Blog
Ma kicseréltem a téli szettet a nyárira. Szeretem hogy teljesen más karakterű a két felni garnitúra és ilyenkor mindíg megváltozik az autó külseje. :)
Az ABS lámpám világított egy ideje. A kerékcsere közben megnéztem a jeladókat, kábeleket hátha látok valami gyanúsat. A jobb első keréknél a kábel hozzáért a gumiharanghoz és ez "elrágta" a kábel szigetelését és magát a vezető réteget is. Kivágtam a hibás részt, összeforrasztottam, leszigeteltem, zsugorcsövet melegítettem rá és most működik.
A másik dolog, amit még észrevettem, hogy a jobb első keréknél a gumiharang bilincse nem volt a helyén. Ezt is sikerült visszatenni.
Olajat, ablakmosó folyadékot pótoltam, úgyhogy most már csak a jóidő hiányzik, aztán nyitom a tetőt és "feel the sunshine!"
Km:156087
Első futómű beállítás és felújítás: új szilentek, gömbfejek, stabilizátor rudak, kormány összekötők-gömbfejek.
Mielőtt elgurulok Egerbe, meg vissza, gondoltam lecserélem az olajat. Ma meg is történt a vérfrissítés, mondjuk már ideje volt :S.
6 liter belement, cseréltem olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, meg légszűrőt is. A pollenszűrő még vissza van.
Km: 262500.
Olyan szerencsém volt, hogy a legjobb állapotú 156 V6-ot sikerült mevenni. :) Ismert az előélete, minden szervizt szakműhely végzett el, természetesen gyári alkatrészekkel. Kicsi sérülések találhatók a karosszérián, melyeket folyamatosan javítgatok rajta. Semmi komoly.
A bőrülések szép állapotban vannak, egyedül a sofőroldali, amely komolyabb kozmetikára szorul. Ha jobb lesz az idő.
Az ültetés rettenetesen stabillá tette. Az elődök is vették a kanyart, de ez valami hihetetlen! Hiba 16"-os kerekekkel "bohóckodni", ég és föld a különbsség a 17"-hoz képest. Komfortban semmi, de sportban... huhú...
A Torsen difi nagyon érzékeny! Annyira hirtelen, hogy megszokást igényel. Illeteve, ha hirtelen nem lenne, nagyon hiányozna az érzés, mikor kanyarban odalépek...
A hang... hát igen az a hang.. Ha csak a hangja lenne, már jó lenne. Az konszolidált dübörgés, mellyel minden reggel megajándékoz... aztán üzemi hőmérsékleten kicsit lent tartva a gázpedált a mutató elhagyja 4000-et és kicsieréődik a buli! Üvölteni kezd és kegyetlenül szorít a székbe.
Baja meg nincs. Ennyi! Hétfőn olajcsere, mert beleszalad lassan a 10.000.km.
Kapcsolható gázpedál elektronika került a fehér gépszörnybe. Olyan, mint az utolsó 170 lovas dízel GT-nél a gyári sport gomb funkció.. Szuper lett! Normál, közepes és érzékeny beállítási lehetőség! :-)) (egy kapcsolóval változtatható a beállítás a váltó mellett)

Leműszakiztattam a kocsit. Volt egy két apróság, ami nem stimmelt: lekapartatták az első fóliát, be kellett álíttatni az első fényszórókat, illetve le kellett mosni a motorszámot. 2014ig megvan a műszakija, 146400 km.
A mai napon elértük Alfival a 35.000 km-t is. Igaz csak mindössze 500 km-t mentünk eddig együtt de se egy elektronikai hiba, se futómű se izzó kiégés semmi árva gond. Hála az égnek:-)) Körülbelül egy hónapja hogy a születésnapja volt hiszen februári születésű én meg márciusi vagyok tehát majdnem egyszerre ünnepeltük az eseményeket. Lőttem egy képet is hogy megörökítsem a dolgot. legközelebb nagyobb km megtétel után írok és beszámolok hogy volt e valami ziccer.
Még annyit hogy javarészt a városban sürgölődünk, de áprilisban párommal megyünk egy nagy kirándulásra ahol majd autópályán is megfordulunk:-) Tehát jobban le lesz tesztelve.

Elérkezett az idő/időjárás, hogy rendbe rakassam a popóját. Alkatrész van, Karcsi is ráért, így Budafokon szépül a Verda. Már csak némi KP és Krisz33 is dolgozhat egy picit rajta... ;)



Sikeressen elértük a 200 000 km-ert, és igy kap friss olajat +szűrőt a gép, továbbá sikerült beszereznem olajfilter olajt a sport filtere, majd olajcserekor azis tisztitva lesz, várom még a kiszállitót mert sikerült rendelnem még egy olajcsere előti motor tisztitót és kipróbálásra kerül egy adalék is a benzinben, csupa jót irnak róla remélhetőleg segit a hideg inditási problémákon... továbbá a multkor sikerült megadnia magát az egyik szoritónak a szervó csövön és igy szépen eltünt az összes olaj ,ezis orvosolva lett +uj olaj, sajna csak castrol majd legközelebb lecseréljük vmi taliánra :) u.i. : az olaj sikeressen lecserélve, levegő filter kitisztitva befujva olajjal :)
