Blog
hátsó fékbetétcsere, plusz féknyereg felújítás....és maradt tartalékban 2 betét
Megérkezett a szett amit az e-bay-ről rendeltem. Szép fekete sebességváltó gomb, bőr sebváltószoknya és kézifékkarszoknya.
Nem mondanám, hogy feltétlenül szükséges és hasznos, de sokkal szebb, mint az eredeti rettenetes műbőr volt.

Mivel az olajcsere alkalmával láttam, hogy a hátsó dob és az összekötő cső is a végét járja, azaz tiszta rozsda és a szentlélek tartja a helyén, elvittem a B&S kipufogóhoz.
Ha már lúd legyen kövér alapon Kis Sárkány kapott egy szolid sport dobot és egy szép ovál véget.
Az összhatás nagyon pozitív. Szép a hangja, és a vég is nagyon jól néz ki. :)

Végre megvan, amire már azóta vártam, hogy megvettem Kis Sárkányt. Nagyon nem szerettem a gumi kormányt. Rideg a fogása, csúszik, meg nem kellemes.
Bőrmaci segítségével találtam egy jó bőröst, elvittem hozzá a kocsit reggel és délutánra már kész is lett. Nagyon szép munkát végzett. Esztétikailag is sokkal jobb, másrészt sokkal jobb érzés megfogni, nem csúszik és egy kicsit vastagabb is lett, amit nem bánok.
Szóval minőségi ugrás. :)
A jobbelső lengőkar egészen pontosan 33e km alatt megadta magát. Unixos "erősített" lom volt, soha többet ilyet. Vettem egy nagy levegőt, bementem a szalonba és rendeltem egy igazi gyári csomagolásos gyárit. A szerelőm Sanyi berakta, beállíttatta a futóművet, én meg reménykedek, hogy ezzel egy darabig nem kell kínlódnom.
Mellesleg megoldódott a bizonytalan kormányzás probléma is a futómű állítással. Egyre jobban hajlok afelé, hogy csak gyári alkatrésszel szabad egy autót szervízelni, kerül amibe kerül. Vicces, hogy hátsó lengőkarcsapágyak is voltak cserélve nem olyan irtózatosan régen, de határon van a hátsó futómű összetartása is. Úgy, hogy főleg pályán használom az autót.
Bal alsó/felső Jobb alsó/felső lengőkar csere,
kipuff leömlő utáni rezonátorcső csere,
komplett kézifék bovden csere,
komplett fékcsőcsere+fékolaj csere
+műszaki vizsga
Mindezért köszönet Zé. mesternek! Nagyon jó lett! :-)
Régi terv volt egyedibbé tenni a hátsó lámpáimat, már az előző autómnál is gondolkotam rajta, de végül ott nem valósult meg.
Eredetileg egy sokkal komolyabb terv volt az átledezésre, de be kellett látnom, hogy azt lehetetlen megvalósítani az eredeti lámpaburákban. Sajnos... Így egy egyszerűbb megoldást kellett választani. Több helyről is kértem árajánlatot, elég nagy volt a szórás az összegeket illetően. A legdrágább kereken 100ezret szeretett volna kérni, értelemszerűen nem találtam reálisnak az összeget. Értem én, hogy pepecs munka, nagy a munkaköltség, na de azért ezt nagyon erősnek tartottam. A Fanat-X csapatnak köszönhetően Székesfehérváron készültek el a lámpák, Tungsram ledek használatával, garanciával.
Lényegében azon kívül, hogy mindenhol led van izzó helyett, annyi a változás, hogy az index is funkcionál helyzetjelzőként, majd mikor villognia kell, színt vált. Valamint a ködlámpák is üzemelni fognak féklámpaként. Minden más maradt a helyén. Kívülről nem is látszik nagyon a változás, csak egészen közelről nézve, de arról nem tudtam képet csinálni. Azért ha be lesz kötve, gyanítom, hogy szembetűnőbb lesz a változás. Természetesen az elektronika is át lett verve, nem fog visszajelezni a műszerfalon a kiégés-visszajelző. Most, hogy jönnek az ünnepek, nem tudom, hogy idén be lesz-e szerelve, vagy csak jövőre. A bekötés, forrasztás miatt autóvillamossági szerelő segítségére lesz szükségem. Ha a helyére kerül, akkor terveim szerint lesz majd róla videó is.




Még november végén felkerültek a téli gumik az autóra.
Nagyon jó állapotú Vredestein gumikhoz sikerült hozzájutnom 6-6,5mm-es profilmélységgel.
A költségem a nyári gumik leszerelését és a téliek felszerelését is tartalmazza.
Ma sikeres műszaki vizsgát tett a gép :)
És vettem egy új 74Ah akkumulátort, hátha könnyebben indul reggelente.



Ma este felkerültek a téli kerekek és a nyári megy pihenni pár hónapra.
Egy kicsit későn került sor a váltásra, de ennek több oka is volt.
Az első, hogy egész nyáron nem tettem rendbe a téli alufelnik fényezését.( lustaság, feledékenység, ej ráérünk még )
Aztán az időjárás is kegyes volt, elmaradtak a hidegek és egészen tavaszias decemberünk is volt a múlt hét közepéig.
Továbbá nem sok hiányzott, hogy a Michelin szettel is megfussam a 12.222km-t, ezért egy kicsit „nyújtottam” a télisítéssel. Végül is Michelin-kel 12.117km-t sikerült "csak" össze autóznom 07.13-tól 12.20.-ig. Úgy gondolom, hogy azon a 105km-en nem múlik semmi sem, így felkerültek végre az évszaknak megfelelő kerekek-gumik az autóra.
Az első összehasonlítást meg lehet ejteni, mármint a kopás terén.
A hátsó gumikon szinte nem is látszik kopás ránézésre. Az első párosról viszont, már több kaucsuk hiányzik. Eddig azonos a mérleg, mert a Pirelli-k is hasonló állapotban voltak.
Pontos méréssel rövidesen jelentkezem.
Összegzés az eddig eltöltött km szerint.
A két gumi közt nagyon nehéz különbséget tenni.
Ha van is különbség, akkor minimális, illetve műszeres mérésekkel lehetne csak megállapítani.
Mindkettő szett nagyon jól vizsgázott.
A Michelin eddig hozta azt, amit a Pirelli.
Nagyon jól tapad, kivállóan lehet vele kanyarodni, jól tűri az erősebb-hirtelen irányváltásokat, és esőben is magabiztos haladás tesz lehetővé.
Magasabb sebességű haladásnál is szintén jó partner.
Fogyasztásban nincs mérhető különbség a két gumi között.
Eddigi tapasztalat alapján immáron két jó gumit tudok ajánlani az Alfa Romeo 156-ra.
Ha a Michelin Pilot Exalto-val több kilométert lehet majd megtenni, akkor azt mondom, hogy az lehet a jobb gumi.
Illetve még egy dolgot figyelembe kell venni a tökéletes összehasonlításhoz, az pedig a gumik árának a vizsgálata lesz, azaz mekkora a két szett gumi közt az árkülönbözet.