Blog

>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-11-13

Utolsó utáni bejegyzés, kiegészítésképpen. Írtam erről régebben a sitefejlesztésbe, és bár csak egy szimpla vélemény, de azóta is vallom, sőt, most még inkább. Nevezetesen, a rendszeres személyes találkozás az alapja a normális közösségi létnek. Nem lehet megkerülni. Ha valaki szándékosan próbál ez alól kibújni, azt valahogyan le kell kezelni, különben előbb utóbb konfliktus lesz belőle. Ugyanis az a gond, hogy így másként fog a közösséghez viszonyulni és a közösség is őhozzá. Ez nem magyar sajátosság, bármelyik fórumon csak a háború megy, ha csak nickek vannak, meg avatarok. Teljesen nyitottnak kell lenni a közösség felé, ha azt akarjuk, hogy befogadjanak. Egyszerűen így működik az ember, ha tudja, hogy nem kell a csoport elé kiállnia, akkor kevésbé fogja megválogatni a szavait. A szabálykövető tagok is eleve neheztelve fognak viszonyulni ahhoz, aki nem adja az arcát a tetteihez. Ezért nem működik az, hogy azt mondjuk ilyenkor, hogy "ugord át, amit írt!". Nem ugorja át, mert nincs más lehetősége megvitatni vele, csak virtuálisan, nem vállalja az elkötelezettséget, így a megnyilvánulásai eleve idegenül hatnak és nagyon zavaróak lesznek. Aki felvállalja magát az így lesz kiszolgáltatott, és ez a kiszolgáltatottság erősen frusztráló tud lenni. Egy ilyen egyenlőtlen szituáció mindenkiből ki tudja hozni a rosszat.
Ha konfliktus van, azt a találkozón kell megbeszélni. A gyere ki a hóra, az óvodás szint. Tessék szépen megjelenni a többiek előtt és nem elsunnyogni a nehezét.
Erre egyébként volt megoldási javaslatom is, röviden leírom ide is. Vissza kéne állítani a kétszintű tagságot, de a két szint az alapján különüljön el, hogy valaki hozza-e az elvárható minimumot, vagy sem. Tehát eljár a többiek közé, vagy sem. Nem kéne teljesíthetetlen elvárásokat állítani a tagok elé, de szerintem évi egy nagy és egy típus- vagy kisebb találkozó nem sok. Aki bármilyen okból nem teljesít az kerüljön vissza a B kategóriába. Aztán ha ez kevés, akkor a rendes tag ki tudjon szűrni egy-egy B tagot, ha kezd kialakulni ez a trollcsata. Nem oldana meg mindent, mert itt van még a nagyra nőtt amore problémája is, de ebbe nem megyek bele most.
Hát ennyi.
TSá

>> SzervizFCs // Alfa Spider / GTV GTV TB // 2011-11-12

Letettük télire az autót - forgalomból is kivontam - és rendet tettem a garázsában, megnézegettem a kicserélt motort. Szinte biztos, hogy nem fogom használni. A vezértengelyek jók, nem szögletesre kopottak, a dugattyúk finoman mozognak, semmi váll nem érezhető a hengerben, a gyűrűk még ennyi állás után is tömítenek.. Persze csak alulról néztem és tapogattam, mert lefelé nem lehet kihúzni a dugókat, a hengerfejek meg nincsenek leszedve. Egyszóval eladó a blokk, dugattyúkkal, befecskendezőkkel, komplett hengerfejekkel. Ami a képeken látszik, az van rajta. A főtengely nem jó, hogy lehet-e köszörülni, azt nem tudom, ezt szakértőnek kellene megnéznie. Ha valakit érdekel, jelentkezzen, megbeszéljük.

 

Úgy tűnik, h a hűtőradiátornál lévő nagynyomású szervócső könnyezik kicsit, ezért egy bontott, felújított csövet akartam beszerelni helyette, amit Marklar és Fairlane kollégák közbenjárásával sikerült felújíttatni. Viszont a bontott csövet nem én választottam, és természetesen Murphy nem alszik, nem jó méret, ráadásul a szivattyú csatlakozásnál is másképp van hajlítva a cső..
Így most visszament a régi cső.

Egyébként eladók a csövek, ha valakinek esetleg épp' ilyen kellene (a kormányműhöz továbbmenő cső is megvan, az is felújítva). Nem tudom melyik típusba jó, de 155 1.8 8V-be elvileg nem. :)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-11-12

A kerékcsrénél vettem észre, hogy a gumiharangom elfáradt. Pont ami a szíj alatt van, így minden csupa zsír lett. Csörihez jelentkeztem be Palotára, aki Apukájával együtt mint mindig tökéletesen megcsinálták. Sajnos most vettem észre, hogy a korábbi olajcsrénél az olajleeresztő csavarom megsérült, illetve a menet. Legközelebb javítani kell. Sajnos egy egyszerű olajcserét is el lehet rontani.
Nem értem miért nem lehet normális munkát csinálni. Miért van az, hogy mindenhol hanyag trehány munkát végeznek. Pedig lehetne, mert itt az élő példa, hogy lehet, mert már 5 éve járok Csöriékhez, és idáig mindent hibátlanul megoldottak.
Nem esett le a generátorom, és ismét nem esett le miután felhívtam a figyelmét a szerelőnek a multkori eset miatt, nem ment tönkre az önindítóm ráadásul külföldön, miután javítva lett, nem rakták be úgy a fékbetéteket hátra, hogy jobboldalra a külsőket balra pedig a belsőket / BMW márkaszervíz / és még sorolhatnám a sok hibát. Ilyenkor nem tudom, hogy sírjak, vagy üvöltsek kínomba...
Viszont jól funkcionál a motortakaróm megerősítése, mert már darabokba lenne, ha nem teszem fel a fölekhez a lemezeket...

