Blog
Országos havazás nálunk valahogy kimaradt és egész tegnap estig, Szombathely és környékét egy csepp hó nem érte. Ma reggelre sem jutott sok, de a szél erőteljesen rádobott egy lapáttal. Így sikerült az olasz design stúdió munkáját megtoldani egy lépéssel és egy teljesen újragondolt morcosítást összehozni a 159 elejére! :) Nekem tetszik! :))) Íme képeken a természet munkája! :) ...és persze az sem utolsó szempont, hogy a fiatal úr most látott életében először havat! :))








Amikor megvásároltam az autót elkövettem egy hibát. Az autónak mindene megvolt, kivéve a Code kártyáit. Tudtam, hogy ez fontos tétel, de jóhiszemű voltam és a kereskedő a kártyák meglétéről való kérdésemre, megnyugtató "igen, bent van a kesztűtartóban" választ kaptam, melyet sajnos nem ellenőriztem le.
Azon a hétvégén öt használt Alfát néztem és mindegyikben benne volt. Nem hittem volna, hogy ilyen "gazdás" autónak pont hiányzik!
Hibáztam!
A hiányt csak itthon vettem észre!
A kártyák pótlása, megközelítőleg 30k Ft lett volna a márkakereskedésekben.
A kereskedőről kérésem lepergett, ő csak az hajtogatta, hogy használt autót vettem és higgyem el, hogy ő sem a Code kártyákkal kártyázik esténként.
Csak akkor azt nem értem, miért mondták, hogy benne van a kocsiban... Ha tudom, alkudok!
Mindegy!
Más oldalról közelítettem meg a problémát!
Felkutattam az autó első gazdáját, egy holland úriembert. Megtaláltam az e-mail címét és írtam neki egy levelet. Hollandul (Köszönet érte: Google fordító :)) A levélre azonnal válaszolt és biztosított affelől, hogy mindent megtesz a kártyák felderítése érdekében!
Így is lett, megtalálta a kártyákat! Úgyhogy Happy End a történet!
Eközben a levélváltások során összebarátkoztunk, és megtudtam néhány fontos dolgot az autóról is! A 159-et cége lízingelte, s mikor lejárt a szerződés lecserélték. Természetesen Alfára. Egy Giuliettára!
Egy igazi úriembert ismertem meg személyében! Ez úton is sok egészséget és örömteli km-t kívánok neki innen Magyarországról!

A decemberi nagyobb szervíz után, bemelegedve alapjáraton néha köhögött, de csak alapjáraton, fordulaton nem volt semmi probléma. A decemberi szervíz során csak a gyertyák lettek cserélve, ami esetleg beleszólhat a jelenségbe. Feltételezve, hogy azok jók a gyújtókábelek vizsgálata történt sajátkezűleg. Sötétben látszott, hogy az 1. és 2. henger kábeleit összfogó gyűjtőről áthúz néha a blokkra (a képen látható a nyoma is). Először ki lettek szedve a gyűjtőből, majd egyenként közelítettem a kábeleket a blokkhoz (egy megfelelően szigetelt kombifogóval). Meglepő módon így egyik sem húzott át. Ezért kivettem mindegyik kábelt és szakadást kerestem. A 2. henger rövidebb kábele hajlítástól függően szakadást mutatott, ezért jobb híján abból a készletből pótoltam, ami 5 éve kijött belőle, az nem volt szakadt. Valamivel jobbnak tűnt a helyzet, de még mindig köhögött néha, valamint az áthúzás is megvolt párszor.
Egyelőre így maradt, és mivel a kábelszett nem olcsó mulatság, így amellett döntöttem, hogy elviszem inkább szakihoz, aki egyértelműen megmondja, hogy mi okozhatja a problémát.

