Blog

>> SzervizLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-11-14

Mai napon sikeres műszaki vizsga,és egyben 250 km .Hazafelé kicsit megkergült,rángatással kezdődött,most már alapjárat sincs.Egy gyertyát kikaptam,gyanúsan száraz volt,valószínű üz.a. szűrő lesz eltömődve.
2011.11.14.

 
>> Eseményaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2011-04-12

Az autóvásárlás gondolata először 2008-ban merült fel bennem, de akkor még csak ábrándoztam. Azonban azt biztosan tudtam, hogy benzines kell, szedán és 10 évnél fiatalabb. Akkor még hátsókerék meghajtás volt a favorit, így nem is gondoltam az Alfára. Az egyetlen elfogadható modell számomra a Lexus IS200 lett volna, de az árfekvése nem tetszett :(
Teltek múltak az évek. Közben nézelődtem elsőkerék meghajtású autók között is, így akadtam régi elfeledett kedvencemre a 156-os Alfára, abból is a frissített modellre.
Sajnos a kínálat nem bőséges benzines 156-osokból, de végül 2011. áprilisában találtam egy tetszetős példányt, így hát megleptem magam születésnapom alkalmából :)
Hogy ezzel mit vettem a nyakamba? Tömören fogalmazva Dédapám mondása jut eszembe: "motor nyomor".
Na jó, azért ennyire nem szörnyű a helyzet :)

folyt. köv.

 

2 éve foglalkozom pályázással hobbi szinten. Több rendezvényen és vezetőképzésen vettem már részt, de igazi versenyautót még nem volt lehetőségem vezetni.
Azt már régóta sejtettem, beszéltünk is róla sokat a „Srácokkal”, hogy egy épített autó teljesen más élményt nyújt, mint a kisebb nagyobb mértékben átalakított utcai autóink. Sejtettem, de nem tudtam pontosan mi a különbség. Persze a technikai paraméterek megismerhetőek, de a száraz adatok mögött megbújó érzések tapasztalatok nem helyettesíthetők, az át kell élni.

Ez a vágy már nagyon régi bennem (igazából gyermekkori). Végre sutba dobni a kompromisszumokat, és egy igazán versenyzésre kitenyésztett hangos, fapados, rángatós, rezonáló célszerszámot a kezeim közé kapni. Olyat, aminek az építését egy cél vezérelte, minél gyorsabbnak lenni. Azaz, igazi versenyautót vezetni.

A Tunexgcom szervezésének köszönhetően (Ők szervezik egyébként a Wéber Gábor által tartott tréningeket is) most lehetőségem nyílt vasárnap, profi csapat-támogatással kipróbálni a hazai pályaautózás legkisebb kategóriáját képező Suzuki Bio Kupában induló Swift-eket.

Technikai adatok:

Hengerűrtartalom: 1328,4 cm3
Hengerek száma: 4 (soros motor, 16 szelep)
Teljesítmény: 107 LE (78 kW)
Forgatónyomaték: 138 Nm
Minimális tömeg: 890 kg
Gumiabroncs: semi slick Toyo (a teszten Toyo utcai gumik)
Futómű: K&W lengéscsillapítók


Nem véletlenül a legkisebb kategóriával kezdtem. Azt gondolom ezt az autót már az én szerény tapasztalatommal is viszonylag biztonsággal tudom kezelni. Kapok sikerélményt anélkül, hogy összetörném magam és az autót, és végleg elmenne a kedvem az egésztől.

Amikor reggel 9 órakor megérkeztem a pályára már messziről feltűnt a RCM Motorsport szervizkamionja, ami bizalommal töltött el, amit meg az autóm külső hőmérője mutatott (-1 fok) az meg bizonytalansággal.

