Blog
A mai napon a biztonság kedvéért felrakattam a téli kerekeket a GTV-re.
Nem hiszem,hogy szükség lesz rá,de biztos ami biztos.
Km óraállás: 86.513km
Az autó vásárlásakor már eldöntöttem, hogy a fényszórókat le kellene polírozni. Nem voltak rossz állapotban, de azért kicsit már opálosak voltak, ráadásul valami nejlonszerű védőréteg kezdett felpattogzani egyes széleken rajta, és nem mutatott túl jól.
A felújítás két fázisban történt. Első lépésként úgynevezett "water sanding" technikával előkészítettem a fényszórókat. Ez azt takarja, hogy folyamatos vizezés, nedvesítés mellett, külön erre a célra való polír-csiszóló papírral lecsiszoltam a felületet. Először egy kicsit durvábbal, majd egy nagyon finommal. Ettől egységes, sima, opálos felületet kaptam.
Ezt követően elgurultam egy polírozó műhelybe, ahol kértem a fényszórók polírozását. A matt opál felület ekkor vált gyönyörű, csillogó, átlátszó fényszórókká. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Ugyan a lámpatest kicsit belülről is opálos minimálisan (ez az uv miatt elkerülhetetlen valamennyire elvileg), sokkal szebb lett az eredmény mint a kiindulás.
Ennek örömére az izzókat is kicseréltük Osram Night Breaker Plus-ra. Ég és föld a különbség a korábbi izzókhoz képest, nagyon szép, erős fénye van.






kisebb számolást végeztem, vajon hol tartok az autóval...
nos a helyzet a következő:
a vételáron kívül 804.455 Ft-ot költöttem el eddig az autóra, üzemanyagot nem figyelembe véve.
Súlyadó, kgfb, gumik, télifelnik, fék, futómű felújítás, novitec doboz, ülésfűtés, parkoló radar etc.
hopp...
jó hogy ülök...
az 1,2 Millióért vásárolt autó már 2 felett van és még nem 100%-os.
De nem bánom, hiszen nem veszek helyette másikat egy jó darabig.
Akkora balfék vagyok, mint ide Nagykáta. Kiégett a bal tompított izzóm, ami még egy Toyotával is előfordulhat két gázpedál beragadás között. Munkahelyen voltam (azt azért nincs pofám leírni, hogy dolgoztam), amikor először ugrottam neki, de az eső gyorsan elvette tőle a kedvemet. Második nekifutásra kicibáltam a... reflektor izzóját! Vágtam egy WTF fejet, mert az elsőre is leesett, hogy ez bizony nem sima H7, aztán elszállt a lelkesedés, és hagytam az egészet a francba. Ma reggel állt össze újra a bátorságom, hogy lemenjek. H1 vissza, aztán jött a hülyén nézés, ugyanis a tompított kupakja előtt legfeljebb 2 centi hely volt, annál meg még az én kezem is nagyobb. Újabb séta egy csavarhúzóért, hogy lekapjam a műanyag borítást, ami útban volt, végül halál retkesen és teljesen vakon sikerült kipattintani az izzót a helyéről, és betenni helyette egy újat. Egy nyamvadt izzócsere volt az egész, mégis istennek éreztem magam a végén. :)
Ja, Murphy nem felejtett el, csak tudta előre, hogy jobban megszivathat, ha ilyenkor küld esőt, nem rögtön autómosás után, ahogy szokta.

AlbertoGrande -től rendelt 15-ös lemezfelnik megérkeztek. Ezúttal is köszönöm :)
Balra kanyarodásnál kopogó hang a jobb kerék felől.
Jobb kerékcsapágy megadta magát.
Tönkre ment féltengely gumiharang, hiba elhárítva.
Olajcsere Alfin : 162.000 km
-Selénia Diesel 5w40
-Olajszűrő
Ime a kepek a carbonolt cuccokrol beepitett ällapotban.Az optika sztem jo, azt hogy mennyire tartos majd meglätjuk...Egyet tegnap probakeppen a felhuzäs utan ujra foliätlanitottam, maradek nelkül eltävolithato, ugyhogyha ugy adnä a dolog hogy nem tetszik,vagy felholyagosodik egyszerüen letepem es mintha ottsem lett volna...









