Blog
Eddig tartott a polír adta csillogás. Történt ugyanis, hogy hétvégén páromnál voltam, az utcán parkoltam, szomszédban pedig kutat fúrtak az előző hétvégén. Ez eddig mind szép és jó, de a feltörő felesleg vizet kifolyatták az utcára, ami rengeteg szürke homokot vitt magával. Ez a víz odakint elfolyt, a homok fennmaradt, megszáradt, majd a hétvége folyamán a szelecske mind ráhordta a frissen polírozott Pirire :-/ Úgy nézett ki, mintha legalábbis valami homokbányában rallyztem volna. Bő vízzel és finom kefével a lehető legtöbbet lemostam róla, majd szarvasbőrrel szárazra töröltem. Végezetül pedig ki is porszívóztam, hamár így jött.
Biztos, ami biztos egy olajcserét is eszközöltem. Ez egy amolyan tisztító olajcsere periódus lesz, 1-2 ezer km után leengedem. Egy átlagos, de jó minőségű olajat alkalmazok. Delphi Supreme 15W-40. Azért ez, mert pénzembe gyakorlatilag nem került, és a célnak tökéletesen megfelel.
Már megint az erős emberek...
Az olajszűrő leszedésével megszenvedtem. Aki korábban rátekerte a szűrőt, az úgy tűnik nem hallott még arról, hogy a gumigyűrűt meg kell olajozni és kézzel normálisan rá kell húzni.
Miután a láncos leszedő már korrektül összeroppantotta és megtekerte ezt a hatalmas szűrőt, csikorgó hangok közepette megindult. Pár olajszűrőt leszedtem már, de ilyet még nem hallottam. Ebből következtettem rá, hogy szárazon húzták meg.
Ahogy mondani szokták, máshogy sose erősödök meg. :-D
Jön a tél és miután egyre sűrűbben felvillant (sípolással és error felirattal együtt) az izzító kis ikonja, úgy döntöttem nem halogatom tovább a cserét :)
4db NGK izzítógyertya került be a motorháztető alá :)
Óra szerint 148ezerpárszáz km-rel vettem meg. Akkor volt hét és fél éves, első rá- és alánézésre jó állapotban.
Másodikra azért - amikor már józanabbul (főleg a szerelőm) szemléltük - találtunk pár megoldandó feladatot a kötelezőkön kívül:
- alsó motortér-burkolat két hátsó fülét tartó csavar sehol, annak menete a bölcsőn szintén sehol, hm?
- olajleeresztő csavar menetét felfúrták, és egy bazi nagy csavart tekertek be ferdén, ezért az olajteknő cseréje javasolt
- első féktárcsa kuka
- vezérlésmódosító végét járja (az első átnézéskor és a próbaúton sem hallatszott a hangja, de mikor elhoztam már igen, ki érti ezt)
- a váltó erősen ereszti az olajat
- jobboldali küszöb végén kezdődő korrózió (ez fáj a legjobban)
Az átvizsgálás után május 2-ára előjegyeztem az autó, addigra minden alkatrész meglesz - gondoltam.
folyt. köv.
Mivel jó ideje állandóan lemerült az akkum, és az akku cseréje sem oldotta meg a problémát.( a töltésjelző lámpa nem világított járó motornál) Szerelőm nem egyszerű munkával ki szerelte, elvitte felújítani. Kapott új feszültségszabályzót , diódahidat. Valamint beszereléskor egy új szíjat mert a régi itt ott repedezett volt.
Jobboldali kormányösszekötő csere.Remélem már nem kopog semmi:)
Ma le lett vizsgáztatva a kicsike törött szélvédő ide, vagy oda :)
Téli kerekek is fel lettek rakva. Megvígasztaltak, hogy kormányösszekötőket kell majd cserélnem, ezt is felírom a listára, hogy mit kéne, aztán lassan el lehet szépen sorban mindent kezdeni
Mióta kivettem a xenont és bekerültek a H.O.D. izzók elég sűrűn rávillantanak sötétben. Ma kikaptam az izzókat, hátha rosszul raktam be őket, de nem volt semmi gond. Bal oldali lámpán lejjebb állítottam kicsit manuálisan mert egy kicsit magasabbra vetített mint a jobb oldali. Érdekes, hogy míg bent volt a nem gagyi xenon 2 havonta 1 szer kaptam egy villantást. Amióta halogén van benne 40km-en kapok 2 "üdvözlést". :S
Ma felkerültek a téli pacskerek. Még mindig GoodYear Ultra Grip 7 195/65 R15 méretben. Kellene hozzá szereznem gyári alukat. Dísztárcsa nem Alfára való. :D Mintamélység mind a 4 keréken 7,1mm.


Cseréltem az összes kipufftartót. Közöttük azt a kipuff tartó szilentet is, ami a hátsó motortaró után van felszerelve, a harang végén.
Ki tudja hogy, de ezt sikerült valakinek felakasztania valamilyen tereptárgyra, így nem csak azért kellett leszednem, mert a gumirésze halott volt, henem azért is, mert minden eleme el volt görbülve. Sajnos nem tudtam tökéletes minkát végezni, mert a kipufogóra hegesztett rögzítő lemezt nem mertem eredeti állapotába visszahajlítani, mert úgy éreztem, hogy le fog törni. A többi részt kikalapáltam, és kaptak cink sprayt. Van némi szögeltérés, de a szilent szerintem még bőven elbírja. Azt mondom, hogy az eredmény nem tökéletes, de kielégítő.