A bizonytalanságom szerencsére nem tartott sokáig, amikor megláttam a bokszutcában várakozó versenygépeket és a körülöttük szorgoskodó szerelőket, éreztem jó helyre jöttem. A Tunexcom teljes létszámmal megjelent, szívéjesen üdvözöltek, majd bemutatták a kiszolgáló Csapatot, akik szintén nagyon kedvesek voltak.
Ezt követően szemügyre vettük a felkészített autókat, Csuti Laci röviden ismertette a tudnivalókat. Az autókon bizony meglátszott a lehúzott szezon, a test-test elleni csaták, vetőkövek, kavicságyak nyomai, de ettől csak még jobban néztek ki, még inkább verseny hangulatuk volt. :-)

A bátrabbak nem vártak sokat Bukósisakot és kesztyűt húztak és kezdődött is a tesztelés.
A hidegre való tekintettel azonban nem az R888 semislick-eken, hanem az eső guminak használt TOYO Proxes T1-R gumikon. Ezek gyakorlatilag utcai gumik. Laci szerint ilyen körülmények között az 888-ok nem melegednének fel megfelelően utcai gumiknál is kisebb lenne a tapadás.
Az első pár etap után körvonalazódott, hogy az adott körülmények között, a mai napon 1.30.000 lehet a referencia köridő nekünk, Ami tekintettel az utcai gumikra és a hidegre, nagyon figyelemre méltó idő (ezek a kocsik a 888-on 1.28.000 körül tudnak futni a profik itt az Euro-ringen).

Én két etapot mentem. Mindkét autóval egyet-egyet. Érdekes volt tapasztalni, hogy a két autó annak ellenére, hogy gyakorlatilag egyforma, az eltérő beállításoknak köszönhetően menyire eltérő karakterű és viselkedésű.

És mennyire máshogy viselkednek, mint az utcai autók. Már a beszállásnál, amikor átfűzöd magad a bukócsöveken és belehuppansz a fix Sabelt kagylókba érzed, hogy ez más. Mélyen a padlón ülsz (úgy láttam ki, mint 7 évesen nagyapám skodájából:-). Közben alapjáraton jár a motor, az egész kaszni remeg, rázkódik. Amikor elindulsz, olyan hangos lesz minden, hogy a saját gondolataidat sem hallod. Gázt adsz a bokszutca végén, ekkor a motorhang nem csak a kasztnit, de az egész környéket betölti. Az autó ráz, mintha egyáltalán nem lenne rugózás.

Aztán jön az első kanyar….az autó mintha nem is a kormányra, hanem a gondolataidra reagálna, nincs késlekedés, nincs bizonytalankodás, nem hiába a profi KW futómű bitang jól teszi a dolgát. Aztán az első féktáv…eszembe jut Szuti és Laci javaslata kanyarba ne fékezz, mert hirtelen megindul a feneke! Figyelek, kicsit előbb is fékezek, majdnem megállok a kanyar előtt. Befordulok, padlógáz, ismét hangorkán, váltás aztán féktáv ismét. Itt már kicsit bátrabb vagyok, érzem is, hogy kicsit riszál az autó alattam, aha erről beszéltek a Fiúk. Két körrel később már direkt később fékeztem, élveztem, hogy jól kontrolálhatóan elindult az autó feneke az íven.

20 perc múlva remegő kézzel és lábbal szálltam ki. De nem volt sok idő feldolgozni az eseményeket, mert egy forró tea mellett máris elkezdtük megbeszélni Lacival a tapasztaltakat.

A következő etapra a másik autót választottam, mert annak az ülés- és kormánypozíciója megfelelőbb volt nekem. Itt is kaptam néhány jó tanácsot a srácoktól, miben különbözik az autó, és nekivágtam…csak köröztem-köröztem…..és nagyon-nagyon élveztem. Már kezdtem sejteni, mikor mit reagál majd az autó, mit hogyan kell csinálni. Akkor ott nagyon OTTHON voltam, úgy vigyorogtam, hogy csak a bukósisak tartotta össze az arcomat.

Gyorsan hozzáteszem végig figyeltem, és nem igazán vezettem határon, inkább csak próbáltam összeszokni az autóval. Nem akartam a „pályafutásomat” mindjárt az elején fejtetőn végezni.
A legjobb köridőm 1.31.7xx volt a fedélzeti computer szerint, ami figyelembe véve a körülményeket nekem tejesen megfelel. Viszonyításként a 255 lóerős (+150 le) alfámmal 1.29.xxx időt tudok futni ugyanitt.

