Blog
Az előző blogbejegyzésben mutattam be, hogyan alfásítottam az alufelniket, és készítettem fel a kerekeket a nyári üzemre. Mivel ezekhez azért kellett némi idő, csak most jutottunk el odáig, hogy a leszedjük a téli kerekeket, és felkerüljenek a nyáriak. Ha már megyünk a szervizbe, ezen kívül egy két dolgot még szeretnék megejteni:
- váltó-olaj csere
- kormány szervó-olaj csere
- új csavarok a kerekekhez
- kerékőr
- klíma tisztítás
Az első két pontot azért érzem szükségesnek, mert az előző tulajék ki tudja mikor csináltattak ilyeneket utoljára. A kormány a végpontokban bugyborékoló hangot ad ki, úgyhogy szerintem indokolt a csere, a váltó meg miért ne alapon :) Természetesen mindkét esetben csak gyári Selénia olaj jöhet szóba.
Az új csavarok a kerekekhez azért kellenek, mert a régiekkel ugyan semmi baj sincs, csak látványosan nem újak, nem mutatnak túl szépen a felújított kerekeken. A kerékőr pedig ugye azért hogy nagyobb biztonságban legyenek a szép kerekek :) (ezeket magam vásároltam egy másik helyen). Klímatisztítás pedig, mert jön a nyár, és legyen rendben :)
Költségek:
Kerékmosás: 1400 Ft
Centrírozás (alu): 5200 Ft
Alufelni szerelés: 2600 Ft
Csavarok (16 db): 8320 Ft
Központosító gyűrű (4 db): 4000 Ft
Selénia Tutela Car ZC 75 Synt 75/W80 GL-5 (2 liter): 8790 Ft
Váltó-olaj csere: 4400 Ft
Klímatisztítás: 7500 Ft
Ezen kívül észrevették a szervizben, hogy a benzincső betöltőnél mintha nem lenne jó az illesztés és kis benzin szivárogna betöltéskor. Ezt egy új bilincs felrakásával orvosolták.
A figyelmesek észrevehették, hogy a kormány szervo-olaj cseréről nem tettem említést, erről némi meglepetés miatt a következő blogbejegyzés fog szólni.
Km óra állása: 175 828
Ma egy régi álmom vált valóra mikor este a SAJÁT garázsomba parkolhattam be a kocsival! Még válogathatok is melyiket válasszam! :)

a multkor beszerzett folytószelep ház nem orvosolta a tüneteket, kutatunk tovább....
Pénteken ki lett cserélve a hátsó bölcső most végre tényleg olyan mint amilyennek lenni kell.Szombaton elvittem futómű állításra eleje hátulja beállítva tökéletes!
Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.
Véglegesen beintegrálódott a MS3 és az LC1 az Alfába. Elég sok időt töltök programozással, illetve tesztvezetéssel, logok kiértékelésével. De a rendszer tökéletesedik ezáltal.
Az AFM -et elcsomagoltam :) Érdekességként elmondható, 1.5 psi -t nőtt a töltőnyomásom a jelenlegi AFM nélküli rendszerrel. Számításaim szerint a kompresszor nem jutott elég levegőhöz, az AFM -en keresztül. Most teljes keresztmetszeten 70mm -en szív.
A kocsi szépen indul hidegen, melegen. Elég jók az AFR értékek, szépen gyorsul, a fogyasztás is rendben van.
Egy ideig használom a jelenlegi beállításokkal, télre valószínűleg így marad.
Tavasszal a következő MS3 funkciók kiépítése van tervben:
- FAN control
- Launch Control (már most is megy, csak a hardvert kell véglegesíteni)
- Egy folyamatos fázisú VVT kifejlesztése, a mostani 2 állapotú rendszer helyett
- Full szekvenciális befecskendezés és gyújtás
- Ha lesz időm a hardvert megtervezni akkor vízbefecskendezés
Ma bekerült a motor, és hogy a későbbiekben könnyebb,gyorsabb legyen a kiemelés a zárhidat szétvágtam és csavarokkal oldhatóvá alakítottam. Szóval a motor a helyén következik a váltó majd legközelebb. Utána elektronyosságilag helyre tesszük az autócskát, és utána már csak szélvédő + vizsga gépkönyv... na az még egy occó mulatság lesz.



Ma összeraktam a generátor feszítő görgőket, a főtengely szíjtárcsát, mindent véglegesre, tehát ez is kipipálva.. Ezen kívül letakarítottam a képeken még látható korábban lefolyt és odaszáradt olajsarat, visszaraktam a gyertyákat és a vízcsövezés egy részét. Igazából ha vettem volna szelepfedél tömítéseket, akkor 80%-osra össze tudtam volna tenni akár ma is. Mindegy most már nem sietek.. Még amúgy is kellenek új vízcsövek is.
Találtam újabb rozsdagócokat is, ha megtartanám biztos legyalulnám az alját mert egy tisztességes lakatolás ráfér. Most még könnyedén menthető, de ha ez huzamosabb ideig így marad, nagy lehet a baj.
Ezen kívül jól látom hogy a motortartó bak meg van hajolva/rogyva? 2011.10.30 Marklar, Fairlane, Tsigus jelenti: ez így normális! :)




Mindent sikerült összeszervezni, így végre sikerült beállítani a vezérlést! A sablonnal meglepően egyszerűen ment, szépen össze is lett jelölve..