Blog
Egy hideg tél után folytatás. Télen kiderült,hogy a kormánymű nem stabil már ezért cserét kellet eszközölni, összekötő, gumiharang stb, ajtókilincs is megvan most a napokban kapja meg a színét, új kormány most érkezik postán, vez.mű csere, és a hozzá tartozó egyéb már a csomagtartóban,ahogy az idő engedi máris cseréljük, összköltsége már a csillagos egekben de megéri:::)))
Tegnap kicseréltem a kerekeket és a szőnyegeket nyárira, illetve kiporszívóztam.
Szokásos jó hangulat volt ismét. Egész jól ment a játék, bár időközben volt fájó veszteség és nagyobb nyeremény is. Sikerült a döntő asztalhoz kerülni, ahol Blacky intő szava ellenére mégis megadtam valamit, amit nem kellett volna. Persze utólag okosabb az ember, de nagyon mohó voltam, ez van... Így végül a 9. helyen zártam a versenyt.
Elindítottam a GTV-t. Új termosztát, néhány új cső, levegőszűrő, fagyálló (most már minek?). Megy, mint a disznó, ahogy szokott. Itt-ott kis vízfolyás, ez-az, szóval rendben levőnek tűnt. Mentem vele 20 km-t, jelez az ABS visszajelző. Kb. ezzel egyidőben elment az összes világítás, első-hátsó-visszajelző. Pontosan nem tudom, mikor, mert ragyogó napsütés volt. A mosóban már nem volt. Aztán további 100km után leállt a kilóméteróra is. Ezúton kérek elnézést a szembejövő autósoktól, akik villogva figyelmeztettek, hogy kapcsoljak lámpát. Be volt kapcsolva! Néztem a reléket és biztosítékokat, persze jók, különben sem menne ki az összes egyszerre! Egy ideig mintha rádió sem lett volna, az idővel visszajött (vagy csak én bénáztam a bekapcsolással?). Segítsetek kérlek, mert így mozgásképtelen vagyok! Mi a fenét nézzek meg? Lehet, hogy a világításkapcsoló ment szét? Elektromos ablakok mennek. Az is jó, ha ajánlotok Gödöllő környékén olyan elektronikust, ami meg tudja csinálni. Előre is köszönöm!
Felkerültek a nyári gurulók. Szevasz tavasz!!!, jön a nyár, remélem :)
Ma lecseréltem a motorolajat,az olajszűrőt és a gázolajszűrőt.
Olaj:Selénia WR 5-40
Olajszűrő:Alco SP1077
Gázolajszűrő:Alco SP1239
Km:135800
Végre ráért a szerelőm és elhúztuk az Alfát. Egy kicsit izgultam. 5 doboz alkatrész került elő. Természetesen, lehetne egy is, ha hatalmas a mérete...szóval tele volt a csomagtartó.
Már nehétkes volt kitolni a kocsit a parkolóból. Hátrafele kellett. Ketten voltunk, viszont egy embernek nyomnia kellett a kuplungot is. :-) Azt hittük bírjuk, emiatt nem szóltunk több embernek. Azt tudni kell, hogy a hátsó helyre a vonószemem nem megy be, szóval csak előre lehet húzgálni a kocsit. A szerelő aknájára a kaputól az udvar végéig is hátramenetbe kellett betolni. Ááááá nagyon kemény volt füvön. Szenvedés ment. Amikor már kb egy órája lökdöstük, akkor eszembe jutott, hogy hát, ha segít, ha a csomagtartóból kipakolunk. :-) Hát persze. Egyből be is löktük a kocsit az aknára. Nem az aknába. A kuplungot kitámasztottuk ekkor már valami hosszú WC papír gurigával.
Most ott van és elkezdték a szétgúrását. Szegény. Dobtam rá egy kis pénzt. A múltkor kiszámoltam, hogy évi 200.000 a szerviz költsége eme 14 éves egyednek. Ahogy hülye haverom kérdezné, "na de kijaz az Évi?" Nagyon fos poén. :-) Mindegy csak eszembe jutott.
Biztos sokat fog állni az Alfa ezért elővettem a Pug 307-et. Most esett át egy kuplung cserén. Néha a sírás kerülget. Nem rossz, csak nem tudom. Jó, ok 5 litert eszik a büdös gázolajból...talán még termeli is, ezt nem tudom. De könyörgöm az ülést még most se tudom beállítani, mert, ha a lábamnak jó, akkor távol van a kezem a kormánytól, ha pedig a kezemnek jó, akkor a térdemmel kiütöm a fogam. Emiatt a derekam fájni szokott. Meg az ajtók záródása...nem tudom Barcas ez? Bammm Pakkk pakkk ááááhhh. Meg miért nics egyáltalán feneke eme jószágnak? Hogy van ez? Miért akar elszállni a kanyarba? Nyúlik el. Néha élek, hogy leesek. A nyomatékot érezni, mivel dízel, de mi az, hogy nem tudom elrúgni 7000-ig. Milyen dolog, hogy 4-5ezres fordulaton bebólint, hogy figyeljek már, mert váltani kellene...
Azon gondolkodtam, hogy jobban jártam-e, hogy a szerelő eddig nem ért rá és előjött ez a váltóhiba, mintha úgy állt volna be a váltó, hogy már elhozom a szerelőtől a gépet.
Amik most lesznek cserélve:
Természetesen a váltó. Eddig úgy áll, hogy nem kulissza. Besült? :-O
Első, hátsó féktárcsa, fékcső, fékbetét
-hátsó féknyereg
-hátsó porvédőlemez (rossz méretet kaptam)
-fékolaj
-olaj, olajszűrő
-gyertya
-szelepfedél tömítés
-generátor (dióda-híd - garanciás)
-kormány csere (fakormányt leváltja a bőr)
-levegőszűrő
Na mindegy. Még a téli felniért se tudtam eljutni. :-/
Az összár az izé 10 millió? :-) a pénzért dolgozó csajra nem vicces.
Ki kellett cserélni a tolatógombát mert sajna tönkrement és így nem volt tolatólámpám de bekerült az új így minden tőkéletes.
1
440
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV