Blog
Ma nekiugrottam az EGR tisztításának.Leszedéssel nem volt gond.Adtam a szájára hideg zsíroldóval.Utána átmostam vízzel kitöröltem napon szárítottam:)Utána a mozgó részek kaptak kis WD-40-et.Összerakás se volt nagy meló.Indítás:Beindul szépen járt egy darabig, aztán nekiállt dadogni és lefulladt:(Utána már nem akart indulni.Hívtam Ferkét telon.Javasolta pucoljam ki a pillangó szelepet is úgy,hogy leveszem.Ez nem jött össze,mert nem volt elég hosszú ínbuszom amivel elértem volna az alsó csavart.Így egy ronggyal kitöröltem amit kívülről elértem.Mivel még mindig nem akart járni,le húztam az EGR csatit és levettem az EGR.t.Így beindult és járt is.Na akkor evvel van a bibi.Újra szétszed.A mágnes kapcsoló pöcke meg volt szorulva.Kapott még több WD-40-et.Fogóval megjárattam a pöcköt ki-be,meg kicsit forgattam.Közbe ami fekete lé kijött mindig letöröltem és fújtam újabb adagot.Ezt eljátszottam párszor.Mikor nem jött több fekete lé,összeraktam újból és beraktam a helyére.Indítás:Beindult,szépen járt és nem is állt le.Első pucolásom volt tanultam a leckéből:)A bosszantó,csak az volt,hogy a Formula-1 nálam szent dolog ,így viszont,csak az utolsó hat körre értem haza.Marad az ismétlés este:)





Már egy ideje ugy viselkedett az autó mint egy szívódízel...végül sikerült megtalálni a hibát,a légtömegmérő....35 papír volt ház nélkül!azóta állandóan 180-al akar menni:)!!!
a váltóolajat is lecseréltettem így 100e km-ig az is le van tudva.
esedékessé vált a kis ékszerdoboz szervizelése,igy kicseréltem a következöket:
- vezérlés
-szij dayco
- görgök koyo ill dayco
-vizpumpa starline
- hosszbordás szij
- vezetö ruvill koyo
-feszitö skf
-stabrudszilent (kilgyos jellel)
- kutyacsont 1 db
- olaj 5 lityko eneos 5w.40
-szürö( kilgyos )
kevezmények 35-45%+ motormosás ezt mind én végeztem sk:-)
Még nincs két éve, hogy nálam van a gép és már több, mint 50.000km-t mentem vele az ország és talán egész Európa legrosszabb útjain itt Szombathely és Sopron környékén. Eljött hát az ideje, hogy ezt-azt kicseréljünk, felújítsunk ott alul :)
Szóval lettek előre új lengőkarok meg stab.rudak plusz kellettek még új fékbetétek is. Hátul pedig egy lengőkarfelúító készlettel lett életre keltve a rendszer.
Leírva ez nem sok, de elég méretes sz.pás volt, főleg a hátuljánál.
Innen is kösz Lacinak és Attilának, akik csinálták.
Aztán júniusban jön a következő kör: hátsó féktárcsák és fékbetétek, olaj, olajszűrő, váltóolaj, fékfolyadék, benzinszűrő...
Csak azt nem tudom még, miből fogok így nyaralni menni???







Hát a héten elkészült a lakatolás+erősítés. Ami meglepő hogy gyakorlatilag a megbeszélt idő alatt készült el. Az ár ugyan változott, de itt én vagyok a ludas, néhány extra kívánság miatt. Bár az autót azóta nem láttam még, de a pontosság miatt eddig mindenképp jó pont a B-Autó Kft.-nek, remélem a minőséggel is elégedett leszek. Tegnap átkerültek a nálam lévő alfa darabok (lökösök, első sárvédők, küszöb toldatok, szélesítések) a fényezőhöz. Ettől a szín választósditól egy hete idegeskedek. Nagy nehezen megszületett a döntés Alfa Rosso 130... egy fél órás beszélgetés volt Endrével a fényezővel és a nagy nehezen kiokoskodott eldöntött szín ment is a levesbe és mindketten mosolyogva konstatáltuk,hogy ennek ütnie kell majd. És hogy milyen lesz? Olyan szín ami méltó egy alfához mégis egyedi, és modern. :) A festék megrendelve, szerdán érkezik, szóval valamikor jövő héten elvileg kész is..Mintha karácsony lenne, az érzés legalábbis olyan.
Épp egy éve,hogy a 159-et használom.Ezidő alatt valamivel több,mint 14ezer kilómétert mentem vele.Ez egy "jubileumi" blogbejegyzésre ösztönzött:-)).
Kezdeném a lényeg lényegével:összességében nagyon elégedett vagyok a gép eddigi produktumával.
Miután megvettem az autót,csak aztán kezdtem el olvasgatni a 159 topicban eme típus "betegségeiről"-amiből volt bőven-kissé megrettentem:S."Nehéz","lomha","sokat fogyaszt","kormánymű-gondok","EGR-gondok","DPF-gondok",stb-stb.
Egyenlőre nekem-szerencsére-mások a tapasztalataim.Bár az EGR-szelepet nekem is ki kellett cserélni (nem is volt olcsó) más rendellenes meghibásodás nem történt.
A fogyasztása minden körülmények közt kb. egy literrel magasabb mint az elődé(156 sw 1.9 jtd 8v 110 le),de ez -sztem-teljesen normális.Hiszen van közel 300 kg plusz súly,de van 40 lóerő teljesítmény-többlet is.
Az igaz,hogy a jó minőségű kamyargós országutakon és az autópályán érzi magát elemében,amellet városban is használható(nem dugul el egyszerre a dpf).
Egyenlőre kormánymű gondom sem volt,bár a szervóolajat lecseréltük biztos,ami biztos.
Nemrég kapott a drágám egy komplett nagyszervízt is,úgyhogy most tökéletesnek mondanám a gépet,ha attól a kis futómű-zörgéstől eltekintek,amit hallat az autó a "kiváló" magyar utakon.Még nem sikerült kinyomoznom,hogy melyik futóműalkatrész fáradt el,de majd arra is sort kerítünk.
Tehát mégegyszer:én személy szerint nagyon jó autónak tartom a 159-et,mellyel gyorsan,biztonságosan,kényelmesen,sportosan,stílusosan lehet eljutni A-ból B-be.
Úgyhogy továbbra is nagy szerelem az Alfa Romeo-talán egy életre:-)).




1995. május 21-én született Pomigliano d'Arco-ban, ma van a 16-odik szülinapja :-) Immáron hetedik éve faljuk együtt a kilométereket. Boldog szülinapot Alf! :-)
Megtörtént az olajcsere.(Selénia 20k olajat kapott).Kiderült az is miért ér le annyiszor a kipufogóm.Az egyik kipufógótartó gumibak elszakadt,így kb. 4-5 centivel lejjebb ért.Ideiglenesen dróttal pótóltuk.
Sajnos eltört a bal első üléstartó konzol. Elég csúnyán nyikorgott, de eleinte azt hittem, hogy az ülésem nyekereg. Szétszedtem, belestem a szőnyeg alá és láttam mi a gond. Ma meghegesztették, minden olyan mint új korában :-)
Tegnap fémig csiszoltam az ablaktörlőket és most már alapozót is kaptak, mielőtt újrafényeztem őket, mert a magasnyomású mosástól kezdtek lepattogzani. A műanyag borítást bekentem "Prevent" márkájú ápolóval, újra szép fekete lett. Mindenkinek ajánlom, nem érdemes foglalkozni a fényezésével.