Blog

>> SzervizPeti 146 // Alfa 146 1.6 TS // 2011-11-07

QH termosztát került a szerkezetbe :)

km: 166200

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-08

A lengőkarokat is megszabadítottam a sártól és a rozsdától, és lefestettem őket.
Kezdődhet az első futómű összeszerelése.
Végre kibonthattam az évek alatt összegyűtögetett alkatrészeket.
Cseréltem:
- kormányösszekötő gömbfejek
- alsó lengőkar gömbfejek
- alsó lengőkar szilentek (vagy inkább csapágyak?)
- felső lengőkar szilentek
- első támasztókar szilentek
- első stabilizátor szilentek
- gumi fékcsövek
- fékbetétek
- lengéscsillapítók

Egyedül a felső lengőkar göbfejeit nem cseréltem, mert annyira tökéletes állapotúnak éreztem őket.
Féktárcsa újszerű, tehát maradt. Kerékcsapágyak rendben vannak.

Ahová csak lehet Powerflex szilenteket raktam. Precízebb az autó kezelhetősége, és szinte örök életű.

 

Az autó nagy része fel lett újítva mióta nálam van

Motor gyűrűzve, csapágyazva
Hengerfej felújítva
Komplett vezérlés csere beleértve a vízpumpát is.
Tömítések ,szimeringek cserélve
Tágulási tartály,meg pár apróság .

Következő vezérlés csere 312 000 ezer km nél lesz mert 100 000 ezer km el kéne mennie lazán így.

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-28

Volt már egy ronda karc a hátsó lökhárító sarkán, ami zavarta a szememet, de ma sikerült azt is megduplázni. Megálltam a Tesco előtt, bementem, és mire kijöttem, ott éktelenkedett alatta egy frissebb, lágyabb, jobb rusnyább. A bűnös persze árkon-bokron túl járt. Újabb tétel a kijavítandók listáján. :\

(A képen elrejtettünk egy GT-t. A szerencsés megtaláló ingyen vállonveregetheti magát.)

 
>> AutóápolásCsöri // Alfa 147 GTA 3.2 V6 // 2011-11-07

Ez az év sem volt km-ben gazdag a GTA-val, 1500km-t sikerült együtt futnunk.
Most április 1-ig pihenőre vonul, jövőre talán többet sikerül autózni vele. Természtesen tisztán került a garázs mélyére, és a tavaszi polírt is most kapta meg.

 
>> Egyébzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-11-07

Feltettem hát a felnikre a gumit és úgy a kereket :) Kiderült, hogy mind a 4. alufelni görgőztetni kell, hurrá... Közben elértük az óra szerint 173,000 km :) Fóliákat leszedtem előröl, nehogy már ezért is fizetnem kelljen. Hátra meg csináltattam műbizonylatot, mert persze nem volt ... miért is lett volna .)

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-07

Miután leszereltem a futóműveket, elkezdtem letisztítani a sarat a doblemezekről. Volt néhány apró rozsdafolt, ami abszolut felületi. Ezeket ledrótkorongoztam, majd kapott Loctite Super Rost Killer rozsdaátalakítót. Azután az egészet lefújtam Teroson Terotex Rekord 2000 HS-el, ami egy kaucsuk-műgyanta alapú alvázvédő. Ugyanezt az eljárást követtem a sárvédők belső felével is.

Apropó rozsda! Ez az autó alapvetően alig rozsdás, csak apró felületi pöttyök vannak elvétve. Csókoltatom azt aki úgy cserélt főfékhengert, hogy az összes fékfolyadékot végiglocsolta a motortérben a főfékhenger alatti részen. Naná, hogy lemarta a festéket, és rozsdásodik. Ennek orvoslása egy későbbi menet lesz, ha egyszer ki lesz szedve a motor.

 
>> EgyébPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2011-11-07

Végre elkezdtem a felújítást.
Az első futóműnél és környékén indítottam a munkálatokat.
Leszereltem a sárvédőket és a teljes futóművet lebontottam a helyéről. Különösebb nehézségek nem adódtak volna, ha valaki nem gányolja az autót. Úgy leültette az autót a néhai akárki, hogy az alsó lengőkar csavarokra a lengőkar felöl nem lehetett dugókulcsot rakni. Sőt biztos ami biztos a hatlapfejből is leköszörült a kedves "tuningoló", mert nem tudta betolni a csavart a helyére, ugyanis elakadt a lengőkarban ami már nem a megfelelő szögben állt. Ráadásul úgy meghúzta ezeket a csavarokat, mintha legalább 22-esek lennének és egy egész toronyházat tartana. Nem vagyok egy gyenge legény, túlzás nélkül mondthatom, hogy 94 kg-nyi izomállat létemre is vért izzadtam, mire meglazítottam őket.
Dobbetét nélkül röptetett a sárban a géppel és még tudnám sorolni a méltatlan bánásmódot és méltatlan "javításokat".

 
>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2011-11-07

No végre elérkezett a nap, amikor megújult az első futómű is.
Az alkatrészek már jó ideje arra vártak, hogy bekerüljenek, de hol Zé. mester, hol én nem értem rá.
Végül nekiestünk.
Sok nehézség nem volt, csak a szokásos szívatások...
Most pl a bal első rugóból volt letörve egy darab, hirtelen jobb megoldás nem volt, mint levágni egyformára a rugókat, kb 2cm-vel lett rövidebb.
Ezt az új gátlókkal észre sem venni, a régik erősen nem voltak jók semmire...
Ezután a toronyszilent rögzítőcsavarja gondolta azt, hogy ha már a
hőn szeretett kedves előző szerelő, aki biztosan csuklott eleget meghúzta egy párzsor légkulccsal, akkor most ő inkább már nem nyúlik tovább, és a 8*1,25ös menetet nem nyújtja tovább 8*2 fölé, hanem inkább megszakad...
Hát igen az ilyen utolsó csavaros dolgok, újra lehetett kivenni, meg összetekerni, szernecsémre Zolinak volt elfekvőben másik, úgyhogy viszonylag hamar megoldódott a probléma.
Más nehézség nem volt.
Elöl...
Feltettem a téli felniket, ha már úgyis leveszem az elsőket, akkor legyen mind a négy, és akkor már a télik mehetnek a helyükre.
Hát a bal hátsó konkrétan úgy megszorult, hogy a csavar feje megszűnt létezni 17es méretben.
Jó kis csavar az ilyen, csak egy picit betett így.
A tetején van egy kis dugó, ha az kiesik, akkor jól látszik, hogy a csavarfej közepe üreges...
Nem kis harc árán lejött a csavar, és már ment is a helyére a másik.
Érdekes, hogy meg voltak kenve a csavarok mégis csak egy cca 120-130 cm hosszú zártszelvény segítségével sikerült leszednem az összeset.
Próbakör.
Úúúúú öcccsééém, nem is tudtam, hogy ilyen jó futóműve van a 166osnak, eddig én csak egy tőkesúly nélkül dölöngélő hajóban ültem...
Na azért óvatosságra intett a dolog, hogy a kisebb felniken a nem 1 éves gumik nem nagyon tapadtak meg kigyorsításkor.
Eleinte csúsztam is fékezéskor, de pár km után most már sokkal jobb a tapadás.
Lustaságát veszítette a gépezet, amikor "leesett az egér farkincája"...

>> EseményDESQE // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2012-05-16

Sajnos a 4-dik hengernél benyelte a gyűrőt és felszántotta a henger falát... köszönöm annak aki minőségi munkát végezve összerakta a gépemet. Nem mondok nevet, úgyis tudja aki csinálta... Az autó kemény 7200 km-t ment összeszereléstől. Nem nagy élet.....ráadásul ebből 6000 km bejáratás volt....

Ez nem a chiptől van, ez mechanikai probléma.

Jelenlegi problémák:
- A 4dik hengerben felszántotta a gyűrű a henger falát (dugattyűn is látszik hogy sérült)
- 2 darab vezérműtengely is le van nyíródva, korongok értékei eggyik se volt értéken (2 jóállapotú vezérműtengely már megvan)
- Hengerfej alján látszik a fém (síkolni kell) + szelepek végei kicsit furák olyan mintha belereszelt volna valaki + szelepszárszimeringet és szelepvezetőt kell cserélni

Egyenlőre ennyi meló van a kocsival, ha valaki tud érdemleges ötletet szivesen várom!
Most kivontam és majd lesz valami, gondolkozóba estem....

Talán tavasszal visszatérek és feltámasztom....