Már régen tudtam, hogy rossz 1 izzítógyertya, de nem nagyon foglalkoztam vele.
De mivel vasárnap délután az új akkuval is nagyon nehezen indult az autó, így erősen foglalkoztatott a dolog, hogy talán nem 1 rossz gyertyám van...
Ennek tudatában megjött az ihlet, hogy kimérjem, és esetleg kicseréljem azokat.
Na igen, de tudom, hogy nagyon nehezen indul, viszont mindenképpen jobb lenne átvinni Zolihoz az autót.
Hatalmas szerencsémre éppen lett parkolóhely mellette, így rögtön kapott ŐnagySárgától némi elektromos puffert, azaz az új akkura (drága Édesapám által készített, nagyon gyilkos:-)) bikakábel került. Hát biztosan merem mondani, hogy igen sokat segített a furgon 100Ah akkuja, és annak generátora általi segítség, kb 8 izzítás-indítás után nagy nehezen beindult a masina ZIL-hez méltó füstfergeteggel...
1 perc múlva már mind az öt duracell nyuszi megtalálta a saját kis dobját és mosolyogva dobolgatott. Biztos ami biztos alapon további cca 10 percig nem akaródzott a kábelt eltávolítani, hátha több töltést kap két generátorból.
Át Zolihoz.
Burkolat le, na hol vagytok.
Egyes henger, jééé nincs rajta a csati...
Kimértem, jó.
Kettes henger rossz, csere.
Hármas henger jó.
Négyes henger rossz, de úgy szorul, hogy nem volt kedvem este a komoly mínuszokban megtépni, ez később lesz cserélve.
Ötös henger rossz, csere.
Kb egy óra munka volt, és Ferke szavait idézve nem értem, hogy eddig miért nem csináltam meg...
De tipikusan az a hülye állat vagyok, aki ezt nyáron letojta, sőt bármelyik nagyobb szerelés közben kimérhettem volna őket (az kb 10 perc), de nem...
Összegezve: az 5 gyertyából, 2 volt jó, és azokból csak 1 volt megfelelően csatlakoztatva...
5 hengerből 1 kapott izzítást. Na innentől kezdve nem lep meg, hogy nehezen indult -12 fokban. Ami jó hír, hogy ebből arra merek következtetni (már abból, hogy nehezen, de beindult ekkora hidegben is), hogy van még kompresszió a motorban.
Másnap reggel már klasszisokkal könnyebben indult, úgyhogy volt értelme a dolognak.
Köszönet Csabinak, aki jó kis FELHŐ;-)
Természetesen ZÉ nagy mesternek, a technológiai háttér biztosításáért, na meg azért mert pont 3 db jó izzítót kaptam tőle ajándékba :-)
Elkészült....! Cserélve lett a vezérlés....vizpumpa , görgök , szíjak , módosító....hosszbordás szíj és a görgöi is és a szelepfedél tömités. Következő vezérlés csere: 208.500 Orvosolva lett a sérülés amit az ittas okozott...egy sérülésmentes bontott sárvédöt raktunk fel ujrafényezve. Fent vannak a Zender spoilerek amit nagyon vártam, de ennek egy külön postot szánok:)

Miután megvettem a vasat az első mínuszokkor befagyott a kézifék. Kaptam egy elrettentő árajánlatot a cserére márkaszerviztől (III. ker) kb 60ezer Ft. Ezek után gondoltam, hogy jó ez így ahogy van, de az elmúlt napokban csúnyán összefagyott és többször reflexből behúztam megálláskor és úgy maradt. Eger mellett hétvégéztünk, sikerült megismerkedni egy ottani Alfás szerelővel, aki hamar és kb. félárba megoldotta a problémát :-)! Mellékesen kellett cserélni még az egyik tompított izzót (megalight) is.
Nem volt beltéri világítás. Kiszedtük, és láttuk, hogy nem volt rácsatlakoztatva a csatlakozó. Rádugtuk, de csak az egyik égő égett. Kicseréltük és így már mind a kettő ég, de a térképész lámpa még mindig sötét :( De legalább már ez meg van csinálva! :P
Jobb hátsó féklámpa izzó panaszkodott. Mivel egyidősek, cseréltem a bal oldalit is.
2 Hella P21/5W
km 121280
Vettem hóláncot meg egy garnitúra gumiszőnyeget. Ez utóbbi ronda, mint a bűn, de inkább ezen olvadjon a behordott hó, mint a szöveten. Ja és meglepő módon nem bűzlik.
Olaj- és légszűró csere.
Nem tudom már mikor volt pontosan.
Km óra: ~130.000