Ma megvolt az első utam.Begurultam a szélvédőshöz,ahol azonnal nekiálltak,holnap mehetek érte.Onnan irány az eredetvizsga.
Tapasztalatok alapján még lehet,hogy a váltót is le kell vennem.Ronda morgást hallani nagyobb tempónál.
"Dunlop Winter Sport 3D
Az Auto, Motor und Sport a Dunlopot választaná
Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen szerepelt az ADAC és a TCS tesztjén is.
A Dunlop új téli gumiabroncsa az SP Winter Sport 3D a legjobb téli abroncs az Auto Motor und Sport legújabb tesztje szerint. A neves német szaklap eredményét alátámasztják a német és a svájci autóklub felmérései is. Az Auto Motor und Sport az egyik legnépszerûbb méretû 205/55 R 16-os téli gumikat vetette “nyúzópróba” alá. Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen jól teljesített a havon. A német lap elismerõen nyilatkozott az új abroncs fékezési képességeirõl, valamint a nedves úton mutatott kiegyensúlyozott viselkedésérõl. A teszt során a Dunlop gumi kiváló kanyarstabilitásról tett tanúbizonyságot és igen ellenálló a vízenfutással (aquaplanning) szemben is. Mindez elsõrangú menetkényelemmel és alacsony zajszinttel párosul. A végeredmény így aligha lehetett kétséges:
„Az új Goodyear Ultra Grip 7-es és az új Dunlop SP Winter Sport 3D a legjobb választás a piacon” – írja az Auto Motor und Sport.
Az ADAC egy másik tömegméretet, a 195/65 R 15-ös téli gumikat tesztelte. A Dunlop itt a Goodyear új Ultra Grip 7-ese után végzett szorosan a második helyen. A német autóklub ítélete szerint a
„Dunlop SP Winter Sport 3D egy nagyon kiegyensúlyozott gumi, amely kiemelkedõ teljesítményt nyújtott nedves és a száraz úton egyaránt.”
A svájci autóklub (TCS) tesztjében szintén a „nagyon ajánlott” kategóriába került a Dunlop, amely a teszt minden pontján kiegyenlítetten jó teljesítményt mutatott. A TCS felmérésébõl az is kiderül, hogy az SP Winter Sport 3D a fogyasztás és a tartósság szempontjából is a legjobbak között van.
„A kiváló teszteredmények a kutatatási-fejlesztési munkánk elismerése. Büszkék vagyunk arra, hogy téli gumiabroncsainknál alkalmazott elõremutató technológia meggyõzte a tesztelõket is. A legnagyobb nyertesek azonban minden bizonnyal a vásárlók lesznek, akik egybõl észre veszik majd a teljesítményjavulást" – értékelte az eredményt Arthur De Bok, a Dunlop márkatulajdonos Goodyear európai üzletágának vezetõje.
Dunlop SP Winter Sport 3D
Az SP Winter Sport 3D-t speciálisan a vezetés szerelmeseinek tervezték, akik még téli körülmények között is a legjobb menetteljesítményeket szeretnék elérni. Az új Dunlop abroncs mintázatán háromféle mintaelem is szerepel, amelyek éppúgy a jobb úttapadást szolgálják, mint a gumi vadonatúj összetétele. A kiváló tapadás és a kiemelkedõ fékezési tulajdonságok havas és nedves úton is lehetõvé teszik, hogy a vezetõ maximálisan uralja a jármûvét. Az SP Winter Sport 3D mindezek mellett kiváló vezetési élményt nyújt a száraz útviszonyok mellett is.
Dunlop
A Dunlop a világ egyik vezetõ nagy sebességû abroncsokat gyártó cége, amely, aligha véletlenül, jelentõs eredményekkel büszkélkedhet az autósportban is. A Dunlop folyamatosan nagy hangsúlyt helyez arra, hogy versenytapasztalatait átültetesse a mindennapi használatra szánt abroncsok gyártásába is. A Dunlop gumik technológiája élenjáró: a cég maximális vezetési élményt nyújtó abroncskínálatában megtalálhatók a defektmentes típusok is, amelyeket immár szériában szerelnek a BMW új ötös modelljeire. Nem véletlen, hogy a BMW mellett számos más autógyár (Audi, Citroen, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen) is a Dunlopot használja elsõ szerelésû abroncsként. A Dunlop teherautó és motorkerékpár gumikat is gyárt. "
