Blog

>> EseményJazzy // Alfa 147 1.9 JTDm Distinctive // 2012-03-08

Még nem is meséltem, hogy idén végre egyedüli nőként ugyan, de részt vehettem egy vezetéstechnikai tréningen! Pár hónapja került rá sor, a Michelin szervezésében :) A reggeli fagyos órákban már égett bennem a láz, hogy valami újat próbáljak ki, és bár a tréning gyakorlati részét megelőző elméletért nem lelkesedtem, utólag mégis nagyon örülök, hogy végighallgattam. Rengeteg hasznos infót megtudtam, például azt, hogy egyre több, velünk szomszédos országban kötelező a téli gumi használata, sőt sok helyen igen magas bírságra is számíthat az, aki nyári gumival közlekedik ilyenkor. Kiderült továbbá azt is, hogy az emberek többsége egész egyszerűen nem tudja, hogyan kell vészfékezni (!), és hogy nem minden esetben a 10 óra 10 perc a helyes kéztartás a kormányon. Megdöbbentem azon, hogy mennyire fontos a gumiabroncsokban a nyomás folyamatos ellenőrzése (2 havonta) és mennyit kockáztatunk azzal, ha nem figyelünk oda a gumik megfelelő cseréjére, karbantartására, kiválasztására.

A gyakorlati tréning során fokozatosan nehezedő körülmények között kellett megtapasztalni, hogy hogyan kezeljük a váratlan helyzeteket a megadott sebességben. A vizes útszakaszra érve a hátsó kereket a rántópad véletlenszerűen dobja ki jobbra vagy balra, nekem pedig reagálni kellett a hirtelen mozdulatra. Ez persze elsőre a fékezés volt, ám pár körrel később megtanultam, hogy fékezés nélkül, ellenkormányzással lehet egyenesbe hozni az autót. Ez valós körülmények között például egy lefagyott útszakaszra hajtva bármikor megtörténhet... Rettentő bénának éreztem magam, ami nagyrészt automatikusan jött, mert én voltam egyedül lány... :) Később, persze ahogy hallottuk az egymás teljesítményére vonatkozó megjegyzéseket trénerünktől, rájöttünk, hogy ez nem bénaság, hanem egyszerűen TAPASZTALAT és beidegződések kérdése. Az alap (beszoktató) akadályok megismertetését és egy megpördülést követően vízoszlopok tették lehetetlenné a tájékozódást,- ezt úgy kellett tekinteni, mintha gyalogosok lennének-, amit viszont természetesen ki kellett kerülnünk, ráadásul nem mindegy, melyik irányba!
Az a háromnegyed óra, amit a pályán töltöttem, pár percnek tűnt, annyira izgalmas volt, annyira szerettem volna még javítani a teljesítményemen. Nagyon hasznos volt a tréning, bár nem szeretném, hogy hasonló szituációkat produkáljon az élet, hiszen akkor az ártalmatlan vízoszlopok helyett gyalogosok, autók, járda, fa, épület, stb. lehet körülöttünk.
Kiderült az is, hogy mekkora a különbség a nyári- és a téli gumival felszerelt autó fékútja között. Két teljesen egyforma autót próbálhattunk ki (direkt nem írom le a márkáját), az egyiken Michelin nyári gumik, a másikon Michelin téli gumik voltak. Ezekkel kellett városi tempóra felgyorsítani, majd vészfékezni a jeges utat imitáló burkolaton. Megdöbbentő volt a különbség, nyári gumival hiába nyomtam a féket, csak csúsztam megállíthatatlanul és csak a mintegy 50 méteres csúszós szakaszt követő száraz burkolaton állt meg az autó. A téli gumikkal viszont a csúszós burkolat felénél meg tudtam állni. Nem szívesen képzelném ezt el például a Körúton...
Én kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget mindenki számára a jogsi megszerzését követően, bár tény, hogy nem olcsó mulatság. De mindenképpen olcsóbb, mint bármilyen sérülés az autón... Amennyiben tehetem, vagy lesz rá lehetőségem, biztosan fogok menni máskor is, hiszen számtalan olyan szituáció lehet még az életben, amelyekre nem árt, ha felkészülünk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=0OqR40MjWAc&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=MPywVGN7F-0

 
>> Tuning és extratakacn // Alfa 156 "szénszálas" muszerfal, bor korm // 2012-03-07

Tegnap nagy rizikot vállalva elmentem a felnikért Budapestre. Riziko, mert elvileg beteg vagyok és ezért 2 hete itthon vagyok, és ilyenkor ha elkapnak, hogy nem vagyok otthon, akkor tőbbé nincs melom.Szoval elhoztunk az OZ felniket szép grafit szinben.Pici gond volt, hogy az agynak valo lyuk nem 58, hanem 57.Ma egésznap azt reszetük.Végre 6 orára rá si tudtuk tenni.Holnap még csiszolunk rajta, meg megzsirozzuk, hogy 100%-ra biztos legyek.És indulhat a nyári szezon.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-07

Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.

A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.

>> EseményBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-01-21

Anyagi megfontolásból úgy döntöttem, hogy visszakerülnek a gyári világosszürke plüss ülések! Úgy volt, hogy a Q4 üléseket megjavíttatom, sőt olyan tervem is volt, hogy világosszürke bőrrel áthuzatom őket, de sajna sehogysem jön össze rá az a rengeteg lóvé! :-/ Előnye a plüssnek, hogy sokkal kényelmesebbek, nincsenek kiszakadva, jobban illeszkedik színügyileg a kocsi belsejéhez és nem izzadok bele! :-)
Ha minden jól megy a Q4 ülések Vikking kollega autóját fogják majd "díszíteni"! :-)

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-03-06

Fura égett szag, első tipp az volt, hogy a fűtőventilátor haldoklik.
Hát a jó hír, hogy annak nincs baja.
Derült ez ki akkor amikor ugyanígy érezhető volt a szag, miközben a fűtés teljesen ki volt kapcsolva.
Feltűnt viszont, hogy néha erősebb néha gyengébb a műszerfal világítás (így utólag tudom, hogy a tompított fényszóró is eléggé is túl volt tompítva...)

Na a következő kb 15 km autózás közben egyre több jel mutatott rá, hogy bizony a generátor lesz a szag és az egyre erősödő HANG okozója.
Hát ő úgy gondolta, hogy 248ezer km-nél hirtelen romló állapotba kerül, majd rövid szenvedés után benyújtja eutanázia igényét.
Másnap reggel még tette a dolgát, de már egyre fájdalmasabb szenvedő hangokkal.
Szépen átgurultunk kettesben Zé mesterhez, aki korábbi telefonon egyeztetett diagnózisunkat csak megerősíteni tudta, miután ránézett.
Hát mit is mondhatnék, volt egy pici holtjátéka a tengelynek(úgy fél centi...), olyan irányba, ahova nem nagyon kéne.
A szabadon futó megszorulva
Szénkefék még úgy ahogy, de a csúszógyűrűk egyike elérte a kb 0,5 mm-es vastagságot, míg a másik a 0,1 mm és a semmi között foltokban.
Természetesen a csapágyak állapota erősen hozzájárult a kellemetlen hangokhoz..
Hát bekerült egy másik generátor, és szabadonfutó.

Reméljük a generátor utódja ugyanígy teljesíti a dolgát legalább fele ennyi km-en át, és akkor én már teljesen elégedett leszek.

>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-03-06

Elkezdtem kivakarni az Alfát a koszból, de csak rontottam a helyzeten. Aztán profira bíztam. :)

 

Részben elkészült az Alfa sérült, törött műanyag elemeinek javítása.
A csomagtartó világítás javításakor eltörött burkolati elemet, a szervizkor leszerelt sérült haspáncélt, a jobb oldali hiányos doblemezt és a törött hosszbordásszíjt védő műanyagelemet elvittem a műanyaghegesztőmhöz, aki ezeket kipótolta, megjavította.
Közben - egy feltételezhetően felakadás következtében - a motortartó bölcsőből csavarostul kiszakadt menetet pótoltam. E sérülés következtében - a lyuk környezetében - eléggé behorpadt a tartó szelvény, de ennek nincs jelentősége. A tátongó lyuk helyére behegesztünk egy M6-os anyát. A javítás helyét rozsdagátló alapozóval bevontam.
A motortérben levő, egyszeresen bevont szénacél elemek és a futómű alkatrészek borzalmasan korrodált állapotban vannak. Ha jobb idő lesz, be kell iktassak egy komolyabb rozsdamentesítést és bevonatolást.
Közben elkészültek a javított elemek.
A javítás minősége 5*
Köszönet érte: Újhelyi Lacus
Volt a haspáncélomon egy sérült (fejét elvesztő) popszegecs, melyet felrakás előtt cseréltem (1. kép). A hiányzó haspáncél csavarokat, a szíj burkolati elem csavarjaival helyettesítettem, ide pedig sima kereskedelmi csavarokat tettem. A legközelebbi gyári "bisz-basz" rendeléskor rendelek majd ezekből.
A doblemezen szépen el lett készítve a kiszakadt rögzítő csavar körüli rész (3-4. kép), illetve pótolva lett a kerék előtti légterelő elem (8-9. kép).
A továbbiakban - szétszerelés után - vinnem kell, a szintén sérült, és hiányos állapotban levő, bal oldali doblemezt, illetőleg a bal egy ajtókárpit könyöklőnél levő repedését műanyaghegeszteni.

Szombaton végre lemostam szegénykét,mióta tavaly decemberbe megvettem azóta az adósa voltam vele.De nem is mentem sokat kb 1300km-t ,nem igazán koszoltam be :).

Külső,felni,gumi ápolás...

 
>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-03-06

Homasitában jártam, vettem CanBus-os ledeket rendszám világítás gyanánt, illetve csomagtér ledet is. Majd teszek fel képet. Ha már ott jártam, vettem egy szett kerékőrt is a 18-as felnikhez, csak mert hiányzott 4 db. mozgókúpos csavar.

 
>> EseményDeka // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-06

Valami nincs rendben. Szökik a folyadék.
Olvastam valakinél,hogy a kiegyenlítő tartály anyaga nála is megadta magát. Hogyan járhatnék a végére?
Azt is olvastam, hogy Lengyelországból rendelt valaki ilyen tartályt. Honnan? Mennyiért?
Előre is köszi a tippeket.

Megtaláltam,hogy kinél olvastam: WarbiRunner (Gyuri)
Ha tudsz segíts légyszi.

Update: tömítőfolyadék megoldotta egy időre