Blog
2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.
Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)
November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800
Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.
A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)
A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)





nah végre megjött a csomag:
- termosztát 20500 Huf
- stab. rúd szilent 2300/db Huf
- axiál csukló 3900 Huf
Bp-Genova oda s vissza 2011.11.04-2011.11.20
2260km átlag fogyasztás autópályán 5,5. Főúton és városban 6,5l/100km
Szépen ment, teljesen elégedett voltam az Alfával, tényleg élmény vezetni.
Autópálya+matrica+tankolás 75e.
Viszont, mikor hazaértünk az M1 M7 közös szakaszán kaptam egy kavicsot
Szélvédőjav. 5e.

Múlt hét közepén friss műszakit kapott az autó. A két első fékcsövet és a kézifék bowdenjeit kellett kicserélni. A motor control failure hibát az egyik lambdaszonda generálta, de csak időszakos dolog volt. Töröltük és azóta nem jelentkezett. Így van ez a légzsák visszajelzővel is. A fóliát sajnos le kellett szedni az első üvegekről, de annyi baj legyen. Thx for Totti!
Ja és folyamatban van egy OBD kábel beszerzése Kínából, mert nálunk nevetséges árakon adják őket...
Ma megvettem a szűrőket és az olajat a két ünnep közötti szervizhez. Selenia WR 5W-40 plusz FRAM szűrők. A pollen WIX. Extra-hiper-szuper kedvezménnyel összesen 19055 Ft.
Még közben gondoltam meg és lehet veszek váltó olajat is, ha már szerelés lesz az is legyen kicserélve.
CSAK AZÉRT MERT MEGÉRDEMLI!!!!
Végül, de nem utolsó sorban észleltem, hogy van az első két ülésben ülésfűtés. Ez is felkerül az extrák közé! :)
Épp két hete vettem az autót, napi használatban van azóta! Le is kopogtam, hogy a 16. évéhez képest milyen patent kis verda. A folyamatos használat közben, meg az állapot felmérésem alapján is tudom, hogy mire kell számítanom mostanában. A 2000 16V hibamentességében meg csak bízom, s gyúrok a vezérlés... cseréjének költségeire... :)
Szóval a már több,mint 1000km alatt semmi extra nem történt. Tegnap délutánig. Mentünk "anyóshoz" ebédre. Egyszer csak a jobb lábtérből elkezdett valami füstőlni. Olyasmi mikor a kipufogóra csöpög az olaj és bejön az utastérbe. "Puccos" öltözékemben nem akartam félre állni (ha nem muszáj) így még megtettünk 2km-t "rettegve". :) Motor hangján, nem volt hallható semmi. Visszajelző műszereken sem volt semmi jelzés. Kaja után hideg motornál megnéztem a folyadékokat, rendben. Kocsi alatt sem volt semmi nyom. Így 50% os eséllyel haza indultunk. Indulás után ABS visszajelző jelzett vissza. Újra indítás után megint. Utána megálltunk 1x, még s akkor is. Ma reggel meg semmi... Kis ribanc... :)))
Szokásomhoz híven szombaton sem unatkoztam.
Átraktam a Temprába a B1bőr ülést is. Mégis csak így teljes a szett:) Kicseréltem még egy pár darab égőt. Feltoltam rá egy sérülés mentes Bh lámpát. Felraktam a tető antennát is fixen. De a Homasita mondjon le! Az univerzális antenna kábele max egy Ticoba elég. A csavar meg bele ért a belső világítás csokijába. A gyári emblémákat lenyestem (nem kell azt hirdetni, hogy 2,0 TS), s csak egy "155" felségjelzést kapott. Kapott egy MP3 as fejegységet. Ez kicsit kalandosra sikeredett, de tavaszig kitart (remélem) a nem szagszerű bekötés... ;) Ajtónyitogatás, lámpa próbálgatás közben kiderült, hogy mégsem olyan 100-as a benne lévő aksi. Így kénytelen voltam átrakni a "vésztartalék, próba" aksim is.




A motor elfogyasztotta a Selénia Goldot. Hamar. Túl hamar!