Blog
2011. 08.23.-án vettem meg a 159 Ti-t (2007. 12. gyártás 1.9 jtdm)
Az autót Németországból hozták, és kb fél évet futott itthon. Szervizkönyv nincs hozzá. óra szerinti km: 76400. Az autót Szatmári Gabival néztük át, gyári műszerrel. Szép állapot, nincs semmi kiolvasott hiba. Turbo oké, motor diag. adatok oké. Szervizek visszakereshetőek. Amit cserélni kell: olaj, fékbetét, jobb felső lengőkar.
2011.10.19. Megvolt az első szerviz (meg lett rá a zsé:-))
Óra szerinti km állás: 80414
- lengőkar csere
- fékbetét csere
- olajcsere
- rendszám tábla izzó
- hömérő kábel? javítás (elrágta egy qrva nyest!!!)
Meg történt a téli gumi csere jöhet a hideg és a hó!
Vezérlés módosító: 40.000 Ft.-
Trafó: 8.000 Ft.-
1 db gyertya pipa: 4.000 Ft.-
Ékszíj, tömítés: nem emlékszem a pontos összegre :)
Összesen 84.000 Ft-ból jöttem ki, szerelési költséggel együtt. Az autó most csendes, eltűnt a diesel hang, kezd minden helyreállni.
Az autó elkezdett kicsit kéken füstölni, meg úgy éreztem, hogy a lovakból sem mindenki veszi ki a részét és gyengébben muzsikál, ezért elvittem Szatyihoz, aki szétszedte a motort és az alábbi alkatrészeket cserélte ki illetve javította meg:
Hengerfej tömités-
Vezérmüszij szett-
szelepszár szimering/16db/-
Ballansszij-
Ballansszij feszitö-
Vizpumpa--
Szelepfedél töm.készlet-
Motorolaj-5L-AGIP-
0lajszürö-2000ft
Hengerfej-le-fel-vezérlés csere-
Hengerfej jav-szelepek csiszolása-tisztitás-szim.csere.-
Üzemanyag szürö-
Újabb vagyont költöttem az autóra, de hát aki Alfa tulajdonos az tudja milyen ez. Az első futómű, kuplung mellett már a motor is garanciális. Király:)
Most biztos, hogy egy ideig csak olajat kell benne cserélni. Az autó hibátlan.





Kuplung munkahenger külső csere.
Hajnali kettő után még senki sem akart aludni menni,úgyhogy reggelig nyomtuk az ipart :))
Hiába,összeszokott a csapat :))












A húzós buli után délig nagyjából mindenki magához tért és üdén festett és nagy meglepetésemre majd' mindenki benne volt egy bányalátogatásban. A Ferko nem de ő mindig nagyon másnapos :)
Gántra mentünk a volt bauxitbányába,ami nekem tetszett.
Miután visszaértünk,a szokásos bowling után folytattuk az előző napi bulit,ami fergetegesre sikeredett újfent :))












Ötödik alkalommal kerekedtünk fel,hogy együtt legyünk Várgesztesen.
Mostanra már három házat kellett bérelni,hogy elférjünk.
Alighogy megérkeztünk,már terülj asztalkám volt teli finomsággal és persze frissítő italokkal :))
Este a szokásos buli következett,amely hajnalig tartott természetesen :))












Mármint nálam :)
Négy év alatt 60126 km-t tett meg a ződ Alfa :)
Az évi 15000 és havi 1253 és napi 41 km :)
Köllött hozzá kb. 5000 lityi benzin. Volt,hogy 7 litert evett,volt,hogy 10-et.
Nehéz kiszámolni mennyibe is került,2007-ben 250 körül volt a benzin ára,most meg elérte a 400-at. Ha a kettő közti 325-öt veszem alapul,akkor 1.625.000 Ft jön ki.
A ráköltött szervíz és egyéb költség 664000. A kettő együtt közel 2.3 millió Ft.
Azaz kilóméterenként 38 Ft gyön ki. Na puff neki :))
Még mindig olcsóbb,mint a busz :))
No,akkor Alfázunk tovább :))

Az autó megvásárlásakor már észleltem, hogy a motorháztető nyitására szolgáló kart az előző tulaj, vagy a remek szakembernek tűnő kereskedő letörte.
Ma megrendeltem az ennek pótlására szolgáló eredeti szerkezetet (12.000,- Ft. ) - amint megérkezik, megtörténik a beszerelése!
UPDATE 2011.12.10.:
Kedves Teszi Bá' kiváló munkát végzett: egy szabadnap fejében ingyenesen elvégezte az alkatrész beépítését.
Ezen felül a mai napon az egyik felniről hiányzó alfa címert is pótoltuk, ez 2.500,- Ft.-ba került.