Blog
Nincs születésnap, sem karácsony, viszont 110.000 km az van, gyári gyertyával, mint kiderült, bár az inkább szénrúd volt. Cserélve lettek.
Már egy ideje zavart, hogy egyre keményebb a kuplungom de a cserére ösztönző kegyelemdöfést a tuning-box beszerelése adta! Már nem volt képes a teljesítmény és nyomatéktöbblet átvitelére és szépen elkezdett megcsusszanni főleg 4-5-6. -ban!
Gyors utánajárás alkatrész ügyben megint Erhardnál kötöttem ki de most jobbnak láttam személyesen elhozni a cumót ( Valeo kuplung szett + kettőstömegű) mivel a postaköltség egy horror lett volna!
Ha már úgy is szétkaptuk a fél autót megejtettük a belső stabszilentek cseréjét is mivel melegben elviselhetetenül nyekeregtek!
Eredetileg hátsó főtengely-szimeringet is cseréltünk volna de mivel teljesen száraz, szivárgásmentes volt illetve a kartert is bontani kellett volna a cseréhez ezt jobbnak láttam nem bolygatni!
Az érdemi munkát kollégámmal (köszi Leó) ketten végeztük munkaidő után éjszakába nyúlóan!
Ég és föld a különbség az új szettel élvezet a kuplungolás olyan könnyen működik végre nem zsibbad a talpam meg nem lesz izomlázam egy félórás dugóban araszolás után! Km óra állás 117000.












Betétek után hogy teljes legyen a kép:-}Ki cseréltem az első gumifék csőveket is!Ha már fóliásnál jártam le fóliáztattam az első rendszámomat is a csúnya bogarak & a kövek ellen!!!!
Első felső lengőkarok cseréje. A nyikorgás megszűnt, és még a kormányzás is jobb lett.
Ma feltöltettem a klímát. Éreztem, hogy nem hűt úgy az autó, ahogy kellene szerintem. Persze nem volt vészes, csak furcsa volt, hogy más autókban sokkal erőteljesebb. De most már jégverem van az autóban, ha megy a klíma.:-)

Ma szépen lealvázvédőztem.Nem tervezem a téli használatot(a téli kerékgarnitúrát is eladom),de akkor is védve van a karosszériára veszélyes anyagoktól.
Elérkezett a műszaki vizsga és a zöldkártya ideje, mert 06. 27-.én lejárnak. Az előzetes állapotfelmérés alapján csak a két első felső lengőkart kell kicserélni amit Erhardtól már beszereztem. Plusz még ki lesznek cserélve az olajok (kormány, fék, váltó), mert ezek még nem lettek cserélve amióta nálam van. Remélem más probléma nem lesz.
Gerissimonak köszönhetően az Atesz155-től nem rég vásárolt xenon is beugrott a reflektorba. Van ám fény... :-)


És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.

