Blog
No, elfüstölt egy biztim, így nem volt középkonzol világításom, sem helyzetjelzőm! Füstölt is egy kicsit a középkonzol mögül...!
Szerviz rögtön, régi ismerős szaki megnézte, az izzó volt a rossz, az csinált valami gebaszt! Én ilyet még nem hallottam, hogy egy rossz izzó levág egy 30-as biztit, de ő tudja, ....vagy nagyon részeg :) ...mindenesetre most jó, a műszerfal mögött is átnézett mindent, megcsinálta a füstölgő kábelt, és máris régi pompájában világít a sok kis kütyü..., ledek, ....jaj, gyönyörű :D
6 sörömbe került a történet :)
No, folytatom a leírást!
Mikor megvettem, rögtön ment szervizbe. Cseréltem gyertyákat, szelepfedél tömítéseket, beállíttattam a szelepeket, bemérettem a hengereket..., olaj, és a többi cseréje!!
A 6 gyertya közül 4 különböző típusú volt, és 3 különböző hőértékű...., olyan hézaggal, hogy csoda volt, hogy ment!! Még jó, hogy megnéztük!! Mindennel együtt 40 rongy volt...!!
Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.
Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.



Ma szétkaptam ez elsö difit.
10/41 fogszám,megegyezik a régi körlámpás 1500 ,il 2105 kockáéval.
-féltengely belsö csapágy 6-s0306kg
-szimering 40x57,15x10-2103-310.3038
ma a szép napos időre való tekintettel kipucoltam az alfa belsejét.... a műszerfalat műanyagvédőszerrel, az üléseket, kárpitokat kárpittisztítóval, a gumi szőnyeget pedig kefével tisztítottam..... szép és jó.... a mocskos, olajos, poros motortérre fújtam egy kis motortisztító szert, amitől szépen elkezdett csillogni minden, viszont az extra olaj, amit leoldott rákerült a kipufogóra, aztán indítás után olyan szag volt benn, mint amikor a 146-nak baj volt az olajával..... félve néztem meg az olajsapkát is... és utólag kiderült, hogy miért... fehér "krém" volt a kupakban, aminek nagyon de nagyon nem örülök, most majd biztos kapok pár jó tanácsot, hogy mire figyeljek annak érdekében, hogy az autó továbbra is működőképes legyen és ne könyököljön ki esetleg ne legyen csapágyas......
ami kell: termosztát, lengéscsillapítók, nyári felni gumival, vezérlésmódosító, esetleg HF pakolás, azt viszont jobb lenne nem cserélni, de lehet muszáj
mellesleg kinéztem a neten egy bőr kormány, karbon középkonzol és bőr váltógomb párosítást, könyöklővel meg szép piros Alfa Romeo feliratú ülésekkel, fekete órákkal.... csak várom a faszi válaszát, hogy mennyiért hajlandó megszabadulni tőle :)
egyébként az előbb beraktam a 146-ból mentett H1-es Osram Night Breakert a távolsági lámpába, ütősebb fényereje volt, mint a projektoros 146 tompítottjában, viszont szeretnék H7-es Night Breakereket is tompítottba, így az igazi...
mára ennyi, ismét sikerült vegyes érzelmekkel zárni a napot alfa szempontból
(a motor nagyon jól megy, szépen húz, nem vezetem, mint egy barom, nem pörgettem 4000 felé, de húz már alacsony fordulatnál is, mint az állat)


Egy k**** kavicsnak köszönhetően, szétrepedt a szélvédőm, de a tegnap nap folyamán sikeres mütéten esett át a kocsim, úgyhogy új, karcmentes, tiszta szélvédőm van:)