Blog
Nem igazán bírta a gyári a - 25-30 fokot ezért le kellett cserélnem egy izmosabbra
Varta 74AH 780A
ezzel remélhetőleg pöccre indul az Alpokban is:)
http://www.romaiakkumulator.hu/hu/varta-hagen-exide-perion/varta-silver-dynamic-sd-577400.html

Ismételten imár a második boxer 33-as alfám motorja kezdett el 2011.nov.19.-én kopogni pontosan szelep,és dugattyú találkozót megbeszélni :(
Nem baj ettöl még mindig az alfa az ennyém marad szívem érte dobog !
Mai napon trélere került a kicsike és jó kezek közzött van (Tárnok) Ferke kezzeire bizva teljes motor generált kapp vagy kapok a mikulástól :)
Eddig költség :a szállitás : 18db nagy órru mátyás volt !
Már hetek óta csak tervezgetek,tisztogatok.Embertelen mennyiségű kosz van a motoron,és a járulékos dolgokon!Holnap végre elkerül a blokk egy gépműhelybe.Majd meglátjuk,hogy onnan merre tovább!Sikerült hozni új fékeket,kuplung szerkezetet,tárcsát leadtam kevlároztatni,cometic útba van az USA-ból!Lassan,de biztosan haladok előre!






Bálninak is új kispajtása lett a mi nagy örömünkre, hála Istennek! Annyira megörült neki, hogy suhanva szállította haza az új otthonába. Remélhetőleg még sokat fognak cimborálni egymással.
Km óra állás: 204.000



Itt a hideg ezért egy kis téli felkészülés:ablakmosó+ablaktörlö lapát csere(Bosch)
Eljött a nap, amikor átvehettük a nyeremény gumikat. Reggel lemosattuk az Alfát, elvégre nem lehet koszos autóval útra kelni. Ebből az lett, hogy messzirők ordított rólunk, hogy vidékiek vagyunk: a miénk volt a legtisztább Alfa az egész városban. Igen, Halesz, a tiédet is beleértve. :)
Idő előtt érkeztünk meg, mert jó korán indultunk. Olyasmikkel számoltunk, hogy eltévedünk, dugó lesz, lerobbanunk, kitör az atomháború... Ezek közül annyi jött be, hogy úgy másfél kilométeren tényleg araszolni kellett. Egy telefon oda-vissza, és összefutottunk Halesszal, aztán letámadtuk a Michelin főhadiszállást. Készült egy-két fotó is (nem túl szalonképesek, ugyanis a fejem is látszik rajtuk), aztán elindultunk hazafelé. A hazaúton "végre" valóban beütött a krach. Jó vidéki szokás szerint alaposan eltévedtünk. Hébe-hóba láttunk valami ismerős helyet, de éppen nem lehetett arra kanyarodni, amerre szerettünk volna, végül halvány gőzöm sincs róla, hogyan kötöttünk ki az M7-esen. (Szerelmem a háttérben: "És különben is ÉN mutattam meg az utat...") A négy gumi mellé pár ősz hajszállal is gazdagodtunk.
Fehérváron aztán kitaláltuk, hogy egyszerűbb rögtön feltetetni az új gumikat, mint eltenni őket, szóval elkanyarodtunk a szerviz felé is.
A gumikról magukról egyelőre nem tudok beszámolni, mert 3-4 kilométeren, szigorúan 50 alatt nem sok derült ki. :)

Jobb később, mint soha, így én is elkezdtem lejegyezni az autóm szervizelését.
Tehát:
2011. november 17-én mentem Csörihöz.
Műszaki vizsgára kellett elkészíteni a járgányt.
1, Olajcsere Selénia Racing
2. Vez. módosító cseréje (kb.:130000 km-t ment a régi és még nem volt erős hangja)
3. Az összes ékszíj cseréje
4. Pollenszűrő csere
5. Kézifék rögzítő kötelek cseréje.
Km-óra állás: 196128
A munkákat Csöri profi módon végezte el.
Szerintem bizonyos alkatrészekből - főleg motor alkatrészekből - nem érdemes utángyártottat beépíteni, ezek közé tartozik a hidrotőke is. Így nem volt kérdés, gyári kell. Több helyen érdeklődtem hidrotőke árak után, és bevallom majdnem meginogtam. Elég tekintélyes különbség van a gyári és az utángyártott ára között, és 16 darabnál ez komoly tétel. De végül szétnézve a neten, rábukkantam erre az oldalra: http://ricambi.alfisti.net
ahol igen jó árat mondtak.
16db gyári hidrotőke (46787055) ára 71421Ft áfa nelkül (szabadkai címre rendeltem).
Ami a vezérműtengelyt illeti, mivel nem típushibáról van szó, jó lesz bontott is. Az új különben 90eFt körül lenne, horror. Szerencsére találtam egy hibátlan tengelyt a helyi bontóban. 10eFt-ot kértek érte.
Nem hiányzott ez a kiadás, de legalább ezzel sem lesz gondom többet.
Eljött a nagy szervíz ideje. Szabadnapot vettem ki erre a napra, mert kíváncsi voltam a motorra. Olajteknő és vezérlés cseréje és a kapcsolódó dolgok elvégzése lett tervbe véve mára. Km-óra állása: 149823
Majdnem minden alkatrész megjött. A gyári szelepfedél tömítés és a vezérlésmódosító szimmering sajnos nem érkezett meg két hét alatt, így utángyártott lett véve.
Először a szelepfedelet bontottuk le tájékozódás céljából, hogy hogyan is áll a vezérlés, illetve a célszerszám (vez.teng. rögzítő idom) megfelelő-e.
Ekkor egy igen kellemetlen meglepetés ért bennünket, már bánom hogy nem fotóztam le. Amikor a kipufogó vezérműtengelyre próbáltuk rátenni a szerszámot, megdöbbenve láttuk, hogy az a bütyök szinte eltűnt. A többihez képest kb. 3mm-rel lekopott a csúcsa. A hidrotőke kikezdte és szépen lekoptatta.
Az biztos, hogy hidrotőkéből még a gyári volt benne, de talán a vezérlésmódosítóból is. Legalább is a rajta szereplő dátum erről tanúskodik.
Ez a felfedezés persze átszervezte a tervezett programot mára. Innentől kezdve felesleges lett volna bármit megcsinálni a motoron.
Először is kell egy kipufogó vezérműtengely és egy garnitúra hidrotőke. Ugyan nincs mindegyik közel a véghez, de inkább legyen mind kicserélve, akkor nem kell hozzányúlni a szelepfedélhez 100ekm-ig.
Ha ezek meglesznek, ismét neki lehet gyűrkőzni a nagy szervíznek.
Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.



1
567