Blog

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-31

Alfa tegnap lett egy éves :) Egész pontosan egy éve van nálunk.

Ennek örömére kapott egy kis műszerfal ápolást, az összes belső műanyaggal egyetemben, valamint egy jó alapos mosást kívülről, mindezt házilag :)
Lassan úgyis eljön a téligumis időszak, legalább egy kicsit még gyönyörködhetek a felnikben, melyekre már valóban ráfért a mosás.

A műszerfal ápolást egy olyan spray-vel csináltam, aminek a flakonján egy 159-es műszerfala van :) Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, gyönyörű lett minden. Még a rádió-középkonzol is kapott, és rajtuk is nagyon szép a változás.

Máig folyamatosan gyönyörködök a műszerfalban, és az egész belső térben. Elképesztő, hogy egy 99-es autónak milyen hihetetlen stílusos, ízléses, igényes a műszerfala, kormánya. Máig alig látni olyan hétköznapi autót ami akár megközelítené szerintem, ide az újakat is beleértve.

Mindezek örömére tankoltunk egyet, majd örömautóztunk a gödöllői dombságban :)

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 147 TI // 2011-11-04

Az autómon égve maradt a féklámpa bal hátul, sehogy nem tudtam kiiktatni, csak úgy, h lehúztam a csatit, majd másnap este ugyan ez a hátsó ködlámpával, szintén csati lehúz. Elvittem egy villanydoktorhoz A pali azt mondta, h zárlat ütötte ki a body compomat (ezt többen valószínűsítették csak zárlat nélkül, vízre hivatkozva), majd keresni kezdte az okát, és mint kiderült a csoportkábel egyik vezetéke olyan szerencsétlenül dörzsölődött ki a 10 év alatt, hogy az ért hozzá a bódéhoz....

 

Sikeresen felkereültek a téli gurulók egy alapos balanszírozás után. Érdekes módon a pincében pihenés alatt nem vesztettek a nyomásukból :)
Természetesen ezt a műveletet is saját kezűleg végeztem, így a költségem: 0
km állás: 150280

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2011-11-04

Rendkívüli autót sikerült vennem ez már biztos.

A világítása addig volt jó míg 3x megnéztem az eladónál.

A vonóhorog világítás és a hátsólámpa kicsit össze volt kuszálva.
2 óra alatt meg is lett. 3m kábellel és egy "átalakítóval" könnyebb a vas.
Működnek a lámpák! Hibajel is megszűnt a műszerfalról. Ideiglenes megoldás lesz!
(átmenetileg szűnt meg 20120110)
Alakul az Alfa

következő a futómű lesz..

 
>> EseményBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2011-11-03

Családépítő tréning. Kimentünk rokonokhoz Palicsra ,megnéztük az állatkertet és a várost. Nagyon szép főleg a tó melletti utcák és a park a régi kastélyokkal.Érdekesség volt számomra hogy szinte mindenki tud magyarul. Este megnéztük a Szabadkai éjszakai életet ,arról nem készültek képek szerencsére.

 
>> EseményBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2011-11-03

Kicsit lemaradtam a blog írással ,viszont most bepótlom.Elmentünk a gyulai várfürdőbe ,nagyon jó volt,szép a város is, a fürdő az meg egyenesen tökéletes.Mindenki talál magának való medencét és a szolgáltatások is jók.A Diesel szekér lényegesen jobb mint a Benzines ,csak ne lennének azok a rezonanciák.

 
>> EgyébLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-11-03

Ma nekiálltam,és kapott egy festést a szívócső:
Esti fényekben...

 

ma végre felkerültek a téli gumik is az autóra és a gyári dísztárcsáimat is átalakítottam kicsit!
úgy gondoltam fekete autóhoz jól megy a piros és így lett a dísztárcsa piros fekete! igaz kicsit még fura rá nézni a kocsira de tetszik azért! ha esetleg nem tudom megszokni akkor lefújom tiszta feketére a dísztárcsákat! :)

 
>> Eseményfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-11-02

Hétvégén kimentünk az asszony kollégáival Prágába. A tótoknál a pálya viszonylag jó, de a cseh oldalon brutálisan szar egészen Prágáig. Én ezt nem nevezném autópályának. Ha jól tudom, akkor az alap hasonló volt, mint nálunk a régi 7-es. Betontáblákból lett kirakva. Aztán ráhúztak egy réteget, ami a fene tudja miért tiszta hullámos lett és sz@rrá rázza az egész autót és a benne ülőket. De itt aztán nem apró kis ütésekre tessék gondolni, hanem akkorákra, hogy a veséd leesik. És ez kb. másodpercenként kétszer, többszáz km-en keresztül. Ezen nagyon felhúztam magam már odafelé. A 4 autóból 2-ről lelopták már az első éjszaka a dísztárcsákat. Az enyémen alufelni volt, azt szerencsére nem vitték. A szállás foglalásakor le kellett adni a rendszámainkat is a parkolóhelyek miatt, erre kiderült, hogy nincs is saját parkolójuk. Maradt az utca, ami állítólag biztonságos, mert a szemközti gumisnál mindig van bakter. Leszögezném, hogy a csehek vendégszeretete erősen konvergál a nullához. Minden méteren ajándékbolt és vendéglők, de sehol nem beszélnek sem angolul, sem németül. Az étlap, kiírások szintén 90%-ban csak csehül íródnak. Bemész valahova, köszönsz angolul, majd megkérdezed angolul, hogy van-e asztaluk x főre és csehül kezdenek visszamagyarázni. És kb. mindenhol ez van, egyszerűen szánalmas! Arról meg ne is beszéljünk, hogy majdnem úgy b@sszák oda az ember elé, amit kér. Azt tudom mondani, hogy a sörön és a látnivalókon kívül semmi pozitív nincs Csehországban. Alfát is alig láttam. Magyar szöveget viszont rengeteget hallottam, bármerre mentünk, úgyhogy sokan látogattak ki tőlünk a hosszú hétvégén. A fogyasztás 7,7 literre jött ki 4 személlyel, sok csomaggal, 90% pályán. Újabb 1050 km-t tettünk meg műszaki problémák nélkül.

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-02

Egy ideje kopog az első futóművem, és mivel egyre hangosabb, ma megnézettem. Alfater és Gerissimo megtekintették, és az derült ki, hogy két alsó lengőkar gömbfej, valamint két darab stabilizátor szilent lesz cserés. Ha minden jól megy, akkor erre az akcióra jövő héten fog sor kerülni.