első hardyt is ki akartam cserélni, de nem tudtam kihúzni a kardán első felét. Sajnos a se aknám, se emelőm. A felbakolt, aláfekvős szerelésnek megvannak a korlátai. Majd fizetek valakinek, hogy megcsinálja.
