Blog
Történt az az eset, hogy nem gyulladt a kocsi, csak ha gázt adtam neki :( Ez ugyebár igy nem maradhat, ezért elvittem szervizbe. Diagnosztika semmi hibát nem mutatott, igy meglett bontva a levegőcső és jött ám a meglepi. A pillangószelep egyadta dzsuva volt, ugyanigy a levegőcső belseje is, valamint az lmm. Minden rendesen kilett pucolva és egynelőre úgy tűnik minden okés...kop-kop-kop :)



Az autót összeraktuk a vizsgára. Csont nélkül át is ment. Persze maradtak hibái is. Pl nem működött a szervó kormány. Elég "retrós" volt így vezetni:) Rozsda hegyek. De úgy gondoltam, hogy kell egy különleges 155. Ebbe döntöm majd a pénzem...:) Szereztem egy 3000 es motort is, széles elemeket is raktam félre, másik belsőt....
S, akkor jött (egy inkognitóban maradandó) kartárs. :)
Azt mondta, hogy átvenné a verdát bekerülési áron. Már ekkor 300e felett jártam.
Osztottam-szoroztam, s rábólintottam. (épp vissza került a hányatott sorsú bicolor is, leharcolt állapotban :( )
Neki már van egy 155öse. De szeretne egy igazi "ütős" darabot. Egy kisebb új autó árát rászánná (én is, ha megtehetném :) ) de a lényeg, hogy legyen full egyedi...
3000 V6 12V Turbo...
Szóval van aki forrón szereti, s belementem a bizniszbe. Természetesen egy kicsit még szerettem volna érezni a V6ot. Így teletankoltam. Megjártuk vele az esztergomi talit, Tokodot. S volt még némi helyben mozgás. (szervó nélkül király! :) )
2011. májusában fájó, de büszke búcsút vettem tőle.
Az új tulaj egy full lakatolással egy autó árával felérő fényezéssel, 2-3 ilyen autó árányi motor felújítással/ tuningal kelti új életre ezt a jobb sorsra érdemes autót...
http://www.youtube.com/watch?v=2mY6SxgP15c










Még körülbelül 2 hete van hátra és megy a ponyva alá aludni... :(
Amikor megvettem tavaly márciusban az előző tulaj elfelejtette közölni, hogy APEH tartozás, behajtás van rajta, bírósági végzés, és forgalomból való kitiltás... Vissza nem akarta venni az autót így szopóágra kerültem és azóta is betondzsungel között, parkolóban áll az autó...
Ennek a következtében nem is igazán költök rá, csak amennyit tényleg muszáj volt amíg össze nem dobok egy szép 33-asra :) Szegénykém ki is van már rendesen. Szilentek gyakorlatilag nincsenek alatta, gömbcsuklók, kormány összekötő, teleszkópok... Kipufogó is kirohadt alatta...stbstb
Sajnálom nagyon, mert nagyon megszerettem a 164-est, de hát ami nem az enyém arra nem költök.
Még a múlthéten megsétáltattam, Kecskemét - Szombathely oda-vissza, de az volt az utolsó hosszabb útja... :(
Most az esetek 95%-ában egyedül ülök autóba, és városba közlekedek, így nincs szükségem másik ilyen nagy dögre, ezért térek vissza a 33-ashoz. De az biztos, hogy lesz még 164-em vagy 166-om :)
Ma visszakerültek a nyári gumik a szép Racing Line felnikkel.
Ma megrendeltem néhány kiegészítőt:
-előre a lökhárítóba két új facelift-es díszrácsot króm betéttel
-jobb oldali ajtóhatárolót (picit kattogott)
-gyári alu tükörborításokat
-a bal oldalra egy új műanyag küszöböt króm betéttel (karcos volt a beszállásoktól a króm betét)
-új gyári szőnyeg garnitúrát
Így lesz minden tökéletes. :-)
Igaz még nem volt benne 60 ezer km, de az idő eljárt a szíjak felett. Generátor szíj már eléggé repedezett volt, szóval az idő nem kímél senkit és semmit sem. Természetesen a beavatkozást Csöri végezte. Nem véletlenül! Számomra egy remek nap volt, mert az elejétől végig követhettem egy komplett vezérlés cserét. Nekem nagy élmény volt. Vezérlésen felül, pollenszűrő, olajszűrő, olaj, levegőszűrő, fagyálló, nyári szélvédő folyadék lett cserélve. Költséget nehezen tudnám pontosan leírni, mert nem csak vezérlés csere volt, hanem a halogén H7-es izzó is visszakerült az új szabályok miatt, motorvédő burkolat munkaköltsége is ide számolható, pluszba rendelve lett pár kopó műanyag alkatrész. Kb annyi lehet amennyi. :)












Hasznos alkatrész került fel a vasra. Kicsit tartottam tőle, mert nem gyári, hanem utángyártott és benne volt a pakliban, hogy nem fog egyszerűen felmenni, de szerencsére kb 5 perc alatt fel lett téve csavarozással együtt. Ugyan olyan, mint a gyári annyi különbséggel, hogy kicsit vastagabb a műanyag lemez és nem került 75 ezerbe. Mert a gyári bizony, bizony 75 ezer....






A mai délután jött egy srác és szó nélkül vitte el az autót,még így sérült állapotában
Ezzel egy újabb fejezet zárult le az életemben.
Valószínűleg egy jó darabig nem leszek Alfa Romeo tulajdonos.
Sok szép közös emlékem és élményem marad utána...


Délelőtt Jánosházán utolértem egy kerékpárost. Le kellett lassítanom mögötte, mert jött egy kamion. Vissza kettesbe, kamion el, index ki, gázra lép. Kerékpáros meg elhúz. Hirtelen nem is értettem mi történt, de a kijelző közölt mindent. Folyamatosan sorolt, vagy 5 hibaüzenetet a végén a GOTO szerviz utasítással. A motor áll, majrélámpa pirosan virít...
Elég volt néhány pillanat, hogy tudjam, nagy a baj. Szervizes ismerőst felhívva jön az autómentő. A szerelő rögtön látja, nem forog a vezérmű tengely. Irány tovább Győrbe, Rieglerékhez.
Másnapra kész a diagnózis: vezérműszíj lefogazódott. Ok: beállt a feszítőgörgő. Miért is? Nemrégen volt gariban vezmódosító csere, amivel ugye a vezérlés is cserélve van. Nem cserélték ki? De. A feszítőt viszont nem, mert a garis alkatrészcsomagba az nem "jár".
Ekkor némi emelt hangú beszélgetés következett, hogy mint szakemberek azt miért nem cserélték. Hol van itt a magas órabérrel fizetett szakszerű javítás, hozzáértés?? Legalább kérdeztek volna meg, hátha kifizetem. Vagy tudom, hogy milyen kockázat van. De hogy NEM szóltak semmit, az minősíthetetlen!
12 szelep kakukk, a javítás 460ezer (!!) lenne, de 600-ért van gyári felújított motor is.
Történetünk itt véget ér. Az épület túlsó oldalán áll egy korábbi tesztautójuk, egy 156-os. A motorcsere helyett a kocsicsere mellett döntöttem, de ez már egy másik történet.
A kép a búcsú pillanatát örökítette meg.
Pozitívumként kell értékelnem, hogy a motorfelújítás jelentős részét átvállalta a Riegler. Elismerték, hogy hibáztak.

olajcsere : HPX 20W50 3300Ft/2L x 3 +1L km óra állás : nem eredeti műszer !
10W40-ből 0,7-1,2l/1000km a fogyasztás
Schulek Bélánál járt a gép kezelésen :
Első kerekek erősen befelé dőltek és megették a gumi futófelületének belsejét.
Alsó lengőkar 4 szilentje csereérett volt + felső lengőkarok is + stabilizátor + gömbcsukló.
Hátsó futómű kitámasztók is cserélve lettek mert Z középső danamidból készített szilentje nyikorgott berugózáskor.
Középdob kuka, most nincs pénz cserélni.
Az autó szépen fut és nem nyöszörög a hátulja.









0
581
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV