Blog
Akkor elkezdeném krisztus születésétől, vagyis a vásárlástól. Unokatesómtól vettem az Alfát, Ők kinőtték, én meg ilyet szerettem volna. Nem volt nehéz megállapodni... Pár év dieseles korszak után benzingőzre vágytam, turbo és 12literes fogyasztás nélkül. A család elfér egy fiat unoban is, ezt tapasztalatból tudom (volt pár évig a páromnak), így nem kellett nagy autóban gondolkozni. Sportosan közlekedek, ezért 150le alatt nem is jövök izgalomba. A JTS tökéletes lett! Kellően dinamikus, kényelmes, és minden extra megvan benne ami kellhet egy jó utazáshoz vagy csak a hétköznapokra.
Nos kezdésnek rögtön elvittem egy kis kozmetikára. Külső-belső nagytakarítás és egy kis polír! Egy nap volt mire elkészült, de én barom elhoztam még kicsit vizesen. Az alfában 2 napig dögszag volt, két hétig pedig gyenge kanális szag, amíg ki nem száradt rendesen. Aztán kiszellőzött....
A hűtés-fűtés izzója lassan fél éve kiégett, megpróbáltam én a cserét, de a pohártartót nem tudtam kivenni, így elvittem szervizbe. Ha már ott jártunk akkor a még gyári másik két megfeketedett, de még működő izzót is kicseréltettem.
Munkát végezte: Por-Hop Bt. Miskolc
Anyagár (3 db izzó) 2000 ft
Munkadíj: 1000 ft

2012.02.22.-én elkelt a kicsikém! Sok km-t és sok élményt éltünk át együtt, hozzámnőt, ezért kicsit vérzik is a szívem! Persze a 159 Ti elég rendesen vígasztal!:-))
Remélem jó kezekbe került, és legalább annyi tőrődést kap mint nálam!
Sok örömteli km-t az új tulajdonosnak!
Bejöttek a nagyon hidegek a -10-19 fokok, és az öninditomnak olyan hangja lett mit valami csapágyas 1000 éves villanymotornak. Az alkatrész kocsimban szerencsére van jó önindító, de adig nem akarom kicserélni míg ez indít és a bendixe müködik, Májusban úgy is egy nagy felújítási projektet akarok csinálni, mert megy majd müszakira, és egyben akarok minden megcsinálni, lesz kuplungcsere is, ezáltal úgyis le kell venni az önindítót, meghát könnyebben is hozzáférek majd. Tervezem még a teljes fék felújítást. Szervó, fék, váltó és motor olajok cserélyét egy pár szilentcserét, kézifék kötél csere stb. Belesem merek gondolni hogy ez menyibe fog majd kerülni.
Reggel indulnék munkába de, nem idult elsőre a vas, sőt másodikra sem. Harmadikra nagynehezen de akkor is 5-600 as fordulaton köhögve prüszköleve ment, és a kontrol lámpa is világított. Leálítottam és ujra indítottam, szépen lassan kezdett magához térni és mintha mi sem történt volna helyre ált szépen. Elmentem vele dolgozni, nem volt semmi gondja. Délután beülök inditom, pöcce indul és jár szépen, de egy nagyon halk kis sipolást lehetett hallani, kérdeztem a kollégáimat is, hogy halják-e, de ők nem hallottak semmit. Haza értem vele hagytam járni alapjáraton, és halottam megint azt a kis halk sipolást a motortérből. Kinyitottam a géptetőt és fületem honnan jön a hang, meg is lett a légtömegmérő és a szívosor közt lévő gumicső amit már egyszer javítottam elengedte a ragasztás és farsot szívott de csak minimálisan, nem is ez volta baja. Hanem a hangforrás felfedezése közben benzin szagot éreztem és kerestem honnan jön, meg is lett. Természetesen honnan másonnafolyhat a benzin egy olasz autóból? Pontosan a generátor felett lévő benzinvisszafólyó ág gumi csöve alól, bele egyenesen a generátor házba, és csak a kurva nagy szerencsének köszönhetem meg a jó fülemnek hogy meghallottam a sipolást, mert külömben mostanra márcsak emléklenne és egy ujabb statisztikai adat ez az Alfa is. Indulni meg azért nem indult reggel mert 2 hétig elsem indítottam igy ahol a benzin szivárgott ott szép lassan vette a levegőt a rendszerbe ezáltal teljesen lelevegősődőtt az üzemanyagrendszer. vettem félméter benzincsövet meg bilincseket és orvosoltam a problémát
Észre vettem az egyik nap, hogy vizes a lábam alatt a gumiszőnyeg környéke, pedig nem is esett az eső, és nem voltam vizes helyen. Kivettem kitettem a napra száradni a kocsiajtókat kinyitottam és délutánra szépen ki is száradt. Másnap alá néztem megint a gumiszőnyegnek, és mindha párás lenne az alja. Volt egy kis szabadídőm hát gondoltam neki esem, és kiveszem a padlószönyeget, kárpitot, üléseket mindent.
Kivetl közben mikor elkeztem felszedni a szönyeget megcsapott a fagyálló szaga. Itt kezdett le verni a viz rendesen, tutira vettem hogy a fűtőradiátornak annyi, biztos kilyukadt. A hangszigetelő szövetet nem tudtam egyben kivenni mert már teljesen szétázott. miután kivettem ládszódott is a nyoma hol folyt le a fagyáló mert hagyott maga után egy szép zöld csíkot végig a radiátorig. Elkezdtem kibontani a müszerfal alját, fűtés konzol kesztyütartó stb. Mindjárt fény derült egy másik kis hibára is, mindig kinyilt a kesztyütartóm ha belemntem egy nagyobb kátyuba, ez azért volt mert a közép konzol és a kesztyütartó, tartórésze ez egy darabból ált gyárilag, de nekem ez valamilyen oknálfogva (Rideg vékony műanyag) szinte teljesen ketté tört, ezért anyit tudott mozdulni az egész egymástol hogy a kesztyütartó egyszerüen lebillent. Na de enyitt erről. Miután kivettem sikeresen a kesztyütartót amit sikeresen ketté is törtem, elkeztem a lábfütés csöveit lekötni és ekkor elkezdett folyni a nyakamba a viz. elkeztem keresgetni, hogy honnan jön és megtaláltam, és meg is örültem de nagyon. Nem a radiátorból folyt a viz, hanem az oldalán lévő müanyag csatlakozó alól de méghozzá nem is kicsit. Mig hideg volt a viz a kocsiban addig nem is folyt egyáltalán. csak ha egy picit hozzá értem a csőhöz, viszont üzemmeleg motornál már szépen szivárgott belőle. Levettem a csatlakozót és csak néztem, hogy gyárilag nincs alatta tömítés, de még helye sem, csak annyi hogy a müanyag csatlakozo alján egy kis gyürü van kiképezve természetesen a saját anyagából és a radiátoron pedig ennek a mása, gumi pedig sehol. Az ídő és a forró viz széplassan eldeformálta a müanyagot és nem zártak már renedesen. Kentem közéük egy kis tömítő masszát össze raktam és tökélets is lett, nem ereszt sehonnan. Az alkatrész kocsimból ki vettem a hangszigetelő szőnyeget ill, a középkonzol részét kesztyütaróstul mindenestü eggyütt, és szőnyegét is megkapta mert jobb állapotban volt meg nem volt fagyáló szaga. Ja és azt monták az automról hogy itthon vásárolták ujonnan, ez kiderült, hogy hazugság mivel a szönyeg alat volt egy csomo apró pénz és zseton természetesen lira volt és nem forint. A lényeg hogy most jó kesztütarósem nyilik ki és a viz sem folyik bele és szépen ki is lett takarítva. A radiátor oldalán volt egy burkolat amit nem tettem vissza, azér mert igy nem a szönyeg alá fog folyni a viz hanem rá a gumiszönyegre igy talán ídőben észre fogom venni a bajt.
Ki lett cserélve a komplett vezérlés, mivel már több, mint 72000 km volt az autóban, így ideje volt. Cserélve lett még a hosszbordás szíj is, nagyon el volt érve, repedezve.
vezérlésszett (szíj, feszítő és vezető görgő) : SKF
vízpumpa: Dolz
ékszíj: QF