Blog
Véglegesen beintegrálódott a MS3 és az LC1 az Alfába. Elég sok időt töltök programozással, illetve tesztvezetéssel, logok kiértékelésével. De a rendszer tökéletesedik ezáltal.
Az AFM -et elcsomagoltam :) Érdekességként elmondható, 1.5 psi -t nőtt a töltőnyomásom a jelenlegi AFM nélküli rendszerrel. Számításaim szerint a kompresszor nem jutott elég levegőhöz, az AFM -en keresztül. Most teljes keresztmetszeten 70mm -en szív.
A kocsi szépen indul hidegen, melegen. Elég jók az AFR értékek, szépen gyorsul, a fogyasztás is rendben van.
Egy ideig használom a jelenlegi beállításokkal, télre valószínűleg így marad.
Tavasszal a következő MS3 funkciók kiépítése van tervben:
- FAN control
- Launch Control (már most is megy, csak a hardvert kell véglegesíteni)
- Egy folyamatos fázisú VVT kifejlesztése, a mostani 2 állapotú rendszer helyett
- Full szekvenciális befecskendezés és gyújtás
- Ha lesz időm a hardvert megtervezni akkor vízbefecskendezés
Ma bekerült a motor, és hogy a későbbiekben könnyebb,gyorsabb legyen a kiemelés a zárhidat szétvágtam és csavarokkal oldhatóvá alakítottam. Szóval a motor a helyén következik a váltó majd legközelebb. Utána elektronyosságilag helyre tesszük az autócskát, és utána már csak szélvédő + vizsga gépkönyv... na az még egy occó mulatság lesz.



Ma összeraktam a generátor feszítő görgőket, a főtengely szíjtárcsát, mindent véglegesre, tehát ez is kipipálva.. Ezen kívül letakarítottam a képeken még látható korábban lefolyt és odaszáradt olajsarat, visszaraktam a gyertyákat és a vízcsövezés egy részét. Igazából ha vettem volna szelepfedél tömítéseket, akkor 80%-osra össze tudtam volna tenni akár ma is. Mindegy most már nem sietek.. Még amúgy is kellenek új vízcsövek is.
Találtam újabb rozsdagócokat is, ha megtartanám biztos legyalulnám az alját mert egy tisztességes lakatolás ráfér. Most még könnyedén menthető, de ha ez huzamosabb ideig így marad, nagy lehet a baj.
Ezen kívül jól látom hogy a motortartó bak meg van hajolva/rogyva? 2011.10.30 Marklar, Fairlane, Tsigus jelenti: ez így normális! :)




Mindent sikerült összeszervezni, így végre sikerült beállítani a vezérlést! A sablonnal meglepően egyszerűen ment, szépen össze is lett jelölve..
Elkezdett búgni a bal hátsó kerékcsapágy (hálistennek ismét Hollandiában vagyok )...
A 2011. augusztusi motorcsere óta a kis vassal 1924 km-t tettem meg, volt ebben Bp-Sopron, Bp-Hatvan, Bp-Albertirsa és hasonló, nagyobb távolságú országúti, autópályás utazgatások na meg persze a városo belüli szüttyögések is :)
A motorcserés olajcsere óta, most kapott +1 litert, mivel a pálca csíkjának alsó felét nyaldosta már a barnás folyadék, s inkább gondoltam legyen ez a szint állapot a felső csíkhoz közelebb, nehogy ismét tankolás helyett motort cseréljek.
De nincs okom most még panaszra, a kis ,,ribanc'' ügyes :P (remélem, ha ezt olvassa-hallja, így is marad :D )
Ferke annak rendje s módja szerint szépen be is szerelte az ,,új'' 1,4-es blokkot. Átnézte belül is, kapott új hengerfejtömítést, értelemszerűen új vezérműszíjat és olajat, szűrővel. (A motor gyertyái és belső állapota szinte új, úgy látszik ez tényleg valami osztrák orvos házaspáré lehetett, akik garázsban tartották és csak ünnepekkor vették elő ;-) ).
Szépen össze lett rakva, igaz közben derültek ki turpisságok nem csak a régi blokkról, de az autóról is, így ideje lesz a kipuf rendszert is átnézni, középső és hátsó dobot cserélni, na meg a féltengelyek is csereérettek lettek az idők folyamán.
Viszont a blokk szépen járt, nagyon bejártani sem kellett, használható, terhelhető lett a kis 145-ös. Az tény, hogy mióta ez a blokk van benne, a hangja is másabb és azóta autókáztam egy jót egy 156-os kollégával még Tata és Füzitő között :) :)