Blog
A váltó nehezen járt, és néha be is ragadt az 1-es és 2-es fokozatokba és a hátramenettel is gond volt, szóval a szerelőmet megkértem, hogy nézzen utána mi lehet a gond, azt mondta a kulissza és a bovdenek zsírozása megoldja a gondokat és így is lett, legalábbis eddig úgy néz ki. Azért én vettem a váltóba egy adag XADO gélt is, sok jót hallottam róla és ártani biztos nem árt.:) Úgy is muszáj volt kényszer szünetet beiktatni mivel lelopták mindkét rendszámot az autóról, és így újra kellett rendszámoztatnom az autót, pedig a réginek a vége 156 volt.:(
Most írom le csak. Gondoltam nem publikálom sehova, hogy tavaly márciusban lejárt a jogosítványom. Mára el tudtam minden papír munkát intézni. Illeték 4.000 HUF, orvosiért nem kért pénzt.
Mostantól egy papírral tudom igazolni magam, amíg meg nem érkezik a plakett. - 03/16-ig.
Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!

Tegnap korán reggel autóba pattantunk és meg sem álltunk az egyik kedvenc sípályánkig, ahol legalább 50 centi hó várt minket. Nagyon sokan voltak, de ha az ember nem csúszott le a legaljára, akkor nem volt nagy sor a felvonóknál. Végig autópályán mentünk, 600 km-t tettünk az autóba. Elég sok osztrák Alfával találkoztunk, ott is élnek jó ízlésű emberek. :)




Többféle apróság is orvoslásra került a múlt héten:
-Nem működött a sebességmérő. Helyesebben egy ideig működött, aztán ahogy bemelegedett az autó, megállt. Egy bontott jeladó Marklar kartárstól megoldotta a problémát.
-Miközben Aliék a sebességmérő-jeladóval küzdöttek, észrevettek egy cserés vízcsövet. Ez is újnak adta át a helyét.
-A kézifékkar alatt felszakadt a padló. Nekem nem tűnt fel, mert így vettem az autót, de Aliéknak nem tetszett és állítani akartak rajta, ekkor szembesültünk a kegyetlen valóval..:) Ez is meghegesztődött. Ennek kapcsán visszaraktam a középkonzolba a kézifékkar fedelét, ami már elég rég kiesett és a kesztyűtartóban lakott. Ehhez persze ki kellett szedni a középkonzolt, ami nem volt egyszerű, mert Luigi (akit ezúton csókoltatok) benszülött csavarokat tervezett a rögzítéshez. A kettőből egyet valaki már nem tett vissza, a másiknak én mondtam búcsút, úgyhogy legközelebb könnyebb lesz már kiszedni (amit a hátsó szivargyújtóhoz menő drótokban tapaszatlható folytonossági hiány miatt meg kell majd tennem).
Schulek Béla a következőket javította, cserélte :
- középső kardán felfüggesztés
- kardán csillag a végén
- váltó elejét tartó konzol + bak
- váltórudazat
- kuplungtárcsa
- hátsófék beállítás
- féltengelyek csere
- hátsó kerékcsapágy csere
- első kerékcsapágy csere
- légmennyiségmérő tisztítás beállítás
- kipufogó már nem vergődik kasztnihoz


Megérkezett az alkatrész, péntek 13-án délután elmentem Csörihez megejteni a cserét. A kiszerelt csövet megvizsgáltuk, hajlításra meggyűrődött és sürített levegővel csináltunk "nyomáspróbát", szépen sziszegett. Azóta hibátlan a vas. Egyelőre megúsztam a kuplungcserét. Kíváncsi vagyok meddig bírja. Óra szerint 194e, komp. szerint 210e km. van benne.
1
718
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Off-os verdák, tapaszta...
- Spider
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV