Blog
2011. 11.28.
Felhívott egy kollégám. (Régebben már vett alkatrészt)
Volna az az autója amihez vitte a cuccot. Neki gurult a szomszéd skodája.
Nem-e érdekelne e az autó... Menjek ki és megbeszéljük...
Mondom OK.
2011.11.29.
Kimentem Budakalászra. Megnéztem. Az autó bal hátsó sárvédője,lámpája törött. Alatta doblemez is sérült. Hátsó lökös qka. 2013.08. hó ig vizsga. 1995 ös "Ferlén bordó" 2,0 16v. Alufelnikkel, sport belsővel, klímával. Elől bőr ülésekkel.
"Mire gondoltál?
A biztosító TK-ra vette, amennyiért a roncsot is megvennék annyiért vihetem"
2011.12.04.
Megvettem ;)



Egyik pillanatban még jó volt majd hirtelen megadta magát. Sajna még 3 évet sem birt ki
Amióta megvettem folyt belőle a drága olaj! Most megelégeltem, megcsináltattam.
Olajdekni felújítás 6000,
Tömítőpaszta 2000,
Munkadíj 20000,
Olaj 2000.
a nyári termosztát csere után látszott, h a hűtőt megviselte az ügy..., egyre többször kell rátöltenem, izzadt a lelkem,és ez nem buli.Így kis gyüjtögetés után eljött a csere ideje. HA már le kellett bontani az elejét, egyúttal túrtam egy gyári bal első lámpát(ezúton is köszi Takizsének), az is bekerült ... most ismét jönak tűnik, a fűtés gyenge még, de a szerelö szerint visszahűlés után már rátöltéssel jó lesz.
hűtő:29000+lámpa5000+munkadíj14000
na, korábban megállt a hátsó ablaktörlő...
"gyors" javítás...
ablaktörlő kar le, belül: műanyag le, motor+hajtás le,műagyag hátlap le, elektromotort tartó 4 fül felhajlít, motor kihúz... na de most legyél ügyes... :D
ki kell ütni a csapot (szerintem nem érdemes csavarlazítózni... üssed műagyagkalapáccsal amíg ki nem jön a préselt fogaskerék felőli oldalon
ne akard levakarni róla a fogaskerék párját, fölösleges...
na kiütöd eszetlen, akkor látod, hogy hol rozsdás... (műanyag nem adja könnyen magát, de azért ne öld le) na hát ekkor szépen levakarod a rozsdát, amiből bőven van ;)
ha lejött, akkor én javaslok összeszereléshez egy teljes zsírtalanítást /régi zsír le, új fel/ fogaskerék házba mehet bőven, motor vissza, hézagot ellenőriz amikor visszahajtod a 4 tartófület, különben leölöd a műanyag fogaskereket.
szétszedésnél jelöld fel, vagy számold meg a fogakat...rád bízom
ugye a műanyag kerék hátán van a "vezérlés" én oda adtam egy minimál zsírt, de nem sokat, csak érzéssel
amikor visszavered a helyére a rozsdátlanított (részemről konkrétan felpolírozott tengelyt) akkor előtte javaslom jól zsírozd ki az egészet... talán akkor rozsdamentes marad még 10 évre :D
ezek mellett most már végleg a helyére került a vezető oldali ajtógumi... a végső megoldás az lett, hogy levettük és helyre csavartuk...így jobban idomul...fajint végre
órasor háttérvilágítás fullos csere...ahogy dukál
ha visszajön a jóidő akkor majd zörgésmentesítem az ajtókárpitokat
igazából visszamenőleg írok, most december 5 van...20:28 és túl vagyok a 157ooo
(amúgy üdv a jövőből kedves látogató) :D
hirtelen más nem jut eszembe...egy ideje fotózgatom az ezres fordulókat, lehet h feltöltöm ide h legyen dátumviszonyítás (hitelesítés)
Kicserélődtek a hátsó lengéscsillapítók is Koni-ra illetve a hátsó betétek is cserére érettek, így most már ezek is újak. Km.: kb. 250300
Hosszbordásszíj, fogasszíj, légszűrő, gázolajszűrő cseréje történt sk.
Nem várt kiadás, egy új akksi beszerzése (85Ah, 12V, 800A), mert a régi zárlatos lett.
Km: mindjárt 150.000 km :-)
Cserére érett lett a termosztátom mert állandóan nyitva volt.
Megérkezett. Sok lehetőség nem volt a próbára, a színét se én határoztam meg sajnos, de 9 km van benne és én égethettem le a kipufogóról a matricát. Magyarul teljesen új, októberben gyártották.
Behemót. Ez a hivatalos neve, bár a leghivatalosabb Citroen C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive. Vagy valami ilyesmi. 1804 kiló, 4829 mm. Az Alfa 156 hossza 4441 mm, a 159 SW 4660 mm. Alig 10 centivel rövidebb, mint az Audi A6, ami már kis híján 5 méter. Aki sokat autózik, tudhatja, mit jelent ez - a vezetőülésből hátranézve leszakad az ember állkapcsa, hol is az autó vége. Főleg, ha most pár hónapot egy szedanban töltöttem. Megkaptam, amit akartam, a csomagtérben elfér a babakocsi, a hátsó ülésen a két gyerekülés közé befér az anyós és a Matyi a gyerekülésből NEM ÉRI EL a sofőrülést a lábával. Mivel ez volt az alap követelmény, mit is kaptam pluszban?
Divatbuzi csicsagép. Ahogy a külseje túl van dizájnolva és nyoma sincs az olasz eleganciának, a belseje is inkább franciásan extravagáns. Kezdeném talán az ülésekkel, hiszen jobb darabot nem próbáltam. Gyönyörűek a félbőr sportosan exkluzív ülések, remek oldaltartással, finom bőr illattal, motorosan 6 irányban állítható, fűthető, memorizálható, masszázs funkcióval. A hátlap teteje külön dönthető, így életemben először a fejtámasznak támaszthatom a fejem. A jó beállítást az 500 km alatt nem sikerült megtalálnom, a derekam még fáj picit nagyobb táv után, ennek ellenére az ülések tökéletesek.
A másik tökéletes dolog a világítás. Bixenon + LED + kanyarreflektor. A hidro miatt nincs szintezés, így senki ne jöjjön velem szembe, de ha egyszer reflektort kapcsolok, a Napnak már felesleges felkelnie. Az útmenti fák száraz levelei közt meglátom a fagyoskodó kukacok hátán ágaskodó szőrszálakat.
A harmadik a csicsa egérmozi. Több remek funkció, több fölösleges. Kár, hogy nem lehet válogatni. A tempomat fenomenális. A viselkedése és vezérlése egyaránt. Logikus, ergonomikus, pontos. Fölösleges a sebességlimit funkció, amit csak a kickdown kapcsol ki. Fölösleges a hátmasszázs, nagyon jó a távirányítós csomagtérnyitó (nem csak a zárat nyitja, mint a 156, hanem magát az ajtót is - és le is zárja). Kívülről zavarónak tartottam a fix közepű kormányt, pedig nagyszerű. Sajnos néha dudálok a kormányt tekergetve, de megszokjuk majd egymást. Ráadásul vicces is, ahogy a mélygarázsban manőverezve itt-ott valakire odatrombitálok. Hibátlan dolog, hogy mind a 4 ajtó aljában lámpák vannak, akárcsak az ajtók, amik első menetben kb. 40 fokban nyílnak. Ez a szűk garázsban hasznos, én simán kiférek és nem csapom a falnak az ajtót. Meglepően rossz volt a váltó az első pár kilométeren, karcos, kellemetlen. Mostanra "bekopott", rövid és pontos, kezdem szeretni, bár az álmom az automata váltó lett volna. Marhaságnak tartom az elektronikus kéziféket, de a guminyomás ellenőrző cucc se a kedvencem. Bár egy defekt esetén majd dícsérni fogom, biztos vagyok benne. Egyelőre csak azt látom, hogy néha gond eltalálni azt a guminyomást, ami még nem kezd mozizni és kiabálni, villogni, brr. Maga a hidropneumatikus izé eddig nem rengette meg az egóm. Az autót emelgetni normális ember nem szokta, fantasztikus, hogy rakodásnál 12 centit tudok emelni a hátulján, de minek? Leengedni se értem minek, ha 10 km/h felett kiírja, hogy nem engedélyezett akció. Hol osonjak lapítva 10 km/h alatt? Kanyarokban mondjuk vicces, ahogy egy icipici késedelemmel és icipici rántással felpumpálja az autó oldalát, talán jó is, fene tudja. Inkább parasztvakítás funkciónak gondolom. A felesleges extrák közül a "legalább hasznos" kategóriába az esőszenzor, világítás felkapcsolása, elektrokromatikus belső tükör, minden ajtózárásnal behajló tükrök tartoznak.
Az első benyomások végére 2 dolog, ami kimondottan rossz. Az egyik a rádió kezelőszerve és kijelzője. A kijelző egy az egyben a Peugeot 308-ból van, ott se szerettem. Nem illik az autóba, ronda és... talán hagyjuk. Nem fogom soha megérteni, egyetlen jó dolog nincs benne. Összevissza ikonok, vonalak ronda narancs betűkkel, amik a kimondottan elegáns (kockáztatok: szép) fehér központi képernyővel akkora kontrasztban áll, mint a DVD lejátszó a Trabiban. Ha 3-4 fok alá süllyed a hőmérséklet, elkezd villogni a hőfok a sarokban. Jaaaaaj. Van bluetooth meg USB, igen, tök jó, de ki a fene tudja menet közben odalenn keresgélni? Erre a franciák is rájöttek, több funkciót nem enged "jár a motor, engedély megvonva" üzenettel. Szerencsére a funkciók többsége elérhető a kormányról is, ahol van vagy 30 gomb, tekerő.
A másik hihetetlenül rossz dolog az eletromos szervó. Kis korrekciónál egyáltalán nincs ellenállása, olyan, mint a Puntóban a CITY gomb, így gyakran azt hiszem, hogy az autó felúszott a vizen és legszívesebben vészfékeznék. Csak azért nem gyűlölöm, mert az autó egyetlen gomb kivételével (ami felesleges és a lengéscsillapítókat állítja sziklakeményre), semmivel nem sugallja, hogy sportos akarna lenni. Ez egy sima KENK. Mármint kényelmes, erős, nagy kombi. És annak kiváló. Az autópályán tökéletes közlekedőeszköz, a 120 kW-os dízelmotor nem füstöl, csak tol és tol, 1700-2500 között szereti a fordulatot és kényszeríteni kell az embernek magát, hogy a sebességet a táblákhoz igazítsa, mert akár 70-ről, akár 150-ről képes úgy megindulni, hogy Cuore Sportivóval a véremben is csak elismerő bólogatásra futja.




0
526
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV