Blog

Hófehérnek sikerült egy új gazdát találnom. Jó helyre került, egy 159 SW 2.4 JTDm Ti kistestvére lett! :-) A család nálunk is lassan bővül és most sikerült egy racionális döntéssel igen gazdaságos cserét lebonyolítani. Egy piros GT 1.9 JTDm lett Hófehér utódja sokkal használhatóbb csomagtérrel és hátsó ülésekkel. :-)

És végül egy kis összefoglaló:
A 2008-as motorpalettából szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a régi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami újabb, de valahogy nem az igazi. Morgós 5 hengeres, gurgulázó dízel ez, igazi élményautó! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os érzetét kelti! Imádnivaló! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a négy kipofogó nem csak szép, de a dobok jó hangolásával és a motor hangjával élményszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazít.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissé kopogós hangja nem igazán illék az autó karakteréhez, de hát kit érdekel, én bent ülök és élvezem az olasz tervezés és belső tér összhangját és a bőr kellemes illatát. Ez a tér rólam szól, nekem tervezték, értem, a vezetőért készült. A vezető mögé nem fér el senki, talán csak láb nélkül. Az utas oldalon kényelmes és fejedelmi a hely, az ülések tartása kiváló. Hátul az anyós oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fér el, vagy egy gyerek, de gyerekülés nem! Kár volt ülést betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit érdekelnek az utasok, vezetésre teremtett jószág! :-) A csomagtér kiváló, jól pakolható, öblös. Picit nehéz a brutális hátfalon átemelni a bőröndöt. A szép hátsónak ára van. A síalagút jól használható, két pár léc pont befér. Egy pohártartó néha jól jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszébe egy üdítős doboz berakható. Gondolom a tervezők szerint a szerpentínek élvezetes kanyargása közben úgy is kirepült volna a kávés pohár. :-) Az autó picit nehéz (bár ez már a könnyített verzió: 1575 kg), így a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számítógép szerint akár 11-et is, de csal kb fél litert felfelé (városi forgalmon nem az Agárdi főutat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgó 1-es után 2-es és 1-es és...). Autópályán igen dinamikus tempóban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az én lábam igen nehéz... Brutális orra láttán a pályán mindenki a külső sávba húzódik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak élvezni lehet. Mért adatok szerint gyárilag a teljesítménye 205,9 LE és 445 NM a nyomaték. A fék szuper, a 330 mm-es féktárcsák a Brembo fékekkel a lassításnál nélkülözhetetlenek és igen hatásosak! :-) Én imádtam és csak ajánlani tudom a 2008-as facelift-es változatokat!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.

 
>> Tuning és extraTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2011-02-25

Beszereztem egy utángyártott szőnyeg garnitúrát, szerintem abszolút nem drágán.
A célnak megfelel, és ráadásul méretpontos... :)
Alig várom már hogy kivágjam a gumi szőnyegeket és helyükre betehessem ezeket.... :)

 
>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-01-27

Elérkezett a lambda szonda cseréjének az ideje. Km: 189.500, ktg.: 30.000

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2010-12-01

- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000

Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2009-12-01

Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2008-06-18

Egy Fehér úti autómosóban láttam meg először élőben. Nagyon megtetszett. Átnézegettem, kipróbáltam, s mondtam az irányárra egy nekem megfelelő árat, mert még Boxi is megvolt. A válasz "nem" volt - nem lepődtem meg - , annyiban is maradt a dolog. Majd hónapok múlva jött a kérdés: áll még az ajánlatom? Állt. A két időpont között volt AC Esztergomban. Bálni mögöttünk jött, s csináltam egy képet a mögöttünk lévő Alfákról. Véletlenek nincsenek :-)

>> EgyébLevi // Alfa 146 1.6 boxer // 2011-02-24

Volt olyan időszak a vásárlása után nem sokkal, amikor legszívesebben megszabadultam volna tőle. Sajnos a vételkor naiv voltam (nagyon jó lecke volt), s egy félig-meddig ismerős szerelőtől vettem. Így kapcsolatunk kezdete után nem sokkal halaszthatatlanul el kellett végezni a motorjavítást (hidrotőkék, vezérműtengely, stb.), illetve egy pár másik apróságot (amiket szintén sikerrel titkolt, pl. kibelezett katalizátor), így 250.000 Ft hátránnyal folytattuk együttlétünket. Viszont való igaz, hogy gyilkolva valszeg sosem volt, így ezeken kívül csak nem meglepő dolgokat költöttem rá a két év alatt: hűtő, gyertyák, vezérlés csere, fék alkatrészek, olajcserék(olajfogyi: 0lit./10.000km). Ezért végül kapcsolatunk helyreállt, s kellemes 40 ezer km-t töltöttünk együtt, azzal a tudattal, hogy egy megkímélt, jó állapotú autóm van. Így is volt. Neki volt a legsportosabb futóműve az Alfáim közül. A várost utálta, nem mertem mérni, de tuti 13 liter volt alaphangon. A legtöbbet viszont városon kívül mentünk, így a város arányától függően 8-10 liter között jártunk. Csak országút: 7,5-8 liter, csak autópálya: 140-ig 8 lit., fölötte nincs határ, érzésre tartós 160-170-nél a városi fogyival vetekszik, nem szereti, gyilkos neki a nagyon rövid 5. miatt, nem szabad erőltetni! Szóval az országút a kedvence, főleg ha szerpentines. Az utat nagyon fogja, a kormány megfelelő visszajelzést ad, a boxer gyönyörűen dorombol, a rövid fokozatok miatt a 103 ló ellenére nyugodt szívvel lehet előzgetni, említésre méltó gyorsulásokat elérni. Egy nagy élménnyel lettem volna szegényebb, ha nem töltjük együtt ezt az időszakot. Kellett egyszer egy boxer. Viszont nem tudtam megbékélni a méretével. Bár nem lehetett panaszom sem a beltér méretére, sem a csomagtartóéra, sőt, kategóriájához képest szerintem nagyon is átlag feletti, magamban éreztem, hogy nagyobbat szeretnék, ráadásul volt egy eladó 164-es, ami nagyon szimpatikus állapotban volt...

>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-02-22

Hétfő este átvittem Large Auto szervizbe a verdát, hogy másnap elvigyék műszaki vizsgára, természetesen meg is kapta, 2 évig erről le ment a gond.

A xenont kiszereltettem, vissza állítva a gyári állapotú világítás.

Vizsga után átnézték a verdát, hogy mit sikerült vennem és megbeszéltük a javítandó dolgokat melyre igazán baráti árat adtak, a javítást március első hetében végzik:-)

 
>> Tuning és extraJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-02

Lefóliáztattam Alfredot, ugyanis nincs benne klíma (nem is kéne) és nyáron nagyon jó tud lenni a gyerekeknek hátul a nem megsülés. Azt hogy jobban néz-e ki, nem tudom. Amikor leszedték a jobb hátsó kárpitot kiderült, hogy az ablakemelő szerkezet OFF. A bowden elszakadva és csupa rozsda. Szerencsére már másnapra megvolt az új emelő mechanika, és a fóliázó srác segített berakni, mert nem kell ugye mindenhez érteni. Most már csak annyi bibi van hogy a hátsó rendszámtáblavilágítás egyik izzója megadta magát úgyhogy az is csere. Egyébként a verda még mindig nagyon COOOOOOL! Csak jönne már a tavasz!

Ma végre megkaptam az új, chip-es forgalmim