Blog
Eljött a nagyszervíz ideje. A szokásos olaj és szűrő cserén kívül mostanra volt betervezve a vezérlés csere is + az eltört hátsó kilincs és ablakemelő gomb cseréje is. Így tehát irány Szamosiékhoz. Délután hívtak, hogy baj van, mert a hűtő folyik és a jobb hátsó kerékcsapágy is rossz.
Ugyan én nem vettem észre idáig, hogy folyna a hűtő, mert utántölteni nem kellett és tócsa se volt az autó alatt sosem. Viszont azt olvastam, hogy a 156-osok hűtője 8 éves koruk körül meghal. Hát ez nálam is bejött. A kerékcsapágyon viszont meglepődtem, mert én nem hallottam morgást. Biztos a jó hangszigetelés miatt :) Szóval akkor ez a 2 dolog is cserés lett.
Ja és ezen kívül mondtam, hogy nézzék meg az ékszíjakat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket is, mert én még nem cseréltettem őket az elmúlt 4,5 évben. A diagnózis: az egyik hosszbordás szíjat kell cserélni, a többi OK.
Szóval a cserélt alkatrészek:
- Hűtő
- Kerékcsapágy
- Ékszíj
- Vezérműszíj
- Feszítő görgők
- Vízpumpa
- Olaj + szűrő
- Pollenszűrő
- Levegőszűrő
- 2 db izzó
- Kilincs, ablakemelőgomb
Sokat bosszankodtam, 150 LE és nem lehet vele szépen kényelmesen alacsony fordulaton járni vele. Nézelődtem a hazai kínálatot de végül az ebay mellet döntöttem 16eFt kaptam egy felprogramozott eprom-ot. :D Pár perc alatt bepattintottam és WoW :)
teljesen megváltozott sőt még a fogyasztása is vissza esett, persze ha az embert nem kapja el a gépszíj :D Javaslom minden kedves típustársamnak megéri 1500-2000 fordulat között gyönyörűen el lehet vele közlekedni.
Szóval adott volt a jó idő, meg pár szabadnap, így nekiálltam és elkezdtem a garázsban és melléképületben lévő alkatrészekből autószerű képződményt varázsolni. Még múlthéten lefújtam az alját a Body fehér alvázvédőjével meg egy réteg matt fehérrel, messziről sötétben jó :D Még szerencse,hogy az alja és nem látszik :D Tehát a tegnapi és a mai nap azzal telt,hogy a leszedett elemeket visszaraktam.Ez alapjában véve, nem egy nagy dolog, DE az ajtókat valami számomra felfoghatatlan okból nem lecsavarozták hanem kiütötték a stifteket. Ami a levételnél még jó is de felrakni anélkül,hogy kalapácsot használj lehetetlen, nem részletezném mennyire egyszerű akkora helyen kalapálni, ahova a kalapács is alig fér el.. Hát nagy nehezen azért sikerült. Most így áll a kocsi, ahhoz képest egészen autó formája van.



Ma felraktam a téli kerekeket. Jobb a békesség,már kezd elég hideg lenni. Az aszfalt meg főleg...
Tél, téligumi. :)
Mär miota megvettem a carbonoptikäs közepkonzolt azon järt az agyam ha idöm engedi pär elemet meg carbonozok az utasterben. A kilometerora, a fordulatszammerö, es a közepsö kontrollelem keretei estek elöször a projekt "äldozatäul.
A kereteket a faceliftes 156 ezüstözes mintäjära a peremen carbonoztam.
Sztem jol neznek ki.






Futómű csavarjai meghúzva végre (lakatos direkt nem húzta meg futóműállítás miatt ami csak most lett lehetséges)
Futómbeállítás
Kipuff rendszer rögzítve
Kardán, hardy csavarok
féltengely csavarok... meghúzva
Most este végre fel is kerültek a vadonatúj Kléber papucsok.
Használtan vásároltam az autóhoz gyári lemezfelnit, gumival (kb. 70 %-os Dunlop Winter Sport, 185/65) és dísztárcsával együtt.
Postaköltséggel együtt 52.500 Ft-ot fizettem.
Jobb hátsó, alsó lengőkar