Blog

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-10-19

Számolatlanul faljuk a kilométereket, idén belement a gépbe vagy 2ezer...:-) Néha bevásárláshoz, 1x-2x Bp., néha egy kis sétakocsikázás, amúgy a parkolót díszítem csak az autóval.
A legutóbbi szervíz után nem változott az olajszint, aztán hirtelen elkezdett fogyogatni. Nagyon nem estem kétségbe, mert ezzel egyidejűleg elkezdett nyomot hagyni maga után a parkolóban. Innentől nem is volt kétséges, hogy a hegesztett karter adta meg magát. Hívtam a Bélát, pont volt is neki, úgyhogy elvittem kicseréltetni, hogy a végére jussak már ennek a mizériának, ha már így megszívtam az előzővel. Hát így esett, hogy most sem tartott ki 10E-ig az olaj, rendeltem megint, de most nem volt 5w40, ezért 5w50 lett helyette. A termosztát is eddig bírta, szétrepedt a gumi részén és eresztette a vizet. Csere. Az abs hibára azt mondta, hogy passz.
Pusi lett a következő szerelő, ha már olyan lelkesen támogatja a helyi találkozókat, meg amúgy is. Hátha tud valamit mondani, vagy hogy hová vigyem, meg közben megint hallottam, hogy nyiszog a fék. A kéziféken kellett igazítani valamit, mostmár nem fog be, az abs hibát meg megnézette egy diagnosztikás csávóval. Ő arra jutott, hogy a vezérlő kukás, mert semmilyen teszterrel nem tudta szóra bírni, és szerinte a kézifék visszajelző is amiatt világít, pedig az mostmár tényleg fasza. A fékolaj szintjelzés is jó. Úgyhogy Erhard242 fog küldeni ilyen vezérlőt, holnap, vagy holnapután megjön a cucc.
A tavaly felújított lemezfelniken lett egy-két rozsdapötty, ezért unalmamban nekiálltam kijavítgatni, aztán átfestettem még két rétegben, meg küldtem rá lakkot is bőven. Szép lett.
András bácsitól vettem gépháztető-kitámasztó-csukló-bizbaszt, azt is sikerült beleapplikálni.
A felesbe-etanol tankolást is befejeztem, már egyáltalán nem éri meg, kár, hogy benzinnel nem megy úgy, egész megszoktam az extra nyomatékot.
Remélem sikerül eltüntetni a hibajeleket, mert elhatároztam magam: eladom a gépet. Rohadtul fog hiányozni, nagyon összenőttem már vele, de egyszerűen semmi értelme megtartanom. Évi 1-2 ezer km-re őrültség autót fenntartani, nekem meg kimondottan luxus. Városban csak annyit használom, hogy rendszeresen megjárassam, amúgy a wc-re is biciklivel megyek. Városon kívülre meg - 2-3 havonta 1x, ha megyek - tudok kölcsönkérni, de még a bérlés is sokkal olcsóbb lenne.
Másrészt meg mióta vitt a kollégám az ezres géesikszerével, azóta valahogy kevésbé érdekelnek az autók. Ha minden jól megy, tavaszra meglesz az A-s jogsim, addigra kéne valami motorféleség.
Szóval hamarosan megy fel az adok-veszekbe, meg a használtautóra. Esztétikailag van mibe belekötni, de műszakilag patent. Az ára 630 ezer pénz lesz. Szerintem ennyiért ingyen van.
km: 180660

Mai napon végre rászántam magam a szélvédő cserére.
Teljesen korrekt áron és gyorsan dolgoztak a srácok.
14500 új szélvédő+ 8000 szerelés.

 
>> SzervizCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2011-10-19

2011. 08.23.-án vettem meg a 159 Ti-t (2007. 12. gyártás 1.9 jtdm)
Az autót Németországból hozták, és kb fél évet futott itthon. Szervizkönyv nincs hozzá. óra szerinti km: 76400. Az autót Szatmári Gabival néztük át, gyári műszerrel. Szép állapot, nincs semmi kiolvasott hiba. Turbo oké, motor diag. adatok oké. Szervizek visszakereshetőek. Amit cserélni kell: olaj, fékbetét, jobb felső lengőkar.

2011.10.19. Megvolt az első szerviz (meg lett rá a zsé:-))
Óra szerinti km állás: 80414
- lengőkar csere
- fékbetét csere
- olajcsere
- rendszám tábla izzó
- hömérő kábel? javítás (elrágta egy qrva nyest!!!)

 
>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2011-10-19

Meg történt a téli gumi csere jöhet a hideg és a hó!

 
>> SzervizRolee156 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-06

Vezérlés módosító: 40.000 Ft.-
Trafó: 8.000 Ft.-
1 db gyertya pipa: 4.000 Ft.-
Ékszíj, tömítés: nem emlékszem a pontos összegre :)

Összesen 84.000 Ft-ból jöttem ki, szerelési költséggel együtt. Az autó most csendes, eltűnt a diesel hang, kezd minden helyreállni.

 
>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-10-19

Az autó elkezdett kicsit kéken füstölni, meg úgy éreztem, hogy a lovakból sem mindenki veszi ki a részét és gyengébben muzsikál, ezért elvittem Szatyihoz, aki szétszedte a motort és az alábbi alkatrészeket cserélte ki illetve javította meg:
Hengerfej tömités-
Vezérmüszij szett-
szelepszár szimering/16db/-
Ballansszij-
Ballansszij feszitö-
Vizpumpa--
Szelepfedél töm.készlet-
Motorolaj-5L-AGIP-
0lajszürö-2000ft
Hengerfej-le-fel-vezérlés csere-
Hengerfej jav-szelepek csiszolása-tisztitás-szim.csere.-
Üzemanyag szürö-

Újabb vagyont költöttem az autóra, de hát aki Alfa tulajdonos az tudja milyen ez. Az első futómű, kuplung mellett már a motor is garanciális. Király:)
Most biztos, hogy egy ideig csak olajat kell benne cserélni. Az autó hibátlan.

>> EgyébTimi 145 // Alfa 145 1.6 16V // 2011-10-19

Kuplung munkahenger külső csere.

 
>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-10-18

Hajnali kettő után még senki sem akart aludni menni,úgyhogy reggelig nyomtuk az ipart :))
Hiába,összeszokott a csapat :))

>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-10-18

A húzós buli után délig nagyjából mindenki magához tért és üdén festett és nagy meglepetésemre majd' mindenki benne volt egy bányalátogatásban. A Ferko nem de ő mindig nagyon másnapos :)
Gántra mentünk a volt bauxitbányába,ami nekem tetszett.
Miután visszaértünk,a szokásos bowling után folytattuk az előző napi bulit,ami fergetegesre sikeredett újfent :))