Remek délelőtt volt. Nagyon jó érzésekkel tartottam hazafelé, és már ekkor eldöntöttem, ha lesz lehetőség máskor, biztosan élni fogok vele, hogy versenyautót tesztelhessek, mert egyrészt remek szórakozás, :-) másrészt nagyon sokat tanulhatunk ilyen rövid idő alatt is a profi versenyzőktől és szerelőktől.
Köszönöm még egyszer a lehetőséget a Tunexcom és az RCM Motorsport csapatának!

 
>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-11-13

hosszú idő után végre van fűtésem az ellenállást meg kellett csak forrasztani! visszaraktam és működik ,remélem nem mondja be az unalmast jó ideig.AMúgy vannak az autón kisebb hiányosságok de majd orvosolom őket!

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-11-13

Hétvégén felkerültek (1113) a nem régiben vásárolt téli gumik (Dunlop Winter Sport 3D) és 16"-os alufelnik (by phon) az alfára.

km óra állás: 174.788km

A Pirelli P Zero Nero 215/45 R17-es gumikkal 11.458km-t, míg a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 225/45 R17-esekkel 4919km-t tettem meg. (össz: 16.377km)

[Költségeim: kerékszerelés, kiegyensúlyozás, szelepek 7000Ft nóraautó, ahogy HoZee mondaná :]

>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2011 augusztus Győr Alfa-fiat szerv.

Km: 221.000

Mivel nem szűnt meg a kopogó futóműhang és a motor sárga ikon is világít bevittem egy átnézésre. szeretném eladni - már kinéztem a 159-et:-))) - de ezt még rendbe kell rakom.
A hibaüzenet az LMM-től jött, ill az első stab. gumiszilenttől a kopogás.

LMM csere - (bontott)
Első stabilizátor rúd gumiszilent csere
Olajcsere
munkadíj

Kocsi eladásra kész!

 
>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2011. június Böröndi Műhely Fertőd

km. 217.000

Autópályán elment a töltésem, sorba villantak fel a hibaüzenetek (töltés,légzsák, abs.. leállt a km óra, ford. számmérő majd leállt a motor is) amíg volt fesz az akksiban addig ment a vas... hogy haza tudjak menni kaptam egy feltöltött akksit, amivel pöc-röf idult a gép. Generátor tönkrement.

Generátor javítás
holtpont jeladó csere
Kézifék kötél csere

 
>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2011. április

km: 216.000

Előjött megint az első futómű kopogó hang. Vettem két első lengőkart és kicseréltem otthon magam. Jól fel is húztam az agyam mikor a csere után kivittem a vasat a megszokott próbaútra, és a kopogás nem szűnt meg!:-(

2 első lengőkar csere

 
>> EgyébCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2007 április

Km: 148.000

A Goodyear Ultragrip gumik eléggé bordásra koptak, és folyamatosan nő a futóműzaj. Kb 50.000 km futottak, a borda mélység még megfelelő, de olyan zajos lett a vas mintha kerékcsapágy hang lenne. Ledobom a gumikat.

Az új szett Dunlop Sport 1 205/50x16

 
>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2010. június K&T szerviz Sopron

Km 208.000

Szarakodik a klímám. A jelenség csak nagyon meleg időben jelentkezik (28-30C külső hőm.-től). A klíma periodikusan, jelentősen lefogja a motort (kb 5-6mp-enként) mialatt a klímacsövektől pisszegő hangot hallok. Tavaly már egyszer volt vele gondom, akkor is rekkenő hőségben beállt a kompresszor. Később mikor lehűlt a vas újra jól működött minden, mintha mi sem történt volna. Télen is használtam párátlanítani gond nélkül. Most hogy jött ez a kánikula asszem kezdi megint. Amúgy jól hűt, gáztöltés rendben...


Klíma kompresszor ellenőrzés - jól működik
Klíma hűtő eltömődött porral, kosszal nem hűt, ezért az elektronika ki-be kapcsol.
Alapos hűtő tisztítás után ismét jól működik minden.
Olajcsere
Munkadíj