 
>> SzervizBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2011-11-12

Amikor vettem a kocsit tudtam hogy foglalkozni kell vele, a hátsó futóművet már rendbe raktam ,most következett az első , elkészült,így a végére is értem a javításoknak.
Cserélt alkatrészek . 2 db stabilizátor szilent
1 db jobb felső lengőkar
2 db bal felső lengőkar szilent
+3db ablaktörlőlapát
2 l Téli szélvédőmosó folyadék (Würth)

A lengőkar szilenteknél ki kell szedni a fém perselyt és zsírba kell rakni !!A stabilizátor szilent csere az jó móka,bár könnyebben ment mint gondoltam a szilentek oválisra voltak kopva és fel volt a gumi keményedve ezért kopogott a futómű. Egyszerűen olyan szépen fut most a kocsi mintha új lenne !!

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-11-12

Mivel már 12000 km volt az olajban elküldtem kicserélni mert nekem nem volt időm. Gondoltam ezen nincsen mit elrontani, de mint késöbb kiderült tévedtem. A másik két szűrőt saját kezüleg cseréltem.

 

tartoztam még egy blog bejegyzéssel,a multkor meg lett csinálva az autó alja elég drága volt, sajna picit utánna kellet még dolgoznom mivel anno nem mindenhova jutott az alvázvédőből, rendeltem alvázvédőt permatex márkájút,alapossan lekezeltem az alvázat ,mostmár egy darabig kibirjuk, plusz még felraktam az új valeo ablaktörlőket..

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-11-12

Alfater és Gerissimo rendbe rakták az első futóművet. A két alsó lengőkar gömbfej, valamint két darab stabilizátor szilent lett cserélve. Végre nem kopog az autó eleje, csak siklik, minden hang nélkül! :-)

 
>> Egyébkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2011-11-12

Az az elképzelésem, hogy most ez lenne itt az utolsó bejegyzésem, ugyanis szeretném megszűntetni a regisztrációmat az amorén. Az okokról:
Hát az úgy volt, hogy egy amúgy viszonylag jelentéktelen ügy miatt sikerült belelavíroznom magam egy vállalhatatlan helyzetbe. Ebbe most nem mennék bele, írtam róla eleget, tényleg nevetséges ügy és már nagyon unom sokadszorra leírni ugyanazt. A lényeg, hogy mivel szerettem volna, ha mindenki betartja az oldal szabályait, ezért megpróbáltam felhívni erre a figyelmet. Nem egyedül, vagyunk egy páran, akiket zavar, ha szándékosan, és név nélkül bomlasztják a közösséget. Többen, többször, több féle stílusban, időt hagyva, hogy hátha valami változik, de sajnos az érintett azóta sem gondolja úgy, hogy ezen el kéne gondolkoznia, és a moderátor sem áll a helyzet magaslatán. Nem látom sehol például azt a szabályzatban, hogy a moderátor nevelési célzattal kitörölheti egy tag hozzászólását. Egy olyan tagét adott esetben, aki oszlopos tagja a közösségnek, és a viselkedése mintaszerű. De jó lett volna az is, ha alkalmazza a szabályzatban szereplő szankciókat a szabályok megsértőivel szemben. Vagy mondjuk meg kéne nézni, hogy valós személyek-e a tagok. El tudom képzelni, hogy valakit Packard Bélának hívjanak, mert miért is ne. De akkor én vagyok Antonio Banderas.
Ha ezt úgy akarjuk elrendezni, hogy mindkét felet rendreutasítjuk, akkor ennek az lesz a következménye, hogy ettől kezdve nem számít szabálynak a szabály, és ha valaki nem járatos eléggé a kulturált videlkedésben, az innentől fogva úgy érzheti, hogy akkor mostmár több minden szabad.
Én megpróbáltam kiállni a közösségért, vállalva a nevemet, és most úgy néz ki, hogy még én vagyok anonim, és én vagyok kulturálatlan. Hát ha ez így van, akkor kabbe gyíkok, én leléptem. Nem hisztiből, vagy sértődésből, ez így nekem vállalhatatlan. Nem akarom, hogy verekedni akarjanak velem, meg össze-vissza idézgessék, amit írtam és NEM ÍRTAM. Megtehetném, hogy nem nézek a 45-46 topik felé, de ez kevés, bárki elolvashatja, miket írtam, bárki megtalálhat, és bármit tehet velem. A szituáció adott, visszacsinálni nem lehet. Oké, nem voltam finom és nőies, de mindenkiből ki lehet hozni az állatot. Szerintem eléggé visszafogtam magam. Meg szerintem némileg humoros is volt, amiket írtam, persze ki hogy érti.
Amúgy kész az autóm, a vevő is úgy néz ki megvan rá, remélem egyszer még ebben az életben lesz még Alfám, úgyhogy ennyi volt. Nagyon jó volt itt amúgy, sok barátot szereztem, amik remélhetőleg megmaradnak, az elérhetőségek megvannak, úgyhogy viszlát!

 

Miután megcsináltam az olajfolyást a motoron, már kaphat rendes olajat is. Thomika ajánlatára Agip olajat vettem a Norautóban. Sajna szűrőjük nem volt, így az az Unix polcáról jött.
Olaj: