Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-12-21

Ma sikeres műszaki vizsgát tett a gép :)
És vettem egy új 74Ah akkumulátort, hátha könnyebben indul reggelente.

>> Tuning és extraGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2011-12-20

Ma este felkerültek a téli kerekek és a nyári megy pihenni pár hónapra.
Egy kicsit későn került sor a váltásra, de ennek több oka is volt.
Az első, hogy egész nyáron nem tettem rendbe a téli alufelnik fényezését.( lustaság, feledékenység, ej ráérünk még )
Aztán az időjárás is kegyes volt, elmaradtak a hidegek és egészen tavaszias decemberünk is volt a múlt hét közepéig.
Továbbá nem sok hiányzott, hogy a Michelin szettel is megfussam a 12.222km-t, ezért egy kicsit „nyújtottam” a télisítéssel. Végül is Michelin-kel 12.117km-t sikerült "csak" össze autóznom 07.13-tól 12.20.-ig. Úgy gondolom, hogy azon a 105km-en nem múlik semmi sem, így felkerültek végre az évszaknak megfelelő kerekek-gumik az autóra.
Az első összehasonlítást meg lehet ejteni, mármint a kopás terén.
A hátsó gumikon szinte nem is látszik kopás ránézésre. Az első párosról viszont, már több kaucsuk hiányzik. Eddig azonos a mérleg, mert a Pirelli-k is hasonló állapotban voltak.
Pontos méréssel rövidesen jelentkezem.

Összegzés az eddig eltöltött km szerint.
A két gumi közt nagyon nehéz különbséget tenni.
Ha van is különbség, akkor minimális, illetve műszeres mérésekkel lehetne csak megállapítani.
Mindkettő szett nagyon jól vizsgázott.
A Michelin eddig hozta azt, amit a Pirelli.
Nagyon jól tapad, kivállóan lehet vele kanyarodni, jól tűri az erősebb-hirtelen irányváltásokat, és esőben is magabiztos haladás tesz lehetővé.
Magasabb sebességű haladásnál is szintén jó partner.
Fogyasztásban nincs mérhető különbség a két gumi között.

Eddigi tapasztalat alapján immáron két jó gumit tudok ajánlani az Alfa Romeo 156-ra.
Ha a Michelin Pilot Exalto-val több kilométert lehet majd megtenni, akkor azt mondom, hogy az lehet a jobb gumi.
Illetve még egy dolgot figyelembe kell venni a tökéletes összehasonlításhoz, az pedig a gumik árának a vizsgálata lesz, azaz mekkora a két szett gumi közt az árkülönbözet.

 
>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-20

Tegnap kiszedtam a pollenszűrűt, kíváncsi voltam milyen állapotban van. Nagyon retkes volt, ráfért már a csere. Vettem is rögtön újat, ami elég nehéz volt, ugyanis gyárilag egyet raktak bele, viszont már csak olyat tudtam venni, ami 2 darabból áll. Végül sikerült szerezni 2200 Ft-ért.
Aki még nem szedett ki 147-ből pollenszűrőt, annak egy kis útmutatás:
1. a kesztyűtartó és a középkonzol mögött van, az utasoldalról kell szerelni
2. le kell venni a kesztyűtartó alól a szigetelős borítást, 4 csavar fogja (1.kép)
3. egy L alakú tartókából kell kicsavarni a 3 csavart (5,5 ös) (2. és 3. kép)
4. ezután ki lehet húzni a szűrőt/szűrűket

>> Tuning és extraBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-12-06

Gyárilag 6 hangszóró volt az autóban, hátulról hiányzott az ajtókból a két kicsi. Ez is megoldódott, bekerült 2 magassugárzó hátra. 5000 + 3000 munkadíj

>> SzervizBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2011-10-30

2011. 10. 24-én hoztuk el az autót 70.700 km-rel.

Mivel a hátsó kipufogó eléggé meg volt rohadva, azt leszedtem, megjavíttattam, feketére lett fújva és kapott egy króm véget is. (6000 Ft)

November elején megtörtént az olajcsere. 5l Mobil1 10W40 olaj +olajszűrű (8000 Ft) km: 70800

Mivel a motortér alulról teljesen fedetlen volt, és a Fiat-ban azt mondták hogy gyárilag kéne lennie motorvédő burkolatnak, ezért rendeltem egyet innen, 13.000 Ft-ért. Másnap fel is raktam, nem volt egyszerű mert az egyik oladal nem illeszkedett rendesen, ezért alakítani kellett rajta kicsit, de jó lett.

A váltókar elég nehezen járt. Középállásba szinte egyáltalán nem tért vissza (mintha nem is lenne benne rúgó), és az 5.et és a rükit nagyon nehéz volt kapcsolni. A Fiatban ezt orvosolták, most már könnyen megy az ötödik és a rükverc is. Csináltak még egy diagnosztikát, ami nem hozott ki semmi problémát, viszont kiírta, hogy az agyában 67000 km van. Azt mondták, hogy gyakran előfordul, hogy kevesebbet mutat mint óra szerint, tehát ez normális jelenség. Viszont most már biztos, hogy az óraállás valós. (váltó+diagnosztika 8000 Ft)

A négy darab használt Maxxis 195/65/R15 téligumihoz vettem 4 db acélfelnit, így meglett a téli cucc is. (gumik 20.000, felnik 15.000, szerelés 3200 Ft)

>> SzervizCika78 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2011-12-10

Kézifék kötél cseréje.

 
>> SzervizGÁBOR146 // Alfa 146 1.6 16v TS // 2011-12-19

Első futómű beállítás

 
>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2011-12-20

nah végre megjött a csomag:
- termosztát 20500 Huf
- stab. rúd szilent 2300/db Huf
- axiál csukló 3900 Huf

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2011-11-25

Bp-Genova oda s vissza 2011.11.04-2011.11.20
2260km átlag fogyasztás autópályán 5,5. Főúton és városban 6,5l/100km

Szépen ment, teljesen elégedett voltam az Alfával, tényleg élmény vezetni.
Autópálya+matrica+tankolás 75e.
Viszont, mikor hazaértünk az M1 M7 közös szakaszán kaptam egy kavicsot
Szélvédőjav. 5e.

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2011-12-20

Múlt hét közepén friss műszakit kapott az autó. A két első fékcsövet és a kézifék bowdenjeit kellett kicserélni. A motor control failure hibát az egyik lambdaszonda generálta, de csak időszakos dolog volt. Töröltük és azóta nem jelentkezett. Így van ez a légzsák visszajelzővel is. A fóliát sajnos le kellett szedni az első üvegekről, de annyi baj legyen. Thx for Totti!

Ja és folyamatban van egy OBD kábel beszerzése Kínából, mert nálunk nevetséges árakon adják őket...