Blog
A téliesítés jegyében felkerültek a téli gumik a nyáron vásárolt, gyári 17-es felnikre.
A felnik közül egy kissé üt, az került bal hátra, majd érdemes lesz görgőztetni.
A téli gumik maradtak a Good Year gumik, amik tavaly 3500km ert futottak nálam.
Egyenlőre, még szoktatom magam a gyári felni látványához :D
Pár alkalommal vizet jelzett a gázolajszűrő jeladója az elmúlt hetekben, volt tartalék belőle, ezért inkább lecseréltem...biztos, ami biztos:)


kétoldali alsó felső lengőkar, stab rúd, illetve szilent, hátsó stab összekötő, lam. szonda csere.(Vittorio design)
Nagyjából két hónap után, kezd összeállni az autó. :-)
Amikor megszereztem, szinte nem volt kuplung, a vezérműszíjjak alig voltak egyben, a váltó el volt csúszva. Ja és full rozsda lada felnik voltak rajt. A rádió már rég halott lehetett, az antennánál beázott a tető. Mindkét embléma hiányzott, és az a/c pumpa kerepelt.
Mára, motorikusan pöpec, minden szíj, minden szűrő új. Kapott gyári 33-as alukerekeket, most télre 14" -os lemezfelnit Falken télivel. Ma tettem bele egy új rádiót (mp3, egyebek), és lett új hangsugárzó is. Sajnos, az eredeti hangszóróknak olyan pici helye volt, hogy oda nem lett volna értelme, és az ajtókban sem igazán van hely, így maradt a kalaptartó, de szerencsére szépen hátra lehet vezetni a hangkábeleket az alsó borítás, és a váltóbox segítségével. Eredeti emblémákat egyenlőre csak horror áron találtam, úgyhogy átmenetileg azokat 72 mm-es felnimatricákkal pótoltam.
Az a/c pumpám egy tanktisztítás, és üzemanyagszűrő csere után sokkal halkabb, de lehet cserélnem kell tankkal együtt. Másfél évig állt nagyjából üres tankkal, belül tiszta rozsda volt, nem biztos hogy teljesen ki tudtam tisztítani, most ezrenként cserélem a szűrőt, aztán kiderül...
Eddig ezeket javítottuk, cseréltük a Boxin, de megéri, mert eszméletlen élmény menni vele. egyszer kipróbáltam, 180 km/h még tudta, pedig 19 éves. De 120-140, meg sem kottyan neki. SZUPER autó, imádom... :-)
Úgy gondolta az Autó, hogy jó lesz nekem, ha megint izzót cserélhetek. Persze az olasznak csak a H6W jó, amit a tudomány mai állása szerint egész Fehérváron csak egy helyen tartanak. Az volt úgy a tizedik, ahol kerestem. Mindegy, megvan, betettem.
Az előző postokban felbukkanó sóproblémák miatt odaadtam egy kasznisnak, hogy a rozsdásodni készülő foltokat hozzuk rendbe. Sok volt rajtuk mitagadás, Teszkós, madaras teszós sérülések, kavics felverődések... stb egyéb fel nem sorolásra kerülő események :o) Szépen meg is csinálták mígnem másnap hívtak telefonon, hogy te figyusz volt már olyan hogy nem indul? Nállam van egy pár éve de olyan hogy nem indul na olyan nem volt. (Leszmítva mikor az asszony próbálta az autómata autója után egyesben a féken álva indítani az autót) Hát most nem indult... Ha valakinek gyanús, hogy párás az autó télen pedig nem kéne, ne törődjön bele. Nézze meg a Fűtőradiátort :o) Ugyanis piczit gyöngyözött, és hogy hogy nem pont a kompjútert tartó dobozba csorgott a fagyálóm, valószínűleg nem 1-2 hete hanem jó pár éve folydogált, és pont a fényezés után adta meg magát végleg... Ennek következtében megszívtam lehet mondani. Új kompjúter 300k bontott 130k környéke + néhány tizes ameddig a kulcsomat is ráokosítjják. Szuper ez a modern technika... Lévén elvékonyodó pénztárcám, nem engedtem a bontott csábításának sem. Egy szaki megberhelte és indul az autó de nincs immobilizer és nincs riasztó sem. Ez utóbbit nem értem, de majd kireszeljük a csorbát... Nem volt olcsó mutatvány de sokkal olcsóbb volt mint a másik kompjúter és a kulcsok oktatása. Talán kontárkodásnak tűnik, de egyszerűen nem volt rá annyi pénzem hogy mindent kifizessek. Még is talpra kelett állítani ha már ez a eset megesett...
Fűtés nem volt acélos, lévén az alsó vonást sem érte el a vízhőfok, míg nyáron meg forralta a vizet. Na most újj hőgomba, valahova elkavartam az előzt és venni kék egy másikat, ami a termosztátban van ugye. Van fűtés jelentem :) Nem tökéletes de a rövid távú teszek alapján elégséges.
Kelett a verdába egy kis fagyáló mivel a fűtés hűtéssel babráltunk ezért nyárira alig volt benne fagyáló aztán jönnek a fagyok is.
Tehát
- Kaszni javítgatása.
- Kompjúter berhelése
- Fűtés
- Futómű beálítása (Leutóbb úgy sikerült nekik, hogy a kormány ferdén ált most kireszelték a csorbát...)
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
A héten sikeresen ki lettek cserélve a hátsó lengőkarok, a hatás elmaradhatatlan: kerekeim végre egyenesen állnak. Sajnos ez a nyári gumin már nem segít, sajnos a rossz hátsó geometria miatt a két szezonra való gumikat egy nyár alatt megette, sőt már a kopásjelzőből is bőven kopott. Most, hogy szinte 100%os téligumik kerültek hátra, gondoltam csereérett már a hátsó futómű. Most szinte mindenhol csendes az autó, bár elöl még két oldalt alsó, valamint jobb oldalt felső lengőkart is kellene cserélni.
Végre lecserélődött a kormányom. Sikerült szerezni egy jó állapotú bőrkormányt, ma felkerült.Cirka fél óra alatt végeztem is vele.






A jobb oldali küszöb illesztésnél elkezdett rendesen rozsdásodni, úgy hogy egy kis lakatos és fényező munka volt rajta.