Blog

A szívósort is utolérte a felújítás. A 4 gumiból, ami benne van, 3 db kuka: repedt, kikeményedett. Egy hengernél már ereszt is. Beszereztem hát 4 db ilyen gumit. Cserélni a hét végén fogom.

Már régebben észrevettem, hogy a kuplungmunkahenger egyre jobban olajos. Sebaj, 20 évente illik kicserélni. Most, hogy szabin vagyok, meg is ejtettem. Az Unixban beszereztem a munkahengert 6299 pénzért. Ez a második ár, mert az elsőt vissza kellett vinnem, ugyan is nem az a fajta kellett bele. A munkahenger kicserélése nem volt nehéz. Leszámítva azt, hogy az egyik csavarjának a menete meg volt halva. A munkahengert csavarhúzóval feszíteni kellett, egy kulccsal meg a csavart kellett tekerni. Viszont ha már ki kellett venni az akkutálcát, rendbe is tettem. Rozsda le, alapozó, fekete festék.
Légtelenítéssel viszont megszívtuk. Kellett is még fékfolyadék. Persze a rendszer 5.1-essel van feltöltve, abból meg 1785 pénz volt egy flakon. Nehezen ment, de sikerült. A kuplung nagyon finoman működik.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-01-06

A légzsák visszajelzője már egy ideje világított. Az autó megvételekor kezdte, akkor mondták a szervizben, hogy a függönylégzsák az oka és a csatlakozó kontakthibája okozza, csak azt nem mondták meg hogy hol van. Én meg az ülés alattiról tudtam, azt be is fújtam, persze semmi változás.
Azután, amikor Franciaországba utaztunk, nem világított. Se odafelé, se visszafelé nem volt gond. Itthon persze újra elkezdte. (Így utólag látva a vezetékeket és a fityegő csatlakozókat gondolom az utazáskor a csomagok szerencsésen megnyomták a csatlakozót, és jól érintkeztek. )
Városi használatban van az autó, 1-2 hetente egyszer pár km, nem foglalkoztam a légzsákkal. De egy hónap múlva műszaki vizsga, és a fórumon is többen felvetették a témát, gondoltam utánajárok.
A fórumból megtudtam (köszönet ystuc és zalan cartársaknak), hogy a függönylégzsák csatlakozója a csomagtartóban leledzik, hát elkezdtem keresni.
Kiszedtem a kárpitot. A bal oldalon nem találtam sárga kábelt, a jobb oldalon viszont kettőt is :) Továbbá megtaláltam a tankfedél sosem látott nyitózsinórját is.
A sarukat egyesével kiszedtem a műanyag házból és egy órás csavarhúzóval kicsit beljebb hajlítottam a három fülét, majd befújtam kontaktspray-vel.
A kárpit visszarakása előtt ellenőriztem a munkám: a második gyújtás rákapcsolásra elaludt a légzsákvisszajelző. Siker :)
Amikor raktam vissza a kárpitot, feltűnt egy műanyag fedél a jobb oldalon. Már korábban leszedtem egyszer, amikor a zsinórt kerestem, de nem volt mögötte semmi. Csak most értettem mire szolgál. A függönylégzsákok csatlakozóját a hátoldalára kell pattintani. Így könnyen hozzá lehet férni, valamint rögzítve van, nem csak úgy fityeg, mint eddig.
Gyanítom, a riasztó beszerelésekor szedték ki a kárpitot és nem rakták vissza a helyükre a csatlakozókat és a zsinórt sem. De ez mindegy is.
Valamivel több, mint egy órát vett igénybe a művelet. Ha ne adj isten még egyszer előjön, elég kifordítani a kis fedelet úgy csak pár perc.

>> EseményTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2012-01-06

Az óra pillanatnyilag ezt mutatja: 107.000 KM

Mióta megvettem az autót, sajna nem sikerült bele verni 10.000 km-t sem. :(
Remélem ez a jövőre nézve változni fog, és kicsit többet tudok vele menni..., de ahogy a benzinárakat nézem, úgy megy el a kedvem... :(

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2012-01-06

Szilveszterkor Liával elugrottunk Zakopane-ba. Oda-vissza nagyjából 700 km-t tettünk meg szerpentinen, autóúton, közúton, és silány minőségű mellékutcákban.

Lia gyönyörűen ment, semmi baja nem volt. A fogyasztás lenyűgöző, 6 liter alatti volt visszafelé például!
Aztán hazafelé már majdnem otthon voltunk, még beugrottunk Szigethalomra. Ott kezdtem hallani valami eddig ismeretlen hangot a motor felől, amolyan elektromotor hangot, ami nagyobb gáznál felpörgött. Nem tudtam, mi lehet.

Aztán másnap reggel már nem tudtam kinyitni az autót. Gyenge riasztó-kikapcsolós hang után a központi zár nem nyílt ki és a kulccsal se tudtam kinyitni.

Szerencsére emlékeztem, hogy a múltkor hogy jutottam be. Kb fél óra alatt feltörtem az autót, majd bebikáztuk. Kinyílt, félretoltam az útból. Kb 2 percig járt a motor, majd az ablaktörlőt beindítottam. egyből leállt.
Bemérték az akksit, feszültség kb 5,7 V volt. Cellazárlatra gyanakodtak, ami jó, mert még épphogy garanciás.
Viszont kellett egy új akksit venni.

BOSCH S3

Az új akksival elmentem egy szervízbe, ahol a generátort megvizsgálták. Kuka.. A kép összeállt. Generátort kellett cserélni.

Mégn este elhoztam Liát, újra tökéletesen megy, új akksival, új generátorral.

Ma elvittem szervizbe az autót, a következőket kell cserélni:

bal-jobb segédlengőkar
stabilizátorrúd
bal féltengely csukló
kipufogó leömlő
jobb hátsó hosszkitámasztó
szelepfedéltömítés
önindító (bendix)

km: 203.027

 

Ma az szervo kormány olaját cseréltem le gyárira(1L) ,mert már iszonyatos hangja volt illetve a minimumon volt az olajszint.
Az eredmény + minden halk és könnyű a kormányzás !

Ma átléptük a 156000km-t ,kb 500km-t mentem mióta nálam van :)
Gyűjtöm a benyomásokat amik eddig többnyire jók, az LMM-tisztítást meg kell ejtenem + egy izzócsere.........

 
>> Szervizszeda // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2012-01-06

Azt elfelejtettem írni hogy a kocsi valószínűleg klubtag volt, mivel találtam egy matricát a váltókarnál.Ha valakinek ismerős örülnék ha jelezné.Szeretnék minél többet megtudni a kocsi múltjáról.Az látszik hogy rendes tulaja volt.

 

Legújabb elképzeléseim szerint ő fogja tartani a kompresszort.