Blog

>> EgyébCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2007 április

Km: 148.000

A Goodyear Ultragrip gumik eléggé bordásra koptak, és folyamatosan nő a futóműzaj. Kb 50.000 km futottak, a borda mélység még megfelelő, de olyan zajos lett a vas mintha kerékcsapágy hang lenne. Ledobom a gumikat.

Az új szett Dunlop Sport 1 205/50x16

 
>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2010. június K&T szerviz Sopron

Km 208.000

Szarakodik a klímám. A jelenség csak nagyon meleg időben jelentkezik (28-30C külső hőm.-től). A klíma periodikusan, jelentősen lefogja a motort (kb 5-6mp-enként) mialatt a klímacsövektől pisszegő hangot hallok. Tavaly már egyszer volt vele gondom, akkor is rekkenő hőségben beállt a kompresszor. Később mikor lehűlt a vas újra jól működött minden, mintha mi sem történt volna. Télen is használtam párátlanítani gond nélkül. Most hogy jött ez a kánikula asszem kezdi megint. Amúgy jól hűt, gáztöltés rendben...


Klíma kompresszor ellenőrzés - jól működik
Klíma hűtő eltömődött porral, kosszal nem hűt, ezért az elektronika ki-be kapcsol.
Alapos hűtő tisztítás után ismét jól működik minden.
Olajcsere
Munkadíj

 
>> SzervizCzetka // Alfa 156 1.6 TS // 2011-11-13

2009. december K&T szerviz Sopron

km: 197.000

A kocsi hidegen nyikorgó, súrlódó csapágy hangot adott, ami kb 1km megtételét követően magától elmúlt. Megnézettem a K&T-ben, de elég nehéz volt bármit megállapítani, mert meleg motor mellett nem volt semmi rendellenes hang. Éjjelre otthagytam a szerízbe, hogy reggel ők tudják indítani hideg motor mellet. Jött is a teló, hogy valszeg a vezérléstől jön a hang, és mivel egy éve ők cserélték garanciában megoldják a cserét. Csere megvolt, de a hang továbbra sem szűnt meg. További hallgatózás után kiderült h a kuplung kinyomó csapágy a bűnös. a cserét követően már nem volt semmi kóros hang!:-)

Komplett vezérlés csere (garanciában)
Kinyomó csapágy csere
olaj/olajszűrő csere
munkadíj

 

Ma átvetetem Piktortomtól a 2012-es topic naptárat.
Köszönet a tervezésért és a naptár gyors intézéséért neki!

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2011-11-13

Vezérlés, vízpumpa, fagyálló, alsó turbócső csere.km : 142050

 
>> AutóápolásPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-11-13

Ma az idő még engedte,hogy lemossuk az autót most szép tiszta amilyennek lennie kell.

 
>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-11-13

Utolsó utáni bejegyzés, kiegészítésképpen. Írtam erről régebben a sitefejlesztésbe, és bár csak egy szimpla vélemény, de azóta is vallom, sőt, most még inkább. Nevezetesen, a rendszeres személyes találkozás az alapja a normális közösségi létnek. Nem lehet megkerülni. Ha valaki szándékosan próbál ez alól kibújni, azt valahogyan le kell kezelni, különben előbb utóbb konfliktus lesz belőle. Ugyanis az a gond, hogy így másként fog a közösséghez viszonyulni és a közösség is őhozzá. Ez nem magyar sajátosság, bármelyik fórumon csak a háború megy, ha csak nickek vannak, meg avatarok. Teljesen nyitottnak kell lenni a közösség felé, ha azt akarjuk, hogy befogadjanak. Egyszerűen így működik az ember, ha tudja, hogy nem kell a csoport elé kiállnia, akkor kevésbé fogja megválogatni a szavait. A szabálykövető tagok is eleve neheztelve fognak viszonyulni ahhoz, aki nem adja az arcát a tetteihez. Ezért nem működik az, hogy azt mondjuk ilyenkor, hogy "ugord át, amit írt!". Nem ugorja át, mert nincs más lehetősége megvitatni vele, csak virtuálisan, nem vállalja az elkötelezettséget, így a megnyilvánulásai eleve idegenül hatnak és nagyon zavaróak lesznek. Aki felvállalja magát az így lesz kiszolgáltatott, és ez a kiszolgáltatottság erősen frusztráló tud lenni. Egy ilyen egyenlőtlen szituáció mindenkiből ki tudja hozni a rosszat.
Ha konfliktus van, azt a találkozón kell megbeszélni. A gyere ki a hóra, az óvodás szint. Tessék szépen megjelenni a többiek előtt és nem elsunnyogni a nehezét.
Erre egyébként volt megoldási javaslatom is, röviden leírom ide is. Vissza kéne állítani a kétszintű tagságot, de a két szint az alapján különüljön el, hogy valaki hozza-e az elvárható minimumot, vagy sem. Tehát eljár a többiek közé, vagy sem. Nem kéne teljesíthetetlen elvárásokat állítani a tagok elé, de szerintem évi egy nagy és egy típus- vagy kisebb találkozó nem sok. Aki bármilyen okból nem teljesít az kerüljön vissza a B kategóriába. Aztán ha ez kevés, akkor a rendes tag ki tudjon szűrni egy-egy B tagot, ha kezd kialakulni ez a trollcsata. Nem oldana meg mindent, mert itt van még a nagyra nőtt amore problémája is, de ebbe nem megyek bele most.
Hát ennyi.
TSá

>> SzervizFCs // Alfa Spider / GTV GTV TB // 2011-11-12

Letettük télire az autót - forgalomból is kivontam - és rendet tettem a garázsában, megnézegettem a kicserélt motort. Szinte biztos, hogy nem fogom használni. A vezértengelyek jók, nem szögletesre kopottak, a dugattyúk finoman mozognak, semmi váll nem érezhető a hengerben, a gyűrűk még ennyi állás után is tömítenek.. Persze csak alulról néztem és tapogattam, mert lefelé nem lehet kihúzni a dugókat, a hengerfejek meg nincsenek leszedve. Egyszóval eladó a blokk, dugattyúkkal, befecskendezőkkel, komplett hengerfejekkel. Ami a képeken látszik, az van rajta. A főtengely nem jó, hogy lehet-e köszörülni, azt nem tudom, ezt szakértőnek kellene megnéznie. Ha valakit érdekel, jelentkezzen, megbeszéljük.

 

Úgy tűnik, h a hűtőradiátornál lévő nagynyomású szervócső könnyezik kicsit, ezért egy bontott, felújított csövet akartam beszerelni helyette, amit Marklar és Fairlane kollégák közbenjárásával sikerült felújíttatni. Viszont a bontott csövet nem én választottam, és természetesen Murphy nem alszik, nem jó méret, ráadásul a szivattyú csatlakozásnál is másképp van hajlítva a cső..
Így most visszament a régi cső.

Egyébként eladók a csövek, ha valakinek esetleg épp' ilyen kellene (a kormányműhöz továbbmenő cső is megvan, az is felújítva). Nem tudom melyik típusba jó, de 155 1.8 8V-be elvileg nem. :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-11-12

A kerékcsrénél vettem észre, hogy a gumiharangom elfáradt. Pont ami a szíj alatt van, így minden csupa zsír lett. Csörihez jelentkeztem be Palotára, aki Apukájával együtt mint mindig tökéletesen megcsinálták. Sajnos most vettem észre, hogy a korábbi olajcsrénél az olajleeresztő csavarom megsérült, illetve a menet. Legközelebb javítani kell. Sajnos egy egyszerű olajcserét is el lehet rontani.
Nem értem miért nem lehet normális munkát csinálni. Miért van az, hogy mindenhol hanyag trehány munkát végeznek. Pedig lehetne, mert itt az élő példa, hogy lehet, mert már 5 éve járok Csöriékhez, és idáig mindent hibátlanul megoldottak.
Nem esett le a generátorom, és ismét nem esett le miután felhívtam a figyelmét a szerelőnek a multkori eset miatt, nem ment tönkre az önindítóm ráadásul külföldön, miután javítva lett, nem rakták be úgy a fékbetéteket hátra, hogy jobboldalra a külsőket balra pedig a belsőket / BMW márkaszervíz / és még sorolhatnám a sok hibát. Ilyenkor nem tudom, hogy sírjak, vagy üvöltsek kínomba...
Viszont jól funkcionál a motortakaróm megerősítése, mert már darabokba lenne, ha nem teszem fel a fölekhez a lemezeket...