Blog
Alfa tegnap lett egy éves :) Egész pontosan egy éve van nálunk.
Ennek örömére kapott egy kis műszerfal ápolást, az összes belső műanyaggal egyetemben, valamint egy jó alapos mosást kívülről, mindezt házilag :)
Lassan úgyis eljön a téligumis időszak, legalább egy kicsit még gyönyörködhetek a felnikben, melyekre már valóban ráfért a mosás.
A műszerfal ápolást egy olyan spray-vel csináltam, aminek a flakonján egy 159-es műszerfala van :) Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, gyönyörű lett minden. Még a rádió-középkonzol is kapott, és rajtuk is nagyon szép a változás.
Máig folyamatosan gyönyörködök a műszerfalban, és az egész belső térben. Elképesztő, hogy egy 99-es autónak milyen hihetetlen stílusos, ízléses, igényes a műszerfala, kormánya. Máig alig látni olyan hétköznapi autót ami akár megközelítené szerintem, ide az újakat is beleértve.
Mindezek örömére tankoltunk egyet, majd örömautóztunk a gödöllői dombságban :)








Az autómon égve maradt a féklámpa bal hátul, sehogy nem tudtam kiiktatni, csak úgy, h lehúztam a csatit, majd másnap este ugyan ez a hátsó ködlámpával, szintén csati lehúz. Elvittem egy villanydoktorhoz A pali azt mondta, h zárlat ütötte ki a body compomat (ezt többen valószínűsítették csak zárlat nélkül, vízre hivatkozva), majd keresni kezdte az okát, és mint kiderült a csoportkábel egyik vezetéke olyan szerencsétlenül dörzsölődött ki a 10 év alatt, hogy az ért hozzá a bódéhoz....
Sikeresen felkereültek a téli gurulók egy alapos balanszírozás után. Érdekes módon a pincében pihenés alatt nem vesztettek a nyomásukból :)
Természetesen ezt a műveletet is saját kezűleg végeztem, így a költségem: 0
km állás: 150280
Rendkívüli autót sikerült vennem ez már biztos.
A világítása addig volt jó míg 3x megnéztem az eladónál.
A vonóhorog világítás és a hátsólámpa kicsit össze volt kuszálva.
2 óra alatt meg is lett. 3m kábellel és egy "átalakítóval" könnyebb a vas.
Működnek a lámpák! Hibajel is megszűnt a műszerfalról. Ideiglenes megoldás lesz!
(átmenetileg szűnt meg 20120110)
Alakul az Alfa
következő a futómű lesz..
Családépítő tréning. Kimentünk rokonokhoz Palicsra ,megnéztük az állatkertet és a várost. Nagyon szép főleg a tó melletti utcák és a park a régi kastélyokkal.Érdekesség volt számomra hogy szinte mindenki tud magyarul. Este megnéztük a Szabadkai éjszakai életet ,arról nem készültek képek szerencsére.












Kicsit lemaradtam a blog írással ,viszont most bepótlom.Elmentünk a gyulai várfürdőbe ,nagyon jó volt,szép a város is, a fürdő az meg egyenesen tökéletes.Mindenki talál magának való medencét és a szolgáltatások is jók.A Diesel szekér lényegesen jobb mint a Benzines ,csak ne lennének azok a rezonanciák.







ma végre felkerültek a téli gumik is az autóra és a gyári dísztárcsáimat is átalakítottam kicsit!
úgy gondoltam fekete autóhoz jól megy a piros és így lett a dísztárcsa piros fekete! igaz kicsit még fura rá nézni a kocsira de tetszik azért! ha esetleg nem tudom megszokni akkor lefújom tiszta feketére a dísztárcsákat! :)





Hétvégén kimentünk az asszony kollégáival Prágába. A tótoknál a pálya viszonylag jó, de a cseh oldalon brutálisan szar egészen Prágáig. Én ezt nem nevezném autópályának. Ha jól tudom, akkor az alap hasonló volt, mint nálunk a régi 7-es. Betontáblákból lett kirakva. Aztán ráhúztak egy réteget, ami a fene tudja miért tiszta hullámos lett és sz@rrá rázza az egész autót és a benne ülőket. De itt aztán nem apró kis ütésekre tessék gondolni, hanem akkorákra, hogy a veséd leesik. És ez kb. másodpercenként kétszer, többszáz km-en keresztül. Ezen nagyon felhúztam magam már odafelé. A 4 autóból 2-ről lelopták már az első éjszaka a dísztárcsákat. Az enyémen alufelni volt, azt szerencsére nem vitték. A szállás foglalásakor le kellett adni a rendszámainkat is a parkolóhelyek miatt, erre kiderült, hogy nincs is saját parkolójuk. Maradt az utca, ami állítólag biztonságos, mert a szemközti gumisnál mindig van bakter. Leszögezném, hogy a csehek vendégszeretete erősen konvergál a nullához. Minden méteren ajándékbolt és vendéglők, de sehol nem beszélnek sem angolul, sem németül. Az étlap, kiírások szintén 90%-ban csak csehül íródnak. Bemész valahova, köszönsz angolul, majd megkérdezed angolul, hogy van-e asztaluk x főre és csehül kezdenek visszamagyarázni. És kb. mindenhol ez van, egyszerűen szánalmas! Arról meg ne is beszéljünk, hogy majdnem úgy b@sszák oda az ember elé, amit kér. Azt tudom mondani, hogy a sörön és a látnivalókon kívül semmi pozitív nincs Csehországban. Alfát is alig láttam. Magyar szöveget viszont rengeteget hallottam, bármerre mentünk, úgyhogy sokan látogattak ki tőlünk a hosszú hétvégén. A fogyasztás 7,7 literre jött ki 4 személlyel, sok csomaggal, 90% pályán. Újabb 1050 km-t tettünk meg műszaki problémák nélkül.