Blog
Az autót úgy vettük meg, hogy előtte motort cseréltek benne, csak nem papírozták át.Mivel a belső tér kigyulladása nem volt benne a büdzsében, ezért az átírás tolódott át idénre. Ma felmentem a győri közlekedési felügyelethez, hogy típusazonossági bizonyítványt kérjek. Mivel új a rendszer 1-étől, ezért a számítógépes rendszer akadozott, de végül 3 óra alatt adtak papírt, sőt még a zöldkártya plakettjét is kicserélték újra (nem értem miért fontos), ami tök máshogy néz ki, ráadásul zöld helyett piros.
a lényeg hogy hazafelé siettem és egyszer csak belenézek a középső tükörbe és mögöttem csak kéket látok, belenézek a bal oldaliba, hát kb 300m hosszú, 3 m magas kék felhőt húzok. Erre már álltam is félre, miközben már kezdett ki-ki villani az olajnyomás lámpa, úgyhogy leállítva gurultam félre.Megállok, kinyitom az elejét és látom hogy a szűrő körül ömlik az olaj. Kötél, műhely, akna, szűrő le,vissza és akkor vettem észre hogy végig lötyög a meneten. Rossz szűrőt kaptam a boltban egy hete...ennyi...:-)
Lőttem néhány fotót, milyen idő is volt Karácsonykor. Feltölteni nem tudom, napok óta nem hagyja a rendszer, úgyhogy a kedves blogolvasó képzeljen el 3 tavaszi autómosás utáni képet. Na ilyen verőfényes volt 2009 Karácsony :-)
Végre ismét írhatok valamit... és végre nem szervíz..... :)) ma egy elszánt Alfás haveromtól hozzájutottam ezekhez a szépségekhez, amik (remélem) szépítik majd a kocsit, nyáron :) alig várom, hogy visszakerüljenek a nyári papucsok már csak gumit kell rájuk rendezni!




A mély ládán kapott rácsot a hangszóró, többek között, hogy a neon is kapjon némi védelmet. mivel kapott egy kisebb ütést a csomiban és eltörött a külső burkolata. Így jól is jött mert a rács alapból nem fért a neon közé, ezért egy kicsit meg kellett faragni. Úgy érzem jól sikerült :)



Felkerültek a téli gumik. Szelepcserével.
Km: ~84500Km
Azzal kezdeném, hogy örülök, hogy munkatárstól vettem. Túl egyszerűnek indult : csak beülök aztán gyíííí! Azután szépen lassan kiderült, hogy bizony a vezérlés nem a motoré, azért nem megy hidegben, azért nem érzem az erőt .. Az 1.4-en Marelli IAW volt s ki lett cserélve a motor 1.7-re és LE3-Jetronicra. Majd vissza lett téve az 1.4-es és maradt a Bosch vezérlés. DE ! Megkaptam hozzá az 1.7-es motort is.
Nem akartam motorcserét, mert akkor még 1 hónapja volt nálam ez az autó, még nem ismertem igazából .. Viszont kisilabizáltam, hogy a hideg alapjárat az AAV hibája is lehet ezért nekiálltam megnézni azt ...És ekkor követtem el azt a bődületes hibát ( mint utólag kiderült ) , hogy beleejtettem egy alátétet a hengerbe ..... :( :(
Motorcsere ! Nem bonyolult annak aki már csinált ilyet ...
Csak nagy vonalakban :
- kell az 1.4 vez.tengelye, mert az 1.7-en nem jó ( vajon egyforma ?? igen ! :) )
- át kell cserélni a lendkereket : az IAW felsőholtpont jeladó miatt nem egyforma
- vízszivattyú pulley csere : nincs egysíkban ( utólag kiderült )
- gyújtáselosztó meghajtása sem egyforma..180 fokkal elfordítani ( mint utólag kiderült )
- stb ... ( szelepek, szelepvezető, szelepszár szimmering cserék )
És a lényeg : Sikerült !!
Még a gyújtás pontos beállítása van hátra, mert azt fülre csináltam , de így is elégedett vagyok a fogyasztással, indításával, a gyorsulással ...
Nagyon jó autó, bár még vannak hibái de igyekszem ....
No, és azért köszönetet kell mondanom az itt lévő 33 topic tagjainak, mert bár ők ezt nem tudják, de nagyon sokat segítettek...Sokat visszaolvastam itt és a sok gondolatban feltett kérdésemre megtaláltam a választ ...Köszönöm.
Képek:
1. A régi 1.4
2. A 87-es Borgo, Götz gyűrűkkel ( az eladó mondta )
3. 87
4. A helyén.. ( kompr. nélkül, az egyik hűtő lyukas ... )




-DeDion keret, kitámasztók lefestve
- "szerkezetileg nagyon egybe van..." :) megint. Ok, 280K-ért így is megérte.






Kb. 2 hete történt, hogy egyik éjjel -20 fok volt (szerencsére csak akkor egyszer) és bizony megéreztük :-( Már indítás után is egyenetlen volt az alapjárat, gázadásra viszont megállt a müvelet. Többszöri indítgatás és egy kis járatás után sem lett jobb a helyzet. Telefonos segítség: a szerelő szerint a hideg és a fantasztikus magyar gázolaj együttes hatása okozza a jelenséget. Vigyük el hozzá, a többit pedig bízzuk rá. Nos, mivel eddig csakis ő szerelte az Alfát (és Norcét, és Black Devilét is) így több se kellet, felhívtam Black Devilt, hogy a 155-el húzzuk el a gépet Jocihoz (a szerelő). Mivel kb. 25 km-re kellet menni, így azt találtuk ki, hogy alapjáraton (már amennyi volt) hagyjuk az enyémet ketyegni, így lesz fék, világítás és némi fűtés is. Az útba eső városban (Hatvan) az egyik lámpánál vártuk a zöldet, amikor két gyalogos erősen rácsodálkozott a következő jelenségre: Egy piros Alfa Romeo vontat egy ezüst színűt, ami így csinál: damm-da-damm-da-damm (alapjárat 900 helyett 5-600 között ugrált) és az ütemnek megfelelően kipufogófelhőcskéket ereget. Szerintem ilyen élményük nem lesz hamarosan :-))
Megérkezvén a szerelőhöz és otthagyván a járgányt, dolgozni indultam.
Két nap múlva mentem érte, a következők történtek vele: teljes üzemanyagrendszer, előszűrő kipucolása, némi gumitömítések cseréje, és ha már ott volt a fagyállót is "feljavították". Majd a következő tanácsot kaptam: némi benzint keverjek a gázolajhoz tankoláskor, és nem lesz gond. Megfogadtam a tanácsot, és azóta nem volt ilyen probléma.
3
608
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10