Blog

Ma le lett cserélve a váltóba az olaj.Gyári TUTELA ment bele 2 liter.Köszönet Piktortomnak az aknáért és a cseréért ,én inkább csak a számat jártattam.Na jó tartottam a vödröt meg a tölcsért:)

A nyári kerekek is felkerültek.


Km:135980

 
>> Egyébfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2012-03-20

A tavalyi motorcserét leszámítva nemigen kellett mostanában hozzányúlni a drágaszághoz. Most azonban eljött az idő, elég hosszú listát sikerült összeállítani. Minden leszervezve, plusz ma átírták a motort, mostantól csak motorkód szerepel a forgalmiban. Ezzel elégedett vagyok :)

Lássuk a teendőket:
- Az első futómű közel sem tökéletes, kicsit kóválygott is már. Kellene két komplett lengőkart cserélni (a jobbos megvan, de lehet, hogy a balosba csak a gumik lesznek belenyomva), plusz mindkét toronycsapágy kuka. Ez utóbbiak nem sokat bírtak...

- Ékszíjtárcsa: télen állandóan visítozott az ékszíj, újonnan nehézkes a beszerzés, és horror ára van. Nem baj, van másik motor, arról átkerül.

- Valahol szökik a hűtővíz, valószínűleg a fűtőradiátor a ludas. Van másik, reméljük nem a vízpumpa lesz ...

- Klíma: nem tartja meg a nyomást, remélhetőleg csak valami tömítés miatt.

- Füst szivárog a szellőzőrendszeren át az utastérbe, ki kell deríteni, mitől.

- Első szélvédő csere. No comment.

- Nyári kerekek revíziója, az összel valamiért szép lassan szökött a nyomás, valószínűleg a felnit le kell takarítani belül.

- És végül, műszaki vizsga.

 
>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-20

Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!

Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

>> Tuning és extraHakesh // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-17

Ma megtettem az első lépést a fa kipakolására a vasból. Iron(F)Man cartársnak köszönhetően hozzájutottam egy remek állapotban lévő bőrkormányhoz. Ezt a szerelő berakta 20 perc alatt 800 HUF-ért! :)
Valahogy vastagabbnak tűnik, jobban tapad ez által biztonságosabb fogást biztosít nekem. Nem mellékesen pedig jobban is tetszik. :)

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-03-19

Nyáron volt egy balesete az autónak, amiben a lámpa is elszenvedte a maga baját.... kitört belőle egy darab. Ma Lacci33 cartárssal fogtunk egy kis üvegszálat és javítgattunk, sikerült légmentesen zártra csinálni, bár a végeredmény nem 100%-os, de jobb, mint volt.

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-03-19

A vizsgáztatás előtt felemeltük az új szerzeményt, hát, nem csalódtam!!!! :-) Szépek a küszöbök, sehol egy félreemelés nyoma, bizony, a német szervizben úgy látszik mégis tudják, hogy hol kell felemelni egy autót. Minden gyári és megbontás mentes, egy futómű alkatrészt sem cseréltek még. Semmi nem lóg, feszes, ahogy az meg van írva.Tárcsák, fékek is gyáriak. Kipufogó is tuti. Sónak sehol semmi nyoma, ahogy nézem ez az autó tényleg nem látott még havat. Egy két apró kavicsnyom (majd orvosoljuk), egyébként igazán szép! Az összhatás még mindig kiváló! Ma remélem felkerülnek az új gumik, a gyárilag szerelt kerekek már kiszolgálták az elmúlt éveket. Hangjuk is lett már, először azt hittük, hogy az egyik kerékagy csapágy, de nem, azzal minden ok. (így a vizsgáztatásnál minden rendben lesz:-))

 

Neves nap jött el március 17-én: a kocsi betöltötte a 90.000 kilométert.
Ennek a tiszteletére (is) kapott egy mosást.

 
>> Szervizgergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2012-03-19

Nagy költözés elött vezérlés csere.

 
>> Autóápoláspiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-03-19

Kocsimosással egybekötve lecseréltem a lemez rendszámomat a Dé típusú matricára, ami 2011 októbere óta várta hogy felsimuljon a lökhárítóra. Kicsit bubis, kicsit redős, de az enyém! És még a keigyóót is felnyomtam a jobb index fölé.

 
>> Szervizpiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-03-19

Megszületett a döntés: Le kell cserélni a vátóba a zolajat! Saját kezűleg meg is történt. Aknára fel, mérőpálca, leeresztő csavarok ki, és már folyt is ki a régi olaj. Kicsit megijedtem, mondjuk, ugyanis nem számítottam ekkora sugárra! :D Aztán kábé 1-1,5 m hosszi tömlő plusz tölcsér segítségéve úgy egy óra alatt bele is töltöttem az új olajat. A lefolyási sebessége lehetett vagy egy deci per öt perc! Nagyon lassú. 2 liter ment bele. Az eredmény magáért beszél. Azóta mint forró kés a vajban, úgy lehet váltani, finoman, nem mint azelőtt markolva, erőlködve.