Blog
a küszöb tartó bolhákból pár darab ki volt nyírva, felhajtottam őket, cseréltem, már nem lóg
anyós oldali ajtó, belső csavarfedő valahol katapultált, időpont X :D pótolva, tartalékot is vettem :D
mivel előző tulaj szanaszét taposta a küszöböt kiszállásnál, ezért a küszöb gumiját is beszereztem, valamint a keretbe való gumit is cserélem -majd- mindkét oldalon -csakazértis-, mivel nem akarom, hogy esetleg beázzon az utastér
meghekkeltem még a 2 hátsó lámpát is, kivettem, kibontottam, megragasztottam, jobb mint új korában
kívül belül kinyaltam a kicsikét műanyagápolókkal meg kárpittisztítóval...blablabla :D
140ooo KM, tervezve volt mert már peremes volt átvételnél is a kicsike
tárcsák, pofák... komplett csere, harapja az aszfaltot a kicsike :D
Ma megvolt a műszaki az NKH-ban (Nem akartam extra költséget fizetni, mivel minden tökéletes). Teljesen korrektek voltak! A vizsgáztató annyit kérdezett van-e papírom a felniről. Mondtam, hogy csak tüv papírom van, erre azt kérdezte, hogy rajta van-e milyen autótípushoz jó a felni. Mondtam, hogy persze! Megerősítette amit eddig is tudtam, tökéletes állapotban van az autó, a futómű és a lengéscsillapító is!
Műszaki: 2013.04.27
km: 63.847
-első futómű felújítás /szilentek, lengéscsillapítók, féktárcsa szabályzás, fékbetét,
gömbcsuklók/
-hátsó fékbetétek csere, tárcsa szabályozva
-akkumulátor csere
-MŰSZAKI ami gond nélkül sikerült!
-adagoló beállíttatás
-4 porlasztó csere
-4 izzítógyertya csere
-első és középső hardy kicserélve, központosító csapágyak kicserélve, kardán
felfogató gumibak csapágya kicserélve
-üzemanyag rendszer átnézve rendbetéve
-szűrő és olajcserék 1500km-rel ezelőtt
Ami kellene de nem létszükséglet 2 első ülés csere, szélvédőcsere(repedt de már kb 3 éve)
Mivel unalmasnak találtam az alu szelepfedelet így előszedtem a padlásról ma egy műanyagot ami kellet még 2 db gumicső, és egy trafósor tartó lemez, tömítés, mindez semmibe sem került minden megvolt már rég óta :)


Mai nap meglátogattuk Szadán a Paradox autóhifit és bekerült a kocsiba egy Pioneer DEH-4300UB fejegység És egy Alpine SPG-17CS első szett :)


Az idei első pályanapot nagyon vártam, mert végre lehetőségem nyílt kipróbálni az új fékeket (lásd korábbi blogbejegyzések), illetve a verseny felniket és semi slick gumikat (szintén korábban írtam róla).
Nos, lássuk a történteket:
Eredeti célkitűzésem az volt, hogy a 2010. októberében futott 2.31.9-nél jobbat kell menni. Mindenképpen 2.30 alá kell bemenni. Viszont azt is sejtettem, hogy új versenyfék és jobb tapadású gumik miatt ideális esetben akár 2.20-at is meg lehet közelíteni.
Az első etapot bemelegítésnek szántam, megismerni az autó viselkedését az új cuccokkal, valamint ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Az etapban az első helyről indultam, így a felvezető kör után elkezdtem kb. olyan 90%-osan menni nem pörgettem szét az autót, egy jó ritmust kerestem. Sajnos, ahogy várható is volt az utolsó két körben elkezdett szemerkélni az eső, ezért kicsit visszavettem a tempóból. Elégedetten vettem tudomásul a végén, hogy a legjobb köröm 2.27.8 volt. Első feladat teljesítve.
Második etapon elhatároztam, hogy a száraz pályán, komolyabban használom az autót, hiszen az előző körökben semmilyen problémát nem észleltem az autóval, és éreztem, hogy messze vagyok még a gumik és fékek teljesítőképességének határától. A célegyenes végén a korábban a 200 métert jelző tábla után, most kb. 150 méteren, a bódé után kezdtem fékezni, és meglepődve vettem tudomásul, hogy a keménykedés hatására körről körre javul a versenyfékek hatásfoka :-O
Ebben az etapban a gyorsabb kanyarokban próbálgattam a tapadást is, melynek eredményeképpen a felső sikán utáni balosban lementem a pályáról a fűre, és többször is enyhén megcsúsztam. Az autó nagyon jóindulatúan viselkedett jól fordult és elsőkerekes révén elég megbocsátóan viselkedett, ha csúszott azt szépen kiszámíthatóan négy keréken tette.
Miután kitomboltam magam az első három körben kerestem egy tempót amivel jó ritmusban, de közel a határhoz tudok menni.
Sajnos, mivel ezen az etapon a végéről indultam, folyamatosan kerülgetnem kellett a lassabb autókat ezért nem igazán tudtam tiszta kört menni.
Legjobb köridő: 2.25.9 volt, majdnem 2 másodperces javulás.
A legszebb az egészben, hogy a köridő mérő program összerakott egy legjobb köridőt a hat legjobb szektorból ami 2.22.6 volt, ebből is látszik menyit számít, ha az ember nem tudja a saját tempóját autózni.
Sajnos a 3. tervezett etapra nem került sor, mivel leesett az eső, és az én gumim nem tud megfelelő tempót menni esőben, a kicsúszást pedig nem akartam kockáztatni. Ezért befejeztem a napot a Hungaroringen.
Tapasztalatom az, hogy a végrehajtott fejlesztések jelentősen növelték az autó használhatóságát a pályán a fékek hatásfoka a 2-3. körtől a végéig szenzációs volt a gumik jobban tapadnak száraz körülménye között és kevésbé kopnak mint vártam. Az egész autó nagyon megbízhatóan futott, csak egy kis melegedés volt megfigyelhető, de ez sem érte el a kritikus mértéket, hogy vissza kellet volna venni a tempóból.
Összességében nagyon elégedett vagyok, az év végére szeretnék 2.22 körüli kört futni. Külön öröm volt Halesszal BeeGee-vel és Kriszkingel egy kellemes félnapot eltölteni a Ringen!







Pótolandó egy olajcsere megvalósítása, Selénia, +gyári szűrő. Ezen kívül megtörtént az ablaktörlők (első-hátsó) és a kézifék bowden cseréje is. Egyebek rendben, heteken belül műszaki vizsga.