Blog

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2007. május 19. Ez volt a Selénia Rally dátuma. Az előzőhez hasonlóan, most is Pécs és környékén lett megrendezve.
A Seléniás teszten sikerült nyernem egy modellautót, mely egy 1970-es Alfa Romeo 2000 Spider.

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2007. március 31-én ott voltunk AlfaCityben, azaz a VII. Esztergomi Alfa Romeo találkozón. Ezúttal indultunk a tájékozódásin, helyezést nem értünk el, de ettől függetlenül nagyon tetszett :)

>> AutóápolásRicso // Alfa 145 1.6 Ts // 2007-06-03

Hétvégén a sikerült levakarnom a két hetes koszt. Szép csini lett, közbe jó apám készítette a kitűnő halászlét.
És miután befejeztem az autóápolást kívül- belül, 10 percre rá leszakadt az ég:-)) az élet szép, de legalább a halászlé finom volt.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2007. március 29-én lett cserélve az első szélvédőm. Még februárban repedt el, mikor a belső visszapillantó tükröt akartam levenni.
18.000 Ft volt a szélvédő, ami szintén Pilkington, mint a gyári, csak nincs benne az Alfa Romeo embléma. Igaz már az elsőzőben sem volt benne.
7.000 Ft-ért cserélték ki.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2007 februárjában lettek kicserélve a szíjak, feszítők és görgők. A munkát Csörire bíztam.
Ami ki lett cserélve: vezérműszíj, vezérműszíj feszítő, vezérműszíj vezető görgő, ballansz szíj és feszítője, hosszbordásszíj. A vízpumpát és a hosszbordásszíj feszítője nem lett cserélve.
Az alkatrészek ára 44.000 Ft, a munkadíj 12.000 Ft volt.
Ugyanekkor lett lecserélve a fékolaj is, ami 1.500 Forintomba került.
Csöri átnézte az autót, a felső lengőkarjaim enyhén kopognak, picit lóg az egyik kézifékkötelem, a lambdaszondám pedig néha-néha nem üzemszerűen működik. Ezek cseréje még várat magára

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2006. december 30-án Teddy főszervezésével összegyűltünk várpalotán az évadzáró találkozónkra. A gyülekezés és egymás autóinak megnézése után elindultunk kocsikázni a Bakonyba, majd egy étteremben fejeztük be a napot.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2006. szeptemberében volt egy-két izzócsere az autómon.
Az egyik a bal első helyzetjelző volt. A második autósboltban rendelésre tudtak hozni. Kétféle közül választhattam, az egyik egy normál 600 Ft-ért, a másik egy növelt élettartamú 2.000 Ft-ért. Az olcsóbbikat választottam.
Ugyanekkor kiégett egy izzóm a középkonzolban. Gondoltam kicserélem akkor már mind a hármat, ne kelljen rövid időn belül újból szétszednem a középkonzolt, ha egy másik is kiég. Autósboltok nem tudtak hozni bele izzót, így hát kimentem a Fiat szalonba. 2.016 Ft-ot mondtak darabjára. Így hát vettem inkább 3 db rizsszem izzót, ami összesen 200 Ft volt. Egyik haverom átforrasztotta őket és már jó is :)

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2006. szeptember 23-án rendezték meg a X., Jubileumi Fiat találkozót, ahova meghívtak minden olasz autó tualjdonost, így minket Alfásokat is. A helyszín Mogyoród volt, azaz a Hungaroring. A vezetéstechnikai tanpályát vehettük birtokba, ahol jeges útfelületet szimuláltak különböző szituációk között.
Ez volt az év másik legjobb találkozója a Selénia Rally mellett.

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2006-ban is hagyományszerűen augusztus 20-án rendezte az Alfa Romeo Club Mo. a gyorsulási versenyét, ezúttal Kiskunlacházán. Ez volt életem első gyorsulási versenye, nézőként is idáig csak egyen vettem részt. Itt pedig rajthoz is álltam, kíváncsi voltam, hogy mit tudok én és az autóm.
Előzőleg Sparkyval megbeszéltük már, hogy megyünk egyet egymás ellen, hogy mégis mennyit ver rám 402 méteren a 164 V6TB. Végül én vertem el őt.
Tipoattival a 156 topicban zsíroztunk le egy versenyt, hogy mit tud ellenem az 1,8 TS-sel. Ezt is nyertem.
Mindez elég volt, hogy a 3-as kategóriában bekerüljek az első 8 közé, és indulhassak a döntőkben. Itt VZalánt kaptam meg ellenfélnek a frissen chipelt 1,9 mjet 156-osával, ami kb. 180 lóerős lett. Nem is csoda, hogy kikaptam tőle.


Időeredményeim:

...........................I.....................II.....................III
Reakcióidő.....0,527.............0,577.............0,646
60 láb:...........2,574.............2,455.............2,453
201 méter:....10,696...........10,520...........10,521
Sebesség:...104,727........105,649..........105,649
402 méter:....16,753...........16,519...........16,480
Sebesség:...132,050........133,519..........133,457

Lehetne ennél jobb időket is menni, de szerintem első gyorsulásomhoz képest nem olyan rossz.

http://www.youtube.com/watch?v=e-cwLPj6Rak
http://www.youtube.com/watch?v=cmcX6wCcxsM

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-06-03

2006 nyarán, ~78.000 km-nél sor került egy olaj- és szűrőcserére.
Selénia 20K motorolaj (~9.500 Ft)
Olajszűrő (1.200 Ft)
Pollenszűrő (1.000 Ft)
Levegőszűrő (2.800 Ft)

Sajnos a levegőszűrőház teteje el volt törve a csavarrögzítésnél. Műanyagossal megjavíttattam (4.000 Ft). A kipufogó hátsódobnál az egyik tartó le volt törve, azt pedig visszahegesztettük.